Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
  1. #1
    Sattuneesta syystä kiinnostaisi tietää paljonko hinnan (luetaan tietysti välirahan) pitäisi pudota parituhatta ajettuun viimevuotiseen verrattuna uuteen ja rekisteröimättömään viimevuotiseen prosentteina? Malli on tänäkin vuonna tismalleen sama. Jätän kuitenkin merkin ja mallin kertomatta.
    Ex-955i
  2. #2
    vanha nyrkkisääntö: arvosta häviää puolet kun ajat vehjeen kaupasta pihalle ja jatkossa 20% vuodessa
    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  3. #3
    Ja jossakin kohtaa huomaat että se hinta kääntyykin YLÖSPÄIN.

    Mutta se vaatii jo mopolta ja kuskilta luonnetta katella toisiaan yli 20 vuotta...
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  4. #4
    Mulla ei oo tippunu yhtään. Mopo on edelleen myytävänä samaan hintaan kuin sen 2v. sitten ostinkin. 15900e, kiitos.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  5. #5
    Vaihtelee aika paljon. Hondalla eka vuonna tippuu 10-12 % ja toisena hiukan vähemmän. Kawasakilla prosentit voi tuplata ja muilla merkeillä noiden välistä. Noin karkeasti sanottuna ja yleistäen.
  6. #6
    Lainaa (MagnaMan @ Tammi. 11 2008,07:24) kirjoitti
    Kawasakilla prosentit voi tuplata
    höpöhopö
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  7. #7
    Lainaa (TeeVee @ Tammi. 11 2008,07:34) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Tammi. 11 2008,07:24) kirjoitti
    Kawasakilla prosentit voi tuplata
    höpöhopö *
    No en viitsiny sanoa suoraan, että triplata...
  8. #8
    mutuna ja vatina veikkaan, että markkinatilanne on muuttunut ja jo tänä kautena, sekä etenkin jatkossa, näemme pettyneitä pyörän myyjiä. Aika näyttää...
    ... jotain piti muistaa
  9. #9
    Lainaa (MagnaMan @ Tammi. 11 2008,07:36) kirjoitti
    Lainaa (TeeVee @ Tammi. 11 2008,07:34) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Tammi. 11 2008,07:24) kirjoitti
    Kawasakilla prosentit voi tuplata
    höpöhopö
    No en viitsiny sanoa suoraan, että triplata...
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  10. #10
    Kaikessa kaupankäynnissä hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan ja ostajan ja myyjän mukaan...Hinnan ei siis välttämättä PIDÄ pudota mihinkään tiettyyn tasoon..se vain löytää paikkansa edellä mainitun lainalaisuuden mukaan..
    Jos ko. lähes uusi pyörä kiinnostaa, tee vaan rohkeasti tarjous sen mukaan mitä itse olet valmis siitä maksamaan, verrattuna täysin uuteen..
    Toisin päin ajateltuna..kauppiaalla on jo joku hinta ko. laitteelle..paljonko sinun pitää laittaa lisää että saat täysin uuden..ja onko se mielestäsi sen arvoista.
  11. #11
    Lainaa (MagnaMan @ Tammi. 11 2008,07:24) kirjoitti
    Vaihtelee aika paljon. Hondalla eka vuonna tippuu 10-12 % ja toisena hiukan vähemmän. Kawasakilla prosentit voi tuplata ja muilla merkeillä noiden välistä. Noin karkeasti sanottuna ja yleistäen.
    Kauppiaan puhetta..

    Mutta mites tuo Honda? Kun sen hinta on seilannut jo uutenakin etestakas? Noin kuudentonnin haitarilla......
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  12. #12
    Itse sanoisin että tuo 10-15 % haarukka on se mistä puhutaan. Uudessa on kuitenkin vuosi enemmän takuuta jäljellä. Katselin tuossa esim. Gessua, jonka hinta ollut 20.000 ==> en minä siitä enempää 18.000 maksaisi, koska uuden saa edelleen melkein tuolla 20.000. Se olisi ajamaton peli, voi itse tehdä sisäänajon kuin haluaa ja takuuta vuosi enemmän jäljellä.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  13. #13
    Samaan aiheeseen jatkoa.
    Paljonko vuodet vaikuttaa ku olis kolme vuotta vanha mutta
    vaan alle 4tuhatta ajettu pyörä?
    xx
  14. #14
    Lainaa (Tuppervaari @ Tammi. 11 2008,09:40) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Tammi. 11 2008,07:24) kirjoitti
    Vaihtelee aika paljon. Hondalla eka vuonna tippuu 10-12 % ja toisena hiukan vähemmän. Kawasakilla prosentit voi tuplata ja muilla merkeillä noiden välistä. Noin karkeasti sanottuna ja yleistäen.
    Kauppiaan puhetta..
    No en ole kauppias...
  15. #15
    Onhan nää hinnat jotenkin kummallisia toisinaan...

    Kattelin just joutessani Hayabusien hintoja ja EE-Speed myy uutta ylivuotista 2007 mallista 12490e (+600e toimituskuluja = 13090e), kun taas nettimotossa tuota 12,5 tonnia pyydetään kolme kesää (2005 rek., eli neljäs kesä tulossa) vanhoista ja lähemmäs 30t ajetuista laitteista.. Toki niissä on osassa jotain tehoputkia jne. mutta uusi on aina kuitenkin uusi, right?

    [Täysin uusi 2008 mallinen Busa EE:llä muuten 14790e, joten vielä siihenkin nähden käytetyistä on mielestäni kohtuu kovat pyynnöt..]
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  16. #16
    Lainaa (LaMasquerade @ Tammi. 11 2008,14:08) kirjoitti
    Onhan nää hinnat jotenkin kummallisia toisinaan...

    Kattelin just joutessani Hayabusien hintoja ja EE-Speed myy uutta ylivuotista 2007 mallista 12490e (+600e toimituskuluja = 13090e), kun taas nettimotossa tuota 12,5 tonnia pyydetään kolme kesää (2005 rek., eli neljäs kesä tulossa) vanhoista ja lähemmäs 30t ajetuista laitteista.. Toki niissä on osassa jotain tehoputkia jne. mutta uusi on aina kuitenkin uusi, right?

    [Täysin uusi 2008 mallinen Busa EE:llä muuten 14790e, joten vielä siihenkin nähden käytetyistä on mielestäni kohtuu kovat pyynnöt..]
    Kovat pyynnöt, just niin.
    Pyytäähän saa mitä vaan jos vaan joku dorka maksaa.
    <p>Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu-KTM-Gessu</p>
  17. #17
    Joku 15000 eur peruspyörä niin omassa päässäni laskisin hinnan:
    -miinus 1500 eur kun laite lähti liikkeestä
    -miinus 1000-1500 eur per kausi

    Joku optimistinen hinta millä vielä toivoa saada kaupat syntymään voisi olla jossain 10000-10500eur tienoilla.

    Kilsoilla ei kauheasti muuta väliä kuin se että sitten kun niitä on 25000km+ niin sitä pyörää ei suomalainen enää halua ostaa jollei hinta putoa todella reilusti.

    Tietty sitten jos on jotain custom-maalauksia tai peruuttamattomia takahäkinsahauksia tms. suoritettu niin jokunen tonnin noista kanssa penaltia.
  18. #18
    Lainaa (ipu @ Tammi. 11 2008,13:33) kirjoitti
    Samaan aiheeseen jatkoa.
    Paljonko vuodet vaikuttaa ku olis kolme vuotta vanha mutta
    vaan alle 4tuhatta ajettu pyörä?
    Vaikea varmaan yleispätevästi sanoa. Vaikuttaa mm. onko tuosta tullut jo uusi malli, vai onko vieläkin myynnissä samanlainen. Jos tullut uudempi malli, joka "parempi ja kehittyneempi" kuin tämä malli, niin pitäisi varmaan näkyä tuon hinnassa.
    *** Triumph Speed Triple ***
    * Ex. Honda CBR 600 *
  19. #19
    Pitkällä aikavälillä (7vuotta) pyöräni arvo putosi 11,5%/vuosi. Pyörän ostin uutena.
  20. #20
    hinnat putoaa todella vähän verrattuna autoihin.

    jos ostaa uuden viralliselta maahantuojalta, niin ero on tietty merkittävä, jos ostaa ylivuotisen harmaasta.

    uudessa pyörässä pitää vähän laskea siihenkin, että siinä on kulutusosat uusia, jarrupalat, ketjut, renkaat, lisäksi huoltokuluja ei ole monissa suuremmin. jonkin suuren huollon kynnyksellä pyörään voi joutua sitten tuuppaamaan isoa huoltoa joka maksaa käsittämättömästi. Eli vuositason kulutus riippuu myyntihetkestä, esim osta pyörä ylivuotisena. aja sillä 19 tonnia kahdessa kolmessa vuodessa ja myy pois ennen venttiilinsäätöä, keulahuoltoa, takahaarukkahuoltoa, monesti menee samalla ketjulla ja jarrupaloillakin. sitten myyntiin, niin vaikka arvo on tippunutkin, niin huoltokulujen vähyys tekee kokonaiskulusta pienen. lisäksi uudessa ei ole satunnaisen pahan vian mahdollisuus niin suuri, koska pyörässä on takuu.

    määrättyjä merkkejä en ostaisi millään uutena, koska hinnat putoaa todella rajusti uudesta, esim moni italian ihme putoaa 20tonnista 10 tonnin pintaan hetkessä.

    näiden pyörien osto taas voi olla sieltä kympin tuntumasta todella kannattavaa, koska esim guzzit on pitkäikäisiä ja loppuarvo ei mene millään, joten sillä ajaa vielä 10 vuotta ja saa vieläkin 5 tonnia siitä. arvonpudotus 500 vuosi.?
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  21. #21
    Yksinkertaisesti liikaa ...
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  22. #22
    Lainaa (MagnaMan @ Tammi. 11 2008,07:24) kirjoitti
    Vaihtelee aika paljon. Hondalla eka vuonna tippuu 10-12 % ja toisena hiukan vähemmän. Kawasakilla prosentit voi tuplata ja muilla merkeillä noiden välistä. Noin karkeasti sanottuna ja yleistäen.
    Tämä johtuu siitä, että ihmiset ovat idiootteja ja maksavat käytetyistä Hondista ylihintaa.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  23. #23
    Lainaa (cartman @ Tammi. 11 2008,15:31) kirjoitti
    Tämä johtuu siitä, että ihmiset ovat idiootteja ja maksavat käytetyistä Hondista ylihintaa.
    Joo, ja käytettyjen Hondien omistajilla on hintakartelli.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  24. #24
    Erot on suuret eri liikkeitten välillä vaihtohinnoissa, ja yleensä yksityisten ja liikkeiden pyyntihinnat on aika korkeella. Itse ainakin ostaisin sen uuden, jos pari vuotta käytetyt maksaa lähes saman verran.
  25. #25
    Lainaa (NOx @ Tammi. 11 2008,15:41) kirjoitti
    Lainaa (cartman @ Tammi. 11 2008,15:31) kirjoitti
    Tämä johtuu siitä, että ihmiset ovat idiootteja ja maksavat käytetyistä Hondista ylihintaa.
    Joo, ja käytettyjen Hondien omistajilla on hintakartelli.
    Laatu maksaa...
    Wallu
  26. #26
    Mun Härräkän arvo ei oo parissa vuodessa tipahtanut yhtään. Päin vastoin! Voisin pyörän nykyisillä varusteilla pyytää jopa vähän enempi kuin mitä siitä maksoin 2006.



    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  27. #27
    H-D:n arvonnousu perustuu siihen, että käytetty on rakennettu paremmaksi kuin alkuperäinen, aftermarket-osia löytyy kymmeniä vuosia vanhoihin malleihin ja ne maksavat murto-osan japsien joka vuosi muuttuvien mallien alkuperäisten varaosien hinnoista. Vielä kun H-D kestää evo-koneista lähtien isältä pojalle tekemättä mitään muuta kuin öljynvaihtoja ei tarvitse ihmetellä miksi se on niin suosittu. Ja se ääni.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  28. #28
    Lainaa (955i @ Tammi. 10 2008,21:13) kirjoitti
    Sattuneesta syystä kiinnostaisi tietää paljonko hinnan (luetaan tietysti välirahan) pitäisi pudota parituhatta ajettuun viimevuotiseen verrattuna uuteen ja rekisteröimättömään viimevuotiseen prosentteina?
    Minimissään 15 %.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  29. #29
    Lainaa (Kawa LTD @ Tammi. 10 2008,21:26) kirjoitti
    Ja jossakin kohtaa huomaat että se hinta kääntyykin YLÖSPÄIN.

    Mutta se vaatii jo mopolta ja kuskilta luonnetta katella toisiaan yli 20 vuotta...
    No ei kyllä pidä paikkaansa!!!!

    Kaheksan vuoden kokemuksen aikana suhde vain ikäännkuin..... niiku syvenee vaan.

    Nii, no toihan on tietenki kessu, siis bemari.

    Parinkymmene vuoden päästä sitä ei myytäs, vaikka joku ostas...
    Mene siitä ali,mistä aita on korkein.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Waltsu407 @ Tammi. 11 2008,16:26) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Tammi. 11 2008,15:41) kirjoitti
    Lainaa (cartman @ Tammi. 11 2008,15:31) kirjoitti
    Tämä johtuu siitä, että ihmiset ovat idiootteja ja maksavat käytetyistä Hondista ylihintaa.
    Joo, ja käytettyjen Hondien omistajilla on hintakartelli.
    Laatu maksaa...
    Olet siis ostanut ylihintaisen pyörän.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen