Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 125:sta
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (v1000cc @ Maalis. 03 2006,10:00) kirjoitti
    Mix hitossa pitää jakaa kategorioihin! Mä ainaski arvostan kaikkia mopoilijoita iha laidasta laitaan, kukin ostaa moponsa omien tarpeidensa ja mieltymystensä mukaan. Meidän porukoissa ajelee usein äijiä/muijia gustomista muoviluotiin ja hauskaa on takuulla kaikilla. *
    Mä arvostan vaan niitä jotka ostaa moponsa omien tarpeidensa ja mieltymystensä mukaan.
    Lainaa (b1200 @ Maalis. 03 2006,12:36) kirjoitti
    Lainaa (kaasunalle @ Maalis. 03 2006,13:09) kirjoitti
    3) Mikä kyseisessä alkuperäisessä viestissä ei auennut sinulle?

Ja itse olen usein maininnut, kuinka nautittavaa katsottavaa hyvin hallittu moton vienti äärirajoille ja kikkailu on, kunhan se ei tapahdu pitkin kylien raitteja. Sen sijaan joka kerta, kun olen tuominnut nämä keskustassa keulijat sun muut rispektihakuiset pellet, olet ollut ensimmäisten joukossa heitä puolustamassa, mikä kertonee aika paljon omasta suhtautumisestasi. Ole hyvä.
    3) Ilmeisesti parodian/ironian kohde.

Vastuuttoman kohelluksen olen itsekin johdonmukaisesti tuominnut.

Minä edelleen puolustan moottorpyöräilyn ilmiöitä mustamaalaukselta ja ennakkoluulojen lietsomiselta.
    JUU'U...
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 03 2006,11:56) kirjoitti
    Jos haluat, alastarolla pääset kokeilemaan onko about rapiat 90 italialaista heppaa enemmän kuin sinun melkeinylikakssataa (200) japonialaista RAM-air heppaa. Ja mutkarata-osuudella siis, kiihdytys on mitä on ja edustaa vain moottoria eikä koko pyörän suorituskykyä.
    Jyri, olen toki samaa mieltä, että moottori ei todellakaan kerro kaikkea, mutta ei tuo 90 heppaa taida riittää Alastarossa, olettaen, että kyseessä on edes suunnilleen yhtä painavat pyörät ja tasokkaat kuskit. Las palmas ja pääsuoran lähtö on niin tiukkoja, että mutkanopeutta ei saa millään pidetyä niin ylhäällä. Mutta on tuossa pointtia, ja en usko, että Tylylläkään on mitään hyvin toimivaa alustaa vastaan.

Ei 90 hp:lla kauaksi jää, mutta jäänee kuitenkin. Varsinkin jos kyseessä on kisatilanne, niin Suitsa tms. tonninen tulee suoralla ohi ja on mutkan läpi tulppana. Vrt. esim MotoGP kun 4t-pyörät tulivat kuvioihin.

Lisäksi, jos kyseessä on 90hp twini, moottorijarru saattaa olla ongelma. Mutkiin taitetaan aika jyrkästi sisään, ja esim tonnisella en itse saa aina parhaalla tehoalueella olevaa pykälää sisään.

Toki Rossi veisi esim. minua Alastarossa vaikka Derbin skootterilla, mutta se ei kerro niinkään pyörän ylivertaisuudesta kuin kuskista.

Vertailun vuoksi. Piikit kiersivät rataa 2005 ajalla 1.25, ja tonniset ja kuussatkut 1.21 (0.3s nopeampi). Tonnisten ja kuussatasten erosta en vetäisi johtopäätöstä, että 90hp on vieläkin nopeampi.
    - JAM Racing Team -
    Jaa täällä ajetaan jo kilpaa * Miten se nyt siihen meni?

Katotaan jos jossain vaiheessa tulee hommattua kilvetön, siinä kohtaa voin ajaa myös mutkaradalla kilpaa * Toivottavasti se olisi mahdollista vuoden/parin sisään!

Kyllä mun pyörällä saa ajaa mutkaradallakin kilpaa jos haluaa, mutta sitten saa myös maksaa kun sen lippaa... Eli kauppakirjat kirjoitetaan ennen lainaamista *

Mä ajelen sillä varttimaililla kilpaa, siinä en kuvittelis tuon lippaamisen riskin olevan kovin korkea. Toki niitäkin on nähty..

Näinköhän löytyy maksumiehet ja saadaan show pystyyn, Jyri vs Tylyttäjä / Italia vs Japani (siis pyörät), kumpikaan ei meinannu ilmeisesti itse ajaa *

Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (tbarre @ Maalis. 03 2006,10:13) kirjoitti
    täällähän syntyy aivan uusi rasismin haara.Pian ei pääse ravinteliinkaan jos ei oo oikeen mallinen mopo
    Joo, kuukauden päästä mutterilla nyrkit ojossa! ..Itellä myös fiilis,ulkonäkö,olemus pyörässä merkkaavat jo paljon..200hv en tarvi kun en sitä juurikaan omilla ajoilla tarvitse..V2
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    saiskin ajella mahdollisimman erillaisilla pyörillä ja varsinkin tosi vanhoilla nii vois kokee jotain entis aikojen pioneeri henkee ja elämä olis paljon rikkaampi
    Lainaa (johtaja @ Maalis. 03 2006,15:31) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 03 2006,11:56) kirjoitti
    Jos haluat, alastarolla pääset kokeilemaan onko about rapiat 90 italialaista heppaa enemmän kuin sinun melkeinylikakssataa (200) japonialaista RAM-air heppaa. Ja mutkarata-osuudella siis, kiihdytys on mitä on ja edustaa vain moottoria eikä koko pyörän suorituskykyä.
    Jyri, olen toki samaa mieltä, että moottori ei todellakaan kerro kaikkea, mutta ei tuo 90 heppaa taida riittää Alastarossa, olettaen, että kyseessä on edes suunnilleen yhtä painavat pyörät ja tasokkaat kuskit. Las palmas ja pääsuoran lähtö on niin tiukkoja, että mutkanopeutta ei saa millään pidetyä niin ylhäällä. Mutta on tuossa pointtia, ja en usko, että Tylylläkään on mitään hyvin toimivaa alustaa vastaan.

Ei 90 hp:lla kauaksi jää, mutta jäänee kuitenkin. Varsinkin jos kyseessä on kisatilanne, niin Suitsa tms. tonninen tulee suoralla ohi ja on mutkan läpi tulppana. Vrt. esim MotoGP kun 4t-pyörät tulivat kuvioihin. *

Lisäksi, jos kyseessä on 90hp twini, moottorijarru saattaa olla ongelma. Mutkiin taitetaan aika jyrkästi sisään, ja esim tonnisella en itse saa aina parhaalla tehoalueella olevaa pykälää sisään.

Toki Rossi veisi esim. minua Alastarossa vaikka Derbin skootterilla, mutta se ei kerro niinkään pyörän ylivertaisuudesta kuin kuskista.

Vertailun vuoksi. Piikit kiersivät rataa 2005 ajalla 1.25, ja tonniset ja kuussatkut 1.21 (0.3s nopeampi). Tonnisten ja kuussatasten erosta en vetäisi johtopäätöstä, että 90hp on vieläkin nopeampi.
    Selvennän itsekin hieman. Tarkoitin kirjoituksellani "rapiat 90 hevosvoimaa" 4-venttiilistä nestejäähdytteistä 748cc Ducatia, jossa on myös kaikenlaisen muun lisäksi luistava kytkin, ja kyllä, kyseessä on kilpamoottoripyörä.

Kyseinen laite ei ole nopeampi kuin gsx-r1000 ja ihan nykyisten 600 cc laitteiden kanssa tulee tekemään erittäin tiukkaa pysyä niitten imussa jollain lailla.

Me ei näemmä ajeta Tylyn kanssa kumpikaan itse ja syy siihen on minun osaltani se, että en omista kilpakäyttöön sopivaa kalustoa ja en aio ottaa riskiä kadulle rekisteröidyllä pyörälläni. Mikäli omistaisin kilpakäyttöön soveltuvan Ducatin, en näe mitään estettä miksen ajaisi sillä tylyttäjän kanssa samalla mutkaradalla.

Tarkoitin kommentillani sitä, että miehestä se ajo on enemmän kiinni kuin kalustosta. Vaikka miten ruuvaisi laitteitaan, kulkua ei vaan saa sen enempää mitä mies sitä laitetta pystyy viemään. Siinä mielessä taitava "Rossi" tosiaan jättää rapiat 90 heppaisella Ducatilla komeasti Tylyttäjän gigserin, mikäli tämä Rossi osaa asiansa paremmin kuin Tyly.

Nyt meitin täytyy Tylyttäjän kanssa valita itsellemme "italia vs japan" kuskit

Vitsit vitsinä... ei me mitään katupeleillä aleta miehistelemään. Omanlaisiaan laitteitahan nuo kaikki ovat.
    "saiskin ajella mahdollisimman erillaisilla pyörillä ja varsinkin tosi vanhoilla nii vois kokee jotain entis aikojen pioneeri henkee ja elämä olis paljon rikkaampi"

Tämän kyllä allekirjoitan. Toki myös uudemmilla on mukava käydä joskus "päivittämässä" tietojaan, vaikkapa koeajotilaisuuksissa. Itse olen saanut ajaa prätkiä crosseista sivuvaunuihin. Ja hyvin, hyvin moni on vielä kokeilemattakin.
    Siinäpä haastetta loppuiäksi.

Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 03 2006,09:25) kirjoitti
    Lainaa (Kujo @ Maalis. 02 2006,23:51) kirjoitti
    Kunnon motoristit???
    -Hahhah.
    Niillä on sellaset avattavat kypärät! Oikeen TOSIMOTORISTEJA:
    No tää nyt on ihan OT, mutta onks toi ryhmäkakka jostain eak-kurssilta, tms ?
    Ajattelin mennä piiiiitkän tauon jälkeen mennä kertaamaan,
    mutta taidanpa jättää väliin *
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
    Kovaa on noi kax kisaamas mut silti vaik suuta aukoo ei oo munaa kokeilla ja antaa yleisölle viihdykettä pelkää kait noit lippoja vaik on niin kuskia niin kuskia että elikä taas on tuuli liikuttanut ovia mutta ei sen kummempaa .... must turha kenenkään narista tehoist kulut etenkään kisaamisesta jos ei oo munaa men radalle kokeileen ja piste
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
    Näitä tarinoita on mukava lukea. Itse olen 50 v ja koko ikäni ajanut pyörällä.
    Mulla nuo mieltymykset on muuttunut iän myötä, lienee luonnollista, mutta siksi myös ymmärrän lähes kaikkien kirjoittajien mieltymyksiä.
    Olin kauan ehdoton kyykky kuski, radalla ja kadulla ajettiin melkein samalla tavalla. Tosin nuoruudessani ei ollut noita nopeusrajoituksia.
    Nyt ajelen matkapyörällä, toki kokeilin välillä myös customia, mutta en ole vielä niin paljon rauhoittunut, ehkä parinkymmenen vuoden kuluttua?
    Lainaa (gsx1400 @ Maalis. 03 2006,20:00) kirjoitti
    Kovaa on noi kax kisaamas mut silti vaik suuta aukoo ei oo munaa kokeilla ja antaa yleisölle viihdykettä pelkää kait noit lippoja vaik on niin kuskia niin kuskia että elikä taas on tuuli liikuttanut ovia mutta ei sen kummempaa .... must turha kenenkään narista tehoist kulut etenkään kisaamisesta jos ei oo munaa men radalle kokeileen ja piste
    Vaikka olisin kuinka kova kuski, niin mun kukkaro ei antais myöden ottaa sitä riskiä, mikä radalla oikeasti kovaa ajettaessa väkisinkin tulee otettua. Kyllähän radalle voi mennä ajeleen, mutta se että sinne mennään ajaan kilpaa on jo toinen juttu. Normiratailusta jos kierrosajasta poistaa vaikka sekunnin, niin riskii kasvaa jo varmasti moninkertaiseks. Kukkaron lisäks tuossa vaarantuu terveys. Jne jne blaa blaa blaa...

e: Eli tekeekö se kuskista huonomman tai "ei niin kovan" jos ei tommoseen haasteeseen lähde?

TL1000R
    Kaikissa meissä asuu pieni???
    Pojat ajaa mopoilla
    Lainaa (gsx1400 @ Maalis. 03 2006,20:00) kirjoitti
    Vedät mulle nimen papruun niin lähden!

Tuuli liikuttaa sormia näppiksellä mut ei muuta?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

Mull vaan 6satanen´vaimolla 250;nen. Pennuilla ei viel mitään. Leikkikää vaan POJAT.
    Pojat ajaa mopoilla
    Tylyttäjä nimet papruun vedä vedä vedä itse ...tääl ny pohditaan että on kallista kaataa ja terveyskin menee noh terveys menee tupakistakin ja kossusta tuskin sexikään on ihan riskitöntä jos ny tollee ajattelee ...ei se tee miehestä/naisesta sen parempaa ottaa haasteen vastaan tai ei mut musta turha pulista jos ei kerta oo kanttia ottaa sitä kait mäkin ajaisin jos joku ostas mun biken etukäteen sen takii et jos kaadun ni ei mee omaa hilloo..hei haloooooooooooo vaikka oli sit miten oli onko toi jo lähtoasetelmana ollut aika pellee ajatusmailmaa hei mennään si kokeileen kummal kulkee ja lähtee paremmin?? *kantaa pojat korvasta omiin nurkkiinsa*
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
    Lainaa (gsx1400 @ Maalis. 04 2006,08:30) kirjoitti
    Tylyttäjä nimet papruun vedä vedä vedä itse ...tääl ny pohditaan että on kallista kaataa ja terveyskin menee noh terveys menee tupakistakin ja kossusta tuskin sexikään on ihan riskitöntä jos ny tollee ajattelee ...ei se tee miehestä/naisesta sen parempaa ottaa haasteen vastaan tai ei mut musta turha pulista jos ei kerta oo kanttia ottaa sitä kait mäkin ajaisin jos joku ostas mun biken etukäteen sen takii et jos kaadun ni ei mee omaa hilloo..hei haloooooooooooo vaikka oli sit miten oli onko toi jo lähtoasetelmana ollut aika pellee ajatusmailmaa hei mennään si kokeileen kummal kulkee ja lähtee paremmin?? *kantaa pojat korvasta omiin nurkkiinsa*
    Mitä tässä sanotaan?
    1835
    mikäli kisassa kaatuu on todennäkösesti hitammpi kuin se joka ajaa pystyssä maaliin , ei muuta kuin kisaamaan eli nopeempi ei voi kaatuu.eikä tarvita nimii paperiin
    tbarre
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    On ainakin Tylyttäjällä munaa. Uskaltaa ylinopeudella ohittaa poliisiautonkin keulimalla !
    Olen valmis kokeilemaan pyörän suorituskykyä muita vastaan vaikkapa varttimaililla. Ja sen teenkin jälleen ensi kesänä. Tule sinäkin sinne, katsotaan onko sinussa miestä ja pyörässä kulkua? Vaikka Alastaroon?

Mutkaradalle en lähde ajamaan kilpaa katupyörällä. Mikään vakuutus ei sitä korvaa, ja kilpaa ajaessa lippaus ei ole mitenkään erikoisen kaukaahaettu tilanne. Voin käydä kyllä huvikseni ajamassa radalla, ja käynkin. Kilpaa jos alan ajamaan niin sitten hankin siihen vehkeen, luultavasti 600cc kilvettömän.

Koita nyt hyvä mies ymmärtää.

Mites sua ny yht'äkkiä rupes kiinnostamaan? Eihän sua pitäny kiinnostaa kuin viljapellot ja aamukasteet yms?

Lainaa (Ghostrider @ Maalis. 04 2006,08:58) kirjoitti
    Mitä tässä sanotaan?
    Varmaan jotain lauserakenteiden ja välimerkkien tärkeydestä.
    "Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
    Onko todistetusti
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
    ..eeettä näin...
    It only takes willpower.
    Jopas ollaan muuten kaukana alkuperäisestä jeesustelusta Tosimotoristin ihmettely-topikki on jo muuttunut kilvanajo-topikiksi

Melko kaukana ollaan noista viljapelloista ja aamukasteista.

Katsotaan kuka tietää vaik tulenin katsomaan sua ja sun kellotuksiasi ....se mitä ehdotit ni onko moises älyy kait sen nyt tyhmäkin tajuaa et tupperit on tehokkaampia tosin ei vaki tupperi nakua paljoa jätä muuta ku loppunopudes...
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
    kaukana kaukana mutta ihmeesti silti vääntöö riittää heh
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
    Lainaa (gsx1400 @ Maalis. 04 2006,09:41) kirjoitti
    Katsotaan kuka tietää vaik tulenin katsomaan sua ja sun kellotuksiasi ....se mitä ehdotit ni onko moises älyy kait sen nyt tyhmäkin tajuaa et tupperit on tehokkaampia tosin ei vaki tupperi nakua paljoa jätä muuta ku loppunopudes...
    Ei oo kanttia *

Tuli vaan mieleen, että mitähän mä olen tosta mutkaradan kilvanajosta tässä pulissut? Eiköhän ne ollu muut kun sellasta tässä viritteli.. Ei oo kanttia ottaa haaste vastaan jne..

Hei, mä haastan sut istumaan muurahaispesään munasiltes tunniksi! Häh, eikö oo kanttia ottaa haastetta vastaan, mitä sitten puliset riskeistä seksin suhteen ja kossun juomisesta jne!!!

jee,tosimotoristi näkee kaikissa mopoissa jotain hyvää ja kaunista
  30.  
    Lainaa (gsx1400 @ Maalis. 04 2006,09:41) kirjoitti
    Kyllä se nyt yli sekunnin jättää Ja se on ikuisuus varttimaililla.

Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen