Pitkä on kevät enkä malta olla kyselemättä kun tuo oma vehje jo lojuu tallissa, enkä ole vielä sillä ajamaan päässyt niin kyselempä sit muilta että mites tossa riittää jenka yksin ajeluun. Jaksaako kiihtyy ja vääntää minnekkään
Huippuja taitavat luvata parinsadan pintaan.
-CB Sevenfifty-93 (ex)
-CBR 900 Fireblade - 98 (ex)
-GSF 1200 Bandit - 04 (nyk.)
* -JaaJaa RacingTeam-
Jos ei männissä ole reikiä, niin eiköhän toi kiihdy ja kulje ihan 2 päälläkin. Älä kuitenkaan kokeile rajoja ennekuin tiet ovat varmasti puhtaat ja kuivat.
![]()
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Pari kesää Saksaa sellaisella kierretty, hyvin riitti tehot, autobahnille ei tosin tuolla passaa mennä![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Riippuu siitä mitä Sevenfiftyltä odottaa: 76 hv/201 kg ei nykypäivänä paperilla paljolta tunnu. Toisaalta kaasun voi kääntää selälleen kiihdytyksessä eikä tartte pelätä keulan kevenemistä tms. Parhaimmillaan pyörä on mielestäni sopivalla mutkatiellä 80-90 km/h nopeudessa, jaksaa vetää puhtaasti viitosella ja kiihtyy tarvittaessa ilman pienempää vaihdetta. Motarinopeudet vaativat kuskilta tottumista, parhaimmillaan pyörä kiertää juuri 130-150 km/h mittarinopeutta kierrosten ollessa 6000-7000 rpm. Saksassa kokeilin oman huippunopeutta, kohtuullisen kovassa sivuvastaisessa tuulessa takaboksilla varustettuna mittari nousi 190 km/h, kierroksia n. 8500 rpm eli vajaa tuhat jäi matkaa punarajaan...
Minusta Sevenfiftyn luonne ei oikein sovi ns. urheilulliseen ajotyyliin vaan sellaiseen monipuoliseen cruisailuun jopa sorateillä![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Huippu pyörä! kestävää tekniikkaa!! kesällä ei tartte paskata käsiään ei muutakun ajoa!! Pyörähän ei sovellu kellekkään reikäpäälle!! mutta minulle ainakin riittävästi tehoja...![]()
Kyllä,joo on soppelipyörä meikäläiselle "pappa"-ikäiselle uusiomotoristille.Mukava pysty ajoasento,tehoa vähintään riittävästi,tilava joskin kova satula myös matkustajan kanssa. Ja on OIKEAN moottoripyörän näköinenkin. Kevättä odotellessa *![]()
Ajattelin muuttaa ketjujen ja rattaiden vaihdon yhteydessä välityksiä. Olen ajatellut joko piikkiä pienempää eturatasta tai kaksi piikkiä suurempaa takaratasta. En ole kuvastoissa nähnyt muita kuin vakiorattaita. Netistä olen koittanut etsiä, mutta en ole löytänyt 14- tai 42- piikkistä ratasta Euroopasta.
Renthalilla olisi 44-piikkinen takaratas, mutta 42 (tai 14 eteen) olisi parempi. Voisihan sitä tietysti harkita välityksiä 16-44, joka on suurinpiirtein sama kuin 14-40 tai 15-42. Mistä löytyisi muita kuin vakiorattaita?![]()
Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
Allrightilta löytyikin tilaustavarana 14-piikkinen eturatas, joten pistin sellaisen tilaukseen.![]()
Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
ja tärkein pointti CB:stä ei ollenkaan venttilien säätämistä
ei tarvitse kytätä mittari koska olis säädettävä,vaun normaalit huollot ja se on siinnä.
Paitovei, tiedättekö onko kuinka monessa muussa pyörässä hydr. säätyvät venat? Harrikassa on tietääkseni.
Elämä on ihmisen parasta aikaa
Kyllä. Toimitusaika on vain 4-8vk, mutta niitä saa!(powerage @ Maalis. 06 2006,14:00) kirjoitti
Tarvittaessa saa myös >40-piikkisiä takarattaita aina 47-piikkiseen asti (poislukien 42-piikkinen jostain syystä.. olikohan unohtunut listauksesta).
![]()
Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä