Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    Juu, eli vanha 750 sotaratsu meni uudelle omistajalle ja 9r:stä on kauppoja hierottu, mallia -94. Nyt tarvittaisiin tietäjiltä vinkkejä mitä tuollaisesta kannattaa ostaessa erityisesti tarkistaa, yleisen toimivuuden lisäksi?
    Itellä 9r -97. Esson baarilla fiksummat puhuivat yleisistä kansivioista. Mene ja tiedä sitten

Muuten ei tule mieleen mitään perusjuttuja ihmeempiä asioita.
    GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
    Nuo kansiviat tulevat kyllä aina puheeksi kawojen yhteydessä, tosin lähipiirin kawat ovat pelanneet hyvin kansien osalta. Tuollainen alkava kansivamma on aika hankala löytää, joten riski on otettava jos muuten käy ja kukkuu. Omassa tallissa voi sitten purkaa ja mittoa välykset yms.
    Vesipumpun kestävyydestä olen myös kuullut jotain juttua, mutta muuten taitaa olla ihan laatutuote.

Kun täällä pohjolan perukoilla vain sulais äkkiä nuo hanget korkeat nietokset...
    Juu lumien sulamista odotellaan kovasti myös täällä Autohallissa on tullut ajeltua aika monta kilometriä talven aikana

Kyllä toi on muuten vaikuttanut tosi hyvältä peliltä, mitä nyt viime kesänä tuli mittariin joku tollanen 7000tkm, josta osa kaverin ajoa. Mitään ongelmia ei ole tästä mun pyörästä löytynyt. Varsin mukava ajaa myös pidempää matkaa. Tehoakin vielä yhden kesän jäljiltä sopivasti. No, etujarrulevyt on soikeena tästä mun pyörästä, että ne tarttis laittaa kuntoon ennen kesää. Kaksipäälläkin menee ihan kivasti
    GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
    Lainaa (Maahinen @ Helmi. 14 2006,17:00) kirjoitti
    Nuo kansiviat tulevat kyllä aina puheeksi kawojen yhteydessä, tosin lähipiirin kawat ovat pelanneet hyvin kansien osalta. Tuollainen alkava kansivamma on aika hankala löytää, joten riski on otettava jos muuten käy ja kukkuu. Omassa tallissa voi sitten purkaa ja mittoa välykset yms.
    Vesipumpun kestävyydestä olen myös kuullut jotain juttua, mutta muuten taitaa olla ihan laatutuote.

Kun täällä pohjolan perukoilla vain sulais äkkiä nuo hanget korkeat nietokset...
    Omassakin tuttavapiirissä noita on näkynyt, eipä mitään ihmeellistä ole tullut esille.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Yhden vesipumppuviallisen tiedän ja yhden laatikkoviallisen..Laatikkovioista oon lukenu,että vaivaisi alkupään ysejä ja tämä tietämäni yksilö oli juuri alkupään tuotoksia..

Pitää muistaa,että 12vuotta vanhassa laitteessa voi ilmetä melkein mitä tahansa.
    Lainaa (White @ Helmi. 13 2006,21:55) kirjoitti
    Itellä 9r -97. Esson baarilla fiksummat puhuivat yleisistä kansivioista. Mene ja tiedä sitten *

Muuten ei tule mieleen mitään perusjuttuja ihmeempiä asioita.
    minullakin oli 97 9ärrykkä, ja ajettukkin yli 70000 km eikä vettä hävinny mihinkään, eli ei siinäkään kansivikoja ollut kaikin puolin hyvin toimiva peli oli mut vorot p#rkele
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
    Tuolta
    Ja tuolta samaa litaniaa.

Jos kansiremppa epäilyttaa, kysy myyjältä minkä kokoset venansäätöpalat siellä on sisällä / tarkasta ite. Jos on jo pienimmät palat menossa, on kansiremppa lähellä. Jos myyjä ei tiedä, voi tästä päätellä jotain. Tai 100 tkm ajettu kone, eikä remppaa tehty. On se tietty vaikea noita lähteä tarkistamaan, siis semmoisissa vehkeissä varsinkin, missä pitää irrottaa nokka-akselit venansäätöä varten ja näin tuossa 9R:ssä muistaaksein oli.

ZX9R B1-B4 (1994-1997) malleissa ei tarviste ottaa nokkia pois säätöpalojen vaihtoa varten, malleista C1 eteenpäin kyllä. Ahdasta on jokatapauksessa.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
    Veikkaisin että tässä tapauksessa kansivioilla tarkoitetaan kannen halkeilua eikä venttiiliongelmia. Kansi ei kestä kylmänä kierrätystä (sama homma zxr:ssä). Ite en oo ainakaan kuulut venaviosta 9r:n kohdalla.
    Kawasaki ZX7R -01

* * * * "everyone loves you when you are dead..."
    Mun C1:ssä ei ainakaan ole ollut mitään sanomista venttilien kans. Oon ite ajanut sillä n. 30000, tarkastuttanut venttiilit 2 kertaa ja kummallakaan kerralla ei ole ollut mitään säädettävää. Edellisen omistajan tarkastuksista en tiedä. Pyörällä ajattu yhteensä n. 50000. Eli paljon puhutut venttiiliviat eivät ainakaan kohdallani ole vaivanneet.
    Olen nähnyt 3 B-mallin (94-97) kantta jotka halki kakkosen ja kolmosen venttiileiden välistä. Tämä kuva ex-pyöräni ex-kannesta:

Tässä näkyy kuinka halkeama oli edennyt kakkosessa jo yli seetin ja puristuspaineet laskeneet:

Seuraava kone joka laitettiin kiinni oli imupuolelta venttiilinsäätöpaloiltaan n.215 luokkaa. Kawasakin omat palat loppuu 250, säädin yamahan paloilla ja kyllä se vielä kukkui. Lisäksi tiedän yhden varman tapauksen jossa kaveri kaupitteli kauan B-mallin ysiään johon oli tehty kansiremppa koska venttiilinsäätöpalat käyneet liian pieniksi. Näin myös kotkan motoboksissa yhden B ysin koneen josta kiertokanki oli tullut kurkistamaan. En tosin tiedä minkälaisen käytön yhteydessä näin oli käynyt. Mekaanikko purki siitä kannen ja yhdestä pytystä venttiilit solmussa (mäntä täräyttänyt) ja myös tutut halkeamat keskimmäisten pyttyjen venojen välissä. Sitä ei katsottu kuinka pitkälle halkeamat oli menneet. Pyörä oli kuulemma kaikesta huolimatta pelannut hyvin ennen kyseistä täystuhoa.

Kaikesta huolimatta hyvä pyörä ajaa, tykkäsin tosi paljon, mutta "pikku" viat pakottivat lopulta vaihtamaan.
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
    Itse ostin 9r:n moottorin (B3 eli -96) valmiiksi purettuna tietoisena, että kannessa oli Kwksin kuvien tyyppiset halkeamat. Laitatin kannen kuntoon; eli hitsaus ja uusien seetien laittaminen.

Koska tarkoitukseni oli laittaa kone kilpapyörään eli -92 ZXR 750 RR:n runkoon, 9r:n kone on nyt varustettuna Wisecon 950 männillä (puristus 13). Kaasareina ovat zxr:n 39 mm:n suoravetovehkeet sekä putkena zxr:n Termignoni- racing putkisto. Tietenkin laitoin koneeseen uudet laakerit. Suodattimia ei ole, ainoastaan pelkät "trumpetit". Syttyboksiksi laitoin Dynatekin 2-7 -mallin.

Viime kesänä ennätin ajaa radalla yhden päivän eli sisäänajoa. Säädöt tein vasta omaa Lamdaa käyttäen. Kevään aikana käytän koneen dynossa, jossa tehdään tarkemmat kaasarin säädöt.

Radalla kone tuntui erittäin mukavalta. Pyörän varsinainen kone on kittiosilla varustettu kilpamoottori (750 cm3, takapyörällä noin 140 hv), jonka käyttöalue on 8 500 -13 500 r/min. Siihen nähden 9r:n kone vaikutti todella laaja-alaiselta ja vääntävältä.

Harkinnassa on kittikoneen nokkien laittaminen 9r:n koneeseen. Tiedän, että sillä saa merkittävästi enemmän tehoa liikkeelle. Operaatio vaatii kuitenkin nokkapyörän vaihtoa sekä mahdollisesti jäykempiä venttiilien jousia.

Pauli
    Noista kansien halkeiluista on ollut paljon juttuja, mutta oman kannen otin pois porttauksen takia ja hyvältä näytti. Suurin osa kansien halkeiluista johtuu käyttäjästä.. elikkä ei rääkätä kylmänä ja ei sammuteta heti huippujen hakemisen jälkeen

zx900b3 1996
    35000km
    omalla 9r:llä olen ajellut pari vuotta, ei mitään erityistä, onkohan noi kansihommat ainoastaan kawan juttuja?
    joskus pidettiin nyrkkisääntönä 40000km jälkeen alkaa huollon tarve lisääntyä pyörässä , vesipumput ja laturit on kulutustavaraa
    Katso että kansi on kunnossa,itse ostin viime kesänä-95,zx9r:n ja tuhannen kilsan jälkeen kansipahvi sanoi sopimuksen irti .Lykäsi painetta paisariin.Korjaukselle tuli hintaa n.250 egee sisälsi kannen oikaisun .Kansiviat on kuulemma 9r:n ongelmana.Vaikka kawan huollossa sanoivat ettei sen yleisemmin kuin missään muissakaan pyörissä. .mutta hyvältä tuntuu selässä
    onkos -99 mallissa jotain eroa koneessa noihin aiempiin verraten?
    MZ -59, palasina pitkin tallia. ei etene ei..
  18.  
    On. -98 tuli uus kone, sen osalta en ainakaan mina ole kansivioista pahammein juttua kuullu.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14