-05 FJR tallissa, ei taida olla isompia tyyppivikoja? Venttiileissä oli jotakin 01/02 malleissa, mutta lienee korjattu?
Onko kokemusta mikä öljy istuu masiinaan parhaiten!
Ja onko Suomessa joku muu kuin K-kauppias, joka toimittaa osia?
Ja edelliseen jatkoa; onko tavallista että ainakin viileänä paikallaan kierrokset hieman 'hakee', eli kierrosluku hieman vaihtelee vaikka kahva on taatusti paikallaan...?![]()
Juu, sitä tekee. Itselläni koneessa Motulin puolisyntiset autoöljyt ja kytkin sekä loota pelittää paremmin kuin merkkihuollon laittamilla motoööleillä. Vm -02.(Matva @ Helmi. 26 2006,20:42) kirjoitti
Mitähän osia tarkoitat? Ja mistä päin? Webistä löytää kans tarvike- ja varaosien myyjiä pilvin pimein.(Matva @ Helmi. 26 2006,11:31) kirjoitti
Itellä -03, just tehtiin kansiremppa takuuseen. Onkohan jammu päässy vieläkään eroon ohjurien materiaali ongelmasta...![]()
...mokomakitehokasakutakakumisuli...
Paljonko koneella oli ajettu? Miten se vika ensinnä ilmeni?(Hansu @ Helmi. 26 2006,23:23) kirjoitti
n. 12tkm. Pientä tikitystä kuulu koneesta 3000RPM kohdalla, ei mitään muita oireita. Huollosta kertoivat että ohjurit oli selvästi kuluneet.(Kake3 @ Helmi. 27 2006,17:18) kirjoitti
...mokomakitehokasakutakakumisuli...
Kyselin ammattilaiselta ja oli osittain sitä mieltä, että joku öljylaatu ei sovi koneelle. Kuluminen yleensä lähtee liikkeelle öljyn puutteesta/kuumentumisesta. Sanoi, että MOTUL 5100 15-50W, niin ei ole ole ollut ongelmia.....
Perään saman firman Gearbox oil, 80-90W, niin pelaa...
Mutta, jos materiaali täysin pskaa, niin siinä ei sitten auta mikään, mutta ei uskoisi vuodesta toiseen???
Mulla '03 FJR, ajettu 35 000 km. Nyt säädön yhteydessä tarkistutin venttiilit ja ei siellä mitään ollut. Eikä mitään ihme ääniäkään ollut sitä ennen, joten olipahan vain tarkistus. Olen toistaiseksi vain kuullut näillä palstoilla noista ongelmista, mutta tuntemillani FJR kuskeilla ei semmoisia ole ollut.
Ei muuta kuin![]()
fjr:n venttiili ongelmasta ei ole henk.koht. parempaa tietoa,mutta uteliaisuus heräsi sen verran,että onkohan polttoaineen vaikutus asiaan selvitetty.osa öljy-yhtiöistä sekoittaa venttiilisuoja lisäainetta bensaan.lisäaine voitelee venttiili-istukoita ja ohjureita.nykyään taitaa olla vain TB joka lisäaineistaa 98okt.bensaa.ST lisäaineisti aiemmin mutta ei enää.kun kaikissa fjr:issä ei samaa vikaa ole ilmennyt.
VMR
Mielestäni mainio pyörä..olen ollut oikein tyytyväinen valintaani. Venttiiliohjuriremppa tehtiin mullekin takuuseen.Pyörällä menty n. 35000 km, ennenkuin oli remontin tarvis. Ja haitanneeko tuo mitään, kun takuuseen tekevät...
Muuten em.remontin lisäksi ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin normaalit määräaikaishuollot.
Lisää tietoa FJR:stä löytyy esim. www.fjrowners.com tai www.fjrforum.com tai www.fjr1300.info
-Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
Renkaista tuntuu olevan joidenkin merkkien kohdalla tosi tarkka.
Esim Metzelerin 6 ei käy alle ollenkaan. Ravistaa niin maan perkuleesti. Saman firman 4 on ihan kohtuulliset alla varsinkin vahvistettuna, mutta hieman liukkaan oloiset. Syksyllä vaihdoin alle Pirellit ja kokemukset niistä ovat kovin vähäiset, joten en osaa kehua tai haukkua. Ainakaan eivät ravista.
Niin ja pikku lisäys. Kovaan ajoon keula ehkä pikkuisen liian löysä, ainakin omasta mielestä. Toki voi olla yksilökohtaisia eroja. Matkapelinä tosi mukava ja perusketterä vehje ja ominaisuudet sellaisessa ajossa enemmän kuin kohdallaan. Laukut ruhtinaalliset. Ja ne ajovalot, pimeällä loistaa kuin rekan keula. Harvassa mopottimessa on niin hyvät valot. Nää tässä nyt ekaks ja tokaks mieleen tuli tälleen nopeesti.
Mielestäni ei rahat oo sulta menny hukkaan.
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Lisään tähän vielä yhden jutun. Jos lähdet soratielle kokeilemaan, niin aika huono peli niillä teillä. Etupää ja takapää hakevat koko ajan eri suuntiin. Välttämättä ei tunne olevansa kuljettajana, ainakaan jos vähän yrittää......
All you´ve got is time - living is takin´ it.
En osaa sanoa vielä mitään, mutta kohta kun lumet sulaa, niin sitten pystyy kommentoimaan...-06 ihmeenkin paljon uusittu, vaikka yhtäkkiä näyttää lähes samalta.
Onkos asia nyt näin? Metzelerin Z6:sta on olemassa ihan omakin FJR-malli. Ei kai se se nyt ihan huono voi olla.(Tuppi Nurin @ Maalis. 25 2006,13:13) kirjoitti
Mielenkiintoinen homma tuo ohjuri vika.Se vika vaivaa vaan valitettavasti vähän muitakun Yammun malleja mitä olen kuullut kanssa ihmisiltä.Esim.R-1 joitakin tapauksia.sekä R-6.Toivotaan,että tämän vuoden malleihin olisi tuo kyseinen pako-ohjureiden valmistus materiaali saatu korjattua.![]()
Honda CBR600F silver/black
No ei ainaskaan ne kolme eri etusta, jotka alla oli, sopinu yhtään.(Kake3 @ Maalis. 25 2006,17:53) kirjoitti
All you´ve got is time - living is takin´ it.
No voi, ostin juuri Z6:set(Tuppi Nurin @ Maalis. 26 2006,10:18) kirjoitti
Oletko kokeillut säätää vaimennusta?
Kaikki säädöt käytiin läpi., eikä apuja löytyny. Voi olla, että kyseinen yksilö vaan hylkii noita renkaita. Mutta jos olet ostanut 6:t, niin toivottavastai ostit vahvennetut mallit. Joku tossa niistä jo mainitsikin ja muistaakseni vahvennettu malli on vaan takarenkaaseen. Nyt en kyllä ole lainkaan varma. Ojentakaa, jos olen väärässä tän muistini kanssa.(Anttoo @ Maalis. 26 2006,14:45) kirjoitti
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Kertokaa tyhmälle, että mitkä renkaat FJR:ssä on vakiona, kun mopo tulee kaupasta/tehtaalta kotiin?(Anttoo @ Maalis. 26 2006,14:45) kirjoitti
Nimim. -05 odottaa Rajamäellä takalaukkua
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Metzelerit ainakin omassani oli alla, kun se paketista purettiin. Niiden haihduttua vaihdoin Misukan Urheilulentäjiin (Pilot Sport), joihin olen ollut todella tyytyväinen. Tänään vaihtuu kaljuuntunut takarengas, myyjä kovasti suositteli Pirelliä ja sanoi käyvän hyvin yhteen etusena olevan Pilotin kanssa. Katsotaan, mitä hyllystä löytyy.(ttuttu @ Maalis. 27 2006,14:48) kirjoitti
bridgestone bt 20 oli mulla...(kaasunalle @ Maalis. 28 2006,11:07) kirjoitti
Suzuki Savage ls 650 -92 --> Honda cb500 -03 --> Honda cbr1000f -00 --> Honda cbr 1100xx -04 --> Yamaha FJR 1300a -05 --> Honda Pan European -08
Aloin myös huolestua, kun alkoi joillakin kierroksilla kuulua vedätettäessä pientä sirinää. No, nyt se lakkasi, kun kiristin tankin takakiinnityspultin, oli huoltoneekeri unohtanut mutterin...(Hansu @ Helmi. 28 2006,19:21) kirjoitti
Mistä erottaa vahvennetun mallin?(Tuppi Nurin @ Maalis. 27 2006,15:41) kirjoitti
Joku tyyppimerkintä? Ostin nimittäin kimppatilauksena normaalien kokomerkintöjen kera. Halvalla kun sai
![]()
Metzelerin 4 on toi B. Kävin tänään päivittämässä tietoja ja huomasin, että uuteen FJR -06 oli tehtaalla laitettu ensiasennuksena Metzelerin 6 ja ilmeisestikin vahvennettu malli oli kyseessä. Tässä mallissa koodina oli käsittääkseni kirjain G.(Gari @ Maalis. 28 2006,18:32) kirjoitti
Tätä nykyä sitä saa jo vahvennettuna. Suomeen ei ainakaan tullut vahvennettuna viime vuonna, näin olen ymmärtänyt.
6 oli tosi hyvä ajo-ominaisuuksiltaan loistava mielestäni lukuunottamatta tota tärinää ja värinää. Kääntyi hyvin mutkaan ja pitoa riitti. Täytyy varmaan kokeilla tota vahvenettua mallia alle, jos se pelittää paremmin kuin vahventamaton versio.
All you´ve got is time - living is takin´ it.
No niin, nyt Pirellin Perskule (Diablo) takavanteen ympärillä. Siinä on sama vika kuin kaikissa muissakin kokeilemissani gummeissa, se kiertää... Jaa mitenkä? No, menin viemään dvd-soitinta huoltoon ja vaikka sinne on linnuntietä nelisen kilsaa, tuli reilu parisataa trippiin. Ominaisuuksia ei voi moittia, edessä Misukan VoimaPilotti ja hyvin nuo tuntuisivat yhteen pelittävän.
Kävin Tuupakassa tsekkaamassa, omassani oli BT 020 alla ja viereisessä tismalleen samanlaisessa oli Metzelerit...hmm, pitäsköhän mun olla onnellinen vai pettynyt?(Tuppi Nurin @ Maalis. 28 2006,19:24) kirjoitti