Tietääkö kukaan mistä voi ostaa kunnollisia lampaanvillaisia pesukintaita? Esim. Viking tai Sonüs -merkkisiä? Tarkoituksena on kerrankin hoitaa uutta mopoa kunnolla ilman harjan tai sienen aiheuttamia pesunaarmuja.
Kyllä se peseminen ilman naarmuja onnistuu ihan sienellä, kun vaan käyttää vettä riittävän reilusti ja mikäli on tosi likainen niin paineella ensin enimmät liat pois.
Ahdettu 1216
Kromiosat kiiltäviksi Coca Colalla *mythbusters*![]()
Ai toimiiko tollanen kikka?(Köpi @ Helmi. 16 2006,14:07) kirjoitti
Ei kyllä onnistu. Mustaan väriin jää harjalla tai sienellä väkisin pieniä hiusnaarmuja vaikka käyttäisi kuinka paljon vettä ja/tai saippuaa liukasteena. Noihin tarttuu aina pieniä epäpuhtauksia ja musta on pehmeänä pigmenttinä erityisen herkkä naarmuille ja lisäksi siinä näkyvät nuo jäljet todella hyvin. Harmittaa kun en tuonut jenkkilästä tullessani noita pesulapasia. Luulin että sellaisia saisi Suomestakin mutta eipä näytä olevan missään.(suiza 1200 @ Helmi. 16 2006,14:01) kirjoitti
![]()
siivous ihme kun olen katsoin juuri eräässä halpahallissa(Aziz @ Helmi. 16 2006,14:56) kirjoitti
siivousmoppiin tulevaa pölyn pyyhintään tarkoitettua
"puudelia" siihen vois keksiä pieniä kikkoja niin varmaan toimis
tuohonkin tarkoitukseen,muuten onko totta että joku vielä
nykymaailmassa pesee mopoaan PAINEPESURILLA en ainakaan
minä,ja miksen no sen saa päätellä aivan itse kukin.
näytti se toimivan paremmin kuin joku "johtava" puhdistus aine. kolaa vaan lorottivat auton puskurille ja foliolla hankasivat ja lopuks vedellä huuhtoivat ja kiiltävää tuli(MadMan @ Helmi. 16 2006,14:43) kirjoitti
muuhun kolasta ei ollutkaan sitten
Jos tuollaisia löytyy, niin vois itsekkin testata. Ihan varmasti tuolla kinttaalla on paljon helpompi pestä, kun se pysyy hyvin kädessä. Ja tuo matsku on varmasti parasta A-luokkaa.(Aziz @ Helmi. 16 2006,10:06) kirjoitti
Nimim. "Musta pyörä tilauksessa"
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Edellinen pyöräni oli myös musta ja aika siisti vaikka oli vuosimallia 2001 eikä ollut edes lakattu. Paras keino mustaan pyörään on lakkaus uutena mikäli haluaa pitää siistinä pitenpään.
Nimim. on jo itsellä ajamaton musta pyörä ja tankki sekä muitakin osia lakattavana...
Ahdettu 1216
On oltava todella hyvät perustelut jos kantasi pyörän paipesurilla pesusta on noin jyrkkä. Laita asiasta selvää faktaa eikä vaan mielipiteitä.(jarijii @ Helmi. 16 2006,23:22) kirjoitti
Ahdettu 1216
on ainakin yksi joka pesee.(suiza 1200 @ Helmi. 17 2006,17:53) kirjoitti
järjen käyttöhän on sallittua varsinkin painepesuria käytettäessä.tarpeeksi kaukaa kun päästää,niin on aivan loistava peli jos pyörä todella kurainen.puhdasta painepesurilla ei saa mutta irtopaskan kyllä pois.
Miten uskallatte ajaa liikenteessä, ilmassa leijuva tomu ja pöly aikaansaavat hiekkapuhallusilmiön. Pyörät ja kotilot naarmuuntuu jokatapauksessa...!!!
Käyttö pelejä ne kuitenkin vaan on...
Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
Kawasaki Gpz1000RX
Kawasaki ZG 1200
etkö ole koskaan kuullut (nähnyt) mitä painepesuri (pahimmassa-(suiza 1200 @ Helmi. 17 2006,17:53) kirjoitti
tapauksessa) saa aikaan,kyllähän täälläkin (muistaakseni) käyty
monen monta keskusteluano otetaan muutama.
sähkövehkeet pidemässä juoksussa hapettuvat varmasti,ei tietysti
haittaa jos käy liittimet läpi sillointällöin,maalipinta on kovilla,varsinkin jos ei pidä vahauksesta,ja ainakin eräässä merkissä
jonka varmasti tiedät? on ollut jo vuosia jo uutena ongelmia.
syyläri arka kohta ei pysty pesemään kuin läheltä joten riski on
aikamoinen,laakerit (ei uusissa) kun on jo kilometrejä takana
on laakereiden suojat jo "kulahtaneet"............
kyllä näitä riittää,muuten oli joskus pyöränä GTR1000 ja aina
pesun jälkeen käynti ongelmia tuli eräskin kert "nuohottua"
kaikki paikat kunnes tuli aika vaihtaa tulpat,ja sieltähän
se "vika"löytyi,pesun jälkeen pyörä oli aina sivuseisonnalla
ja sinne puolelle (jalan) uitti veden ja kun tulpat syvällä
kesti kauan ennenkuin vesi haihtui pois,mutta kun sitten kerran
oli puolilleen vettä eipä se minnekkään haihtunut,eokä hommaan
auttanut vaikka pistin tulpanhatun kaulukseen tiivisteliimaa.
muuten kun tuon pyörän kohdalla kun lopetin lopullisesti painepesurin käytön,ei tuota hommaa enää ilmennyt,yksi
tapaus oli SUZUKI 1100 (se sähköpleksi) malli oli pesty
painepesurilla lakkakeros pois,satuin olemaan paikalla merkkiliikkeessä kun huoltomies totesi eipä ole ensimmäinen tapaus tuossa kylläkin taisi olla malli vika.
mutta kyllä tästä varmasti kehkeytyy taas jonkunmoinen keskustelu puolesta ja vastaan,joten minun on turha tätä jatkaa
toiset pesee minä en,tässä tämä oli lyhykäisyydessään ;) .
Et ole aivan väärässä, tosin ei painepesurilla tarvitse pestä 5mm päästä... Voi aivan hyvin pitää vaikka 25cm etäisyyttä...!!
Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
Kawasaki Gpz1000RX
Kawasaki ZG 1200
Jotenkin en jaksa uskoa, että vesisuihku kuluttaisi maalipintaa enemmän kuin joku sieni, harja tai vastaava.(jarijii @ Helmi. 17 2006,18:49) kirjoitti
Vai mihin tuo perustuu, että se niin vaarallista olisi. Aina olen pesurilla suihkinu suurimmat paska pois ja sitten harjalla loput. Ja kyllä tossa on maalit pysyny ihan hyvässä kunnossa.
Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
Jos laittaa pyörään ensin kunnon liuotinta pintaan, niin ettei se kerkiä kuivaa pintaan ja sitten pesee paineella pyörän. Tottakai ei pestä älyttömällä paineella ainakaan läheltä ja ei suihkuta suoraan laakereihin sekä syyläriin. Esimerkiksi honda vfr vm.97 joka pesty kesä aikaan lähes päivittäin painepesurilla ja kilometrejä kertynyt noin 110tkm. Kaikki laakerit on alkuperäiset, mitään sähkövikoja tai muita ei ole ollut ja maalipinta on miltei uusi.
Ahdettu 1216
Painepesurissa on se vaara että vedenpaine työntää paskan lakkakerrokseen sisään. Nykyään käytettävät maalit ovat vesiohenteisia ja huomattavasti pehmeämpiä kuin vanhat maalit. Lisäksi mitä tummempi väri sitä pehmeämpi maali.
Joku sanoi että käyttöpelejä ne ovat ja väkisin naarmuuntuvat. Voi olla mutta naarmujen poistaminen on huomattavasti helpompaa jos niitä on vähemmän. Myydessä pyörää eteenpäin siitä saa melko varmasti paremman hinnan jos maalipinta on uutta vastaava. Omasta mielestäni kotilot ja prätkät ovat sen verran arvokkaita vehkeitä että niistä huolehtiminen kannattaa.
Asiaan, pitkän googlettamisen jälkeen löysin tämän firman: www.performancemotorcare.com. Laadukkaan oloista tavaraa eikä postimaksut päätä huimaa. Lisäksi tein tilauksen torstaina ja paketti oli maanantaina kädessä! Loistavaa palvelua. Tavara on vielä testaamatta mutta ehkäpä huomenna käyn pesemässä mustan kotiloni ja katsotaan sitten onko niistä pesukintaista mihinkään.
Aika uskomatonta ettei suomalaisista tarvikeliikkeistä löydy kuin sieniä ja harjoja. Ilmankos autot täällä onkin niin rupisen näköisiä.
Huokaus.... Mutua mutua, maailmassa on monia asioita jotka perustuvat "luuloihin" ja "kaveri kertoi" ...!!! Mitään noin nuijaa en ole koskaan kuullut, että painepesuri työntäisi lian lakansisään?(Aziz @ Helmi. 21 2006,08:33) kirjoitti
Mitä ihmettä
Eiköhän lakka lennä tiehensä mielummin...!!!!!
Vesi ohenteinen meinaa jotakin ihan muuta, kun vesi liukoinen...!!!!
Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
Kawasaki Gpz1000RX
Kawasaki ZG 1200
Nyky maaleista vain joillakin merkeillä on vesiohenteisia maaleja ja tuo lakka juttu on kyllä täyttä soopaa.
Ahdettu 1216
Tottakai vesiohenteinen on eri asia kuin vesiliukoinen. Vesiohenteiset maalit nyt vaan ovat yleisesti ottaen pehmeämpiä kuin liuotinohenteiset. Ihan niin kuin kirjoitin. Ei lennä lakka tiehensä mieluummin. Kova paine saa pienet pöly tms. hiukkaset tunkeutumaan lakkakerrokseen. Tietysti riittävän kaukaa käytettynä tätä vaaraa ei pesurillakaan ole mutta sitten herää kysymys mitä hyötyä koko pesurista enää on kun puutarhaletku tekee ihan yhtä hyvää jälkeä.(VOGON @ Helmi. 21 2006,12:46) kirjoitti
Kenenkään ei ole pakko uskoa yhtään mitään. Se on ihan oma valinta. Sopii kysellä vaikka ammattifiksareilta miten asia on jos haluaa uskonvahvistusta. Itse en kuitenkaan mopoani kovalla paineella pese. Enkä tästä eteenpäin myöskään sienellä tai harjalla.
No jos nyt vaikka niistä kotiloista puhutaan niin itse en ainakaan tiedä yhtään merkkiä mikä käyttäisi jotain muuta kuin vesiohenteisia maaleja. Voitko mainita muutaman?(suiza 1200 @ Helmi. 21 2006,13:36) kirjoitti
Tarkoitin merkillä eri maali merkkejä ja voin kertoa mitkä ovat "oikeita" kun haen omat osani maalarilta.
Ahdettu 1216
Ihan samallailla saa pesukintaalla aikaseks naarmuja, jos ei ole huolellinen, mikä pitää olla sienenkin kanssa..! Teet kuitenkin omat päätöksesi elämässäsi. Ei kuitenkaan pitäisi kertoa mutu asioita totuutena...
Nimimerkillä:"Joskus leipää autojenkin pesulla tehnyt"
Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
Kawasaki Gpz1000RX
Kawasaki ZG 1200
Mikäs se taika siinä kintaassa on ettei siihen jää sitten hiekkaa tms. pintaa naarmuttamaan?
Omalla asialla jo vuodesta 1978
eka suihkia isommat kakat pois ja huuhdella sitä rukkasta välissä. oikeen pelottaa että osaanko pestä enää pyörää saatika autoo kesällä!
*vituiks män* !prkl!
-> -03 Bandit 600s <-
Niin, tässä puhuttiin uudesta pyörästä jolloin maalimerkkiin on hiukka hankala vaikuttaa.(suiza 1200 @ Helmi. 21 2006,14:52) kirjoitti
Huomenna pääsen vihdoinkin testaamaan tuota pesukinnasta ja sitten näen onko siitä mihinkään.