Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Hei. Tarvittaisiin apuja, mutta en tiedä onko tämä oikea paikka, mutta jos jollakin olisi jotain ideaa.

    Kyse olisi zusuki pv.(mopo). Story olisi seuraava. myytiin kesällä kunnostettuna ja toimivana. Nyt on lakannut pelaamasta, eli toimi viimeksi ok, seisoi jonkun päivän käyttämättä. Sitten toimi palan matkaa ja sammui. Ei lähde käyntiin enään millään.

    Moni on kuulema katsonut ja nyt se on takas täällä mulla. Eli tankki tyhjätty ja putsattu, kaasari avattu ja putsattu, letkut ja hana putsattu (myös sihti), tulppa uusittu, kipinää tulee.

    Ei vaan lähe käyntiin. Olisko jollakin ideaa. Voisiko paineet karata pytystä jonnekin? Lääkkeet loppuu kohta! missä vikaa?

    Kaikki ideat vastaanotetaan.
  2. #2
    Vielä senverran, että kärjetön sytystys ja ajoitus kohdallaan.
  3. #3
    Lainaa (lukitus @ Helmi. 25 2006,20:20) kirjoitti
    Hei. Tarvittaisiin apuja, mutta en tiedä onko tämä oikea paikka, mutta jos jollakin olisi jotain ideaa.

    Kyse olisi zusuki pv.(mopo). *Story olisi seuraava. *myytiin kesällä kunnostettuna ja toimivana. Nyt on lakannut pelaamasta, eli toimi viimeksi ok, seisoi jonkun päivän käyttämättä. Sitten toimi palan matkaa ja sammui. Ei lähde käyntiin enään millään.

    Moni on kuulema katsonut ja nyt se on takas täällä mulla. Eli tankki tyhjätty ja putsattu, kaasari avattu ja putsattu, letkut ja hana putsattu (myös sihti), tulppa uusittu, kipinää tulee.

    Ei vaan lähe käyntiin. Olisko jollakin ideaa. *Voisiko paineet karata pytystä jonnekin? *Lääkkeet loppuu kohta! missä vikaa?

    Kaikki ideat vastaanotetaan.
    vaikka kipinää tulee voi silti vika piileä sytytyksessä, tavalla tai toisella.

    viat voi olla esim:

    - syttypuola sökö
    - tulpan hattu (tulppa)
    - johdot
    - syttyennakko päin nevadaa

    tai sitten:
    männänrenkaissa vikaa? esim jos männän rengas , toinen syystä tai toisesta junttaantuu männän uraan voi käynnistyminen olla hanklalaa. tuo voi olla seurausta vaikka koneen käymisestä laihalla.

    voiko olla ajettu läpiväljäksi?

    -kampuran stefa(t) vuotaa ja päästää paineet pihalle.
    -läppärungon tiiviste puuttuu tai vuotaa...(en kyllä usko että olisi käynnistysongelma.

    toivottavasti keksit/löydät vian.



    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  4. #4
    Itsellä on pv ja maalla asuessa muijan siskon mukulat sillä ajeli, yleensä lähti hyvin käymään polkaisemalla, mutta joskus työnsivät kun alamäki oli pihassa...
    No muutaman kerran sitten ei lähtenytkään käymään ja jumppasivat ylös alas mäkeä ja kastelivat tulpan oikeen kunnolla, oli pariin kertaan pakko ottaa pytty irti ja puhaltaa paineilmalla kampikammio kuivaksi, sinne kertyy uskomaton määrä öljyä ja bensaa!
    No muutaman kerran hieman avitin kuumailmapuhaltimella käyntiinlähtöä kun en jaksanut purkaa...
    Pytty vaan suht kuumaksi puhaltimella ja tulpan kuivaus, polkaisu ja käyntiin lähti.
    Tietenkin jos on oikein väljä kone ja kylmää niin sen lämmittämisen pitäisi auttaa siihenkin.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  5. #5
    Lainaa (Sepi @ Helmi. 25 2006,21:06) kirjoitti
    kampikammio kuivaksi, sinne kertyy uskomaton määrä öljyä ja bensaa!
    Olen huomannut saman asian kummipojan mopossa
    Tulee aika jolloin p.....t tervataan! Ja niin tosiaan, asiantuntijalausuntoja aiheesta riippumatta. Takuu!
  6. #6
    Jos mopedissa läppäsylinteri, niin voipi olla läppien tiivistyspinta "kumi" menny vituralleen. Eli vuotaa takasinpäin. Mulla kävi joskus niin, että se läppien kumi oli paskana ja ei lähteny polkemalla käyntii.

    Tarpeeks kovaa kun työnti ni heräs henkii.
    Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
  7. #7
    Toi tulpan hattu on uusittu ja johto puolan ja hatun välillä.Kipinää tulee kuten kerroin, mutta en tiedä onko tarpeeksi vahvaa.
    Ennen myyntiä vaihdettiin stefat ja laakerit, eli koneremppa ja pelitti ok sen jälkeen.

    Tosin toi ostaja (naskalit!) olivat epäilleet, että pytty sökö ja olivat vaihtaneet virepytyn mäntineen. Nyt on vakio asennettu takas alkuperäis männällä ja männänrenkaat olivat ok myös. Hieman öljyiseltä näytti, kun pytty oli pois.

    Eikös toi voitelu tapahdu polttoaineen mukana olevalla öljyllä, olisko sillä syytä. tulppa kyllä kuiva, mutta tehosta en osaa sanoa, kun en tiedä paljonko pitää kipinöidä.

    Kiitoksia vastauksista
  8. #8
    uusi tulppa!
    <p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
  9. #9
    Lainaa (lukitus @ Helmi. 25 2006,21:38) kirjoitti
    Toi tulpan hattu on uusittu ja johto puolan ja hatun välillä.Kipinää tulee kuten kerroin, mutta en tiedä onko tarpeeksi vahvaa.
    Ennen myyntiä vaihdettiin stefat ja laakerit, eli koneremppa ja pelitti ok sen jälkeen.

    Tosin toi ostaja (naskalit!) olivat epäilleet, että pytty sökö ja olivat vaihtaneet virepytyn mäntineen. *Nyt on vakio asennettu takas alkuperäis männällä ja männänrenkaat olivat ok myös. *Hieman öljyiseltä näytti, kun pytty oli pois. *

    Eikös toi voitelu tapahdu polttoaineen mukana olevalla öljyllä, olisko sillä syytä. *tulppa kyllä kuiva, mutta tehosta en osaa sanoa, kun en tiedä paljonko pitää kipinöidä.

    Kiitoksia vastauksista
    entäs syttypuola, mopopojat puhuu aika usein että PV:n syttypuola olis p*skana. Sitten voi olla ihan klassinen johto poikki. Ja voi tosiaan olla niin että näyttää olevan kipinää mutta kipinä ei vain riitä.

    veikkaisin tuota syttyvikaa.

    Edittiä:

    viime syksynä kun kasasin tuota super mopoa (s1) oli käyntiinlähtöongelma. Ei meinnannut lähteä millään käyntiin,mystinen vika. kone saatiin lopulta käyntiin kun poralla pyöritti kampurasta.

    käynnistysvaikeuksiin syynä oli (ainakin):

    - ylempi männän rengas oli junttaantunut uraan kiinni. männän ohivirtauksien takia ei tuo kone käynnistynyt ennen kuin koneeseen sai poralla kunnolla kierroksia. tosin samaan aikaan..

    -sylinterin pääsi ilmaa alatiivisteen kautta,

    -kaasari ei (ehkä) ollut kohdillaan
    -perusennakko väärä.

    tuossa järjestyksessä.

    kun noita vikoja yksitellen paikansi niin pikkuhiljaa se mopokin rupesi potkimaan..



    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  10. #10
    Kone leiponut kiinni? Kun itellä oli PV, niin ei enään lähtenyt kiinnileipomisen jälkeen käyntiin vaikka kuinka polki. Porautus ja uusi mäntä+renkaat, niin johan taas toimi seuraavaan kiinnileikaamiseen asti.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  11. #11
    Onkos varmaa ettei magneeton kiila ole paskana?
    Jos kiila on hajonnut niin ajoitus muuttuu...
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  12. #12
    Paras ostaa HONDA!!!!
    Tulee aika jolloin p.....t tervataan! Ja niin tosiaan, asiantuntijalausuntoja aiheesta riippumatta. Takuu!
  13. #13
    Oletko varma ettei varasuutin ole tukossa? se on sellainen kupin mallinen jossa on pieni reikä keskellä ja on siinä pääsuuttimen vieressä.
    Ahdettu 1216
  14. #14
    Pannaan tähän nyt ongelman syy, kun vika löyty. Johto poikki magneetton takana.

    Kiitoksia kaikille apua antaville.
  15. #15
    Lainaa (lukitus @ Helmi. 27 2006,12:51) kirjoitti
    Pannaan tähän nyt ongelman syy, kun vika löyty. *Johto poikki magneetton takana.

    Kiitoksia kaikille apua antaville.
    en mä mitenkään halua korostaa omaa erinomaisuuttaani...mut kun kaikkia mahdollisia syitä, mitä mieleen tuli, ehdotin ,niin joukossa oli se oikeakin syy...

    ei vaan... ei nuo 2t koneen viat niin kamalan eksoottisia ole. jos tulppa märkä niin vika yleensä sytkässä tavalla tai toisella...

    ongelmat alkaa 2t:ssä , miksi se ei kulje..kierrä, väännä jne...ja kisapewleissä, miksi se kulkee mut sulattaa männän aina..

    no mutta hyvä että saist koneen käymään...
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  16.  
  17. #16
    Lainaa (Zam64 @ Helmi. 27 2006,14:06) kirjoitti
    Lainaa (lukitus @ Helmi. 27 2006,12:51) kirjoitti
    Pannaan tähän nyt ongelman syy, kun vika löyty. *Johto poikki magneetton takana.

    Kiitoksia kaikille apua antaville.
    en mä mitenkään halua korostaa omaa erinomaisuuttaani...mut kun kaikkia mahdollisia syitä, mitä mieleen tuli, ehdotin ,niin joukossa oli se oikeakin syy...

    ei vaan... ei nuo 2t koneen viat niin kamalan eksoottisia ole. jos tulppa märkä niin vika yleensä sytkässä tavalla tai toisella...

    ongelmat alkaa 2t:ssä , miksi se ei kulje..kierrä, väännä jne...ja kisapewleissä, miksi se kulkee mut sulattaa männän aina..

    no mutta hyvä että saist koneen käymään...
    Joo, oikeassa olit heti alusta asti. Hyvä hyvä.

    Kiitos ja kumarrus.