Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Tuli tilattua Saksanmaalta sitten tämmöinen settinki http://www.ironbite.de/html/performa...2003tuono.html . Arvoin pitkään ja hartaasti noiden ilmaboximodien kanssa (evoluzione, renegade, pure tec, kotitekoinen, vaiko mikä) ja päädyin sitten tähän Uwen tuotteeseen.

    Syyt:

    1) Tuote vaikuttaa laadukkaammalta (= tod näk tiivimpi) kuin Evoluzionen vastava, renegade luetun perusteella ehkä turhankin äänekäs, pure tec ei vaan purrut...
    2) Askartelu ei houkutellut
    3) Pakettiin kuuluu lastu ja millen snorkkeli (eipä tarvi erikseen tilailla)
    4) Lastu on suunniteltu juuri aikomaani kokoonpanoon sopivaksi eli aion pitää rajoittamattoman vakioputken kiinni ainakin toistaiseksi
    5) Hinta ei nyt tietty ihan halpa ollut (327,50€ toimituksineen) mutta mielenrauhasta sitä on nyt hiukka valmis maksamaankin...

    Modin tavoitteena on päästä siitä keskikierroskuopasta eroon - en niinkään ole huipputehojen perään enkä aio 2-2 putkiin satsata (vaikka se nyt se paras lääke olisikin tuohon kuopan eliminointiin...)

    Tulis nyt vaan se kesä!!!



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  2. #2
    On laadukkaan näköinen setti. Tuleeko tossa mukana ilmanputsari ja mille putkelle tuo lastu on? Itse ruuvasin juuri Tuonooni -99 Millen snorkkelin enkä imupuolelle muuta aio tehdä, en ole oikein vakuuttunut Pure teci yms. putsareiden tiiviydestä, on tosi hankala sen rautalankahäkin/putsarin sovitus "sisääntuloputkelle".On kuulemme tarkoitettukin lähinnä ratalaitteisiin.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  3. #3
    Lainaa (vepe @ Maalis. 02 2006,15:58) kirjoitti
    On laadukkaan näköinen setti. Tuleeko tossa mukana ilmanputsari ja mille putkelle tuo lastu on? Itse ruuvasin juuri Tuonooni -99 Millen snorkkelin enkä imupuolelle muuta aio tehdä, en ole oikein vakuuttunut Pure teci yms. putsareiden tiiviydestä, on tosi hankala sen rautalankahäkin/putsarin sovitus "sisääntuloputkelle".On kuulemme tarkoitettukin lähinnä ratalaitteisiin.
    Eipä tule mukana putsaria, mikä vähän ihmetytti mutta Uwe vakuutteli, että eivät olleet saaneet merkittäviä eroja vakio- ja vapaavirtaussuodattimien välille dynovedoissa. Noh, itse satsaan mitä todennäköisimmin vielä BMC:n tms. putsariin niin ei jää sitten mitään hampaankoloon. Ilmeisesti siis jo se ilmakotelon kasvu kera mille snorkkelin saa aikaan sen merkittävimmän efektin...

    Lastu on suunniteltu vakioputkelle joko sellaisenaan tai rajoittamattomana (väliputkesta villat pois). Todennäköisesti lastu toimii myös tehoputkella mutta silloin tietty vaara kasvaa, että menee laihalle tms. Mene ja tiedä * Ilman lastuakin setin saa kuulemma hintaan 249 € jos ei vakioputkella meinaa metriäkään ajella (vaatii tuolloin toki jonkun muun lastun esim. factory pro...). Ite ajattelin, että jos lisää palikkaa meinaa Tuonoon hankkia niin hommaan sitten PC3:n kera kustomikartan niin loppuu lastuilla arpominen sitten siihen.

    Ekahuollossa siis 16 piikkinen eteen, vakioputkesta "ylimääräiset" villat pois ja ilmaboksikilkkeet kiinni. Saa sitten nähdä mikä on efekti. Toiveet ainakin korkealla. Ja kaikessa tässä houkuttelee vielä homman laillisuus eli ei pitäisi perusjätskisedällä olla mitään sanomista ton viritelmän laittomuudesta kun kaikki on "kuoren alla" piilossa...



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  4. #4
    No nyt selkis kun katsoi nuo kuvat tarkemmin. Tuo kehys on "pehmeäreunainen" ja tiivistyy sitä kautta tankinpohjaan, vai? Mitenkäs se tankin etureuna menikään eli tuleeko tiivis? Täytyy käydä tallissa tarkistamassa.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  5. #5
    Lainaa (vepe @ Maalis. 02 2006,18:13) kirjoitti
    No nyt selkis kun katsoi nuo kuvat tarkemmin. Tuo kehys on "pehmeäreunainen" ja tiivistyy sitä kautta tankinpohjaan, vai? Mitenkäs se tankin etureuna menikään eli tuleeko tiivis? Täytyy käydä tallissa tarkistamassa.
    Näin olen ymmärtänyt ja tankin etureunakin pitäisi olla tossa tuotteessa tiivis. Sen pehmustereunan lisäksi siinä on kiinnitysruuveille vielä erityiset hahlot jos sattuisivat irtoamaan. Hahlojen pitäisi estää ruuvien joutuminen läppärunkoihin...eli kaikkea on saksanpoika funtsaillut...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  6. #6
    Kävin tallissa tarkistamassa ja kyllä se taitaa tiivistyä. Kotelon tilavuus ei tosin paljon kasva orkkikseen verrattuna. Snorkkeli taas muuttaa paljon tilannetta. 2*51 mm läppärungot= 4085mm2. Vakiosnorkkeli ahtaimmalta kohdin 1604mm2*2=3208mm2. Vanhanmallin snorkkeli on jo niin iso etten edes mitannut sitä. Eli läppä runkojen pinta-alaa pienempää reikää ei saa olla imupuolella.Ja mitä Pc3:n tulee ,niin ei se ole autuaaksi tekevä laite. Oikeanlaisessa lastussa on jopa paremmat säätö mahdollisuudet kuin voimakomentajassa. Mutta asia kerrallaan joutokäynnin seos kannattaa säädättää kohdalleen, vaikuttaa aosi paljon ajettavuuteen aivan pienillä kierroksilla.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  7. #7
    Lainaa (vepe @ Maalis. 02 2006,18:47) kirjoitti
    Kävin tallissa tarkistamassa ja kyllä se taitaa tiivistyä. Kotelon tilavuus ei tosin paljon kasva orkkikseen verrattuna. Snorkkeli taas muuttaa paljon tilannetta. 2*51 mm läppärungot= 4085mm2. Vakiosnorkkeli ahtaimmalta kohdin 1604mm2*2=3208mm2. Vanhanmallin snorkkeli on jo niin iso etten edes mitannut sitä. Eli läppä runkojen pinta-alaa pienempää reikää ei saa olla imupuolella.Ja mitä Pc3:n tulee ,niin ei se ole autuaaksi tekevä laite. Oikeanlaisessa lastussa on jopa paremmat säätö mahdollisuudet kuin voimakomentajassa. Mutta asia kerrallaan joutokäynnin seos kannattaa säädättää kohdalleen, vaikuttaa aosi paljon ajettavuuteen aivan pienillä kierroksilla.
    Juu...

    Voimakomentaja ei kyllä ihan heti ole ajankohtainen. Jos mopo toimii noilla kilkkeillä hyvin en aio siihen mitään suurempaa tehdä/teettää. Kauhia kuume ajamaan!



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  8. #8
    Ja perille myös tuuninkikitti saapui...

    Mukaan tuli myös 10 sivuinen asennusopas, joten uskaltanee tällanen tumpulakin lähteä sorvaamaan palikoita kiinni. Ajetaan nyt ensin peli kuitenkin sisään. Ensihuollon jälkeen kommentteja paketin toimivuudesta kera 16 hampaisen eturattaan luvassa. Tällä paisteella homma on hoidettu toiveikkaasti jo huhtikuussa



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  9. #9
    No niin...Viime perjantaina sain sitten uuden ironbiten lastunkin kiinni (ensimmäinen kun ei sanonut mitään). BTW herr Uwe laittoi uutta lastua tulemaan sen kummemmin kauhistelematta eli ihan oikiaa asiakaspalvelua Ironbiten suunnalta ja sposteihinkin on vastailtu kiitettävästi.

    Mutta...olikos setistä mitään iloa??? Noh, persdynotuntumalta voisin sanoa, että kaasun tuntuma on hiukka parempi rajoittamattomaan vakilastuun verrattuna, keskikierroshönkä 5-6 kilokiekkaa on selkeästi parempi kuin aikaisemmin ja vaikuttaisi lyhkäsen kokemuksen perusteella kuluttavankin vähemmän. Yli kuuden kilokiekan meno on sitten todella railakasta niin kuin aikaisemminkin mutta muutama heppa varmasti sielläkin lisää. Tarkoituksena olisi jossain kohtaa ihan oikiaankin dynoon käydä tutustumassa eli sitten sitä virallisempaa tietoa olisi tarjolla..

    Asennuksesta sen verran, että liittimien kanssa sai hiukka askarrella ja jostain syystä Uwen lastussa oli ne jalat hiukka harallaan eli niitäkin joutui hiukka oikomaan. Jos/kun hommaan ryhtyy niin kannattaa sellainen muovinen "lastuasetin" hommata. Eka kerralla kun saattoi käydä niin, että lastu meni mykäksi kun sitä sormilla näpertelin. Samaa virhettä en siis tehnyt tällä toisella kertaa...

    Ja jos tästäjatkoa seuraa niin se on sitten pc3 ja 2-1 putki. Mutta ei tälä ajokaudella...vai ehkäkö sittenkin...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  10. #10
    Lainaa (mikkokoo @ Helmi. 25 2006,15:18) kirjoitti
    Tuli tilattua Saksanmaalta sitten tämmöinen settinki http://www.ironbite.de/html/performa...2003tuono.html . Arvoin pitkään ja hartaasti noiden ilmaboximodien kanssa (evoluzione, renegade, pure tec, kotitekoinen, vaiko mikä) ja päädyin sitten tähän Uwen tuotteeseen.

    Syyt:

    1) Tuote vaikuttaa laadukkaammalta (= tod näk tiivimpi) kuin Evoluzionen vastava, renegade luetun perusteella ehkä turhankin äänekäs, pure tec ei vaan purrut...
    2) Askartelu ei houkutellut
    3) Pakettiin kuuluu lastu ja millen snorkkeli (eipä tarvi erikseen tilailla)
    4) Lastu on suunniteltu juuri aikomaani kokoonpanoon sopivaksi eli aion pitää rajoittamattoman vakioputken kiinni ainakin toistaiseksi
    5) Hinta ei nyt tietty ihan halpa ollut (327,50€ toimituksineen) mutta mielenrauhasta sitä on nyt hiukka valmis maksamaankin...

    Modin tavoitteena on päästä siitä keskikierroskuopasta eroon - en niinkään ole huipputehojen perään enkä aio 2-2 putkiin satsata (vaikka se nyt se paras lääke olisikin tuohon kuopan eliminointiin...)

    Tulis nyt vaan se kesä!!!
    snorkkeli? sukellusveneeksikö ajattelit sitte apriliasi muuttaa?
    no vitsi vitsinä
  11. #11
    Tokkiisa sukellusveneeksi juu Kai se ilmakollektori olisi oikiampi suomennos mutta kaikkihan tietää mistä puhutaan eikös juu...Seuraavaksi vaan maskia tilaamaan ja happipulloja...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  12. #12
    Ilmabokseihin liittyen niin aloitin itse askartelun ja tilailin Suomen Kaasuexperteiltä ITG JC20/100 ilmansuodattimen. Suodatin on samaa jota Renegade käyttää ilmaboksimodissaan. Hintaa näyttäisi olevan vähän reilut 60 euroa ja toimituskulut, on nyt väliaikaisesti loppu mutta pitäisi olla taas saatavilla parin viikon sisällä (puolen kuun aikoihin)

    Lähinnä nyt täytyisi tehdä jostain materiaalista aluslevy ruiskun kurkkujen päälle (en taida alkaa opettelemaan hiilikuidusta tekoa) joten taitaa kallistua polykarbonaattiin tai alumiiniin teko.

    Laittelen vähän kuvaa aikaanaan miten projekti etenee.



    <br />
  13. #13
    Lainaa (Samiv @ Elo. 01 2006,11:31) kirjoitti
    Ilmabokseihin liittyen niin aloitin itse askartelun ja tilailin Suomen Kaasuexperteiltä ITG JC20/100 ilmansuodattimen. Suodatin on samaa jota Renegade käyttää ilmaboksimodissaan. Hintaa näyttäisi olevan vähän reilut 60 euroa ja toimituskulut, on nyt väliaikaisesti loppu mutta pitäisi olla taas saatavilla parin viikon sisällä (puolen kuun aikoihin)

    Lähinnä nyt täytyisi tehdä jostain materiaalista aluslevy ruiskun kurkkujen päälle (en taida alkaa opettelemaan hiilikuidusta tekoa) joten taitaa kallistua polykarbonaattiin tai alumiiniin teko.

    Laittelen vähän kuvaa aikaanaan miten projekti etenee.
    Ihan näin ohi topicin...päätitkin sitten pitää pyörän vai vaihdoitko uudempaan?
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  14. #14
    Lainaa (mikkokoo @ Elo. 01 2006,11:39) kirjoitti
    Lainaa Samiv,Elo. 01 2006,11:31 kirjoitti
    .
    Ihan näin ohi topicin...päätitkin sitten pitää pyörän vai vaihdoitko uudempaan?
    Ihan sama vuosimalli on tallissa nyt seisonut ja odottanut kuskin kortinsaantia kesän. Ei tuntunut kenellekään kelpaavan markkinahintaan joten jospa tällä vielä vuoden ajelisi.
    <br />
  15. #15
    Lainaa (Samiv @ Elo. 01 2006,12:12) kirjoitti
    Lainaa (mikkokoo @ Elo. 01 2006,11:39) kirjoitti
    Lainaa (Samiv @ Elo. 01 2006,11:31) kirjoitti
    .
    Ihan näin ohi topicin...päätitkin sitten pitää pyörän vai vaihdoitko uudempaan?
    Ihan sama vuosimalli on tallissa nyt seisonut ja odottanut kuskin kortinsaantia kesän. Ei tuntunut kenellekään kelpaavan markkinahintaan joten jospa tällä vielä vuoden ajelisi.
    Justis...kortti kuivahtaa kohta tälläkin suunnalla, joten kohtapa tiedän tunteen. Toivottavasti ei poliisimestari pidä kiirettä laitostapaamisen järjestämisessä...

    Ja mitä markkinahintaan tulee niin ei jostain syystä tunnu olevan Aprilioiden arvostus sillä tasolla millä pitäisi (muuta kuin merkkiliikkeissä...). Harmi siinä kohtaa kun myynti-/vaihtoaika koittaa...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  16. #16
    Lainaa (mikkokoo @ Touko. 08 2006,09:22) kirjoitti
    Mutta...olikos setistä mitään iloa??? Noh, persdynotuntumalta voisin sanoa, että kaasun tuntuma on hiukka parempi rajoittamattomaan vakilastuun verrattuna, keskikierroshönkä 5-6 kilokiekkaa on selkeästi parempi kuin aikaisemmin ja vaikuttaisi lyhkäsen kokemuksen perusteella kuluttavankin vähemmän. Yli kuuden kilokiekan meno on sitten todella railakasta niin kuin aikaisemminkin mutta muutama heppa varmasti sielläkin lisää. Tarkoituksena olisi jossain kohtaa ihan oikiaankin dynoon käydä tutustumassa eli sitten sitä virallisempaa tietoa olisi tarjolla..
    Vieläkö tuntuu siltä että oli kannattava ostos?

    Itse kun olen kahden vaiheilla, että tilaisko tuolta Aprilia foorumilta vain isomman snorkkelin ja ehkä lyhyemmät suppilot...tai sitten tuon Ironbiten..?
  17.  
  18. #17
    Lainaa (Tonde @ Kesä. 03 2008,09:58) kirjoitti
    Lainaa (mikkokoo @ Touko. 08 2006,09:22) kirjoitti
    Mutta...olikos setistä mitään iloa??? Noh, persdynotuntumalta voisin sanoa, että kaasun tuntuma on hiukka parempi rajoittamattomaan vakilastuun verrattuna, keskikierroshönkä 5-6 kilokiekkaa on selkeästi parempi kuin aikaisemmin ja vaikuttaisi lyhkäsen kokemuksen perusteella kuluttavankin vähemmän. Yli kuuden kilokiekan meno on sitten todella railakasta niin kuin aikaisemminkin mutta muutama heppa varmasti sielläkin lisää. Tarkoituksena olisi jossain kohtaa ihan oikiaankin dynoon käydä tutustumassa eli sitten sitä virallisempaa tietoa olisi tarjolla..
    Vieläkö tuntuu siltä että oli kannattava ostos?

    Itse kun olen kahden vaiheilla, että tilaisko tuolta Aprilia foorumilta vain isomman snorkkelin ja ehkä lyhyemmät suppilot...tai sitten tuon Ironbiten..?
    Siinä ja siinä. Tarkoitus olisi testata mopo niin avoimella kuin perinteisellä kotelolla tässä lähitulevaisuudessa dynossa. Samassa yhteydessä olisi tarkoitus laitella linkkiputkimodattu väliputkisto kiinni kera pc3:n ja MIVVin sliparin. Katotaan sitten mikä on efekti ennen/jälkeen. Mitattua dataa siis luvassa, ettei tarvi persdynon kertomiin essonbaarisaagoihin uskoa...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland