Elikkäs kuinka toi putki penkin alla lämmittää penkkiä. Lähinnä kiinnostaa mallit 1000rr ja R1 -04. Jos otetaan vaikka tämmöinen kuvitteellinen tilanne että arska päivä ja 20++ lämmintä. Maantiellä tuskin mitään ongelmaa mutta miten kaupunkiajossa?
Entä jos kuvitellaan vielä lisää, että takana istuu naispuoleinen henkilö. Onko toivotonta olla kyydissä? Tokihan näissä pyörissä kyytissä istuminen on jo oma urheilulajinsa mutta nyt ei ole siitä kyse. Vaan nyt kysytään että paistuuko p*rse.
-KimmoS & NoBike(Tällä hetkellä)
Tuskin paistuu. On niissä tuuletettu väli. Jos alkaisi kuumenemaan liikaa, niin sulais siinä jo katemuovitkin. Ja varmasti maailmalta olisi kuulunut valituksia asiasta.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Oikea pyörä/malli ei kyseessä, mutta Trumpan Sprintin väitetään kuumenevan melkoisesti (itselläni ei ollut moista ongelmaa). Maailmalla mitattu jopa melko polttaviakin lämpötiloja, jopa kauhukahvastakin sellaisia, että paljain käsin ei parane pitää kiinni.
*kuva exäni putkista*
Ei paistu ainakaan Fazer6S- mallissa kuskilla, naisellakaan. Mutta kyytiläisestä en osaa sanoa, ei ole ollut ketään koskaan kyydissä. *Pyörällä oltu yli 30 asteen helteesä Euroopassa, mutta silloin ei kylläkään oikeesti enää tiedä mikä kuumentaa kun joka paikka on kuuma![]()
Yamadam
Ajelin viime kesän 05 R1:llä. Fakta on, että perse paistuu kaupunkiliikenteessä jos lämmöt 20+. Liikkeellä jos pystyy olemaan (~80km/h) niin silloin tuntemus on enimmillään sellainen pieni lämmitys joka ei ainakaan mua haitannut millään lailla. Kylmillä keleillä se oli puolestaan jopa ihan mukava juttu.
.
Ducati 749:ssä ja 999:ssä vakioputkistolla, joka on ahdas kammiovaimennin katalysaattorilla, takapuoli todellakin palaa kuumalla kelillä kaupungissa. Toisaalta ei sitä pyörää kaupunkiajoon ole tehtykään.
Avara putki auttaa ja penkki ei lämpeä niin paljon.
Hondan 1000RR lämmittää hanuria kyllä hieman kaupunki-ajossa. Ei se polta, mutta lämmön tuntee.
Maantienopeuksissa en ole havainnut/havainnoinut asiaa. Lieneekö paksu nahka syynä![]()
.
Kyllä tai jos nyt ei ihan pala, mutta lämpenee kyllä selvästi. Toisaalta jos on vähän viileämmät kelit, niin se toimii sitten mukavasti jonkinlaisena penkinlämmittäjänä. Ei se kuitenkaan suoranaisesti persettä käräytä oli keli mikä hyvänsä.(Jyri @ Helmi. 24 2006,14:24) kirjoitti
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Ei ainakaan minun -04 R1:ssä tai -04 RR:ssä erityiseen persiitä poltellut. Lämpöisenä kesäpäivänä kaupungissa on liian kuuma kuitenkin. Enemmänkin lämpö joskus hönki moottorin poskilta reisille, muttei sekään kyllä juuri haitaksi ollut.
Niin eli kyseessä 04 RR, ja ei lämmitä tai en ainakaan sitä huomaa.
Ei kyydissä istuvakaan ole mitään valittanut.
Palikoina ollut vakioputki,devil slipon, jatkossa akran slipari
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Sanotaan nyt vaikka asia niin päin, että kuumana kesäpäivänä liikuttaessa pienellä nopeudella penkin lämpötila nousee _merkittävästi_ (ainakin R1 04->). Mitatkaa vaikka lämpömittarilla jos ette muuten usko. Se on sitten eri asia minkä lämpötilan kukin kokee häiritsevänä.
Näissä kannattaa ottaa aina huomioon se oman pyörän ihanuustekijä. Vaikka olisi perse tulessa niin "ei se mua kyllä haittaa millään lailla" kun se oma pyörä on aina se paras. Vähän niin kuin puolison kanssa, ne kaikki ongelmakohdat nähdään vahvuuksina niin kauan kuin rakkaus kestää.
![]()
.
Ei pidä unohtaa sitä ~60 -asteista ilmaa, jota flekti kuumana päivänä kaupunkiolosuhteissa puhaltaa syliin jatkuvasti. Sen rinnalla penkinlämmittäjä saattaa olla pikku juttu.
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
Lämmön kanssa aina pärjää, kylmän kanssa ei. Omassa R1:ssä (-04) "penkinlämmitin" ei ole haitannut kovinkaan paljon.
Kesällä vähän lämmittää mutta ei häiritsevästi.
Kaksi asiaa mistä en luovu, ensimmäinen on shoei ja toinen moottoripyöräily.
Ei se perse juuri lämpene (R1-04), mutta paskamaisin on ilma mitä flekti puhaltaa reisille.
Todella mukava istuskella valoissa nahat päällä kun jalkoihin puhaltaa +60.![]()
Kyllä e persusta vähän lämpee verrattuna esim. suzukin 750-R:ään... Suurempi ongelma on tosiaan toi flektin puhaltama kuuma ilma. Nämä ongelmat tosin vain <+20 asteella ja kaupunkiajossa.
Ezekiel 25:17
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
- GSX-R 1000 K7-
- MUSTANG HT-65-
Näillä keleillä tulee lähinnä ikävä GSX-R:n reisien lämmittimiä
Ainakaan BMW R1100S:ssä ei kyseinen ilmiö ole haitannut ikinä kyytiläistä, eikä kuskiakaan... Siitä moposta löytyy ainakin melko hyvät eristeet putkiston ja katteiden välistä.
---
Lämpöä riittää *
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer