Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Tässäpä on nyt varusteiden hankintaa edessä ja kyselisin nyt täällä ihmisten mielipiteitä ja kokemuksia.

Paikka, josta tavaraa olen katsellut, on http://www.fc-moto.de/

Ostoslistalla on tällä hetkellä 1-osainen nahkapuku, hanskat sekä kengät. Vehkeillä tulee käytyä myös radalla.

Nahkapukuja olen miettinyt seuraavanlaisia:

BERIK LS1 3214 (610e) klik
    ARLEN NESS LS1 2651 AN (900e) klik
    ARLEN NESS LS1 3217 (1050e) klik
    Alpinestars MX-1 (990e) klik

Tuo Berikin puku houkuttaa hyvän ulkonäkönsä ja halvan hintansa vuoksi mutta onko se yhtä hyvä/turvallinen kuin kalliimmat kilpailijat? Arlen Nessin puvuista en ole ulkonäön lisäksi löytänyt spekseistä käytännön eroja, selittyneekö tuon kalliimman hinta osaksi sillä, että se on uutta vuodelle -06? Alpinestarin puvusta minulla on vain mielikuva, että se olisi laadukas, ja tuo musta olisi ihan tyylikkään näköinenkin.

Hanskat olisi myös saatava ja vaihtoehtoina toistaiseksi seuraavat:

Alpinestars GP-Plus (135e) klik
    Arlen Ness 2126 (120e) klik
    Berik 3560 (110e) klik

Tähän mennessä kaikki "kisamaisemmat" hanskat, merkistä riippumatta on sopinut ihan hyvin käteen, tuskin noillakaan suurta eroa on. Entä onko tämä hanska niin hyvä noihin aikaisempiin verrattuna, että kannattaa satsata sen 55-30e enemmän?

Kenkien mittelö tullaan luultavasti ratkaisemaan seuraavien ottelijoiden kesken:

Alpinestars Supertech Racing (300e) klik
    Alpinestars SMX Plus (240e) klik (kaverilla on nämä kengät ja sopii ainakin omaan jalkaani hyvin
    Sidi Vertigo Corsa (290e) klik
    Sidi Vertigo (190e) klik

Kengissä tulee selvä ero hintaluokissa, Supertech ja Vertigo Corsa painivat omassa sarjassaan ja halvemmassa luokassa SMX Plus ja Vertigo (ero kuitenkin 50e Sidin hyväksi!). Sidin kengät kuitenkin ulkonäöllisesti miellyttävät omaa silmää rajustikin enemmän.

Luulisi, että nuo kaksi kalleinta antavat myös parhaan suojan? Kaverilta meni paskojen kenkien takia nilkasta luu poikki viime kesänä, enkä halua itse olla ensi kesänä seuraava ketä viedään nilkkaleikkaukseen ambulanssilla.

Nytpä siis haluaisin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä ja vaikka ihan mutua ko. kamoista. Halvempi on aina halvempaa (varsinkin opiskelijabudjetilla), mutta mieluummin hankkii sitten kerralla kunnon vehkeet, ettei tarvitse sitten jälkiviisaana miettiä mitä olisi PITÄNYT ostaa.

Minä yritin fc-motolta tilata kenkiä ja piitkän odottelun jälkeen peruin tilauksen...

Lue tuolta ulkomailta tilaamisen alta threadit fc-moto ja mlol.de.

mlol.de vastaa sähköpostiin ~10 minuutissa, fc-moto ei.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    Hae Stormilta Dainesen puku ja ratakengät ja selkäsuoja. GP-plus -hanskat all rightistä. Hintaerot ovat supistuneet niin paljon että ei välttämättä tarvitse mennä merta edemmäs kalaan.
    Lainaa (manemak @ Helmi. 24 2006,02:27) kirjoitti
    Tuo Berikin puku houkuttaa hyvän ulkonäkönsä ja halvan hintansa vuoksi
    Sama täällä, on kyllä todella hienon näköinen puku, pitäisköhän tilata? *
    "Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
    Jos mlol.de omaa vielä Alpinestars SX-1 pukua, niin on aika kohtuuhintainen eli 699. Ostin ite sieltä semmosen, on poistuva malli ja tarjouksessa. Voi samalla tilata Alpinestarsin hanskat samaan pakettiin.

Sidi Vertigo Corsat saa aika kivaan hintaan ORG! shopista, kysy sieltä.
    Kolmenkympin kriisi tuli vähän etumerkissä...
    Ei mulla ainakaan nuo linkit toimi... mutta toisaalta minä oonkin ihan käsi...
    Jalkapatikassa toistaiseksi...
    No turha tässä kait käydä neuvomaan, mutta itse tilasin juuri tuollaiset Sidin Vertico Corsat FC-motolta. Ovat saapuneet, mutta itse en ole vielä päässyt niihin tutustumaan, kun olen eri paikkakunnalla, kuin nuo kengät. Toimitus oli nopea ja tavara saapui kotiovelle. Org Shopissa ei ollut oikeaa väriä, vaikka hinta oli oikein hyvä sielläkin.

Mlol.de:ssä on ainakin noita ajohanskoja alennuksessa ja itse tilasin A-Starsin GP-Prot 119 euroa(2005 malli). Samaan syssyyn SX-1 649 euroa(2005 malli) kaksiosaisena ja tech back selkäsuoja. Tuo sidien puuttuminen on mlol:in suurin puute mielestäni, sillä nyt joutui tilaamaan kahdesta mestasta tavaraa ja turhia postikuluja tuli pari kymppiä. Tosin FC-motolla ainakin oli tuota SX-1 yksiosaista alennuksessa, joten jos sieltä saa niin kannattaa tilata sitten kaikki sieltä. Vaikka Mlol on hyvä ja vastaavat e-maileihin, niin ei se silti ole sen ylivertaisempi, kuin muutkaan.

Edit. FC-Motolla SX-1 one-piece 639,00 euroa. Ei paha.

Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
    Berik valmistaa Arlen Ness-puvut, joten laatueroja ei luulisi olevan.
    Missäs Berikin nahkoja pääsis testailemaan uudellamaalla? Pikainen googletus ja tulos ei mainittava..
    Lainaa (tanttu @ Huhti. 25 2006,13:19) kirjoitti
    Missäs Berikin nahkoja pääsis testailemaan uudellamaalla? Pikainen googletus ja tulos ei mainittava.. *
    Tuusmotor
    "Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
    Ennen tilausta kannattaa vielä varmistaa, että puvussa on jo valmiina suojat (yleensä ei kyllä selkäpanssaria taida olla) tai suojille on taskut ommeltuna. Täällä oli jossain toisessa topic:ssa ikävä yllätys tullut, kun puvussa ei ollutkaan paikkoja suojille...

Linkki toiseen topicciin: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....en+ness

Virheitä jo vuodesta -81
    Kiitokset TeeCaylle suoja-asian esilletuonnista, mutta loppuviimeiseksi menikin tilaus tuonne orgin web shoppiin. Sieltä on nyt tulossa richan nahkahaalaria ja hanskaa ja sidin vertigo corsaa.
  13.  
    Järkevä valinta - orgin shopista on mullakin hyviä kokemuksia. Ja kun kyseessä on kamat, joiden istuvuus on tosi tärkeää, niin kotimaiset kauppiaat ovat helpompi vaihtoehto (sovittaminen mahdollista ja vaihtokin onnistuu tarvittaessa).

Esim. noissa Sidin saappaissa oikea koko ei välttämättä ole se mitä ensimmäiseksi veikkaisi ja mitoituksessa tuntuu lisäksi olevan eroa mallien vällä. Erinomaisia saappaita nuo kuitenkin ovat.
    "What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through
    small towns and have people be afraid of him." — Harley-Davidson executive