Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 49:sta
    Lainaus: Pulukka, Helmi. 20 2006,22:34
    "Minun puolestani tuon Bilteman avaimen voi varustaa vaikka pilkkiongeksi jos sille ei muuta käyttöä keksi; perseeseenkin sitä voisi yrittää työnnellä jos semmoisesta tykkää."

Huvittas toi edellinen purkaus muuten, mutta kun olen itse ostanut vasta saman vehkeen. Onko avain tosiaan ihan onneton? Itsellä on vielä pieni mahdollisuus saada avain vaihdettua johonkin muuhun roinaan. Mistä ja minkä merkkinen momenttiavain kannattas hankkia, jotta sillä nuo omat auto- ja moporempat vois hoitaa kohtuudella? Mitä semmoset maksaa? Onkohan näitä vehkeitä testailtu missään?
    Ei se niltema-avain minusta vaikuta sen kummemmalta kuin muutkaan halvat avaimet. Kohtuullisen tasaisesti nuo näyttävät, mutta kalibrointi voi vähän heittää.
    Jos on pääsy joskus parempaan avaimeen, niin kannattaa vähän vertailla eri alueilla lukemia.
    Mulla on tuollaisesta viisarimomentista jäänyt aikoinaan sellainen kuva, että kyllä sillä kiristelee esim. auton sylinterikannen tms. isompaa momenttia vaativan kohteen.
    Pienemmissä momenteissa kiristellään sitten melkein arpapelillä.

Onhan Biltemalla sitten se parempikin malli.
    http://www.biltema.fi/osteri....3363207

Itse hankin tuollaisen viime keväänä ja se tuntuu kohtuuhyvältä.

Olisko muilla kokemusta tästä kalliimmasta mallista, onko ollut jotain häikkää?
    Yömaha FJR - hirmuinen matkapeli
    Itse katsellut Wurthilla tjsp momenttiavainta, hinta pyörii noin 100€ hujakoilla.
    Joskus koulussa kun noita momenttiavaimia testailtiin siis vuonna kilpi ja peits, niin olihan niissä halvan ja hyvän välillä hirveät erot, tosin moni hyvä avainkin oli usealla käyttäjällä turha, kun ei osattu edes oikein kiristää vain temmottiin nopeita ja lyhyitä liikkeitä.

CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    Lainaa (Divvy @ Helmi. 23 2006,19:53) kirjoitti
    Mulla on tuollaisesta viisarimomentista jäänyt aikoinaan sellainen kuva, että kyllä sillä kiristelee esim. auton sylinterikannen tms. isompaa momenttia vaativan kohteen.
    Pienemmissä momenteissa kiristellään sitten melkein arpapelillä.

Onhan Biltemalla sitten se parempikin malli.
    http://www.biltema.fi/osteri....3363207

Itse hankin tuollaisen viime keväänä ja se tuntuu kohtuuhyvältä.

Olisko muilla kokemusta tästä kalliimmasta mallista, onko ollut jotain häikkää?
    Mulla on just toi "kalliimpi" versio. Uskallanko aukaista paketin ja sinetöidä omistukseni?
    Kun nyt työkaluihin päästiin niin...
    Tarttis saada uus hylsäsarja. Vanha on isän perua -70-luvulta .
    Pitäs olla milliset, tuumaset ja joku putkihylsy. Olen silmäillyt tällaista sarjaa vaikka se sisältääkin sellaisia avaimia, mm. lenkkiavaimet, joita minulla jo on. Hinta alkaa olla jo aivan maksimi. Muita vaihtoehtoja. Kokemuksia....
    Jos ei ole näppituntumaa Biltemalaatuun niin voihan muutaman mutterin kiristämiseen hommata "kunnon" työkalunkin. Hinnat vaan on aivan eri planeetalta vs. Biltema. Onko sekään sitten edullista, on toinen juttu.

KAMASA

Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Mulla on sekä kallis että bilteman momenttiavain, molemmat näyttää vähäsen väärin. Että ei kai aina ihan hinnastakaan kiinni, aika tasaisia ne muuten on läpi skaalansa.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    ainakin itelle ostin tuommosen ~50e momenttiavaimen, eikä siis mitään viisarimallia vaan sellane jossa on se pyöritettävä systeemi, ja ainaki meikäläisen hommissa passannu...

ps. jos kohtuu hintaista avainsarjaa kaipaa niin biltsun ~130e iso satsi on ihan omiaan, löytyy tuumat ja millit, kolme räikkää yms. kivaa, ja hyvin on kestäny, torxi-päilläki tullut taottua kuusiokoloja irti eivätkä miksikään oo menny...
    Lainaa (Rubberduck @ Helmi. 23 2006,21:59) kirjoitti
    ainakin itelle ostin tuommosen ~50e momenttiavaimen, eikä siis mitään viisarimallia vaan sellane jossa on se pyöritettävä systeemi, ja ainaki meikäläisen hommissa passannu...

ps. jos kohtuu hintaista avainsarjaa kaipaa niin biltsun ~130e iso satsi on ihan omiaan, löytyy tuumat ja millit, kolme räikkää yms. kivaa, ja hyvin on kestäny, torxi-päilläki tullut taottua kuusiokoloja irti eivätkä miksikään oo menny...
    OK. Taidan sitte pitää sen moomentti-moomentti avvvaimen . Taidan käydä uudestaan katseleen sitä Billiksen hylzäsarjaa. Nyt on rauha sielulla ja voinen vetäytyä yöpuulle vaimon viereen .
    Tiedä momenttiavaimista, mutta jos haluaa hyvää keskihintaista hylsysarjaa, olen tullut siihen tulokseen että Ironside merkkiset työkalut ei ole tuottanut pettymystä.
    Puoliammattikäytössä kestäneet vallan hyvin, mitä nyt nivel meni hylsysatsista kun pulttikoneella sitä kiusasin. Siihen sitä tuskin oli tarkoitettu,
    Etkä mieti, onko tässä nyt jotain taka-ajatuksia! Ei ole kuin yksi, ja sitä en kerro. Sanoinko mä ton ääneen? Tarkoitin että EI ole taka-ajatuksia. Tätä se dementia teettää. EI DEMENTIA! Ei, ei, vaan dementti... Sa-sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia, vaan väsymys, väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekaisin kun on tämä dementia. EI DEMENTIA OLE MINULLA! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. JUMALAUTA! Kokous on päättynyt! Ja tätä kokousta ei sitten koskaan pidetty.
    hylsy satsi voi olla vähän halvempi mutta nuo yleisemmin
    käytetyt kannattaa (6-8-10-12-13-17)hommata yksitellen
    ja nimenomaan "voima" hylsy (siis ne mustaarautaa) kyllä
    niille jokin nimikin (virallinen) on olemassa mutta kun tuo
    muisti taas pätkii,ja nissähän on (toivottavasti) 6-kulmaa
    jo valmiina, noilla pärjää jo aika pitkälle eikä ole mahdoton
    investointi,itsellä YLLYTYS YLLÄTYS bitleman "voimahylsyt"
    ja hyvin ovat pelittäneet, ja nuo "pyöristykset" ja "lipsahdukset"
    jääneet minimiin.
    minulla on bilteman pienempi (muistaakseni 2-23 Nm) ja isompi (muistaakseni 30> Nm) avain.

ei ole ollut ongelmia. ihmettelen, miten ne nyt muka yhtäkkiä ovat muuttuneet "ihan paskoiksi".

pitää tietty muistaa asiallinen käyttö (vaiheittainen kiristys ja ote varren päästä) ja momentin vapautus käytön jälkeen. eikä kai sen tarvitse ihan nanopiirun tarkkuudella näyttääkään oikein, onhan korjaamomanuaalin kiristysmomenteissakin kautta linjan 10%, jopa 20% toleranssi...
    Lainaa (Pärinä-Pappa @ Helmi. 23 2006,22:10) kirjoitti
    OK. Taidan sitte pitää sen moomentti-moomentti avvvaimen * . Taidan käydä uudestaan katseleen sitä Billiksen hylzäsarjaa. Nyt on rauha sielulla ja voinen vetäytyä yöpuulle vaimon viereen * .
    En oo mikään biliksen myyntimies mutta kyllä nuo
    heidän työkalunsa hakkaa laadultaan ja kestävyydeltään
    mennen tullen markettiromut...
    Tulee aika jolloin p.....t tervataan! Ja niin tosiaan, asiantuntijalausuntoja aiheesta riippumatta. Takuu!
    on olemassa hyviä taiwan avaimia, näistä tunnetuimmat esimerkit ovat esim kamasa/biltema
    on olemassa huonoja taiwan avaimia, eikä niitä päällisin puolin erota mikään esim bilikan avaimista.
    taiwan avaimia voi valmistajalta tilata joko kalibrointitodistuksella, tai ilman. arvaatte varmasti mihin se vaikuttaa. kyllä... aivan oikein, hintaan.
    avaimet ovat ns. jousikuormitteisia joten jousen pänniin jättäminen saa takuuvarmasti avaimen näyttämään ja toimimaan väärin. paras keino kotikonstein pitää avain toimintakunnossa on se ettei koskaan ikinä jätä avainta kuormitetuksi kuin vain ruuvin käännön ajaksi.

kaikkein hankalin, ja samalla olennaisin asia momenttiavaimissa on kuitenkin se että kotikonstein avaimen toiminnan tarkastaminen on lähes mahdotonta. ko toimeen tarvitaan momenttiavaimen tarkistuslaite joka joudutaan sekin kalibroimaan kerran vuodessa. mikäli ostaa momenttiavaimen, olisi kauhean hyvä jos voisi ainakin varmistua siitä että uusi avain näyttää oikein. mikäli avainta käyttää oikein (ei avaa koskaan mitään, ja päästää jousen vapaaksi) toimii edullinen avain siinä missä arvokaskin.

jos avain taas ei ole lineaarinen, vaan virhe kasvaa, se kasvaa aina mitta-asteikon molemmista päistä ja nimenomaan pienten momenttien kiristelyssä ongelma lunastuu. paras olisi ottaa mahdollisimman pienellä mitta-asteikolla oleva avain pieniin momentteihin. esim biltema n5-25nm. Facom/bahco avaimet eivät ole hintansa puolesta järkevä vaihtoehto kotikäyttöön.

lentokoneteollisuus ja monet muutkin erityisvalvontakohteet käyttävät avaimensa kerran vuodessa kalibroinnin läpi, sillä ne eivät saa heittää kuin (toleranssista riippuen 1-4%).
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
    Itse olin pitkään hankkimassa Bilteman isoa hylsysatsia. Siis sitä jossa on 10 vuoden takuu. Muutaman kerran pyörittelin tuota hylsysatsia käsissä ja mietin ostaako vai ei. Eräänä iltana sitten istuin isäukon tallissa ja katselin kädessäni olevaa Bahcon jakoavainta joka on peräisin 70-luvulta. Ja tuota jakaria on "väärinkäytetty" todella paljon. Välillä on ollut hillitön putki lisävartena ja välillä on käytetty lekaa apuna. Silti avain edelleen toimi ja oli käytössä.

Sen verran usein on tullut sorruttua halpaan työkaluun ja tosipaikan tullen sitten on esim. kiintoavaimesta murtunut leuat että nykyään tulee ostettua vain laatumerkkejä. Tokihan se kerran kirpaisee mutta kun pitää työkaluista huolen eikä kadota niitä säilyy ne sitten käytössä varmaan seuraavat 20 vuotta. Mutta kaikkein tärkeintä että et väännä sitä tärkeää mutteria mopossa pyöreäksi juuri sillä hetkellä kun olet lähdössä puoli vuotta suunnitellulle kuukauden pituiselle "elämäsi" prätkäreissulle ja edellisenä lauantai-iltana teet viimehetken asennuksia. Avain avautuu ja mutteri on paskana. Lautta lähtee aamulla kello 7:00 ja kaikki kaverit on jossain kesälomilla. Kaupat on kiinni.

Isäni laskumetodi on aika pätevä. Hän osti kerran yläjyrsimen ja laski että ikkunanpokien itse tekemisellä säästää laitteen hinnan hetkessä takaisin. Eli muutaman ikkunan tekemisen jälkeen laite on maksanut itsensä ja sen jälkeen kaikki laitteella tehtävä on ns. ilmaista. Jos lasket mitä maksaa esim. kaatumarautojen asennus liikkeessä ja päätät tehdä sen itse niin voit suoraan sijoittaa työn hinnan verran työkaluihin ja urakan jälkeen itsellä on työkalut vielä jäljellä seuraavaa hommaa varten. Joskus taas kannattaa miettiä onko järkevää ostaa hyvin satunnaiseen käyttöön 10 euron vai 80 euron kuumailmapuhallin. Jos taas tiedossa on maalinpoistourakka ovesta ja uudelleenmaalaus ja säästää kalliin termostaattiohjatun laitteen hinnan takaisin itse tekemällä teettämisen sijaan niin sehän kannattaa. Omalle työllehän ei lasketa hintaa ;)

Ostin siis Bahcon hylsysatsin.
    Ite oon ainakin pärjänny Bilteman "kalliimmalla" versiolla. Hinta/laatu suhde on ainakin omasta mielestä ihan hyvä.
    Ehkä otin ehkä en!
    Olen edelleenkin sitä mieltä että köyhän ei ole varaa ostaa halpaa, kuten TTA totesi niin siinä loppu peleissä säästää rahaa ja ennenkaikkea niin hermoja. Ja me kaikki tiedetään mitä se maksaa.
    Lainaa (Jani @ Helmi. 24 2006,11:43) kirjoitti
    Ite oon ainakin pärjänny Bilteman "kalliimmalla" versiolla. Hinta/laatu suhde on ainakin omasta mielestä ihan hyvä.
    Sama. En sillä mitään kantta tai muita tarkkoja paikkoja kyllä alkaisi kiristää, mutta isommissa pulteissa (30Nm+) kyllä ajanut ihan hyvin asiansa.

Kyllä rannemomentillakin jo huomaa, jos jotain on pielessä kun aloittaa sieltä asteikon alapäästä kiristyshommat. Käsittääkseni suurin vika noissa Bilteman vehkeissä on ollut jumittuminen säilytyksessä eli ei naksu ollenkaan. Löysällä momentilla kun naksuttelee ennen tositoimia niin en ole mitään probleemaa huomannut.
    Lainaa (Cterror @ Helmi. 24 2006,11:01) kirjoitti
    kaikkein hankalin, ja samalla olennaisin asia momenttiavaimissa on kuitenkin se että kotikonstein avaimen toiminnan tarkastaminen on lähes mahdotonta. ko toimeen tarvitaan momenttiavaimen tarkistuslaite joka joudutaan sekin kalibroimaan kerran vuodessa.
    Ei pidä paikkaansa. Avaimen toiminnan voi tarkistaa vaikkapa laitteella, jossa on kevyen varren (500 mm)päässä paino, joka jaetaan kahdella. Jos esim mutteri kiristyy tällaisen laitteen jälkeen avaimella vielä huomattavasti, on syytä huolestua.

Kokemukseni mukaan ero esim. Stahlvillen 200 euron avaimen ja Bilteman avaimen välillä ei ole käytännössä merkittävä.
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
    Olenpa tässä minäkin katsellut sitä Bilteman avainta. Lukitusmekanismi hivenen askarrutti, mutta muuten tuote vaikutti laadukkaalta. Kertokaa siis, miksi olen väärässä…
    ... jotain piti muistaa
    Meillä on faijan kanssa noita biilteman työkaluja.
    Tosin hylsy sarja ei ole bilteman mutta räikkä on. Se oli joku "kallis" bilteman malli sellaisella muovisella kuorella ja se on oikeasti ihan hyvä.

Sillä on käännetty jos jonkin monta pulttia auki, kun on kasailtu kilpa-autoa, mun porkkea ja faijan pontiakkia.Ovat kestäneet ihan hyvin.
    Moni bilteman työkalu on laadultaan hyvä. Monissa tapauksissa ei kannata maksaa merkkituotteen premiumia.

Bilteman komressori/ilmanpaine pulttipyssy on sitten ihan surkea. Sillä ei tee mitään jos on vähänkin tiukemmassa. Meillä on siihen sen takia USpartsin (en ole varma) kautta hommattu pyssy joka avaa kyllä pultin kuin pultin, kuulemma markkinoiden tehokkain.
    Williamsin momenttiavain voisi olla myöskin edullinen vaihtoehto avainta hakevalle. Kun sen esimerkiksi naksahtavan momenttiavaimen ostaa, kannattaa ennen tositoimia tarkistaa vaikka ruuvipenkissä että se avain myöskin naksahtaa, ettei tule vahinkoja. Samoin sitä avainta on käytettävä ja säilöttävä oikein. Ja vaikka avain ei näyttäisi just oikein, tulee kuitenkin ne kaikki pultit samaan momenttiin. Ja aina kiristettäessä kannattaa muistaa se että kerta kiellon päälle .

Se minkä hylsysatsin ostaa, riippuu miten paljon sitä tarvitsee. Ei joskus harvoin hylsyjä tarvitsevan kannata sijoittaa nimi/merkkituotteisiin, mutta jos vähän enemmänkin tekee remonttia, oppii arvostamaan merkkituotteita nopeasti. Ihan perus 10mm listassakin huomaa fyysisiä kokoeroja siten että merkkituotteet ovat sirompia ja pultinkantaan ym sopivampia. Yksi rikkoontunut pultti väärässä paikassa nostaa kummasti verenpainetta.

Itsellä Kamasan iso ja pikku sarja ja niissä on tuo ikuinen takuu toiminut. Pikkusarjasta rikkoontui pikkuräikkä, joka oli jo useita vuosia vanha, mutta niin vain korjasivat sen kyselemättä isompia.
    Bring M. Backalive

Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
    Aika hifistelyä noi momentit.. aika saatanan montaa vehjettä tullu ruuvattua ja momentti vedetty ihan normaali avaimilla. Riittää, että on "sielläpäin"

Kyllähän sen kädellä tuntee mikä alkaa olemaan liikaa millekkin kierteelle.. on tullut myös vedettyä aika pal kierteitä solmuun, niin kai siitä on jokin tatsi tullut?

Kansi ja KKn pultit on tietty eriasia, ne olisi hyvä olla suht lähellä

Itse laitan aina ruuvilukitetta kierteisiin, kriittisiin mestoihin laitan sitä extra strong kamaa.. En tietenkään mihinkään koneen sivuposken kierteisiin laita lukitetta!

joku 200egee jostain momenttiavaimesta? Haloo? Ellei sitten ole ylimääräistä fyrkaa tai pistämässä nyrkkipajaa pystyyn

DUCATI is just the Italian word for Harley.
    Täältä ISO Ääni Bilteman työkaluille ainakin on mun hommissa kestäneet todella hyvin. Kestäneet harraste käytössä monia vuosia.

Esim. Olin vaihtaas oman autoni murroksen suojakumeja ei lähtenyt kuningaspultit auki pulttipyssyllä, joten bilteman vääntövarsi kiinni ja metrinen putki kiinni ja siihen rautakanki ja meikäläisen paino päälle n.90KG ja auki lähti ja avain kesti.

Yksikään bilteman avain ei ole hajonnut vielä tähän mennnessä, tietysti normi kulumista on havaittavissa.

Ja momentista sen verran itellä taitaa olla toi halvempi versio ja hyvin on pelittänyt, muutamat kannet on kiristetty ja hyvin on pelannut. Pienimmät momenttit on laitettu ihan käsi tuntumalla.

Ja eikös sen momentin pysty tarkistamaan esim näin, jos kohteeseen laitetaan metrinen jatko ja vaikka 1Kg paino päähän roikkumaan niin kohteeseen vaikuttaa 10 Nm voima eli 1Kg. Ja sit eikun paino sopivaksi ja avaimella tarkistus.
    Luulin kerran olevani väärässä, mutta erehdyin.
    Omasta mielestä paljaalla silmälläkin jo pääsee aika pitkälle, elikkä sen laadun näkee päälle päin.
    Joskus vuosia sitten väänsin traktorista 34mm mutua biltemen 1/2" räikällä, sillä paremmalla, 1,5M jatkovarrella, jonkun halvan T-vääntimen mentyä jo kauan sitten solmuun.
    Meinaan kyllä se koko 100kg elopaino tuli siihen varrenpäähän ja hyvin kesti.
    Asiasta viidenteen.
    Sanokaapa kuka helv###i on keksinyt 12 kulmaisen hylsyn? MIKSI?
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
    Itselle on tullut hommattua myöskin Bilteman voimahylsyt, lyhyet/pitkät, ne onkin kestäneet hienosti kaiken hakkaamisen ja väärinkäytön.
    Myöskin pari hylsysarjaa olen sieltä ostanut, isompi 1/2 tuumainen on ihan täys paska, räikkää ei uskalla kunnolla vääntää kun lyö yli, hylsyistä on puolet haljennut ihan tavallisella käytöllä.
    Pienempi satsi sisältää milliset ja tuumaiset hylsyt ja kuusiokoloja ja torx päitä, mitään en ole saanut rikottua vaikka on tullut paljon käytettyä kaikenlaisten pienien ja isompien koneiden kanssa, oikein erinomainen hinta/laatu suhde.
    Mutta kun duunissa hajosi vanha liki 20 vuotta palvellut Stahlwillen räikkä en raaskinut roskiin heittää vaan putsasin koneiston ja korjasin suunnnanvaihtimen, sitä ei saa rikki edes vasarana käyttämällä, on tainnut olla joskus pikkaisen pitempikin jatko auton napaa aukaistaessa...
    Momenttiavainta ei näppituntuman takia yleensä tarvitse ja kun ei ammatikseen tee niin halpis kelpaa hyvin.
    12 kulmainen hylsy sopii T-vääntimen kanssa paremmin eri asentoihin, mutta tulee kyllä mieleen jonkun Nissanin kannenpultit mihin ei kuuskulmaiset menny, Wurthilla on myynnissä sellaista pikkuista hylsysarjaa jossa sopii samat hylsyt moneen eri pulttiin, samat sopii tuumaisiin ja millisiin, tuntuivat "väljiltä" jo valmiiksi...
    Kaikkea kamaa on myynnissä paljon mutta Kamasan valikoima on osoittautunut kattavimmaksi ja hinnatkaan ei ole ihan ihan järkyttäviä.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
    hmmm, kenties sattunut paskasatsi biltemaa kun kerta rikki ovat menneet?

itellä ainakin välillä räikkää taottu vasaralla pultteja aukoessa ja muuta pienempää väärin käyttöä, tähän mennessä ainoa vika on että pikkuräikkä on mennyt vähän väljäksi eli meinaa hylsyt tippua, toki jos kympin pari heittäs tiskiin ni sais uuden...
    Lainaa (Sepi @ Helmi. 24 2006,20:09) kirjoitti
    Myöskin pari hylsysarjaa olen sieltä ostanut, isompi 1/2 tuumainen on ihan täys paska, räikkää ei uskalla kunnolla vääntää kun lyö yli, hylsyistä on puolet haljennut ihan tavallisella käytöllä.
    Lienee ollut TÄMÄ satsi. Tuo ei varmasti mitään kestäkään. Noissa harmaissa ja sinisissä koteloissa olevilla sarjoilla on aika iso ero.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
    iteltä löytyy tämmönen satsi, pirun hyvä satsi ja kestäny jo monta vuotta...
  30.  
    Pikkusen naurattaa itseäni, tuolla heiluu jotain alle 40€ sarjoja 87 osaa. , itse ostelee vaikkakin persaukisena sarjoja, joissa 1/4 tavaran määrästä ja maksaa liki 90€.

Aikoinaan kun perheessä on ollut autopaja ja itsekkinin alaa opiskelleena, niin ei ole ollut tarvetta ostella halppiksia.

Varmasti tommonen biltemasarja pikkuaskareissa käy, mutta kun itse tekee huollot autoihin ja mopoihin niin ei viitti leluilla tehdä, niin monta hylsyä ja lenkki rikottuna, joten on oppinut ettei köyhällä ole varaa halpaan, tais toi vanha sanontakin jo olla aikaisemmin täällä.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen