Oletteko laittaneet minkälaisia suuttimia kaasareihin virityksienne yhteydessä? Putki on mallia suora ja vapaavirtaussuodatin on ilmapuolella paikoillaan. Nyt sitten kun kansi on irrotettuna niin huomaa venttiileistä ja tulpista koneen käyneen laihalla.
Juu, ongelmastahan pääsisi ostamalla Dynojetit, mutta miten on saako säätöihin ilman tuota satsia?
Mikä kalustossa hävitään - otetaan asenteessa takaisin
se ace käytännössä on säädöissään pääsuuttimen osalta ihan vakiokamppeilla, neulojen nosto pykälällä saattaa vaikuttaa suotuisasti exupin poiston jäljiltä keskikierroksille tulevaan vääntökuoppaan. mitään radikaaleja muutoksia ei ässään tarvitse kaasutinpuolelle tehdä.
dynojetin setistäkin kannattaa kokeilla penkissä onko vakiopääsuutin + dynon neulat oikea ratkaisu, koska dynon suuttimilla (niillä pienimmilläkin) on taipumusta saattaa mopo huippukierroksilla rikkaalle.
jos tosiaankin näyttää olleen laihalla niin yhtä pykälää suuremmilla suuttimilla pitäisi päästä oikeaan tulokseen. kovin off- se ei voi olla.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Jäi mainitsematta että ei se putki niin suora ole, että exuppi puuttuisi. Eli ainoastaan vaimennin on suoravirtaus mallinen
Itellä oli tosiaan mielessä laittaa viitosta isommat suuttimet ja katsoa tilanne. Kaasareita en ole aukonut (ainoastaan aina nostanut pakettina pöydälle pois tieltä), mutta ilmeisesti acessa ei ole säädettävät neulat vakiona?
Vakio neuloilla toimii paremmin kuin dynon. Itsellä oli akran koko putki ja jne... Pääsuuttimet oli muistaakseni vakiot tai yhden pienemmät, tyhdäkäyntipiirin suuttimet oli yhden koon isommat. Vakio neuloilla ja isommilla tyhjäkäynti suuttimilla sai poistettua sen ns. vääntökuopan kokonaan. Isommilla pääsuuttimilla loppuu happi yläalueella, ei hyvä. Ja vaikka se ihan ylhäällä olisi hiukan laihalla, niin tuskin sulla on kokoajan jengat tapissa. vai?
Kuka sitä nyt "jengat tapissa" ajelisiSaattais poliisisetä heristää sormeaan...
Mutta mulla tosiaan on se alkupätkä putkesta vakio, jolloin exuppikin onpaikoillaan. Eli jos on suutinvihjeitä sliparin ja ilmansuodattimen vaihtaneilta...
Itse kaipailisin samoja vihjeitä kun kerran itsellekkin tuli vaihdettua tuo takapönttö malliin LeoVince...(tallukka @ Helmi. 23 2006,07:58) kirjoitti
![]()
Excuse me while i kill myself...
Kertokaa ny mullekin, mihin ja miten paljon se parantaa pyörän ominaisuuksia tai heikentää niitä.![]()
mulla on dynojetin satsi rs-3 slipari k&n vapari 130hp takapyörältä 101nm vakiona 119hp takapyörällä
Yamaha YFZ1000R Thunderace -01
Yamaha FZR600 -93
mulla on wiseco 1040 männät, arrow rst täysputki, bmc vapaasuodatin ja dynojetin setti, suuttimet dj120 (pienin joka sarjassa on) ja penkissä menee aivan kärjestä (+9thrpm) hieman laihan puolelle, joten voisi vaihtaa paikalleen dj122 suuttimet. 138hv/119nm. käyrissä ei ole merkittävää kuoppaa missään kohdassa. neulat keskimmäisessä kolossa.
edelleen sen acen pitäisi toimia ihan hyvin vakio suuttimilla. penkki ja lambda on ainut jolla sen saat oikeasti todennettua.
PowerBike Finland
mun mopossa myös 1040 wiseco setti,bmc-filtteri,dynojetit,omatekele vaimennin,exuppi käytössä.Muistelen että suuttimet 128,neuloissa prikat ylimmäisessä lovessa,tehoa joskus mitattu takikselta 137,7hn/107nm.seos arvoja en muista. Muistelen että 8000rmp paikkeilla paras vääntö,mopon meno hyytyy 10000rmp paikkeilla.
Arvojen mukaan puhtia löytyy lisää. Ok. Alkaa mietityttämään, voiko vakiopyörällä ajaa muuta kuin pimeellä?
Ei vaiskaan asiasta toiseen, mitenkäs tollanen tunturiässä sitten kuristetaan??? Onko vakuutukset alvempia jos tehot on pienennetty??? onko kellään faktaa asiasta?
No nyt on motti kasassa ja eilen kaasareita ihmettelin. Minulle on joskus väitetty ettei noissa olisi säädettäviä neuloja, mutta ainakin minun kaasareista sellaiset löytyivät. Eli nyt on nostettu neuloja pykälällä ja suuttimet saaneet jäädä vakioksi toistaiseksi.
Jos vaikka saisi pikkusen sisäänajon jälkeen vietyä dynoon tuon vehkeen vielä.![]()
kuristetaan toisilla suuttimilla, kaasuttimien kumikurkkujen pienentämisellä ja joskus joissain malleissa CDI boxilla.(jali @ Helmi. 24 2006,09:10) kirjoitti
ei vaikuta vakuutusmaksuihin. tai ei ainakaan ennen vaikuttanut, nyt jos jotain teho/painosuhteita lasketaan niin saattaa vaikuttaa. kannattaa kysyä pohjolalta esim.
PowerBike Finland
Tuntuivat toimivan nuo Dynon pienimmät ihan kohtuullisesti... Ensi kesäksi pitää laittaa varmaan suurimmat kun ilmat tulee keulasta eikä sieltä jostakin koneen takaa... Ihan vakio suuttimilla on todella laihalla jos kunnolla virtaava ränni sen ejuipin jälkeen. Ainakin nämä havainnot Kemin penkistä kun siellä testailtu. Nyt tulee koko ränni ja Wisecot sekä työstetty kansi. Saas nähdä jos tehot tippuisi alle 10% vakiosta niin silloin viritys olisi onnistunut... Tallukka laitoitko vakiopahvin paikalleen siihen... Siitä olis voinut jättää yhden liuskan pois ja sen ryhmän alla olevan 0.2mm tiivisteen kokonaan pois... Lisää puristuksia -> varmempi moottorituhoItse meinaan jättää yhden liuskan pois kannentiivisteestä ja sen sylinteriryhmän alla olevan 0.2mm tiivisteen pois kokonaan... Puristukset reilusti yli 12... Pitäsi periaatteessa mennä lähelle 13...