Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 47:sta
  1. #1
    Kaadettiin tuossa kerrostalon pihalla pyörä.
    Pyörä on ollut kokoajan keskiseisonta tuella ja vakuutusyhtiö väittää ettei kyseessä ole ilkivalta.
    Kuinkasmonella on pyörä itsestään kaatunut keskiseisontatuella asfaltilla? Minkähän laisia asiantuntioita siellä vakuutusyhtiössä oikeen on?
    Yamaha XJR 1300 sp
  2. #2
    Lainaa (ssi @ Heinä. 11 2005,14:36) kirjoitti
    Kaadettiin tuossa kerrostalon pihalla pyörä.
    Pyörä on ollut kokoajan keskiseisonta tuella ja vakuutusyhtiö väittää ettei kyseessä ole ilkivalta.
    Kuinkasmonella on pyörä itsestään kaatunut keskiseisontatuella asfaltilla? Minkähän laisia asiantuntioita siellä vakuutusyhtiössä oikeen on? *
    Kesäkuumalla voi seisontatuki painua asvalttiin siten, että pyörä lopulta kaatuu. Minulle itselleni ei ole näin tapahtunut, mutta kuoppia on syntynyt jopa tallissa, jonka lattiapinta on asvalttia. Pysäköintipaikkaa tutkimalla selviää onko kyseessä tahallinen kaataminen vaiko painumisesta johtunut tapahtuma.

    -Veijo-
  3. #3
    Joo pikku kuopat on mut on kyllä sen verta matalat et empä oikeen usko ja neki on tainnu tulla myöhemmin.
    Yamaha XJR 1300 sp
  4. #4
    No ohopsista!!!
    Nyt ssi käsket sen vakuutustarkastajan uudelleen kylään, nostat pyörän keskituelle ja käsket sen kaatamaan sen.
    Katsotaan onko setä sen jälkeen sitä mieltä, että kaatuu ittekseen...
    Luulen, et se sun möhkälees vaatii jonkun verran (työntävää)voimaa kaatuakseen?
  5. #5
    Paskoja hommin nuo kaatumiset/kaatamiset. Meinaa aina mennä omasta pussista, ellei ole esittää "todisteita" ilkivallasta tms. Kävikö pahastikkin ??
    Jänis kaatui kesken lennon, mutta pääsi kuitenkin jatkamaan mopolla matkaansa...
  6. #6
    Lainaa (ssi @ Heinä. 11 2005,14:36) kirjoitti
    Kaadettiin tuossa kerrostalon pihalla pyörä.
    Pyörä on ollut kokoajan keskiseisonta tuella ja vakuutusyhtiö väittää ettei kyseessä ole ilkivalta.
    Kuinkasmonella on pyörä itsestään kaatunut keskiseisontatuella asfaltilla? Minkähän laisia asiantuntioita siellä vakuutusyhtiössä oikeen on?
    Tiukka asenne päälle vaan ja soitto yhtiössä porras kerrallaan ylöspäin jollei ala tapahtua. Kyllä vakuutuksen kuuluu korvata tuollaiset asiat, jollei erikseen pystytä osoittamaan että kyseessä ei ole ilkivalta.

    Älä MISSÄÄN TAPAUKSESSA hyväksy tuollaista "päätöstä".
  7. #7
    Lainaa (v2xx @ Heinä. 11 2005,14:51) kirjoitti
    Kävikö pahastikkin ??
    Tämä kannattaa huomioida, sillä joissain yhtiöissä kasko-korvaus tarkoittaa aina myös bonarimenetyksiä Jos vahinko on pari hassua naarmua, maksat siitä omavastuun ja sen jälkeen 2v +10% kaskoa saadaksesi bonarit takaisin, niin kalliiksihan se tosiaan tulee. Ja mikä tuossa systeemissä niin jos vahinko on aiheutettu toisella ajoneuvolla, otetaan korvaukset sun kaskosta bonarimenetyksineen kaikkineen kunnes tuo tekijä saadaan kiinni ja korvaukset "rullattua" hänen liikennevakuutukseensa

    Nimim. Kerran tuohon ansaan lentäneenä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #8
    On se niin väärin eka pyörä kaadetaan ja sit viel vakuutus yhtiö yrittää kusettaa.. Aika *
    Ehkä otin ehkä en!
  9. #9
    Tankissa aikasyvä lommo ja etulokari halki.
    Ei oo kaskoa vaan osakasko ilkivallalla.
    En tiiä miten tommostaki vois lähtee todisteleen mutta varma on että ei ittestään voinu kaatua.
    Yamaha XJR 1300 sp
  10. #10
    Lainaa (HiTec @ Heinä. 11 2005,15:18) kirjoitti
    Lainaa (v2xx @ Heinä. 11 2005,14:51) kirjoitti
    Kävikö pahastikkin ??
    Tämä kannattaa huomioida, sillä joissain yhtiöissä kasko-korvaus tarkoittaa aina myös bonarimenetyksiä Jos vahinko on pari hassua naarmua, maksat siitä omavastuun ja sen jälkeen 2v +10% kaskoa saadaksesi bonarit takaisin, niin kalliiksihan se tosiaan tulee. Ja mikä tuossa systeemissä niin jos vahinko on aiheutettu toisella ajoneuvolla, otetaan korvaukset sun kaskosta bonarimenetyksineen kaikkineen kunnes tuo tekijä saadaan kiinni ja korvaukset "rullattua" hänen liikennevakuutukseensa

    Nimim. Kerran tuohon ansaan lentäneenä
    Ilkivallasta ei mee bonarit, kandee tehdä rikosilmoitus. Eri asia on, jos joku kolhii sua liikenteessä ja häippäsee, silloin se ei ole ilkivaltaa ja menee omasta kaskosta.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  11. #11
    Joo,rikosilmoitus vaan.Sittenhän sulla on poliisin todistus ilkivallasta.
    Vauhtia ja vähän vaaratilanteita
  12. #12
    Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 11 2005,16:12) kirjoitti
    Ilkivallasta ei mee bonarit, kandee tehdä rikosilmoitus. Eri asia on, jos joku kolhii sua liikenteessä ja häippäsee, silloin se ei ole ilkivaltaa ja menee omasta kaskosta.
    No tämä minun tapaukseni oli autolla. Leffaillan jälkeen oli takaovi lintassa niin pahasti että sisäpahvikin jo pullotti. Seuraavana päivänä rikkarin tekoon kyttikselle, soitto vak.yhtiöön ja eikun tarkastajan luokse. Tarkastaja tuota hetken aikaa syynättyään totesi ettei tapaus ollut ilkivaltaa, vaan toisella ajoneuvolla aiheutettu sillä ovessa oli kuulemma muutama vaakasuuntainen naarmu => häläri ei tuonut omavastuuvapautta kuten se olisi tehnyt ilkivaltatapauksessa => makselin omavastuut ja bonarit läxr Arvaas vaan onko tuo tekijä ilmottautunut vielä tänäkään päivänä No tapauksesta on jo yli 10v ja autokin on jo aikapäiviä sitten vaihtanut omistajaa, mutta se silti yhä tuollainen vak.yhtiön toiminta!

    Tästä oppineena ensi kerralla etsin paikanpäältä pätkän kakkosnelkkua, annan hieman lisää "vauhtia" tuollasille lommoille ja otan sen parrun mukaan jotta "Tällä ne kai sen mäiski kun löyty xxx vierestä."
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  13. #13
    Vakuutusyhtiöiden säännöthän on, että ilkivaltaa ei ole koskaan aiheutettu toisella ajoneuvolla. Eli jos joku pukkaa moposi/autosi kylkeen toisella moottoripelillä (ts. vahingoista voidaan päätellä että toinen ajoneuvo on osunut, esim. vierasta maalia kyljessä), eikä tekijää saada kiinni tai ilmoittaudu itse, niin silloin menee omasta kaskosta bonareineen päivineen. Jos tekijä ilmoittautuu/saadaan kiinni niin silloin tietysti maksetaan vahingon aiheuttaneen liikennevakuutuksesta.

    Sellainen kaato, vahingoittaminen jne., jonka ei voida katsoa olevan aiheutettu toisella ajoneuvolla, on ilkivaltaa, ja se korvataan kaskon ilkivaltavakuutuksesta. Joudut maksamaan omavastuun mutta bonareita siitä ei mene. Eli katopa tarkkaan onko mopossasi osumia autosta, ja jos ei ole, niin turha vakuutusyhtiön väittää ettei korvaisi ilkivaltana. Tsemppiä väittelyyn
    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
  14. #14
    Veljeni henkilöautosta väännettiin sorkkaraudalla takaluukku auki viime syksynä kerrostalon parkkialueella, mitään ei kuitenkaan hävinnyt ( ei ollut mitään vietävää ). Lisäksi hanttimiehen puolen oven lukko oli rikottu, mutta ei ollut auennut. Vakuutus kyllä korvasi, mutta poliisitutkinnan mukaan kyseessä ei ollut automurto vaan ilkivalta...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  15. #15
    Kaverilla kaatui pyörä (XR9)viime viikolla, kun jalka upposi asfalttipihaan...joten ainakin kyykyillä saa olla varovainen näillä helteillä...no onni onnettomuudessa..nyt kaveri ajelee kympillä..
    Tätä hullua maailmaa voi tajuta vain taju kankaalla.
  16. #16
    Lainaa (Last man @ Heinä. 11 2005,20:05) kirjoitti
    Joo,rikosilmoitus vaan.Sittenhän sulla on poliisin todistus ilkivallasta.
    Jeps, mulla kaadettiin ja muutenkin rikottiin (vilkut revitty irti, yms..) mopoa eräänä viikonloppuyönä. Tein rikosilmoituksen tuolla poliisin nettiversiolla ja sain muutaman päivän päästä postissa jonkinlaisen tutkintaraportin johon oli suoraan copypastettu se mun kirjoittama kuvaus tapahtuneesta.

    Vakuutusyhtiö maksoi katteet ja peilit ihan kiltisti ettei sinänsä mitään ongelmaa, mutta jäin sitten miettimään mitä iloa tuosta rikosilmoituksesta lopulta oli.

    Pienen miettimisen jälkeen totesin kuitenkin, että systeemihän on oikeastaan aika hyvä. Ihan turhaahan poliisien paikalla käynti olisi ollut ja näin saatiin tapahtunut tilastoihin mahdollisimman vähällä vaivalla ja kustannuksilla. Ja noiden tilastojen perusteellahan aina silloin tällöin jopa tehdään jotain...
    Ducati Hyperstrada -14
  17. #17
    Joo sehän on selvä että näilläkeleillä voi sivutuki painua asfaltista läpi kun on vielä yleensä aika ohut parkkipaikoilla.
    Mutta tässä minun tapauksessa pyörä kaadettu klo.23.00-04.30 että ei se nyt oikeen tohon aikaan enää asfalttikaan kuuma oo eikä 13.6 ollu ees vielä ilmat kunnola lämmenneet.
    kele.

    Niin ja kait siihen ois autosta maalia toisellepuolen jääny jos se ois autolla pukattu. Ja sekin että auton ois tarkotuksella pitäny vekslata mopon viereen...



    Yamaha XJR 1300 sp
  18. #18
    Oliko keskiseisontatuki "alhaalla", kun pyörä makasi kyljellään? Eli olivatko vihulaiset työntäneet sen nurin keskiseisontatuelta, vai ottaneet sen ensin pois ja antaneet sitten kaatua.
    Tuli vain mieleen, että riittäisikö tuo merkiksi vakuutusyhtiölle ilkivallasta, siis jos keskiseisontatuki/sivutuki olisi taitettuna pois tukiasennosta, kun pyörä on kyljellään.
  19. #19
    Kuten useammat ovat jo maininneetkin, ilkivalta ei vaikuta bonuksiin mitenkään. Omavastuun maksamalla selviää, ainakin Tapiolassa. Itellä kokemusta useemman kerran tollasesta.

    Jos mopon jalka menee asfaltista läpi esim. taloyhtiön parkkiksella, kannattaa valittaa taloyhtiölle. Oletuksena voidaan pitää että jalka ei mene läpi asfaltista, vähän samoin kun voidaan olettaa että taloyhtiö hiekottaa talvisin oman pihansa. Jos ei ja jotain tapahtuu, niin taloyhtiön vastuuvakuutus joutuu korvaamaan vahingot. Tutulle kävi juuri näin ja kehotin valittamaan, saa nähdä miten käy.
    Heinäpään Härkä, zx-10r
  20. #20
    Lainaa (Don @ Heinä. 12 2005,16:49) kirjoitti
    Oliko keskiseisontatuki "alhaalla", kun pyörä makasi kyljellään? Eli olivatko vihulaiset työntäneet sen nurin keskiseisontatuelta, vai ottaneet sen ensin pois ja antaneet sitten kaatua.
    Tuli vain mieleen, että riittäisikö tuo merkiksi vakuutusyhtiölle ilkivallasta, siis jos keskiseisontatuki/sivutuki olisi taitettuna pois tukiasennosta, kun pyörä on kyljellään.
    Kyllähän se keskiseisonta tuki oli "alhaalla". Ei taija ihan vahingossa kaatuu kyllä on pitäny jo voimaaki käyttää...
    Yamaha XJR 1300 sp
  21. #21
    se on se rikosilmoituksen teko semmonen rehellisyyden merkki,sillä aiheeton rikosilmoituksenteko on jo rikos itsessään.
    Itsellä joku oli sorkkinu virtalukkoa ,tai työntäny sinne jotain et se ei enää toiminu.Hyvin korvas Tapiola ilkivaltana.
    Vauhtia ja vähän vaaratilanteita
  22. #22
    Taasen olisi lahtivasaralle käyttöä, saunan taakse kaikki tihutyöntekijät!
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  23. #23
    Lainaa (Vince TB @ Heinä. 12 2005,18:22) kirjoitti
    Jos mopon jalka menee asfaltista läpi esim. taloyhtiön parkkiksella, kannattaa valittaa taloyhtiölle. Oletuksena voidaan pitää että jalka ei mene läpi asfaltista, vähän samoin kun voidaan olettaa että taloyhtiö hiekottaa talvisin oman pihansa. Jos ei ja jotain tapahtuu, niin taloyhtiön vastuuvakuutus joutuu korvaamaan vahingot. Tutulle kävi juuri näin ja kehotin valittamaan, saa nähdä miten käy.
    Aika mielenkiintoista, jos menee valitus läpi.

    Toi hiekoitus on lainsäädännössä (siitä on KO:n ennakkotapauksia), mutta asfaltin lujuusvaatimuksia hellettä ja prätkien sivujalkaa kohtaa...

    ...hmmm.
  24. #24
    Lainaa (koris66 @ Heinä. 14 2005,05:01) kirjoitti
    Lainaa (Vince TB @ Heinä. 12 2005,18:22) kirjoitti
    Jos mopon jalka menee asfaltista läpi esim. taloyhtiön parkkiksella, kannattaa valittaa taloyhtiölle. Oletuksena voidaan pitää että jalka ei mene läpi asfaltista, vähän samoin kun voidaan olettaa että taloyhtiö hiekottaa talvisin oman pihansa. Jos ei ja jotain tapahtuu, niin taloyhtiön vastuuvakuutus joutuu korvaamaan vahingot. Tutulle kävi juuri näin ja kehotin valittamaan, saa nähdä miten käy.
    Aika mielenkiintoista, jos menee valitus läpi.

    Toi hiekoitus on lainsäädännössä (siitä on KO:n ennakkotapauksia), mutta asfaltin lujuusvaatimuksia hellettä ja prätkien sivujalkaa kohtaa...

    ...hmmm.
    Mikä mahtaa olla kanta seuraavaan tapahtumaan (sunnuntaina 10.7.2005, klo 12).

    Parkkeerasin moottoripyöräni normaalisti. Tarkistin pysähtyessäni keskituen asennon, kuten teen aina automaattisesti pysähtyessäni. Tämän jälkeen irroitin takalaukun, kävelin poispäin moottoripyörältä, sekä soitin ystävälleni.

    Puhelun aikana, n. 1 - 2 minuuttia moottoripyörän pysäyttämisen jälkeen, kuulin takanani kovaäänisen "rysähdyksen". Käännyin katsomaan taakseni, ja ihmeekseni havaitsin moottoripyöräni kyljellään parkkipaikalla. Katsoin hämmästyneenä tilannetta, ja epäilin että miten voi olla mahdollista että pyörä on kaatunut.

    Yatäväni tuli auttamaan pyörän ylös nostamisessa. Havaitsimme, että pyörän alle oli ilmestynyt n. 10 senttiä syvä reikä asfalttiin. Totesin, että joko virtaava vesi tai routa on syönyt asfaltin alta maan, minkä seurauksena asfaltti ei enää kestänyt keskituen alla. Edellä mainittu tapahtuma oli täysin mahdoton ennakoida, sillä parkkipaikan asfaltti oli ehjä vielä siihen ajaessani.

    Tutkin pyörään tulleet vahingot, ja totesin kytkinkahvan olevan poikki sekä katteessa olevan useita isoja naarmuja.

    Peräsin tässä hetki sitten kiinteistön omistajan ja sitä kautta vakuutusyhtiön vastuuta asiaan, vastaavasti kuten tiehallinto on vastuussa tiealueensa kunnosta ja sen huonon ylläpidon aiheuttamista vahingoista, sekä kaupunki omista alueistaan ja niiden hoidosta / hoidon puutteen aiheuttamista vaingoista.

    Saa nähdä miten kaverin käy. Ei kinnostaisi maksaa 450 euroa katteiden fiksauskustannuksia omasta pussista. Vanhaan pyörään kun ei kannata tuota varten hommata kaskoa (omavastuu EUR 400!).



    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  25. #25
    Vakuutusyhtiöt koittaa aina luistaa maksuista, onhan se nähty.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  26. #26
    Veetana ei mukaa sitten ollu ilkivalta. Ei kuulemma oo näyttöä ois pitäny olla kolarivakuutus (täyskasko) että ois korvattu...
    Nyt lähti fenniasta vakuutukset
    Yamaha XJR 1300 sp
  27. #27
    Lainaa (ssi @ Elo. 11 2005,15:08) kirjoitti
    Veetana ei mukaa sitten ollu ilkivalta. Ei kuulemma oo näyttöä ois pitäny olla kolarivakuutus (täyskasko) että ois korvattu...
    Nyt lähti fenniasta vakuutukset
    Älä vielä luovuta. Joskus vakuutusyhtiöiden maksut on saatu vasta pitkän työn tuloksena.

    Kaveri ehti ostaa uuden autonkin jo ennen kuin IF:in kasko korvasi 2 (KAHDEN!!!) vuoden jälkeen itsestäänselvän vakuutustapauksen. Vasta kun tapaus oli menossa oikeuteen, maksoivat.
    ~SV1000N~
  28. #28
    minun mielipiteeni on, että ehdottomasti tollasessa tapauksessa asiasta pitää tapella vaikkeivät ensin mitään meinaisi korvatakaan, jos mopon alta ei löytynyt reikää mihin jalka olisi uponnut / moposta ei löydy autolla kolhimisen jälkiä niin kaiken järjen mukaanhan sen on silloin oltava ilkivaltaa?

    tsemppiä
  29. #29
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Aika syvältä nuo jotkut vakuutustarkastajat, Sammon vakuutukset jäi taakse erään nuoren juppitarkastajan vuoksi, joka ei edes vaivautunut käymään kohteessa(vene) jossa oli varkaus tehty..

    Penniäkään en jaksanut pummia saatanan kusipäiltä.. v**un mulkut..
  30.  
  31. #30
    Lainaa (ssi @ Elo. 11 2005,15:08) kirjoitti
    Veetana ei mukaa sitten ollu ilkivalta. Ei kuulemma oo näyttöä ois pitäny olla kolarivakuutus (täyskasko) että ois korvattu...
    Nyt lähti fenniasta vakuutukset
    rosikseen vaan se on vakuutus yhtiön tehtävä todistaa ei vakuutuksen ottajan.....
    zzr600-vm90
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen