Ainahan sitä saa haaveilla(Gari @ Helmi. 21 2006,22:17) kirjoitti
![]()
PV 50
KMX 125
Z 750
ZZR 1400
ZX10RR
S1000RR
Kiva että mp-maailmasta löytyy näitä perinteitä kuten jokavuotiset uuden Bussin ja XX:n esittelyt.
Pitäisi varmaan laittaa vedonlyönti pystyyn aiheesta ja katsoa kuka osaa arvata minä vuonna ne oikeasti ilmestyvät kauppoihin vai ilmestyvätkö koskaan.
Lisätään löylyä busan osalta, miltä kuusi sylinteriä kuulostaisi?
Linkki MCN:n kanteen
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Tässä loppuosa rungosta: http://galleria.busanistit.org/Photoshop/DSCF0610
"Don't shoot me, I'm just the piano player"![]()
Virheitä jo vuodesta -81
Heh, muistuttaa kyllä todella paljon!(b1200 @ Maalis. 03 2006,12:51) kirjoitti
Älkää nyt ampuko mua, mutta miksköhän posse ostaa vielä busia?
Noi uudet 1000 on jo niin pal edellä, tehoissakin! Lisäks niillä voi ajaa myös mutkaan.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Itse valitsin ihan ajettavuuden takia ja siltäpohjalta että Busalla on mukava ajaa myös kaksipäällä. Kilokyykky on hieman huono monikäyttöpyörä jos samalla kikottimella pitää vetää mutkapätkiä ja painella pitkiä siivuja kaksipäällä.(kwak750 @ Maalis. 16 2006,09:37) kirjoitti
Ja yksi asia on kyllä se koneen vääntö![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
No jos haluaa ajaa bussilla. Itse en ko pyörää varmaan ikinä osta, mutta joskus messuilla sen koeistuin ja hyvältä tuntui, voisi mennä pitempikin Euroopan reissu hymyssä suin. Saksan motareilla olisi varmasti hymy tosi herkässä.(kwak750 @ Maalis. 16 2006,09:37) kirjoitti
Eli mikäli haluaa ISON pyörän, jolla on mukava päästellä ei niin kovin mutkaisia teitä kovaa niin siitä vaan.. Ei sen tekniikan tarvitse normaali käytössä olla sitä hienointa hienoa, joka on kilpaolosuhteissa kehitetty. Jaappanilaiset kilokyykyt on niin pieniä, ettei niihin normaali ihminen mukavasti mahdu. Ja kyykky on kyykky, kun taas sport touring on eri asia. Pyörä käyttötarkoituksen mukaan.
Antakaan ihmisten ostaa Busseja (tai vaikka tukaateja). Pääasia, että omistaja on tyytyväinen peliinsä ja sillä on kiva ajella.
Ei pääse vielä, joten
, mutta ensi viikolla jo
.
(kwak750 @ Maalis. 16 2006,09:37) kirjoitti
Hmm.. oikeesti et edes käsitä mitä tarkoittaa kun on tehoa.
Tervetuloo koe ajolle RT+ salla, käsitykset kilosten tehosta voi muuttuu aikalailla
Hmm.. pieni varoitus, siltä tieltä ei oo paluuta![]()
![]()
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Ja kuinkas moni pystyy hyödyntämään normioloissa noi tonnisten tehot? Radallakaan tuskin suurin osa suomalaisista katujen-rosseista pystyy käyttämään kaikkia tehoja hyödyksi.(kwak750 @ Maalis. 16 2006,09:37) kirjoitti
Kuten sanottu antaa ihmisten valita pyöränsä käyttötarkotusten ja mieltymysten mukaan.![]()
Virheitä jo vuodesta -81
Meinasinkin suht vakioita pelejä(kst @ Maalis. 16 2006,10:12) kirjoitti
![]()
Saahan vaikka mosseen 1000hv jos aletaan virittämään, ei nyt ollu siitä kyseKunnolla viilatut laitteet on asia erikseen..
En tiedä, kun en ole turbobusalla ajanut, mutta onko se nyt niin hienoa vedellä suoraa tietä? Näyttää olevan noi turbovehkeet vähän väliä myytävänä ja jengi vaihtaa uusiin kilosiin, miksiköhän? Prätkässä on paljon muitakin asioita ja noissa uusissa kilosissa on mun mielestä kaikki kohdallaan.
Mua tekniikka kiinnostaa(Harri @ Maaliskuu) kirjoitti
Eikö noilla kilosilla voi ajaa matkaa samalla tavalla kuin busallakin?
Kyllä mä ymmärrän jos jollakin on noussu turbo ja busa huppuun!mut heiiiiiiiii.. onhan se turbobusa varmaan helvetin hieno laite! Ei siinä mitään, en oo sellasta väittänytkään, vaan puhuin vakiopeleistä.
Tällä foorumilla aina ylitulkitaan, pitää näköjään olla tarkkanaMakuasioitahan nää on, esitin vain oman mieliteen ja heti sotketaan TURBOT mukaan, mä en niistä mitään tiedä, enkä ole sellasta väittänytkään
menikö jakeluun vai otetaanko uudestaan
Kyllä mäkin katselin viime keväänä mm. GSX-R 1000:sta, mutta totesin ainakin muutaman asian miksi se ei sovellu esim. reissaamiseen:(kwak750 @ Maalis. 16 2006,11:25) kirjoitti
- ajoasento liian tiukka matkailuun
- penkki on perseestäeli melkoinen lauta verrattuna busan penkkiin
- kakkoskuskin paikka näytti ja tuntui aika hurjalta jos siellä aikoo esim. 500 km/pv istua.
Samoihin johtopäätöksiin on päätynyt muutama tuttu, jotka yhden kesän kilokyykyllä ajelun jälkeen vaihtoivat toisenlaisiin pyöriin...kuka mihinkin...
Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
Voi, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Aika tuskaa voi olla 15h ajosessiot tiukalla kyykyllä, kun VFR:lläkin alkoi jo puuduttaa. Toki kyykylläkin voi hampaat irvessa ja perse tulessa vetää pitkiä reissuja, mutta kyllä matkapyörillä se sujuu paremmin.(kwak750 @ Maalis. 16 2006,11:25) kirjoitti
Samalla tavalla Bussilla voi ajaa radalla nautinnollisesti ja mutkatiellä. Ei ole varmaan nopein ja helpoin noissa, mutta pystyy kuitenkin ajamaan ja kuski voi tuostakin ajosta nauttia.
En ole sellaista pyörää vielä nähnyt jolla ei pystyisi ajamaa radalla, moottoritiellä ja mutkatiellä. Toinen on parempi toisessa ja toinen toisessa. Jotkut on ihan hyviä kaikessa, mutta ei parhaita missään (kuten håntat).
Bussiahan minulla ei ole, eikä tule. Turha niiden omistajia on arvostella ostopäätöksistään. Jokainen ostaa oman pyöränsä.
Joo tylsää on, kun ei pääse ajamaan..![]()
Offtopic, mutta kyllä nämä puheet ovat enemmän tai vähemmän turhia, jos busan kaltaisista pyöristä kuitenkin puhutaan.(TeeCay @ Maalis. 16 2006,10:28) kirjoitti
Tuskin busakuskikaan haikailee kusiaisen perään vaikka sillä kiertääkin takaperän moottoriradan vikkelämmin, enkä usko hänen katselevan 40kw matkamopoakaan silmät kosteina vaikka silläkin saisi kamat ja kyytiläisen roudattua sakkonopeudella paikasta A paikkaan B.
Jepuliskirjoitti
![]()
njoo.. pahus, odotin että tulee enemmän turbobusa jengiä sättimään!(Harri @ Maalis. 16 2006,11:57) kirjoitti
Ajaakaan ei voi ni mitäs sitä nyt tekisKirjoitelkaa nyt prkl!
sori..
Tylyttäjälle oon kateellinen kun se jotenkin onnistuu aina provosoimaan, niin että keskustelu käy sikakuumana.Onko kukaan muuten ikinä uhannut vetää keskustelun päätteksi plexiin?
Ei oo, vaik yritystä on ollu. Joku joskus kertoi odottavansa kolmistaan Smithin ja Wessonin kanssa mun kylääntuloo, se on oikeastaan paras aikaansaannos...
Tylyttäjäkää luvannu muuta ku ajjaa ohitte.
(aika fiksua, en noita mun vanhoja juttuja kestä itekkään lukea...)
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Eikös ainakin "bomber" (se karvapää ahmed) ja "kaasunalle" (se on se sinitarramies) oo usenki uhannu vetää toisiaan. Tiedä sitten minne. Mutta veren lentämisestä oon jotain lukenu.(kwak750 @ Maalis. 16 2006,12:43) kirjoitti
Ja sitten, en tiedä sun "mitoistasi", mutta tälläinen aikuisenmiehen _mittoihin_ päässyt/päätynyt ei todellakaan aja jollain 10r kawalla samanlaisia päivämatkoja täys laukkusatsi ja päälikkö ritsalla. Ei en edes halua ajatella sitä, koska esim. yhden kilosen olen aikasemmin omistanut (blade) eikä siitä ajamisesta tullut edes yksin oikein mitään koska paikat väsy *Jos olisin aikamiespoika 160cm/70kg pulkan-naru voisin ajaakkin jollain kyykyllä. Ja jos en missään nimessä haluaisi ajaa millään ilveellä matka-ajoa. Ja matka-ajolla tarkoitan 700-800km päivä siirtymiä 2-4 päivää peräkkäin.
No, tuo busa nyt on se mitä minä tykkään ajaa, ja se on sillä selvä. Ajakaa te muut millä haluatte. Kiitos.
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
Ei kai ihan niinkään, niillä on vaan tapana koetella toisiltaan ymmärrysten rajoja...kirjoitti
(Kai ne kommentoi ite...)
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Ite asiassa ajelin viime kesänä busalla **jokusen 50km alpeilla ni munsta se tuntus aaaika kovalta ja "äkki pikaiselta" *
![]()
ittelläni oli silloin bläkkäri ja jos niitä vertaa niin honda vievoiton, on se sen verran pehmeämpi ajettava.. mutta uusi kava *tulossa jolla ei oo tullu ajettua metriäkään mutta saahan sen vaihdettua takas hondaan.. *
ja mitäs muuta.. tä oli MUN mielipide * *![]()
jos se ei tapa niin se vahvistaa
sillä on hauskinta kellä on vavin lääkitys!!
Ite rundasin välimereltä kilogixxerillä suomeen... vähän oli paikat puuduksissa välillä mut hauskaa oli! Ehkä off-topic mut so not!
[quote=kwak750,Maalis. 16 2006,11:25]En tiedä, kun en ole turbobusalla ajanut, mutta onko se nyt niin hienoa vedellä suoraa tietä?
Ekaksi tervehdys tältä newbieltä kaikille!! Tohon semmoinen juttu (ei mikään kiihkoiluprovo), että kyllä semmosella turbobusallaki viimekesänä kaveri ihan hyvin pysy kemorassa mukana menossa, suorilla pääsi aina kaaauas karkuun..
Exät:
Yamaha DT 125 R -89
Husqvarna WR 250 -92
Honda CB 750 -73
Honda CBR 1000 f -90
Suzuki Bandit 1200 -02
GSX1300R Hayabusa K5
M1800r -09
Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
Viimeisimpien huhujen mukaan ensi vuoden Busa voisi olla varustettu kuudella sylinterillä. Näin kertoo Motorcycledaily, http://www.motorcycledaily.com/29march06_busa.htm
Suzuki GSX-R750 -99
Katos kun on jäänyt hyvä kommentti huomaamatta; mä olen toistaiseksi vaan vastaanottanut moisia, eikä niitäkään ole tainnut Bomberilta tulla kuin yksi tai kaksi malliin "kaasunalle kaivaa taas verta nenästään". Ei mun tartte moisilla uhota, ulkonäkö riittää pelotteeks.(gold @ Maalis. 16 2006,14:54) kirjoitti
![]()