Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 56:sta
    Onkohan joku ajellut kyseisillä Sweep Breeze(gore takki+ housut)asusteilla jo jonkun kauden että onko kestävät vai kannattaako sijoittaa kallempiin. ?
    Off-topic:
    Kannattaa miettiä miten paljon ja missä olosuhteissa noita meinaa käytellä. Itse ostin ekaksi kalliit goret ja parin kuukauden päästä vaihtui vielä kalliimpiin nahkoihin. Itse kannatan nahkoja, ihan pirun paljon mukavammat päällä.

Ja itse topicciin:
    Kai nuo ihan hyviä tuotteita on, vaihtoehtoja on hinnassa ylös ja alas. Vanha tosia-asia on, ettei sellaista ole kuin hyvä ja halpa, mutta tossa kaiketi pääsee aika lähelle.

Virheitä jo vuodesta -81
    Sweep Breeze:t kuuluvat Eurobiker:n tämän kauden uutuustuotteisiin. En osaa sanoa, onko niitä ollut saatavilla muualta päin maailmaa aikaisemmin
    Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen.

FLHRCI -02
    Minä olen sitä mieltä, että goret on todella paljon mukavammat kuin nahat (ainakin jos puhutaan 1 tai 2 osaisista nahkapuvuista). Itselläni on Rukan Pablo-takki ja Unit-housut, aika kalliit olivat mutta ei ole hetkeäkään kaduttanut hankinta.

Jos rahasta ei ole homma kiinni niin voin kyllä suositella noita Rukan vermeitä, kalliita mutta laatu ja toimivuus erittäin hyvää tasoa. Itse aion pysytellä Rukassa jos/kun tulee tarvetta päivittää.

Itse olen järkeillyt sillä tavalla, että goret on niskassa melkein aina kadulla/reissussa ja sitten nahkapuku jos radalla käy pyörähtämässä.

.
    Alun perin olin pelkkää takkia ostamassa, mutta kuulin että "kalliin" takin hinnalla saisi koko puvun (just tuo sweepin setti). Joten kiinnostukseni heräsi tuohon settiin,onhan nuo housut kevät/syssy käytössä lämpivämät kuin farkut. Olen aiemmin ajellut Yokon takeilla ja minusta ovat painavia verrattuna isäni ostamaa kallimpaan takki merkkiin. Takki olisi hyvä olla semmonen että kehtaa myös ihmisten ilmoilla olla esim. kaupungilla käynnit,toki kyllä tähän mennessä katsastamani takit ovat olleet siistin näköisiä. Sekin taitaa avittaa päätöstä että tuo asu on tarjouksessa kesään asti.
    Eipä ole tullut tekstiilejä pidettyä nahkojen jälkeen. Tai onhan nuo housut näin talvisin pilkkikäytössä, kun pitävät vettä ja tuulta . 2-osainen nahkapuku on hyvä kompromissi suojaavuuden ja mukavuuden kannalta.
    Ostin viime syksynä noi Sweep trend housut ja takki oli sweep tank:in näköinen, mutta koko musta. Oon kyllä ollu tosi tyytyväinen. Makso muistaakseni 220e koko setti. Vettä piti hyvin, mut vois hengittää ehkä vähä paremmin.
    Ei riemulla rajaa, kun Kwaakalla ajaa
    Mulla on ollu nyt kahdet eri Sweepin kamat, ja molempiin olen ollu erittäin tyytyväinen Hyvin on kestäny sateet ym.
    Ens kesäks kamat kyllä vaihtuu nahkoihin, mutta vanhat sweepit pysyy edelleen kaapissa.
    Burn rubber, not your soul!
    Lainaa (cbr600f @ Helmi. 19 2006,22:17) kirjoitti
    Onkohan joku ajellut kyseisillä Sweep Breeze(gore takki+ housut)asusteilla jo jonkun kauden että onko kestävät vai kannattaako sijoittaa kallempiin. ?
    Breezet ovat tosiaan tämän kauden uutuustuote joten ajokokemusta niiden käytöstä ei kenelläkään ole. Maahantuojallekkin ensimmäiset setit tulevat kuun vaihteessa (pl. messuille ja jälleenmyyjille toimitetut mallit).

Breeze on parannettu versio viime kauden myyntihitistä mercury puvusta ja oma ("lähes puoleeton" ) mielipide on että noissa on hinta-laatusuhde enemmän kuin kohdallaan. Mercury oli erittäin hyvä puku, mutta breeze on sekä ulkonäöltään että materiaaleiltaan joka suhteessa parempi.
    Varaston tyhjennys/Lopettajaiset la 21/4/07!!!
    Mulla on toi Sweepin vuoden 2005 tarjoussetti (olikohan se Mercury? Housut ja takki joka tapauksessa suht. edukkaasti) ja voin varauksin suositella:

a) kaatumiskestävyydestä ei ole kokemuksia

b) puku on lämmin. Siinä on irroitettava vuori housuissa ja takissa, enkä käyttänyt sitä vuorta ollenkaan, kummassakaan. Kaupunkipyöräilyt hoitui oikein hyvin vielä - 6 asteen lämpötiloissa. Yli 20 asteen lämpötiloissa puku on todella pätsimäisen kuuma kaupungissa ja maantiellä lähes jees. Kaupungissa meikäläiselle mukavin sää on 10 - 12 astetta ja maantiellä about 17 - 19 astetta.

Olen oikein tyytyväinen tuohon pukuun, mutta meinaan ostaa heti säiden lämmettyä kevyemmät (=viileämmät) housut kaupunkikäyttöön, ja myöhemmin - painon pudottua xx-kiloa - nahkatakin kaupunkipyrähdyksiin.

Ja tuosta uudesta setistä en siis tiedä mitään.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Ops. Tosiaan on uutuus malli ja tätä en kyllä tienny. Pitää kävästä ostoksilla ja ilmotella omia mielipiteitä asusteesta
    Minulla on yhden kauden kokemus Sweep:n erikseen ostetuista tekstiilitakista (X-Radial) ja -housuista (Shadow). Samoin minulla on käytössä nahkainen Sweep Old Style takki, kahdet hanskat (TRINITY, Sweep Rock) ja nahkaliivit (Sweep Lizzard).

Nyt olemme ostamassa vaimolle juuri tota Breeze-pakettia, joten tästä voinee jokainen päätellä olenko ollut tyytyväinen Sweepin tuotteisiin

Ps. tämä ei ole Motovelhojen maksettu mainos vaan elävää elämää

edit: typot

Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen.

FLHRCI -02
    Ei kellään satu olemaan käytännön kokemusta Sweep Speed -nahkarotsista?

http://www.eurobiker.fi/kuvat/ssp-01.jpg

Olen tässä katellut nahkatakkia ja toi speed vaikutti pätevältä vaihtoehdolta. Ei ole vaan vielä päässyt liikkeeseen kokeilemaan takkia päälle.
    ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
    ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
    ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
    ex. BMW K1200R -2007
    ex. Honda CBR 1100XX -1998
    ex. Honda VFR 750F -1994
    Mulla on se viimevuotinen tarjouspaketti, taisi olla juuri mercury.

Pitää vettä ja tarkenee. Mutta ei hengitä, lämpöhalvaus tulee kesällä jos pitää pysähtyä helteessä. Maahantuoja kertoi mp-messuilla että tämä reissa-kalvo on _erittäin_ hengittävää, kerroin kyllä omat kokemukseni ;)
    Juu. En itse suosittele sweeppiä. Hihat sun muut kuluvat nukalle melko helposti. Vedenpitävyys kohtalainen.
    Suosittelisin jotain laadukkaampaa tekstiiliä.
    Se liikkuu sittenkin!
    Itse ostin sweepin trend-housut ja en kyllä tuohon merkkiin enää koske. Tuossa vedenpitävässä kalvossa on se ongelma, että se pitää veden mollemmilla puolilla. Eli se ei hengitä yhtään! Ei pysty käyttämään yli 20 asteen lämpötilassa auringossa, ellei pidä mukavasta hiestä ihon pinnalla. Ennestään oli Dainesen gore-puku joka on aivan eri luokkaa tämän kanssa. Mutta kesäksi täytyy nahkapöksyt hommata. Nahkatakki ainakin on vienyt 10-0 voiton gore-takista. Jos kiinnostaa, niin n. 173 cm pituiselle olisi yhden kesän käytetty dainesen musta gorepuku myynnissä Turussa.
    Itsellä on ollut Sweepin takki pari kesää käytössä eikä mitään valittamista. Hinta/laatu-suhde erittäin hyvin kohdallaan.
    Lainaa (Wasserschwein @ Helmi. 27 2006,10:14) kirjoitti
    Itsellä on ollut Sweepin takki pari kesää käytössä eikä mitään valittamista. Hinta/laatu-suhde erittäin hyvin kohdallaan.
    Itse ollu myös takkiin(mallia Highway) tyytyväinen mutta housut(en muista mallia) tuppaa olemaan auttamattoman kuumat kuten jo muutkin sanoivat. Keväällä ja syksyllä menettelee, mutta heti kun ilmat lämpenee, on käyttö yhtä tuskaa. Muuten laatu mielestäni ok.
    Z1000 -08
    Lainaa (anothergeek @ Helmi. 20 2006,22:27) kirjoitti

Olen tässä katellut nahkatakkia ja toi speed vaikutti pätevältä vaihtoehdolta. Ei ole vaan vielä päässyt liikkeeseen kokeilemaan takkia päälle.
    Ostin viime kesänä tuon Sweep Speedin. Hyvä takki - kuumalla sopiva, viileällä sopiva (irrotettava vuori).

Kaatumiskokemuksia ei ole.

Kyllä nahkarotsi päihittää goret ajomukavuudessa mennen tullen, ainakin paisteisena päivänä

Mulla oli/on sweepin tarjous puku kaudelta 2004, mercury tms.
    Housut oli onnettomat, vuotaa perseestä
    Takki on hyvä kylmällä, pitää vettä, mutta
    lämpimällä kelillä tuskastuttavan kuuma.
    Kaudelle 2005 ostin nahat, enkä ole katunut
    Sweepin takkia pidän enää vain tosi kylmillä keleillä, housut pistin jo kiertoon.
    Hesitation kills and the speed is cure.
    Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    "Tullaan, tullaan, toimehen me tullaan. Vielä on Viitonen kahviin ja pullaan".

Jos ei ole laittaa ajopukuun maltaita euroja, voi varmaan ihan hyvin tyytyä heikkolaatuisempiinkin.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että sijoittamalla hiukan enemmän laatuvermeisiin kuten Rukka, Dainese jne, saa mitä tilaa. Kestävyys ja viimeistely sekä oikeissa kohdissa olevat suojat ja hyvä ilmastointi ovat tärkeitä asioita. Paitsi ajomukavuuden niin turvallisuuden takia. Koko mp-harrastus on niin kallis, että hyviin ajovarusteisiin satsaaminen ei enää ketään konkkaan vie.
    Itselläni on Sweepin Shadow-setti ja mielestäni ovat olleet hintansa väärti. Loppukesän suhailuissa ei vettä sisään päässyt ja muutenkin kangas vaikuttaa vahvikkeineen kestävältä. Vaimolle tullee tuo Breeze-setti hommattua, joten eiköhän sekin kerro jotain....

Sen sijaan Trinity-hanskat olivat melkoinen pettymys. Saumat aukesivat kahden käyttökerran jälkeen ja muutenkin oli sama kuin olisi pitänyt muovipusseja kädessä. Pelkästään töihin ajettua kädet näyttivät samalta kuin reippaan saunomisen ja uimisen jälkeen. Eli eivät hengitä yhtään ja hanskat ovat litimärät sisältä.
    Ittelläni se sweepin maastovärinen puku. Sain alle 300€ koko paskan ja ihan tyytyväinen oon ollut. No ei mulla ole kokemusta paremmasta Hanskoihin investoin silloin 25€ oikein kevlar-kovikkeilla ja muut vermeet Helvetin kuumat kesällä, vuotavat sateella kuin seula ja parin käyttökerran jälkeen kädet haisee kuin kalakauppiaalla
    Ei meinaa kahvikuppia uskaltaa laittaa naaman eteen ennenkuin pesee kädet No halvat oli ja makeet
    Tälle kaudelle hommaan ihkaoikean selkäpanssarin. Oon laihtunutkin niin paljon että pitää varmaan tyyny laittaa mahaan ettei puku lepata.
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
    mulla on tollainen sweepin nahkatakki mikä esiintyy aikaisemmin kuvassa. niin ja on myös nahkahousutkin (pakettitarjous) en vain ole päässyt vielä ajamaan niiden kanssa ainoastaan istuskellut sohvalla kamat päällä ja maistellut olutta ajokelejä odotellessa. mutta ihan hyvän tuntuinen takki on kyllä muuten...
    KTM 690 SMC-R vm.-19, Dnepr MT-09 vm.-73 sivuvaunulla ja KTM380SX vm.-01
    Lainaa (anothergeek @ Helmi. 20 2006,22:27) kirjoitti

Itelle tuli viime kesä ajettua tollasella takilla, ero gore takkiin oli kyllä huomattava, tosin olihan se jo 5 vuotta vanha. Vettäkin se myös pitää jonkin verran.

Tyytyväinen olen.
    Lainaa (kava10 @ Helmi. 27 2006,12:16) kirjoitti
    Olen kuitenkin sitä mieltä, että sijoittamalla hiukan enemmän laatuvermeisiin kuten Rukka, Dainese jne, saa mitä tilaa. Kestävyys ja viimeistely sekä oikeissa kohdissa olevat suojat ja hyvä ilmastointi ovat tärkeitä asioita. Paitsi ajomukavuuden niin turvallisuuden takia. Koko mp-harrastus on niin kallis, että hyviin ajovarusteisiin satsaaminen ei enää ketään konkkaan vie.
    Laatua vai.... Samassa kaupungissa Sweepit on tehty kun esim Dainese, Richat jne... raakamateriaali on usein jopa sama, se missä on ero on kalvo. Halvempi kalvo hengittää huonommin, kun kalliimpi taas hengittää paremmin. Työn laadussa ero on hyvin minimaalinen, leikkaukset taas ovat erilaiset...

Kaveri Kaatui radalla Sweepillä (se alkuperäinen Mika "Günter"), kyllä asfalttiihottumaa tuli kun yhdestä kohdasta meni puhki, mutta jokainen kangas takki menee sellaisesta kun ajaa 165km/t... muuten suojat toimivat hyvin, ja estivät sen ihottuman pahenemisen... Ei vammoja...

Takki, housut hanskat jne kaikki päästävät vettä öäpi riittävästi kun ajaa... nim.merk. Dainesella 300km kaatosateella

lyhyesti erot "kalliin" ja "halvan" takin välillä:
    - kalvo
    - leikkaus (mallikohtainen)
    - ulkonäkö
    - merkki...
    <br />
    Lainaa (cbr600f @ Helmi. 19 2006,22:17) kirjoitti
    ei ne sweepin mitään huippuja ole,kesällä niihin paistuu kun kangas ei hengitä yhtään olo on kun olis sadepuku päällä.kyllä ne kelkka hommissa menee jos ei pakkasta ole yli 25 astetta.vetoketjut on housuista vaihdettu,jotain halpoja kun ovat ja pakistanissa tehtyjä.pistä rahat likoon johonkin parempaan.
    ei aina voi voittaa ei edes joka kerta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Semmosia kamoja oo vielä keksittykkään, jotka pitää hikoilun helteellä ja sateen pois iholta, jos on niin kertokaa ihmeessä mistä näitä pyjamanakin käytettäviä vermeitä saa. Nii ja pitää mahtua tarpeen tullessa satulan alle...
    Don´t tread on me!
    Lainaa (sami71 @ Helmi. 28 2006,00:14) kirjoitti
    Semmosia kamoja oo vielä keksittykkään, jotka pitää hikoilun helteellä ja sateen pois iholta, jos on niin kertokaa ihmeessä mistä näitä pyjamanakin käytettäviä vermeitä saa. Nii ja pitää mahtua tarpeen tullessa satulan alle...
    Osta sellainen takki, jossa on irroitettava kalvo. Ilman kalvoa ajellessa ilma virtaa takin läpi ja on viileää kesäkuumallakin, sateen alkaessa sitten laitetaan se goretex-vuoritakki sinne alle: päällystakki kastuu mutta kuski ei. Vuoritakki on ainakin omassa Dainesessa niin ohut että sen varmaan saa mahtumaan sinne satulan allekin.
    "What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through
    small towns and have people be afraid of him." — Harley-Davidson executive
  30.  
    Eikös MP-Asullakin ole se unit takki yhdistelmä johon voit ostaa takin, sen alle sellaisen "kalvotakiin" ja jos ajelee kylmillä niin voit ostaa alle lämpötakin.

Tuntuu sinänsä tyhmältä idealta ruveta vetelemään kolmea takkia päälle syys ajokeleilla. Samoin mitään kamoja et voi päällystakin taskuissa säilyttää koska se vedenpitävä kerros on vasta alimmaisena takkina.

Mulla on se sweepin viimevuoden tarjous takki, housut tosin eri kun tarjouksessa ja ne on ihan ok oloiset mutta todella kuumat. Ei syksynä tullut mieleenkään käyttää lämpökerrastoja vaikka oli alla pelkät boxerit.

Onko kenelläkään kokemusta hyvistä "city" housuista ja takeista?
    Eli ajokamat lähinnä lyhytkestoista työmatka-hupi ajelua varten. Kosteutta saisi pitää mutta ei tarttis olle mitenkään paksut, eli kesähelteille sopivat.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen