Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 56:een 56:sta
    Lainaa (attes @ Helmi. 28 2006,08:23) kirjoitti
    Samoin mitään kamoja et voi päällystakin taskuissa säilyttää koska se vedenpitävä kerros on vasta alimmaisena takkina.
    Ainakin omassa Dainesessa päällystakin taskut on erikseen vesitiiviitä, eli kyllä siellä tavarat kuivina pysyy vaikka varsinainen goretex-vuori onkin vasta alempana.
    "What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through
    small towns and have people be afraid of him." — Harley-Davidson executive
    Lainaa (cbr600f @ Helmi. 19 2006,22:17) kirjoitti
    Onkohan joku ajellut kyseisillä Sweep Breeze(gore takki+ housut)asusteilla jo jonkun kauden että onko kestävät vai kannattaako sijoittaa kallempiin. ?
    Käsittääkseni tuo ei ole Core-Tex takki vaan jokin sen kaltainen halpa kopio. Kokemuksesta voin sanoa että osta oikea Core-Tex takki, niin pysyt vuosia kuivana, viileenä ja lämpimänä. Ja jos on varaa niin osta XCR Core-Text takki, niin käyttömukavuus sen kun paranaee:
    http://www.ducatibikes.com/index.php...kki_ja_-housut

Niin kuin mainoksessa sanotaan: älä juokse halvemman perässä - pitää tässäkin asiassa harvinaisen hyvin paikkaansa.

Nojoo, omat Rukan takki/Dainesen housut ovat kyllä kesäkeleillä tolkuttoman kuumat ilman vuoriakin, tuskin kuumempaa saa aikaan kalvoa vaihtamalla.

Oma kokemus Sweepistä (puoltoista kesää) kaksiosaisesta nahkapuvusta on OK vetoketjuja lukuunottamatta. Muuten ei valittamista, kaatokokemusta ei ole, toivottavasti ei tulekaan... Vetoketjut korjataan tässä keväällä, sen jalkeen käyttö jatkuu.

Petri
    Lainaa (sami71 @ Helmi. 28 2006,00:14) kirjoitti
    Semmosia kamoja oo vielä keksittykkään, jotka pitää hikoilun helteellä ja sateen pois iholta, jos on niin kertokaa ihmeessä...
    Mainoksethan aina liikaa lupailee, mutta näinpä Yamahan accessories esitteessä tix tex-ajotakin, jossa irroitettava vedenpitävä sisävuori, lisäksi päällikankaan sai poistettua vetoketjuin, jolloin alta paljastuu verkkotakki.

Kuulosti liian hyvältä ollakseen totta.

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Tuohon Velhon kommenttiin:

Narsistit haluavat, että on hyvännäköiset vermeet.

Toimivuus on toinen juttu.

Turvaavuus on sitten myös tärkeää.

Ja ilmastointi myös.

Dainese on hyvin vanha merkki. Ne kehittelevät siellä tuotesuunnitteluosastollaan pukuja koko ajan. Ennen kaikkea nahkapukuja. Uskoisin, että vanhalla kokemuksella on jotain merkitystä.

Se, että samaan kaupunkiin on pesiytynyt muitakin mp-pukuvalmistamoja, on luonnollista.

Ja hinta käy yleensä laadun kanssa käsikkäin.
    Lainaa (Asteriksi @ Helmi. 27 2006,12:00) kirjoitti
    Mulla oli/on sweepin tarjous puku kaudelta 2004, mercury tms.
    Housut oli onnettomat, vuotaa perseestä *
    Takki on hyvä kylmällä, pitää vettä, mutta
    lämpimällä kelillä tuskastuttavan kuuma.
    Samansuuntaiset kokemukset, lisäksi takkikin vuoti, sain uuden, ei vuotanut niin paljoa.
    Ensi kesää varten ostin Hanxin nahka-asun messuilta kun halvalla sain * Ja oli sadeasu valmiina *
    Honda CBF 1000, Musta
    Lainaa (918 @ Maalis. 01 2006,16:30) kirjoitti
    Lainaa (Asteriksi @ Helmi. 27 2006,12:00) kirjoitti
    Mulla oli/on sweepin tarjous puku kaudelta 2004, mercury tms.
    Housut oli onnettomat, vuotaa perseestä *
    Takki on hyvä kylmällä, pitää vettä, mutta
    lämpimällä kelillä tuskastuttavan kuuma.
    Samansuuntaiset kokemukset, lisäksi takkikin vuoti, sain uuden, ei vuotanut niin paljoa.
    Ensi kesää varten ostin Hanxin nahka-asun messuilta kun halvalla sain * Ja oli sadeasu valmiina *
    Jaa... Mulla oli mercury viime kesänä ja en kyllä missään nimessä voi sanoa että vuoti kuin seula...?! Ja ajoin sateessa kyllä useammankin kerran pitkiä rykäsyjä. Joo, kyllä vettä tuli aina parin tunnin ajamisen jälkeen jostain hihan suusta ja kaula-aukosta sisään mutta itse kalvo/kangas ei kyllä vuotanut.

Huonoja puolia oli kyllä se hiostavuus kuumalla, tosin ei varmasti sen enempää hiosta kuin muutkaan halpaluokan ajokamat. Toinen oli se etten saanut puntteja asettumaan oikein mitenkään saappaiden päälle, aina ne nousivat pois tms.

Kuitenkin se puku oli kyllä täysin hintansa väärti. Jopa hyvä hintaansa nähden. Meni kylläkin kaupan päälle viime syksynä kun mopon myin, että enää minulla sitä ei ole. Täksi kaudeksi tulee saman merkin hiukan erimalliset vermeet. Samalla kalvolla ja samalla lämpövuorella kuin edellisetkin.
    Lainaa (Kolli @ Helmi. 27 2006,11:48) kirjoitti
    Lainaa (anothergeek @ Helmi. 20 2006,22:27) kirjoitti
    Ei kellään satu olemaan käytännön kokemusta Sweep Speed -nahkarotsista?

http://www.eurobiker.fi/kuvat/ssp-01.jpg

Olen tässä katellut nahkatakkia ja toi speed vaikutti pätevältä vaihtoehdolta. Ei ole vaan vielä päässyt liikkeeseen kokeilemaan takkia päälle.
    Ostin viime kesänä tuon Sweep Speedin. Hyvä takki - kuumalla sopiva, viileällä sopiva (irrotettava vuori).

Kaatumiskokemuksia ei ole.

Kyllä nahkarotsi päihittää goret ajomukavuudessa mennen tullen, ainakin paisteisena päivänä
    Speed takki ja housut yhden kesän olleet ajossa. Mitään mainittavia kulumisen merkkejä ei ilmennyt, vetoketjut sun muut toimii moitteettomasti. Varsin mukava myös päällä, vertailupohjaa muihin nahkoihin ei tosin ole eikä liioin kaatumiskokemuksia mut uskaltaisin silti sanoa että hinta-laatusuhteeltaan aikas pätevä kokonaisuus.
    V60
    Minulla on ollut käytössä yhden kauden Sweepin varusteet, muuten OK mutta laatu esim. ompeleissa heikko.....

Niin tai voihan se olla että body on kehittynyt "karski-arskan" suuntaan....

Tulee aika jolloin p.....t tervataan! Ja niin tosiaan, asiantuntijalausuntoja aiheesta riippumatta. Takuu!
    Elikkä yhteenvetona noista jutuista vois sanoa, että ellei sinulla ole hirveästi rahaa laittaa ajovermeisiin, niin Sweep on ihan kiva vaihtoehto.Asialliset kamppeet kohtuullisella hinnalla.
    Kun on niitä kokeillut ja taas vähän säästellyt, voi sitten myöhemmin satsata minkälaiset haluaa.
    Toi Kava10 juttu siitä, ettei kamppeet ketään konkurssiin vie, ei pidä paikkaansa.
    Meissä mopoilijoissa on esim.opiskelijoita, joille jokainen penni on se viimeinen.
    Siksi porukka haluaa kuulla, mistä voi edullisimmin saada itselleen sellaiset kamppeet, että voi tehdä tarvittaessa pitemmänkin reissun.Tai kamppeet ensimmäiseksi kesäksi, jotta pääsee asiasta vihille ja pystyy paremmin määrittelemään mitä vaatteiltaan haluaa.
    Sorry, mut minua on perinteisesti ärsyttänyt, et kun joku kyselee halpaa tai keskihintaista kampetta, ketjuun ilmestyy joku sanomaan, et laatuun kannattaa satsata.(ja se kallein merkki ei ole aina edes välttämättä hyvä.Merkki ei aina takaa laatua)
    Kaikilla nyt vaan ei ole sitä rahaa....
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (ArcticEli @ Maalis. 04 2006,09:23) kirjoitti
    Elikkä yhteenvetona noista jutuista vois sanoa, että ellei sinulla ole hirveästi rahaa laittaa ajovermeisiin, niin Sweep on ihan kiva vaihtoehto.Asialliset kamppeet kohtuullisella hinnalla.
    Kun on niitä kokeillut ja taas vähän säästellyt, voi sitten myöhemmin satsata minkälaiset haluaa.
    Toi Kava10 juttu siitä, ettei kamppeet ketään konkurssiin vie, ei pidä paikkaansa.
    Meissä mopoilijoissa on esim.opiskelijoita, joille jokainen penni on se viimeinen.
    Siksi porukka haluaa kuulla, mistä voi edullisimmin saada itselleen sellaiset kamppeet, että voi tehdä tarvittaessa pitemmänkin reissun.Tai kamppeet ensimmäiseksi kesäksi, jotta pääsee asiasta vihille ja pystyy paremmin määrittelemään mitä vaatteiltaan haluaa.
    Sorry, mut minua on perinteisesti ärsyttänyt, et kun joku kyselee halpaa tai keskihintaista kampetta, ketjuun ilmestyy joku sanomaan, et laatuun kannattaa satsata.(ja se kallein merkki ei ole aina edes välttämättä hyvä.Merkki ei aina takaa laatua)
    Olen itsekin sitä mieltä, että ajovarusteet ovat kalliita.
    Korjaan edellä sanomaani: Kannattaa harkita, ennen kuin ostaa esim. nahkapukua. Sen sijaan, että sijoittaa huonolaatuiseen ja huonosti suojaavaan pukuun, jonka hankinta parin vuoden päästä viimeistään kaduttaa ( nekin sijoitetut esim. 600 ekee menevät hukkaan ), kannattaa hankkia laatutavaraa esim. postimyynnistä Saksasta lähes samaan hintaan. Ylivuotiset mallit Dainesella, todella laatuvehkeet, saattaa löytää esim. mlol:lta samaan hintaan kuin kotimaasta uusinta mallia olevat heikkolaatuiset puvut.

Eli on järkevää tarkkaan harkita. Varsinkin, jos ei ole varaa tai halua sijoittaa maltaita ajopukuihin, kun joutuu alinomaan niitä ostelemaan.
    Itelläni oli viime kesänä käytössä noi sweepin trend housut, ja siinä täytyy samaa mieltä olla että tuskasen kuumat ne olivat, eivät hengitä sitten yhtään. Syksyllä olivat sitten ihan mukavat kun alkoi lämpötila laskea ;). Kertaakaan en niissä tuota erillistä lämpövuorta ole pitänyt, voin vaan kuvitella minkälainen pätsi ne sen jälkeen ovat. Nyt olen suunnitellut ensi kesäksi sweepin nahkatakin ostavani. Se minkä itse olen huomannut nyt noita nahkatakkeja sovitellessa että huimia eroja on valmistajien välillä takin mallissa/leikkauksissa yms. Ei se dainesekaan aina kaikille käy. Dainesen leikkaukset ovat ainakin semmosia ettei itseni päälle mene sitten mitenkään kunnolla, aina ottaa jostain kiinni jos ei muusta niin hartioista. Sweepin ja mp-asun takit taas istuivat huomattavasti paremmin. Muutamaa muuta merkkiä pitää vielä käydä kokeilemassa. Nahkatakin lisäksi olen myös harkinnut noita tekstiili cityhousuja kesäkäyttöön joko sweepilta tai mp-asulta. Jos jollain on kokemuksia niin kertokoon ihmeessä...?
    "Matalalla lentäen alitat puhelinlangat"
    Lainaa (kava10 @ Maalis. 04 2006,09:53) kirjoitti
    Lainaa (ArcticEli @ Maalis. 04 2006,09:23) kirjoitti
    Olen itsekin sitä mieltä, että ajovarusteet ovat kalliita.
    Korjaan edellä sanomaani: Kannattaa harkita, ennen kuin ostaa esim. nahkapukua. Sen sijaan, että sijoittaa huonolaatuiseen ja huonosti suojaavaan pukuun, jonka hankinta parin vuoden päästä viimeistään kaduttaa ( nekin sijoitetut esim. 600 ekee menevät hukkaan ), kannattaa hankkia laatutavaraa esim. postimyynnistä Saksasta lähes samaan hintaan. Ylivuotiset mallit Dainesella, todella laatuvehkeet, saattaa löytää esim. mlol:lta samaan hintaan kuin kotimaasta uusinta mallia olevat heikkolaatuiset puvut.

Eli on järkevää tarkkaan harkita. Varsinkin, jos ei ole varaa tai halua sijoittaa maltaita ajopukuihin, kun joutuu alinomaan niitä ostelemaan.
    Articeli kiteytti asian todella hyvin rahaa ei ole käytössä mitään älyttömiä määriä, enkä ole mikään miljonääri vaan persaukinen sähkömies joka makselee mopon ohella autoa, taloa, + muita menoja. Joten tuo 250 euron puku nostatti aikamoisia mielihaluja pukua kohtaan. Takki on ainut mitä tulen kesällä käyttämään korkrintaan, housuja keväällä ja syksyllä en kyllä kesä helteillä.
    Mullakin on joku muka gore, kevät ja syksy ok, mut kun on kuuma nahka huomattavasti mielyttävämpi. (tosin kastuu ja munat aina ensix)
    Pojat ajaa mopoilla
    muuten olen ollut sweepin kamoihin tyytyväinen jos kuumuutta/hikoilua ei lasketa mukaan. takki on ok mutta housun kanssa on "pieniä" ongelmia. malli siis magna ja ensimmäiset ratkesivat haaroista. ne korjattiin jonka jälkeen laski vedet läpi. nooh hienoa toimintaa eurobikeriltä ja sain uudet tilalle!! nooh näissä oli vetoketju rikki... olivat vahingossa laittaneet takaisin myyntiin nämä housut.. nooh taas uudet tilalle. just kattelin että sisäkalvo on erillainen kuin muissa housuissa ja sitten huomasin ratkenneen kohdan... en voi käsittää miten voi sattua näin paljon samalle miehelle!!!!! eli seuraavaksi kun kamoja ostan niin merkki ei ole sweep.
    En ole vielä törmännyt hengittävään gore, reissa, aqua control tai drymax kalvoon.
    Kaikkia mainitsemiani kalvolaatuja löytyy himasta.
    On dainesia, Danea, Mp asua, Haltia ja sweeppiä.
    Jalasta ja Sieviä
    Kaikissa sama vika eivät kunnolla hengitä.
    Kaikilla hyvänä puolena pitää kohtuu kuivana.
    Jokaisesta puvustani saa vuoren pois, jonka jälkeen selviää kuumassakin kelissä.

Melko varmasti kankaat tulevat samoista pajoista.
    eli sama kama eri paketissa. Työn jäljestä sitten eroja löytyykin.

ja nautitaan
    Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
    eurobikeriltä saa kyllä asiakaspalvelua.. laitoin s.postia sinne tosta vaihtorumbasta niin pyysivät postittamaan,tuomaan tai sitten joku tulee hakemaan/tuomaan housut tilalle. lievittää vitutusta hiukan ja ehkä se häviää kun saa ehjät byysat jalkaan ja mopon alle.
    Nyt on 500km. ajettu noilla sweepin "halpis" puvullla ja hyvältä tuntuu, ei lepata ajos. Takki ja housut istuu päälle oikeen hyvin. Kaikki vuoret on housuissa ja housujen alla verskat ja hyvin tarkenee eikä ole liian kuuma yhdistelmä. Voin suositella muillekin..
    Itse tullut pari sataa kilsaa vasta heitettyä ja hyvin on Sweepeillä (Shadow) vuorien kanssa pärjännyt...alla collage ja lyhyet kalsarit. Yhtään ei ole kylmä tullut vaikka iltasella olen lenkkini heittänyt.

Eurobikerin asiakaspalvelua pitää kyllä kehua. Valitin aiemmin, että viime vuonna ostamani Trinity-hanskat ratkesivat saumoista (ja olivat muutenkin rectumista) parin käyttökerran jälkeen. Kävin avajaispäivänä (1.4.) pitskussa kyselemässä asiasta niin pyysivät vanhat itselleen ja löivät uuden parannetun parin käteen. Esimerkillistä toimintaa. Jotain ovat Trinityillekin tehneet...enää ei kädet hikoa litimäriksi.
    Itse ajelin viime kauden Sweepin Highway takilla, ja siihen mitä 140e hintaan sain, niin olen kyllä todella tyytyväinen. Sen mitä vesisateella ajelin, niin piti kyllä vettä, ja kun ottaa vuoren pois ja avaa tuuletukseen tarkoitetut vetoketjut edestä ja takaa, niin pärjää jollain lailla kuumemmallakin kelillä. Toki jollain +30 helteellä seisovassa kaupunkiliikenteessä alkaa paahtumaan, mutta eipä taida enää silloin nuo monien ylistämät nahatkaan olla kovin viileitä. Täksi kesäksi ostin sweepin housutkin. Sitten kun vähän rikastuu lisää, niin ostan varmaan jotkut Rukan vermeet.

Ainoa asia joka sweepin takissa häiritsi, on kaulus. eli kun vetoketju loppuu, niin tilalle tulee tarralla kiinnittyvä kangaslipare. Sen lipareen ja vetoketjun yläosan välistä tulee ilmavirta läpi ja se syö miestä kylmällä kelillä. eli vetoketjun pitäis jatkua aivan ylös asti, niin olis bueno. Toki tuohon vaivaan auttaa windstopper tms. kauluri tai kypärähuppu.
    Voi veljet!
    Lainaa (cbr600f @ Huhti. 16 2006,20:10) kirjoitti
    Nyt on 500km. ajettu noilla sweepin "halpis" puvullla ja hyvältä tuntuu, ei lepata ajos. Takki ja housut istuu päälle oikeen hyvin. Kaikki vuoret on housuissa ja housujen alla verskat ja hyvin tarkenee eikä ole liian kuuma yhdistelmä. Voin suositella muillekin..
    Joo itse aloittelevana motoristina tarkoitus olisi mennä ensi viikol hakemaan tuollainen setti. Olin kuluvalla viikolla kokeilemassa ja ihan
    hyviltä tuntui.
    Kouluttaja
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2011
    MotOrg ry jäsen
    Näyttäisi olevan melkoisen vanha viestiketju, mutta josko joku erehtyisi tätä silti lukemaan...

Ketjua lukiessa tulee kuva, että porukka olisi ollut tyytyväisiä hankkimiinsa Sweepin ajovarusteisiin, mutta onko Sweepin laatu laskenut vai sattuiko minulle vaan maanantaiversioit?

Veden ja tuulenpitävinä myydyt ajovarusteet (takki, housut ja hanskat) eivät oikein tunnu pitävän edes sitä tuulta pois iholta... Olen ajellut ko. asulla muutamia kertoja sateessa ja kaikilla kerroilla olen ollut hetkessä märkä kuin uitettu koira.

Superstock 600 #11
    https://www.facebook.com/troublecoupleracing/
    Instagram: @titzan @troublecoupleracing
    eurobikerin alesta poistin alpha takin ja gear x housut. hinta 220e yhteensä, ja hyvät on ollut. takissa olkapäissä typerät pehmusteet mitkä estää pään kääntämistä. lämpimät on, sade kestävyyttä ei ole vielä testattu, tihkun kestäny hyvin. alesta poistin sweepin kisa henkiset hanskat, vähän kylmän oloset näin syksyy, mutta kahvan lämmittimillä pitäs pärjää, hienot hanskat. helppoo halpaa.
    Viime syksynä tuli hommattua eurobikerista sweepin gear x housut. Ihan hyvät byysat näin syksyn kylmillä ja kun vielä laittaa sen erikseen ostettavan henkselihärpättimen kiinni niin ei viimakaan vedä selkään. Ainut miinus on, että toinen tuuletusaukon vetoketju vetelee viimeisiään.
    Poistin myös tossa keväällä kyseisen valmistajan tristan hanskat ja olen ollu tosi tyytyväinen. Aluksi vaativat kyllä täyskastelun ja ajamalla kuivauksen, jotta sopivat napakasti kouraan. Vaikka edellämainitut tuotteet ovat olleet suhteellisen hyviä, olen päättänyt etten enää ikinä osta mitään Sweepin vaatteita. Onse viimeistely senverran karua jälkeä ja niinkuin vanha viidakon sananlasku sanoo halvalla ei saa hyvää.

Kawasaki ER-6N -05 (ex)
    Triumph Daytona 675 -06 (ex)
    Husqvarna 610 SM -08
    Ostin kahdet kangashousut 70% alennuksella (ostaako näitä kukaan "normaalihintaan", kun aina on joku alennuskampanja...).

Vuoden käytöllä vesi tuli sisään, hiki pysyi sisällä, saumat aukeilivat, vetimet ja nepparit irtoilivat jne...

Ei enää ikinä tällaista roskaa vaikka olisi missä alennuksessa *

Vertailukohtana esim. nyt 8 vuotta täyttävä Yokon takki, joka pitää edelleen vettä ja vetimet, vetoketjut sekä tarranauhat pelaavat moitteettomasti. Kangas alkaa tosin kulua puhki *
    <br />
  26.  
    Hmm..
    Ei yhtään positiivista asiaa sanottavana Eurobikerin "kamppeista"...

"coret" ostetu 4 vuotta sitte.. kesti vuoden.. saumat auki.. ei pidä vettä..

Keväällä ostin ajosaappaat.. eka kerralla vesisateessa liimoista saumat auki.. molemmista..

kevyet ajohousut.. kalvo erillään.. ei pidä vettä..

Viimekesänä tankkilaukku.. saumat hajos norjan reissulla..

kello/lämpömittari.. eka vesisade.. heitti pelaamasta..

Jotta silleen..

Halvalla ei saa hyvää.. ei edes keskinkertasta..

Ainoa "hyvä" ostos oli GPAn potta.. mutta eivät myy niitä enää.. kait..
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12