Nyt taas aihetta tyrkkääNo tuli vaan mieleen että nykyiseni eli ZXR750 on tosi kyykky eli ranteiden päällä ollaan ja hyvä niin. MP-06 messuilla Aprilia tais olla RSV1000 (en muista oliko Factory vai R) tms oli vielä kyykympi. Rakastuin oitis toi lompsa vaan vittuilee
Istuskelin melkein kaikki hurjimmat kyykyt mutta ei ollut Apriliaa kyykympää. Onko näin? Mitäs olette mieltä hyvin kyykystä asennosta? Mua huvitti kun tutullani on 12R ja kun hän koeajoi mun pyörän sanoi sitä kovin kyykyksi
![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Menee kyllä osittain mutulla, kun ihan kaikkea ei ole tullut kokeiltua, mutta luulisin kyllä että joku gikseri K3-K5 on kyykympi, ehkä joku 10R tai jotkut vanhemmat kawat ja noi vastaavat kusiaiset tietty mukaanlukien. Niin ja varsinaiset kisapyörät poislukien. Tämä siis ottamatta huomioon itse kunkin fyysisten mittojen eroja.
Oma veikkaus siis on, että ne kaikista 'kyykyimmät' löytyvät tosiaan jostain r4-kyykkyosastolta, esim, just noi giksut. Siis sellaiset, joissa pelkän matalan stongan tuoman etukenon lisäksi myös jalat ovat aika tiukassa paketissa korkealle nostettujen jalkatappien takia. Niin ja siis vakiohilppeillä, ilman mitään muutoksia cliponeihin, tappeihin tms. Taitaa olla tuo 'kyykkyys' hiukan makuasiakin.
-91 Yamahan FZR1000 muuten ajoasento samantapanen kuin 10R:ssä mutta tanko oli 20cm kauempana, olo oli kuin jossain venytys penkissä![]()
- XT 660 R
80-luvun lopun ja 90-luvun alun gixxerit on ainakin "tosikyykkyjä"
Musta kymppiärräs hyvä ajoasento.Kuusärräs oli tiukempi.Tämän päivän pyörät hyviä verrattuna niihin 80-90 luvun kyykkyihin.
Mä jaksa mitää paskapuheita kuunnella......
Oma Zx-6R tuntuu olevan kyllä sanan mukaisesti kyykky....verrattuna noihin kylän gixereihin![]()
Kypässä on aivan loisto ajoasento.. muka kyykky bhaah(powerboxer @ Helmi. 19 2006,18:43) kirjoitti
![]()
- XT 660 R
K5:ssä on melko rento ajoasento. K3:ssa oli paino pikkasen enemmän käsillä, ei tosin siinäkään pahasti. Silläkin ajeli kaupunkiajot yms asennon puolesta ihan ok.(canepazzo @ Helmi. 19 2006,17:34) kirjoitti
K5:ssä on stonga niin lähellä penkkiä ja penkki on matalalla, ettei se ota juuri yhtään käsille. Ainoa mikä siinä voi olla pitkälle hankalaa, on melko tiukka polvikulma. Mutta penkissä on taas pituussuunnassa tilaa hyvin liikkua, joten senkin pystyy kompensoimaan tarvittaessa. Kaikenkaikkiaan todellakin yllättävän rento asento, jossa onnistuu mikä tahansa ajelu kaupunkiajelusta rata-ajoon.
R1 2004 -> on myös tosi rento asento, penkki siinäkin kohtuu matalalla. Bladessa 2004 -> on penkki paljon ylempänä ja painoa käsillä myöskin kohtuudella. Penkki on kova kuin vanenrinpala! 10R oli myös ihan ok, mutta oli siinä enemmän painoa käsillä ja ahtaampi asento kuin R1:ssä tai K5:ssä.
2004 Aprilia RSV 1000R:n ajoasento on ollut tähän mennessä raskain testaamani, siinä väsyi paikat. Siihen kun lisättiin raskaskäyttöinen kytkin, vähän huonosti löytyvät vaihteet ja moottori joka ei ollut hyvä vetämään ihan alhaalta ja rytkytti, niin kaupunkiajo oli kyllä yhtä tuskaa! Siinä oli stongakin pirun kaukana penkistä ja penkki melko ylhäällä, ajoasento on kohtuu "makaava" ja paljon painoa käsillä.
Ei noi R4 1000cc kyykyt ole siis läheskään "pahimpia" ajoasennoltaan. Kyllä pahempia löytyy esim Italialaisista vehkeistä, Aprilian lisäksi ainakin Ducatin 916-998 ja 748 ovat kuulemma pirun extremejä asennoltaan.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kokeiltu on noita ja olen sitä mieltä, että 10R, K3 Gixxerr 1k ja R1 ovat kuin sohvia verrattuna Ducatin xx9-sarjaan. Mielestäni Ducatin Superit ovat vielä hivenen kyykympiä kuin Aprilian RSV. Toki Ducatin vanhempi mallisarja on ehkä vielä tiukempi kuin uudempi xx9, mutta ajoasento uusissakin on lähinnä keskiaikaista kidutusvälinettä kaupunkiajossa.
Etenkin Yamahassa on tosi alhaalla olevat jalkatapit, niitä oikein kaipaa ylöspäin.
Joo huomasin että Ducateissa oli sarvet mukavasti noin 45°alaspäin kuin Jarno Saarisella aikoinaan. Ei vaan tullut istuttua kun luki että saa istua myyjän läsnäollessa. En uskaltanut pyytää kun ois kuitenkin tyrkyttänyt pyörää mulle![]()
Putkirunko ei ole mun silmään mutta ajoasento ois varmasti kokeilemisen arvoinen![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
mikä tahansa minimotoista on kyykympi kuin pv tai manki, nissähän istutaan ihan pystyssä.(kale @ Helmi. 19 2006,20:37) kirjoitti
...Er..Houston we have a problem here...
Honda CBR 954RR -02
Suzuki S1 -91, SuperMoPo
KTM 525 exc -03, SuperMoTo
Suzuki RM50 -80, kisacrossi
Pappa Tunturi -71,
Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
...juu , ainakin stongan korkeus "vakio"-ajoasennossa taitaa olla lähes sama kuin aikoinaan Fondan kopterissa..(Tylyttäjä @ Helmi. 19 2006,19:24) kirjoitti
![]()
tästä sellainen ajoasento että pelottaa jo ajatushttp://www.kakeh.com/imatra/images/tepi77.jpg (iso kuva niin en laittanut näkyviin)
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Jep, en pystynyt suorittamaan viime keväänä koeajoakaan, kun oli uudet, jäykät nahkahousut-> eivät vaan taipuneet niin tiukasti, että olisi mahtunut(Zam64 @ Helmi. 19 2006,20:55) kirjoitti
![]()
Muistan jostain lukeneeni että toi Hondan VTR SP-1 olis Hondan kaikkein brutaalein ajoasennoltaan. Siis myös 1000RR mukaanlukien. Paha sanoa, kun ei ole oikein ajossa päässy kokeilee, mutta kyllähän toi SP ihan riittävän 'kyykky' on. Noin muuten luulisin noita 74x/99x Ducateja aika anti-matkamopoiks...
ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
Jotenkin jäi viime kevään koeajopäiviltä semmonen fiilis että CBR600RR:ssä oltiin tosi polvet suussa. Oma mopo kans ZXR750 eli 'kyykkyys' (kyykkeys?) on tuttua.
MC Mankkaan Peruuttajat
En taas jotenkin ollut yhtään yllättynyt että tähän taas kerran onnistuttiin vetämään se "tehoton ja lusmu" vain noin 260-280 km/h kuljettava moottori mukaan *(Tylyttäjä @ Helmi. 19 2006,19:24) kirjoitti
Mutta yhdyn kyllä noihin eli Aprilia Mille ei ole mikään mukavin pyörä kaupunkiajossa (toisaalta ei sitä sinne ole tarkoitettukaan) *Kahvat ovat alhaalla ja edessä ja painoa on ranteella ja kytkin (jos ei ole paranneltua mallia) on raskas vaikka vähän ruista ranteessa olisikin. Tuonossa ajoasento on huomattavasti pystympi. Kun taas sitten pääsee tien päälle ja saa vauhtia niin ilmavirta kyllä kannattelee erilailla kuin kaupungissa.
Vanhemman mallin Milleissä on kyllä huomattavasti enemmän tilaa isommallekin kuskille kuin uuden mallin jotka ovat myös matalampia.
<br />
600 RR:ssä on kyllä tosi tiiviin tuntuinen tuo ajoasento,varsinkin jos on pidempi kaveri.ajossa sen vasta huomaa todellisen tilanteen.itse en ole vielä metriäkään tuollaisella ajanut vuodenajasta johtuen.(kuuppa @ Helmi. 20 2006,00:39) kirjoitti
Oman kokemuksen mukaan Ducatin 916 on kyykyimmästä päästä. Ei voi matka ajoon suositella ,vaikka sitäkin tuli harrastettua, alle 120 nopeuksissa. Nykyinen Aprilia rsv-r 03 on Ducatiin verrattuna jo mukava ajella, mutta kytkin on yhtä jäykkä kuin Dukessa. Molemmissa on vielä pitkä ykkösvaihde eli ruuhkassa ajaminen on ihan hirveetä hommaa.
Näinhän tuo tosiaan on, kun asian pääsee tarkistamaan. Eli tosiaan suht rento yläkropalle, melkoisen 'kyykky' alakropalle, ja se vanhempi gikseri on kokonaisuudessa ehkä 'pahempi' siinä mielessä.kirjoitti
Taitaa tosiaan ainakin 996 mennä pahemmaksi, mutta noissa italoissa on yleensä pikkaisen helpompi jalkakulma, tosin ehkä just nuo pari vanhempaa 9xx Ducatia poislukien.
Juuei, niitei oo tehty kaupungilla pörräämiseen, vaan vapaammilla baanoilla naatiskeluun. Siksi kait Apriliakin tekee erikseen niitä skoottereita ja supermotoja niitä pakollisia kaupunkirundeja varten.kirjoitti
Aikoinaan oli mahdollisuus ajaa Suzuki RGV 250:llä (1993 muistelen) ja se oli tosi kyykky siihen aikaan, voi olla vieläkin.