Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 56:sta
    Terppa!
    Uutta pyörää alle ja tehokkaampaa..
    Haluaisin kuulla teidän kokemuksia hyvistä pyöristä pitkälle kuskille.. Harvahko sopii suoraan alle, eli mitä modeja on tullu tehtyä, et pyörä on sopiva?

Customit ja endurot olen jo unohtanut.
    Nykyinen on siis toi ZR-7. Perversiot suuntautuneet twineihin, mutta mitään päätöksiä ei oo viel tehty.

PS. Kyllä ja kyllä (käyn koeajoilla kunhan säät sallii ja ostan mikä sopii minulle parhaiten).
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
    En ihan sovi tohon väliin, mutta 183 taidan olla ja pyöränä toimii 04 636 joka sopii loistavasti kesän rientoihin.
    ainahan ne vähän osuu
    186 ja oikeastaan kaikki pyörät sopii kuin nenä päähän.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Harkitse nyt kuitenkin vielä enskaa
    Lainaa (kale @ Helmi. 11 2006,10:49) kirjoitti
    Harkitse nyt kuitenkin vielä enskaa *
    Suosittelen. Mulla pituutta 193cm ja alla tonninen varadero. Käyppä ihan piruuttas kokeilemassa ku säät sallii, takuulla yllätyt. Ajoasentoo oon muokannu ainoastaan stongan osalta, korkeet kiinnityspalat ja 85cc crossi stonga, ei taipuile niinku orkkis ja vähä leveempi.

Kovat kundit ei tanssi.
    188 pituutta ja alla on Kawa zx 9 r -94.

Pyörällä sopivan isot raamit, ei puudu paikat.

Jos ei mielessä kangastaisi keväällä vaihto busaan, niin ainoa mitä tekisin olisi jakkaran vaihto, pitkällä matkalla ainoa miinus tunnottomasta hanurista...
    Itsellä FZS 600 -03 ja olen n. 188 pitkä. Itse olen modannut siten, että penkin pehmusteista on silpastu n. 3cm pois ja etuputkia päästetty läpi n. 2cm. *

No joo, modikset on tehty, että muorikin yltää hyvin ajamaan. Ajoasento ei ole kuitenkaan itsellenikään liian tiukka tms.

Tuo soveltuvuushan on paljolti kiinni omista mieltymyksistä ja raajojen mittasuhteista. Messuillahan olisi ollut hyvä tilaisuus vertailla eri mopojen ajoasentoja.

Jos twiniä haluttaa, niin ainakin oman koeistumisen perusteella tuollainen Aprilia Tuono on mukavan reilun kokoinen ainakin verrattuna esim. vtr:ään ja sv:hen.
    Huono tie, parempi mieli
    Olen noin 185 cm ja XX '05 istuu kuin hansikas.
    Itse olen ainakin todennut, että näistä japsipyöristä Kawalla yleensä väljimmät ts. mukavimmat tilat pidemmille kuskeille... Monet koeajot on tullut tehtyä johon perusteluni perustan. Tällä hetkellä löytyy ZX-12 R, missä on todella hyvät tilat tällaiselle 185cm/95kg kuskille... ja helposti siihen sopii paljon pidempikin kuski. Kannattaa huomioda ja vertailla myös muut Kawa mallit niin huomaat eron... näin ainakin monen "kyykyn" kohdalla.

-- ZX-13 Rn --
    "When the flag drops, the bullshit stops"
    (9.130/250,4kmh)

http://jarkonblogi.wordpress.com/
    Terppa,

mulla on pituutta semmoset 187 cm ja alla Honda CB 1300 F '03. Ainoa modi, minkä olen tehny on Renthalin "Jimmy Button" crossistonga, joka on vähän leveempi ja nousu pikkusen korkeempi, ku orkkiksessa. Vaikka itse sanonkin, en ole missään pyörässä kokenut vastaavaa rentoutta ja ajamisen nautintoa, myös pidemmillä matkoilla.

Kokeile ihmeessä, jos on mahdollisuus, pyörä on kokonaisuutena ihan mahtava ajettava.

-Mikael
    Lainaa (jake12r @ Helmi. 11 2006,15:09) kirjoitti
    Itse olen ainakin todennut, että näistä japsipyöristä Kawalla yleensä väljimmät ts. mukavimmat tilat pidemmille kuskeille... Monet koeajot on tullut tehtyä johon perusteluni perustan. Tällä hetkellä löytyy ZX-12 R, missä on todella hyvät tilat tällaiselle 185cm:lle kuskille... ja helposti siihen sopii paljon pidempikin kuski. Kannattaa huomioda ja vertailla myös muut Kawa mallit niin huomaat eron... näin ainakin monen "kyykyn" kohdalla.
    Itse 196cm ja alla Z750.
    Toi 12r vois olla seuraavaks mopoksi ihan oiva vaihtoehto. Joskus kuivaistuin sen, ja jäi semmonen muistikuva että siihen mahtuisi ihan kivasti pidempikin kaveri...
    Mutta yllättävän hyvin tohon zetaankin mahtuu...
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
    187 ja Fazer 600 ja R1. Sopivat todella hyvin.
    eiköhän niihin kaikkiin "mahdu" mutta mutta,kaveri "yllätti"
    kerran minut VFR750:sen selästä ja kyllä hävetti 187/100 on
    mitat oli meinaan MOPO meikäläisen alla,no seuraava GTR1000
    JO näytti paremalta,sitten customiin VN15 sopi mun "vartalolle"
    ja NYT ZRX1100 eipä ole kuvattu,vaikka asento hyvä,mutta
    näiden meikäläisen "vaivojen" vuoksi korotin ohjaustangon+
    satulan tuli vielä parempi.

tällä vaan haluan sanoa sitä kun jokainenhan "tykkää" omasta
    moposta mutta nykyaikaiset pyörät (kooltaan) ei olekkaan
    edes suunnitetu ainakaan yli190 senttiselle.

jos olet yli 180:nnen ÄLÄ anna kenenkään kuvata sinua pyörän
    päällä on meinaan "härski" näky,itse välttelen kaupungissa
    missä on paljon näyteikkunoita edes vilkaisemasta sinne päin.

pääasia on tietenkin että ITSE viihtyy,kaveri kun on vitsikäs
    ja customi miehiä sano että kun ajelin tuolla VFR:llä on
    se näköistä kun norsu olis rantapallon päällä, kun hommasin
    GTR:än kysyin miltä NYT näyttää,oli kommentti sullahan
    näköjään matkavessa mukana,kun ajelin VN15:sella EI ihme
    kyllä tullut mitään kommenttia,tätä uusinta ei se ole vielä
    nähnytkään (onneksi) mutta jännityksellä odotan mitä NYT.
    "eiköhän niihin kaikkiin "mahdu" mutta mutta,kaveri "yllätti"
    mitat oli meinaan MOPO meikäläisen alla"

Jopa jutun heitit !

Kysymyshän oli varsinaisesti osoitettuna PITKILLE
    miehille ilman painorajaa.
    Itse olen 187/80 - otaksuen siis 20 kiloa hoikempi.
    ja voin kyllä sanoa, ettei VFR 800 tunnu mopolta.
    Eikä hirvitä jos näen itseni ajossa näyteikkunapeilistä

Henk.koht. mopoiluni loppuisi siihen, jos täytyisi
    pituuteni puolesta siirtyä Varaderoon tai joihinkin
    customsohviin.

Mutta jokainen ajakoon sillä menopelillä
    josta eniten pitää. Olkoot vaikka pappatunturi.
    Siinäkin on tyyliä !
    Lainaa (vffer @ Helmi. 11 2006,18:38) kirjoitti
    "eiköhän niihin kaikkiin "mahdu" mutta mutta,kaveri "yllätti"
    mitat oli meinaan MOPO meikäläisen alla"

Jopa jutun heitit !

Kysymyshän oli varsinaisesti osoitettuna PITKILLE
    miehille ilman painorajaa.
    Itse olen 187/80 - otaksuen siis 20 kiloa hoikempi.
    ja voin kyllä sanoa, ettei VFR 800 tunnu mopolta.
    Eikä hirvitä jos näen itseni ajossa näyteikkunapeilistä

Henk.koht. mopoiluni loppuisi siihen, jos täytyisi
    pituuteni puolesta siirtyä Varaderoon tai joihinkin
    customsohviin.

Mutta jokainen ajakoon sillä menopelillä
    josta eniten pitää. Olkoot vaikka pappatunturi.
    Siinäkin on tyyliä !
    tiesin että näin joku vastaa ja niinhän oa tarkoituskin
    muuta ehkä jäi vähän epäselväksi (en viitsinyt kirjoittaa)
    tässä maailmassa kun kaikki on muuttunut VÄLINE URHEILUKSI
    on oltava (en yleistä) määrätty merkki niin pyörissä kuin varusteissakin,jos et muuten huomaa niin vähän selvennystä.

custom pukeutuminen varmasti erillaista kuin esim. street fighter
    kyykkä/matkapyörä, enää ei ole muuten itsellä kuin ALLE 100kg
    mutta väitän että jos on ns:nojaava pyörä malli ja rupeat näkenään
    alapuolellasi etupyörän väitän ettei sinulla voi olla hyvä ajoasento.

no minähän vastasin PITKÄNÄ miehenä en meinannut otta
    tätä esimerkkiä mutt..... no henkilö joka ajelee CBR1000
    joka on sentään noista spor tourning pyöristä isoimpia
    ja pituus kaverilla yli 2 metriä on se kyllä aika luonnottoman
    näköinen ajoasento,mutta kuten tuolla MAINITSIN jokainen
    valitsee pyöränsä aivan ITSE (vaikka välistä tuntuu)
    että kuunnellaan liikaa päivän trendejä.

ja kuten sanoin (toivottavasti ) ei se pyörä saakkaan tuntua
    mopolta miten on sitten että näyttääkö mopolta on taas eri juttu.

ps VFR oli muuten aikas hieno pyörä ajaa.
    Pituutta 190 ja pyöränä oli ZX-6R 636 vm-03...upeata matkaa 24tkm takana..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Itse oon 183cm pitkä jä mun mielestä kaikki yli 700ccm on hyviä pyöriä pitkille miehille. Itse ratsastan zetorilla ja se istuu kuin nenä päähän.
    [ZZR-1100 D3][KTM 690 Enduro R][Ratapärrä Suzuki GSX-R 750]
    Pituutta 189 cm, tuplax toimii hyvin. Ajoasennon puolesta tankillisen voi ajaa yhteen soittoon (yli 300 km).
    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
    Revere tuntuu passelilta 196/100 kropalle Eihän tuo nyt mikään tykki ole ja tiukkaa tekee päästellä tankillinen (lähes 500km) yhtäsoittoa, mutta omassa käytössä varsin toimiva paketti niin tarpeeseeni kuin lompakollenikin
    - Pyörä myyty jo pois -
    Pituuteni 186cm. R1 sopi ajoasennoltaan kuin nyrkki silmään. Suzukilo K3 kävi käsille, K5 hyvä. Kawa 636 keväällä alla, suht hyvältä tuntuu muttei ajokokemuksia.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Itse olen varsin pitkäjalkainen tapaus ja joka ikinen vuosi huomaan MP-messuilla kuolatessani saman asian. Nipponin ihmeet on kyykkyluokassa suunniteltu persjalkaisille yksilöille. Kun sitten hyppää eurooppalaisen/ameriikkalaisen vehkeen puikkoihin, niin johan alkaa tilaa jaloille löytymään (joskin ameriikan ihmeistä ei kannattane puhua kuin Buelleista). Ducatissa, Apriliassa, BMW:ssä ja trumpassa on malliin katsomatta myös isommalle kaverille passaava jalkatila.

Toki jos supersportti (joita siis ei kyllä eurooppalaisita oikein löydy, kuin noista italiaanoista) ei ole välttämätön, niin sitten alkaa löytymään SV:tä, GSX-F:ää jne. SV:ssä olisi vielä passelisti tuo hekumoitu twinikin.

edit: niin pituutta oli 192cm mutta jalat ovat tämänpituiseksikin vielä melko pitkät

Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
    Moro,

Mulla tuota pituutta on siunaantunut 190cm ja oma zzr-1100 on kohtalaisen sopiva vekotin. Ongelmana on lähinnä ilmavirrat, mutta niitä saa säädettyä kyllä erilaisilla katevisiireillä. Luultavasti useimpiin pyöriin saa jos jonkinmoista kilkettä millä tuon voi korjata.

Ikävä puoli on tiukka polvikulma, joka johtuu siitä kun joutuu taittamaan pitkät koivet lyhyelle matkalle, eli asento on pitkällä kuskilla kyykympi kuin lyhyellä. Tuo ei kuitenkaan ole oikeastaan ongelma, 200-300 km pystyy ajelemaan ihan ongelmitta yhdellä istumalla.

Muista malleista voisin sanoa että ainakin uusi ZZR-1400 tuntui ahtaammalta kuin oma pärrä, jotenkin matalammalta. ZX-12R taas oli hieman tilavamman tuntuinen ja muutenkin asento hyvä.

Messuilla tuli koeistuttua muitankin pyöriä, parhaana niistä jäi mieleen BMW K1200 R. Kylmätyypityksellä tuntui istuvan kuin hansikas. Perhana, jos rahaa olisi niin saattaisipa vaihtua saksalaiseen pyörä...no pitäisi sillä ehkä ajaakin ensin. Kuitenkin tuon perusteella voisi luulla että K1200 S - mallikin olisi sopiva, sitä ei kuitenkaan ruuhkassa tullut testailtua sen kummemmin.

Ja sanottakoon nyt sitten vielä että viime kesän koeajoista parhaiten pituuden puolesta istui jammun MT-01. Ajoasento on hyvä, vääntöä mahtavasti...mutta siihen se jääkin (näin rivinelkkuun tottuneella).
    Kiitoksia hyvistä vastauksista. Itellä pituutta se 190. Tuolla messuilla tuli otettua jo monia kylmiä tyyppejä. Parhaiten mieleen jäi zx-12r, oli mukavasti tilaa ja silmääkin miellytti. Aika tehokkaan tuntuinen peli, ehkä jo liikaakin .

Busa oli ahtaampi, mutta emälle ehkä mukavampi penkki? Mukavampi huoltaa ite?

SV 1000 kohtuullinen ja twini.

1000 fazer oli hieno, mut kallis ja uusi.. Ei kiitos.

On se vaikeeta !
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
    Afrikkalaisella se tälläinen 2-metrinen huristelee. Jotkut pyörät tuntui messuilla kokeiltuna suorastaan mopoilta.
    -Sergei-
    - Sergei-

"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
    Lainaa (pikkupeka @ Helmi. 12 2006,10:29) kirjoitti
    Itse olen myös 190cm ja muistaakseni busalla mittaristo jää pleksin alle piiloon lähes kokonaan, paremmin sopii 175cm kavereille.

Isolla nakulla ajelen enkä noilla muovihärpättimillä. *
    Power is nothing without mojo!
    Olen 199 cm ja VFR 800FI on minulle hyvä ilman muutoksia.

Suurin ongelma mulla on että polvet ottaa monessa mopossa katteisiin tai ei sovi syvennyksiin. Esim 1100 XX:ään en mahdu.
    ZX 12R:ään mahdun paremmin. Suzukeissa on monesti aika tiukka polvikulma. Moto-Guzziin ottaa polvet pyttyihin.

Ennen mulla on ollut isoja nakupyöriä, niihin mahtuu tietysti.

Yllättäen monessa Ducatin mallissa mulla on aikahyvä ajoasento.

Se miltä näytän mopoillessa, ei minua paljon kiinnosta. En sillä perusteella pyörää valitse.
    Ducati SS1000DS
    Condor A 350
    Lainaa (makemich @ Helmi. 12 2006,10:56) kirjoitti
    Lainaa (pikkupeka @ Helmi. 12 2006,10:29) kirjoitti
    Itse olen myös 190cm ja muistaakseni busalla mittaristo jää pleksin alle piiloon lähes kokonaan, paremmin sopii 175cm kavereille.

Isolla nakulla ajelen enkä noilla muovihärpättimillä. *
    Busa tosiaan ihan ok pyörä, mutta pidemmille käy 12R paremmin. Busassa polvikulma tiukka ja mittaristo häipyy näkymättömiin pleksin taakse. 12R:llä matkustus käy ihan hyvin kaksistaankin, ainakin muija on tykännyt olla kyydissä hieman "liikaakin" Ajettavuus pysyy myös hyvänä kaksi päällä, mutta ei ole kokemusta mikäli kyyditettävä isompi kokoinen.
    XX ei istunu minun hanskaan, mikä yllätti kyllä minutkin, varsinkin kun on puhtaasti matkapyörä... mutta niinkuin sanottua niin olipa merkki mikä hyvänsä niin suosittelen sitä koeajoa ennen ostopäätöstä.
    -- ZX-13 Rn --
    "When the flag drops, the bullshit stops"
    (9.130/250,4kmh)

http://jarkonblogi.wordpress.com/

miltä näyttää onko pyörä sopiva kuskille vai päin vastoin, eipä
    silti ajoasento on varmasi TUKEVA ;) .

Lainaa (jarijii @ Helmi. 15 2006,11:57) kirjoitti
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...up&cat=0&pos=3
    XL_Biker.jpg
    miltä näyttää onko pyörä sopiva kuskille vai päin vastoin, eipä
    silti ajoasento on varmasi TUKEVA ;) .
    NO NIIN TÄMÄKIN MEN "KÄSILLE" mutta kuva löytyy
    albumista sekalaiset.
  30.  
    Superduke. Olis twini, ei ole enduro eikä customi. Jos ei nyt tarvinnut kyykky olla välttämättä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen