Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Noniin, aloitin tuossa setvimään josko Hussen laittas kilpiin.

    Homma tyssäs sitten siihen vaatimustenmukaisuustodistukseen,
    jota ei tietenkään ollut. Kaikkia muita lippuja ja lappuja, mutta ei sitä.

    No soitin MP-Racingiin (Hussen maahantuoja) ja kysyin ko. todistusta. Pyöräni on mallia 2004 ja takuu edelleen voimassa
    ,joten oletin että homma menee sieltä kautta kivuttomasti.
    Todistuksen olisi toki saanut, hinta150e!!!

    Melko törkeää rahastusta, EU-laisäädännön mukaan tietääkseni ko. todistus pitää saada kaikkiin CE-hyväksyttyihin kamppeisiin ilmaiseksi asiakkaan niin vaatiessa!

    Soitin suoraan itse Italiaan MV-Agustan tekniseen tukeen josta minut ystävällisesti ohjattiin ko. firman papereita pyörittävälle osastolle. Aikani tilannetta selvitettyäni he vaativat minua lähettämään runkonumeron, moottorin numeron ja jotain muuta tietoa todistaakseni että ko. pyörää ei ole modifioitu.
    Laitoin heille em. datat ja lisäksi pytyn ja kannen numerosarjat. Heti seuraavana päivänä tuli vastaus että homma on ok ja todistus tulee faxilla kunhan saavat asian käsiteltyä, ja alkuperäiset paperit postissa jälkeenpäin ilmaiseksi!

    Aika kalliit puhelinlaskut ilmeisesti MP-Racingillä...kele.
  2. #2
    Kyllähän tuolle paperin tulostamiselle monta kertaa aika suolainen hinta tulee

    Aika yleinen hinta on autojen ja pyörien maahantuojilla ollut tuollainen ~50€ todistuksesta. Sen nyt vielä pystyy pitkin hampain maksamaankin..

    ..Yamahan maahantuojalle ruusuja

    Toin Saksasta Rkuutosen toissa kesänä.. ..Katsastus tyssäsi tietysti tuohon kokkitodistukseen(COC) Perkule!! EU:ssa kun ollaan, niin pitäisi Saksassa rekisterissä ollut TUV:in katsastama pyörä kelvata tänne DDR:räänkin, mutta ei niin ei!!!

    Soittelin sitten jammun maahantuojalle pelko persiissä (nyt tulee kallis lasku)... ..Siellä ymmärrettiin oitis, että hyvin palveltu asiakas saattaa ostaa pyöräänsä myöhemmin muuta osaa ja palikkaa heiltä. Kysyin varovasti hintaa paperille... ...Hetken aikaa oli hiljaista ja sitten ihmetellen sanottiin, että eihän tämä nyt mitään maksa Kuuluu palveluun

    Palvelu oli ensiluokkaista ja paperi tuli kotiin postitettuna..



    Kaveri tilasi tuomaansa Honda CBR600:seen todistuksen saksalaiselta honda maahantuojalta, kun brandtti pyyti siitä muistaakseni aika suolaista hintaa...



  3. #3
    Jep, olen kanssa todennut että tuo DDR vertaus byrokratiassa ei ole aivan tuulesta temmattu...Laivat puottaa öljyt itämereen ja tehtaat suoltaa p*skaa minkä kerkiää mutta mopoja syynätään joka suunnalta josko sieltä jotain saastuttavaa tupsahtaa liikaa.
  4. #4
    Mitä tarvii, että kilvettömän pelin saa kilpiin?

    Ilmeisesti em. todistus, mutta tarviiko pyörään itseensä tehdä muutoksia tms?

    Pyörä olisi honda CRF 450 vm. 2006.

    Ostamassa olen, siksi selvittelen..
  5. #5
    No tietty siis ainakin kaikki valot, vilkut ym. pitää olla. Ton CRF 450:sen saaminen kilpiin voi kyllä olla aikamoinen savotta. Vallankin jos on ihan crossi (CRF 450 R) niin tuskin edes onnistuu. Jos oot sitä X mallia kattonut niin siinä voi olla snadi sauma koska niitä ainakin joku kilvissä on (nettimoto) Tosin jos semmoinen on pakko saada kilpiin, niin varmaan on helpompi raijata saksasta valmiiksi kilvissä oleva.

    Yllä oleva perustuu lähinnä muilta foorumeilta luettuihin kommentteihin aiheeseen liittyen, joten varmaankin katsastuskonttorilta saisi paremmat tiedot.



    Yamaha YZ250F -08
    SM530R 2008 (myynnissä: http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/944213 )
  6.  
  7. #6
    Onko noiden kilpaenduroiden laittaminen kilpiin millään tavalla ongelmallista jos ostaa ulkomailla kilvissä olevan? Kyseessä olisi siis joku 02-04 wr450 tai crf450. Ja onko noissa kyseisissä värkeissä loppusestaan mitään hienoa verrattuna perinteisiin kotareihin ja husseihin?
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!