Paljonko olette saanu tehoa ko pyöristä sliparilla tai koko putkella? Pitikö tehtaan lupaamat tehot paikkaansa vakiona?
GSX-R 1000 K9
hiljaista tuntuu olevan....kiinnostaisi vielä tietää mitä putkia kyseiseen malliin kannattaa laittaa...acra,yosi,graves vai arrow?
Mitä putkia ja onko jollain putkella saatu parempia tuloksia kuin muilla?
Määpäs luulen että jos vertaat esim. Yoshia, Akraa keskenään ni erot löytyy lähinnä soundeissa... Perstuntumalla voi heposet muuttua hemmetistikkin. Mut ainoo oikee viritys, on ostella uudempaa mallia vaan...(kawa zx12 @ Helmi. 18 2006,20:01) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ei niillä putkilla varmaan tehojen suhteen kovin suurta eroa ole. Ainakin Yoshin pöntöt näytti minun silmääni todella hienoilta, siis ne kolmionmuotoiset.
Jos laitat ne putket niin muista laittaa se y-kappale myös, ei siis pelkkiä slipareita. Tuolla setillä saa huomattavan paljon enemmän irti kuin pelkillä slipareilla. Mm. se 7Krpm kuoppa tasoittuu mukavasti ja käyrä on muutenkin sitten ihan suht mukavaa katsottavaa. Tuntuu kuulemma kuskin penkilläkin jo ihan selvästi ero.
Täysränni ei kuulemma paljoa taas sitten tuo lisää tuohon slipari + y-kappale yhdistelmään verrattuna.
.
Mulla mitattiin penkissä vakiona 144hv takarenkaalta ja yoshin kokoputkella ja BMC filtterillä säädettynä 155hv. Se 7Krpm kuoppa tasoittu todella mukavasti tolla putkella.
Samassa penkissä on saatu akran kokoputkella n.160hv. Eli on niillä putkilla jotain pieniä eroja. Mutta onhan pyörissäkin yksilökohtaisia eroja, toisista vaan lähtee enemmän tehoa kuin muista vastaavista.
Ex R1-04
eli vasta koko viriputkella päästään vasta tehtaan lupaamalle tehomäärälle?? Ko. pyörässä vakiona noin 160heppaa? Onko jammussa tätä ram airia? Miten voi olla noin kaukana muuten?(Tazpa @ Helmi. 19 2006,20:43) kirjoitti
GSX-R 1000 K9
Takarengastehoista oli puhe. Tehdas ilmoittaa tehon kampuran päästä..(kawadude @ Helmi. 20 2006,08:22) kirjoitti
Sekin pitää muistaa, että eri penkit näyttää vähän eri lukemia. Ja kuten tossa jo tulikin, yksilöissä on eroja. Nokkien ajoitukset yms ei välttämättä ole tehtaalta ihan optimissa.
Mutta eihän toi R1 yleensä ihan pärjää esim ZX10R:lle ja GSX-R:lle tehoissa, ja sitten ala- keskikierroksilla eroa on vielä enemmän.
Ram-air siinä on myöskin, ja se mukaanlaskettuna ne ilmoittaa tehot erikseen. Tuulitunnelitestailujen perusteella onnistuneella ram-airilla saa n. 250km/h vauhdissa n. 10hp lisää takarenkaalle.
Usein valmistajien ilmoitukset tehoista pitää kyllä melko hyvin paikkansa. Ei tietysi aina, mutta melko hyvin kuitenkin. Yleensä niissä pyörissä mitä olen nähnyt penkissä ajettavan, on ollut se mitä luvataankin ja jopa enemmän.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Eikös R1 ollut tehokkain kiloinen Biken testissä viime vuonna, vai onko se testi jotenkin epäluotettava ? Kaikki siinä kuitenkin penkitetään samalla tavalla ja samassa penkissä ?
Ezekiel 25:17
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
- GSX-R 1000 K7-
- MUSTANG HT-65-
Toi Biken testi oli melko erikoinen, siinä mitatut heposet meni aivan toisinpäin kun yleensä sitten kaupasta ostetuissa mopoissa. R1 ei kyllä gikseriä ja 10r:ää pese tehoissa.
Tutun R1:ssä oli Gravesin kaikki herkut kiinni, ja kun itse niitä pääsi hypistelemään, niin ainakin ulkonäkö ei ollut sieltä valjuimmasta päästä. Työn jälki aivan sairaan hyvää, ja ei varmaan tehon kannalta lainkaan huonoin setti. Aika lailla tollanen Gravesin kokorööri maksaa, mutta on se sitten hienon näkönen. Ja kuulonen...
nyt vasta yhdet tehot tiedossa. kai noita rykkösiä on enemmänki viritetty?? lisää vertailukohtia kiitos. Tylyttäjälle -> on noissa suzukeissa k4/k5 pitäny vakiotehot kuinka hyvin paikkaansa?(Tylyttäjä @ Helmi. 20 2006,08:54) kirjoitti
GSX-R 1000 K9
Tosi hyvin on pitäny. Entinen K3 antoi sliparilla takarenkaalle n. 150-153hp melko "pessimistisissä" dynossa. Konetehoahan siitä ilmoitetaan 164hp, siis ilman ram-airia. Tuosta takarengastehosta tulee 12% hävikillä n. 168hp-171hp, joka on sitä mitä pitääkin sliparilla tuollaisesta.(kawadude @ Helmi. 20 2006,11:08) kirjoitti
Entinen R1 antoi Viaberissa ja toisessakin paikassa yli 140hp takarenkaalle sliparilla ja suutinsatsilla. Eli siinäkin oli ainakin se 150hp mitä tehdas ilmoitti koneesta, enemmänkin.
Tää uus K5 antoi sliparilla samassa Viaberin dynossa 160hp, ja kokoputkella n. 10hp vielä lisää, eli 170hp. Sen kokoputkivedon mittasin eri dynossa, mutta mun kokemuksen mukaan se on myös tuolla Viaberissa vähintään sama. Sielläkin on meinaan saatu yli 170hp samalla kokoputkella samasta pyörästä.
Tuo 170hp renkaalta on jo yli 190hp koneesta, ilman ram-airia!
Että on niissä sellasia tehoja kuin lupailevat, R1:ssä ja Bladessa ehkä vähän alakanttiin.. Saa nähdä miten tän vuoden malleissa?
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Niin,olen ennekin yrittänyt udella noita tehoja kyseisestä pyörästä mutta en pahemmin niitä ole saanut! Tuo 144hv menee aikalailla alakanttiin,sehän tekee konetehoksi vasta jotain 161hv luokkaa??? Ja putken tehot ovat siellä missä ne pitäisi olla vakiona...vai olenko nyt ihan hakoteillä? K5;sta tiedänkin paljon tuloksia ja ne ovat olleet siellä missä pitäisivätkin. Mietin vain että kannattaako tuohon paljon putkia hankkia kun ovat tuhottoman kalliitakin R1;seen vai ostaako pelkän commanderin ja säätelee kuoppia tasaisemmaksi? Bladistä myös sanovat että ei oikein saa hyötyä ulos putkilla...kawa ja suitza tässä tapauksessa parempia!
R1 -2004, TiForcen koko putkistolla, BMC:n vapaavirtaussuodattimella, PCIII:lla, takapyörältä 159,7hv:ta.
TiForcen putkisto on melkein sama putkisto kuin Gravesin, vain äänenvaimentimet ovat erilaiset.
Riittää kun on pikkasen huono yksilö ja pessimistinen dyno, että voi jäädä jopa sinne 144hp tasoon vakiona...(kawa zx12 @ Helmi. 20 2006,12:09) kirjoitti
Eiköhän noin 2004-> R1:t ole vähän putkistoista, säädöistä (onko PC vai ei) ja dynosta tiippuen antaneet 150-160hp takarenkaalle. Eli ihan hyviä huippuarvoja.
Lyhyestä iskusta johtuen ala- ja keskikierroksilla ei päästä ihan sinne mitä lähtee parhaista kilpailijoista.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
R1-05 täysin vakio 157,7 renkaalta. Pyörässä oli kyllä uusi 190/55 rengas erona vakioon. Penkitys olikin lähinnä testi ottaako rengas 300km/h kiinni svingiin kun jäi niin lähelle. Ei ottanut.
Missä penkissä tämä oli?(T.M @ Helmi. 21 2006,06:43) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ok. Siellä näyttääkin renkaalta enemmän kuin monessa muussa paikassa. Ne laskee siellä renkaan luiston pois, ehkä sen takia (teippi takarenkaassa). Arviolta se näyttää n. 5-7hp enemmän kuin esim Viaberissa.(T.M @ Helmi. 22 2006,04:16) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
R1-04, (mieheni pyörä). 161,3 takaselta Viaberin penkissä. Gravesin täysränni ja PC. BMC- filtterillä potki "ainoastaan" reilut 158 ja vakiosuodattimen vaihdon jälkeen taas em. 161, joten tehofiltteri ei aina tunnu skulaavan. Vääntökäyrästä häipyivät kaikki kuopat pois ja kaasuun vastaaminen tuli erinomaiseksi. Miinusta vain hemmetin kovat tyhjäkäyntiäänet, eareja menee laatikko viikossa.![]()
Toi on hyvin R1:stä! Näyttää kuitenkin siltä, että R1:ssä on järjestään n. 10hp vähemmän kuin vaikkapa K5:ssä.(pikkuhukka @ Maalis. 12 2006,21:58) kirjoitti
Tietysti tuo vapaavirtausfilsu vaatisi vähän rikkaampaa seosta, eli säädettiinkö PC sen mukaisesti? Muutoinhan tehot laskeekin, jos se saa enemmän ilmaa (menee laihalle).
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***