Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 79:sta
    tbarre vei sanat suustani ja olen täysin samaa mieltä asiasta.
    Ahdettu 1216
    Älytöntä on tuo uhoaminen ja oikea totuus on näköjään eri asia kuin Karban totuus...
    Ahdettu 1216
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (suiza 1200 @ Maalis. 01 2006,14:57) kirjoitti
    Älytöntä on tuo uhoaminen ja oikea totuus on näköjään eri asia kuin Karban totuus...
    Näinhän se siis tuli todistettua. Meikäläinen on vahingossa vaan iän myötä livennyt oikeista totuuksista.

Muistan elävästi pikkupoikana vuonna 1985 tai 1986 tai jotain sitä luokkaa kun koitin valistaa naapurin äijää mopoasioissa oikeaan totuuteen. Sillä oli GSX-R750, se oli hänen mukaansa kova vehje. No eihän se voinut olla, lähinaapuruston äijällä oli Z1300 ja se oli tietty kovempi kun siinä oli ensinnäkin 2 sylinteriä enemmän ja kuutioitakin melkein kaks kertaa enemmän. Tais olla vähän tyhmä ukko, luulis sen nyt motoristina olevan tietonen että Kawasakilla on isompia pyöriä ku 750. Sen verran jankkasin että sen vaimo kerkes sanomaan ukolle että anna pojan olla oikeessa. Eli sehän siis oli oikea totuus. Ihme homma vaan että ukko ei opikseen ottanut ja tyhmyyttään myöhemmin vaihtoi sen ihan samakuutioiseen uudempaan, ei tainnut olla ihan kaikki silläkään kotona.

Lainaa (Karban @ Maalis. 01 2006,14:51) kirjoitti
    ei se 250kg möhkäle mutkassa mee ainakaan lujempaa kuin 170kg möhkäle yhtä huikeella alustalla. Mutkan jälkeen on tietty asia erikseen.
    Niin ne painot oli 212 ja 174 (kuivana)... *

Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
    Liittyi May 2003
    Lainaa (KMSwallower @ Maalis. 01 2006,15:24) kirjoitti
    ei se 250kg möhkäle mutkassa mee ainakaan lujempaa kuin 170kg möhkäle yhtä huikeella alustalla. Mutkan jälkeen on tietty asia erikseen.
    Joo toi 250 taiskin olla ton mun kaavailun jälkeen.. Mut GS:stä löysin sellasen tiedon että kuivapaino olis 169kg. Noissa vanhemmissa nakumallisissa siis. Saman tietolähteen mukaan niissä katetuissa kuivapaino olis 180kg.

No, joka tapauksessa 45kg lisäpaino tuntuu mutka-ajossa.
    Lainaa (Karban @ Maalis. 01 2006,15:37) kirjoitti
    Joo toi 250 taiskin olla ton mun kaavailun jälkeen.. Mut GS:stä löysin sellasen tiedon että kuivapaino olis 169kg. Noissa vanhemmissa nakumallisissa siis. Saman tietolähteen mukaan niissä katetuissa kuivapaino olis 180kg.

ei tarkotus loukata ketään, mut jos toi paino ainoo kriteeri suosittelen pv suitsaa ,tolla logiikalla pitäs pestä radalla lähes kaikki
    Liittyi May 2003
    Lainaa (tbarre @ Maalis. 01 2006,16:08) kirjoitti
    Lainaa (Karban @ Maalis. 01 2006,15:37) kirjoitti

ei tarkotus loukata ketään, mut jos toi paino ainoo kriteeri suosittelen pv suitsaa ,tolla logiikalla pitäs pestä radalla lähes kaikki
    Minimotolla pesee senkin. Heliumia vielä renkaisiin. *

Enkä mä oo missään väittänyt että paino on ainoo kriteeri. Niin oon väittänyt että tehon ei pitäis olla ainoo kriteeri. Eikä väännönkään. Sillä logiikalla pitäs laittaa prätkään joku silja europan kone, sillä pesis radalla lähes kaikki.

ja jos palataan alkuperäiseen aiheeseen....

Katukäytössä normaali ajelussa todnäk järkevintä on hommata pikkuisen isompi pyörä virittämisen sijaan.

Virittämisen vanha markka-aikainen sääntöhän oli 1000mk per hevosvoima (tms). Samoin moottorin kestävyyden kannalta parastapa tuottaa lisää tehoa on kuutiotilavuuden lisääminen joten kannattaa ehkä vaihtaa pyörään jossa on sitä tilavuutta enemmän. suzuki GS ->gsf->sv tulee hevosvoimat tuossa halvemmaksi. Nuo pyörätkin painaa suurin piirtein saman kuin GS.

Jos haluaa vähän viritellä, slipari, sytty,suuttimet,suodatin eli alle 1000eur niin siittä vaan, varmaan tulee pientä väännön ja tehon nousua. Todennäköisesti juuri sen laskusäännön verran, about 6heppaa..ehkä enempi.
    Lainaa (Karban @ Maalis. 01 2006,16:16) kirjoitti
    Enkä mä oo missään väittänyt että paino on ainoo kriteeri. Niin oon väittänyt että tehon ei pitäis olla ainoo kriteeri. Eikä väännönkään.
    Tämän keksinnön kanssa vaan Suizan kehitysinsinöörin puheille...
    Liittyi May 2003
    Lainaa (KMSwallower @ Maalis. 01 2006,16:34) kirjoitti
    Lainaa (Karban @ Maalis. 01 2006,16:16) kirjoitti
    Enkä mä oo missään väittänyt että paino on ainoo kriteeri. Niin oon väittänyt että tehon ei pitäis olla ainoo kriteeri. Eikä väännönkään.
    Tämän keksinnön kanssa vaan Suizan kehitysinsinöörin puheille... *
    Mitä älytöntä sun mielessä tossa oikein on? Mä kyllä luulen että niillekin on valjennut grammanrunkkauksen edut, tai no motogp-menestyksen perusteella ehkä ei.

Tehopainosuhde kertoo enemmän kuin pelkkä teho. Se nyt vaan on fakta.

Itse jos alusta loppuun virittelyt hoitaisin tekisin sen mielummin GS:lle kuin Banditille. Vähemmän kaasareita synkattavana jne jne, valmiiksi jo suhteellisen pieni paino, ja runko vaikuttaa vähemmän makaronilta. Samat viritysosat maksaisi vähemmän kun niitä kalliimpia (kaasarit) tarvitaan puolet vähemmän. Tästä koko aiheesta innostuneena lueskelin vähän ulkomaisia gs-foorumeita, jollakin oli ratapelinä gs500 ja sen virityksin mentiin vakio 04 SV650:n kanssa rinta rinnan kiihdytyksessä. Mutta eihän se voi olla mahdollista koska SV:ssä on enemmän tehoa ja kuutioita, eihän?

"I've been running Kehin FCR 35s on my racebike
    Ported, Cams, Yosh pipe, High comp JE pistons, 513cc.
    "

"I don't know how much power I'm getting. The last time I was on the track it was a dead even race down the straight against a 04 SV650.
    I think they put out around 74hp. That was with the FCR35s.
    The new FCR 39s should do better."

Pertti perusvirittäjän on kuitenkin helpompi vaan hankkia se SV650 suoraan.

Lainaa (Karban @ Maalis. 01 2006,16:36) kirjoitti
    98 hv/212 kg vs. 45 hv/174 kg.

Mitä tuo kertoo?
    eikse kerro tehopaino suhteen?
    Liittyi May 2003
    Lainaa (KMSwallower @ Maalis. 01 2006,17:01) kirjoitti

Mitä tuo kertoo?
    95/195 vs 40/134:stä osaan ainakin sanoa sen, että jälkimmäisellä mutkissa pääsee todella paljon kovempaa, kiihdytyksissä tonne 70 asti mennään myös paljon kovempaa, sen jälkeen ei mennä kovempaa. Jälkimmäinen on 200cc pienempi, tehopainosuhde on pienempi, ja silti olen siihen tyytyväisempi kuin edeltäjäänsä.

Mites ne kilojen vastaavuudet hevosvoimiin menikään? Mulla on sellanen käsitys että 2kg painonpudotus vastaa 1hv lisätehoa.

Katoin nyt sellasen sivuston missä on sekä naku-isoB ja gs. Vuosimalli 96. Bandit 97hv /214kg, GS 45.5hv/169kg. 04 SV650 72hv ja 165kg. www.motorbikes.be on lähteenä.

GS:hän oli mahdollista virittää tasaväkiseksi SV:n kanssa niin kuin jo mainittiin. Jos tota 2kg=1hv käytettäis niin SV on 4kg kevyempi ja tuon sivun mukaan 26,5hv tehokkaampi, yhteensä siis 28,5hv.

Bandit on vakio GS:ää 45kg painavampi (=-22,5hv) ja tehossa se voittaa 51,5 hv:lla. Yhteensä 51,5-22,5=29hv.

Viritetty GS jää siis puoli hevosvoimaa Vakiobanditista.
    Alun perin joku halusi tietää tässä jutussa, että kannattaako gs500 pyörään laitella suuttimia ja putsaria,yms. Nyt tämä on mennyt aivan pa..an jauhamiseksi jostain tehopainosuhteesta,yms. ja siitä kiitos kuulunee Karbanille, mutta jos tämä nyt tajuaisi lopettaa tämän jauhamisen, niin olisin erittäin tyytyväinen, koska tästä ei ole
    kenellekkään mitään hyötyä.
    Ahdettu 1216
    Lainaa (suiza 1200 @ Maalis. 01 2006,16:42) kirjoitti
    Alun perin joku halusi tietää tässä jutussa, että kannattaako gs500 pyörään laitella suuttimia ja putsaria,yms. Nyt tämä on mennyt aivan pa..an jauhamiseksi jostain tehopainosuhteesta,yms. ja siitä kiitos kuulunee Karbanille, mutta jos tämä nyt tajuaisi lopettaa tämän jauhamisen, niin olisin erittäin tyytyväinen, koska tästä ei ole
    Vähänhän tämä on mennyt offtopic, mutta ei paljoakaan, virittämisestä kun puhutaan. Mitä tulee virittämiseen, olen kyllä samoilla linjoilla Karbanin kanssa; miksi viritysosia sitten myydään, jos ainoa oikea keino on aina vaihtaa isompaan? Pienestä pelistä voi sopivalla viilauksella saada tosi hauskan kulkimen ja moni (allekirjoittanut mukaanlukien) tykkää raplata laitteita. Se onnistumisen ilo...
    jos toi 2kg=1hv niin ilmeisesti pv:ssä aika hyvä teho painosuhde gs:ään verrattuna ? joo joo takas aiheeseen
    Tietty helpoin olis siis vetää kuukausi kaalisoppaa ja taloudellisestikkin kilpailukykinen vaihtoehto
    Meinaan eihän se mopo itsestään liiku
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainaa (suiza 1200 @ Maalis. 01 2006,17:42) kirjoitti
    Käsittääkseni ei myöskään kyselty gs500:n potentiaalista Alastarolla tai muulla karting-radalla.
    Lisätään nyt lisää löylyä kun ei vielä tunnu missään, 1200 bandittien tehosta tiedän sen dynotuloksia ihailleena että voi v... Nimittäin oliko vm. -99 kun bandit "uusiutui" ja tehot ilmoitettiin 98hv. Vanhempien tehot oli jotain 110-113hv muistaakseni (katso uusin bike, siinä näkyy uusi että vanha), mutta se on varma että tehot ei näytä tippuneen uudessakaan mallissa, vakiopelit penkkiin viedessä tulokset vaihtelee 103-108hv takanakilta yksilöstä ja penkistä riippuen. Kaverilla tais olla 108, ja dynojetin ja yoshimuran jälkeen 113,8 (takaselta edelleen) . Miksi ilmoitetaan noin alakanttiin, en tiedä . Oisko joittenkin maiden 100hv. raja vakuutusmaksujen nousun muodossa myyntihoukuttimena??
    Sikäli kaasunallen kanssa samoilla linjoilla, että virittäminenhän on tämän harrastuksen yksi osa-alue.

Lainaan tähän omaa - lähes tosissaan kirjoittamaani - tekstiä virityksen kannattavuuden arvioinnista:

... eli viritelläkö, jättää entiselleen vai vaihtaa koko vehjes?

1. Hintaan 8490 euroa (FZ6 rinnakkaistuojalta) saa 94,4 hepoa takapyörältä eli 90 €/hv.

2. Hintaan 17400 euroa (GSXR 1000) saa 160,0 heppaa takapöyrältä, eli 109 €/hv.

Jos oletetaan, etteivät muut käyttöominaisuudet muutu ollenkaan - ainakaan huonompaan suuntaan - niin virittämisestä tulevat lisähepat saisivat maksaa korkeintaan suuruusluokkaa 100 €/hv alemmissa teholuokissa ja 110 €/hv ylemmissä teholuokissa.

Radio Jerevan lopettaa tältä erää tähän.

Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Liittyi May 2003
    Lainaa (KMSwallower @ Maalis. 01 2006,19:16) kirjoitti
    Käsittääkseni ei myöskään kyselty gs500:n potentiaalista Alastarolla tai muulla karting-radalla.
    No anteeksi arvon rata-ajo-ekspertille sekä viritysvelholle aiheeseen puuttumisesta.

Suiza 1200:lle sen verran että tuutko opastamaan mut oikealle tielle virittämisen suhteen, mulla on nimittäin tavoitteena tiputtaa 10kg pyörästä painoa mutta en aatellut tehoa lisätä kuin 5 heppaa. Olen ilmeisesti hakoteillä, pitäisikö minun suosiolla vaan ostaa Suzuki V-Strom?

Se olisi kuitenkin paljon parempi oikeilla radoilla, kuten esimerkiksi joku lentokentän kiitorata?

Mitä tuo kertoo?
    Kaikki sun jutut kertoo ainakin sen että et ilmeisesti oo kauheesti ollut radalla ajelemassa.
    Lainaa (kaasunalle @ Maalis. 01 2006,12:12) kirjoitti
    Lainaa (Karban @ Maalis. 01 2006,10:59) kirjoitti
    Väitteeseeni gs500 vrt iso bandit radalla. Tuokaa mulle pyörät ja ajan molemmilla kierroksen vaikka alastarolla, väitän että oon nopeampi gs:llä.
    Olen ollut aikoinaan näkemässä, kun eräs liikennealan ammattilainen, autolla kilpaileva harrastelijamotoristi pesi TÄLLAISELLA useamman kisaa harrastavan kyykkymiehen radalla. Oli noloja poikia varikolla ihmettelemässa, mikä mättää ja jokaisella oli joku syy, "miksei nyt kulje".
    Mitä tulee virittämiseen, niin mikä hitto siinä muka on, että ainoa tapa virittää alle tonnista on muka vaihtaa se isompaan? Piikkiäkin voi viilata ja saada siitä hyvän mielen onnistuessaan,
    Sitten heräsit ja huomasit nähneesi unta...
    Mikäli olit hereillä kannattais tän liikennealan ammattilaisen vaihtaa autot mopoihin...
    Liittyi May 2003
    Lainaa (koris66 @ Maalis. 01 2006,19:32) kirjoitti
    Sikäli kaasunallen kanssa samoilla linjoilla, että virittäminenhän on tämän harrastuksen yksi osa-alue.

Lainaan tähän omaa - lähes tosissaan kirjoittamaani - tekstiä virityksen kannattavuuden arvioinnista:

... eli viritelläkö, jättää entiselleen vai vaihtaa koko vehjes? * *

1. Hintaan 8490 euroa (FZ6 rinnakkaistuojalta) saa 94,4 hepoa takapyörältä eli 90 €/hv.

2. Hintaan 17400 euroa (GSXR 1000) saa 160,0 heppaa takapöyrältä, eli 109 €/hv.

Jos oletetaan, etteivät muut käyttöominaisuudet muutu ollenkaan - ainakaan huonompaan suuntaan - niin virittämisestä tulevat lisähepat saisivat maksaa korkeintaan suuruusluokkaa 100 €/hv alemmissa teholuokissa ja 110 €/hv ylemmissä teholuokissa.

Radio Jerevan lopettaa tältä erää tähän.

Oma kokemus virittämisen kannattavuudesta: Pääasia on se, että kohde on itselle mieluinen. Oli se sitten gs, bandit, hajapusa, fazeri jne jne. Vanhan Fasuni virittely oli "ihan kivaa", mutta ei se kannattanut koska pyörä ei kuitenkaan ollu ihan sitä mitä pyörältä halusin. Sai siitä nyt jotain iloa irti, mutta sormet syhys päästä tekemään enemmän, autotallimekaanikkona en vaan uskaltanut ruveta isompaa tekemään koska olis voinut joutua turvautumaan ammattilaisapuun.

Nyt kun on tollanen yksimukinen niin virittely on helppoa ja halpaa ja ennenkaikkea hauskaa. Mua miellyttää se oman pyörän tietynlainen altavastaajana olo, eli ei se nyt oo mikään huippu luokassaan mutta kyllä sillä pärjää. Potentiaalia siinä kuitenkin on ja sitä on mukava kaivaa esiin. Ja mukavinta on tehdä ns. vaikeat asiat itse. Suuttimien vaihtokin on yllättävän kinkkinen puuha alipainekaasareissa, ja perstuntumalla oikeiden suuttimien löytäminenkään ei mitään maailman helpointa ole. Kaasarin vaihto kunnolliseen (FCR) oli sekin mukava homma.

Mut jos joku tykkää GS:stä niin ei sen parantelussa ole mun mielestä mitään älytöntä. Potentiaalia siinäkin löytyy vaikka mihin.

Lainaa ("R" Sujari @ Maalis. 01 2006,19:47) kirjoitti
    Sitten heräsit ja huomasit nähneesi unta...
    Koville näkyis ottavan, ootko joutunut radalla nakun pesemäksi vai kateusko riivaa?
    Lainaa kirjoitti
    Mikäli olit hereillä kannattais tän liikennealan ammattilaisen vaihtaa autot mopoihin...
    Hän jatkoi rallin ajamista ihan kohtuumenestyksellä, mm. junnuissa Suomen mestaruus ja yleiseen noustuaankin pärjäsi ihan hyvin, kunnes lopetti kustannussyistä.
    Lainaa (Kalpa @ Maalis. 01 2006,20:33) kirjoitti

Mitä tuo kertoo?
    Kaikki sun jutut kertoo ainakin sen että et ilmeisesti oo kauheesti ollut radalla ajelemassa.
    Kyllä sen uskon, että supermotot ovat nopeita kotimaisilla radoillamme, mutta se tosiasia ei paljon keskustelun aloittajaa välttämättä lämmitä. Rata-ajo kun on vain pieni osa hauskuutta. Itsellä häviävän pieni, kuten supermotoilija huomasikin.
    Lainaa (Karban @ Maalis. 01 2006,20:24) kirjoitti
    Lainaa (KMSwallower @ Maalis. 01 2006,19:16) kirjoitti
    No anteeksi arvon rata-ajo-ekspertille sekä viritysvelholle aiheeseen puuttumisesta.

Suiza 1200:lle sen verran että tuutko opastamaan mut oikealle tielle virittämisen suhteen, mulla on nimittäin tavoitteena tiputtaa 10kg pyörästä painoa mutta en aatellut tehoa lisätä kuin 5 heppaa. Olen ilmeisesti hakoteillä, pitäisikö minun suosiolla vaan ostaa Suzuki V-Strom?

Se olisi kuitenkin paljon parempi oikeilla radoilla, kuten esimerkiksi joku lentokentän kiitorata?
    Kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee ja jos rupee virittää niin tekee senkin minkä parhaaksi näkee. Tottakai virittely on kivaa mutta, mielestäni kannataa miettiä minkä ottaa virittelyn kohteeksi ja se mikä taas on siihen sopiva aihio se on jokaisen oma valinta.
    Ahdettu 1216
    Ja paras jippohan on sellainen joka ei ulospäin näy ja jota muut eivät aavista ;)

Muutenkin pieni "säätäminen" on hauskaa niin tarviiko siinä aina järkeä ollakkaan tai tarvetta pestä joku radalla. Pääasia, että pojat viihtyy - eikö ?
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainaa (Jussi M @ Maalis. 01 2006,22:40) kirjoitti
    Ja paras jippohan on sellainen joka ei ulospäin näy ja jota muut eivät aavista ;)

Muutenkin pieni "säätäminen" on hauskaa niin tarviiko siinä aina järkeä ollakkaan tai tarvetta pestä joku radalla. Pääasia, että pojat viihtyy - eikö ?
    Jätkä puhuu täyttä asiaa.
  30.  
    kohta se riemu taas alkaa,vaikkakin tehottomalla ja pienellä sv:llä http://www.mp-foorumi.com/kuvat....72.html
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen