Kun Saksa on turhan kaukana ja tulee tässä keväällä käynti Tukholmassa joka tapauksessa, niin onko järkeä tuoda Ruotsista pyörää? Onko Ruotsin ja Saksan pyörähinnoilla isoa eroa?
Jos tuo pyörän Ruotsista onko tullin veroilla ym. maksuilla eroa Saksasta tuotaviin? Eli jos pyörä on Ruotsissa kalliimpi, onko sitten vero pienempi kuin saksalaisella pyörällä => voisko kokonaishinta olla lähellä samaa kummasta hakee, varsinkin kun Ruotsin reissussa säästäisi kaikki Saksan matkakulut.
Mikä on ruotsalaisten oma mobile.de:tä vastaava sivusto, josta tarjonta ja hintataso selviää?
Viime keväänä haettiin kaverille pyörä Uumajasta. Tuli reilusti halvemmaksi ku vastaava Suomesta. Tullit ja verot menee ihan samalla lailla ku muualta tuoduissakin.
TÄÄLTÄ löytyy yksityisten myynti-ilmoituksia.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Just tänä aamuna tultiin kotia pakun kanssa vanha vuoden 1980 jytäjammu kyydissä. Laskeskelin että kaikkine oheiskuluineenkin on ihan kohtuullista hakea pyörä tuosta Tukholman lähistöltä. Turusta Sea Windillä yli perjantai iltana ja lauantai iltana takaisin. Smoto alennuksilla ei kaksi henkeä ja paku edestakaisin kallista ollut. Kiitos Smoto että olette neuvotelleet hinnat kohdalleen.
Kiitos vinkeistä Pena ja Teme77!
Pystyttekö sanomaan onko loppusummalla käytännössä eroa tuoko Saksasta vai Ruotsista?
Toi blocket.se on vähän omituinen paikka hakea pyöriä, kun on tottunut nettimotoon ja mobile.de:een. Pitää hakea joka alueelta erikseen, eikä noi hakukriteeritkään ole kummoisia - vai jäikö vaan multa ruotsi koulussa lukematta, enkä osaa hakea![]()
Siellä Blocketissa voi valita hakualueeksi koko ruotsin jos niin haluaa *. Sun tarvii vaan aluksi mennä sen kartan kautta hakuun *
ja sitten muuttaa valittu alue hela sverigeksi.. *
Sitten pitäis osumia löytyä jo ihan toisella lailla!
"Life sounds like a V-Twin"
Kokeiles tätä:
http://www.gulatidningen.se
Kiitti, näillä molemmilla ohmeilla alko löytymään pyöriä
Hämmästyin kuinka vähän on tarjolla noita Yamahan FJ 1200:ia, jollaista olen havitellut. Ruotsista ei löytynyt kuin 3 koko maasta. Saksastakin vain 30. Suomesta väestöön suhteutettuna eniten 10 kpl. Eikö noista omistajat raaski luopua, vai mistä moinen johtuu. Eihän noita oikein loppuunkaan saa ajettua, ellei metsän kautta.
Koitin tehdä tollasta näppituntumalaskelmaa, mikäli osasin, niin näyttäis siltä että Saksa on halvin, sitten Ruotsi ja me saatiin pronssia. Mutta ei tollasen vanhan pyörän hankinnassa voi tienata kuin 500-1 000 euroa, jos sitäkään. => köyhän ei halpaa kannata ostaa.
Olenko ymmärtänyt oikein, että kun tulli perii myös alv:n, niin ostohinnasta saa vähentää alv:n. Jos näin on, Ruotsista saavähentää enemmän, alv muistaakseni 25%, oliko Saksassa 17%.
Katselin tossa alkuillasta itekin blocketin pyörävalikoimaa ja hintoja. Seuraavaksi katselin samat vehkeet motoscoutin sivuilta ja sen jälkeen tietenkin tullin sivuilta katselemaan verotuspäätöksiä. Jotenkin mulle jäi sellanen kuva, että varsinkin uudemmat vehkeet tulevat ruåtsista ostettuna lähes suomivehkeiden hintoihin, kun ynnää ostohintaan kaikki verot ja muut kulut. Tosin hakureissu tulee varmaankin paljon saksanmatkaa halvemmaksi, mutta siellä on sitten mopot vastaavasti halvempia. Minkälaisia kauppamiehiä noi svedut muuten on? Tinkaako ne yhtään hinnoista? Hiukan kyllä houkuttais lähteä naapurimaahan pyörää katselemaan, mutta... taidan vielä odotella kokemuksia loppuhinnoista, mitä on tullut maksamaan suomipyöriin verrattuna.![]()