Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 42:een 42:sta
    Itse kävin kesällä testailemassa näitä Marushineja ja jäi mieleen jotenkin se että näiden kypärien kuori oli jotenkin kauhean löysä,aivan kuin joissakin mopo-muovikypärissä.

Ja sitten muistu mieleen tämä Arain ajattelutapa että siitä tunnistaa laadukkaan kypärän kun puristaa kypärän leukaosaa sisään niin se ei saisi kauheasti painua.

Siltikin nämä Marushinit on saanu näissä Brittien testeissä lähes järjestään 4:ää ja viittä tähteä...?

Muutoin kypärä tuntui oikein mukavalta mutta joku siinä kuitenkin oli semmoinen seikka minkä johdosta jäi Marushinit hyllyyn.
    -09 Z750
    Sitä brittien SHARP-testiä on keritty jo haukkua potaskaksikin.

Marushinia en ostaisi vaikka viidellä kympillä saisi. Arai on jo hyllyssä
    Lainaa (Le Motard @ Joulu. 29 2009,20:31) kirjoitti
    Marushinia en ostaisi vaikka viidellä kympillä saisi. Arai on jo hyllyssä
    Ota käteesi ja kokeileppa päähäsi, saatat yllättyä.

Istuu napakasti vähän kovemmassakin vauhdissa.

Saa siihekin teipattua Arain tarrat
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
    Mullakin on toi 999 malli, mutta vaihtaa tekis mieli. Niinkun aikasemmin sanottu, niin visiirin kiinnitys/toiminta ja huurtuminen on aika iso juttu. Visiiri ei liiku jämäkästi ja takkuilee. Yläreunasta ei ota edes tiivisteisiin kiinni vaan rakoa jää paikka paikoin parisenkin milliä.

Olihan se edullinen, mutta vanha sanonta pätee: Jos haluat halvan ja hyvän, niin osta halpa ja sitten hyvä erikseen
    ***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
    *** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
    Lainaa (BenDilde @ Joulu. 31 2009,07:16) kirjoitti
    Mullakin on toi 999 malli, mutta vaihtaa tekis mieli. Niinkun aikasemmin sanottu, niin visiirin kiinnitys/toiminta ja huurtuminen on aika iso juttu. Visiiri ei liiku jämäkästi ja takkuilee. Yläreunasta ei ota edes tiivisteisiin kiinni vaan rakoa jää paikka paikoin parisenkin milliä.

Olihan se edullinen, mutta vanha sanonta pätee: Jos haluat halvan ja hyvän, niin osta halpa ja sitten hyvä erikseen *
    Säädä se visiiri kohdalleen. Mulla on noita nytkin kaksi Marushinia hyllyssä, juurikin 999:ssä visiiri istuu paremmin kun itse sääti sen kiinnityksen kohdalleen.

Mutta joo, juurikin tuossa visiirin toimivuudessa ja melussa näkyy minustakin se Marushinin edullinen hinta... ei ole samaa tasoa kuin monta kertaa kalliimmissa. Lisäksi kypärän muoto on hiukan erikoinen ja ei käy kaikkien päähän.
    Lainaa (Sytky @ Joulu. 30 2009,18:03) kirjoitti
    Ota käteesi ja kokeileppa päähäsi, saatat yllättyä.

Istuu napakasti vähän kovemmassakin vauhdissa.

Saa siihekin teipattua Arain tarrat *
    Arai on laadukkain, nopein ja kaunein. Testattu juttu. Ei vaan oikeasti, Chaser selviytyi voittajaksi sovitustesteissä. Eikä tarvinnut edes ostaa kalleinta. RX-7 oli helvetin epämukava, en voi ymmärtää miten se jonkun mielestä on hyvä.. täytyy olla kummallinen kallonmuoto. Kait se on sitten se kaunein ja kallein, eli paras eikä muita kokeilla.

Käsittääkseni Marushin on nuorempi valmistaja, ja näillä isoilla tekijöillä on ollut aikaa hioa laatu kohdalleen.
    Mulla on kanssa chaser ja oli araista ehdottomasti paras päähän mut toi marushinin keveys houkuttaa!melulla ei ole niin väliä kun pidän tulppia ja onhan toi chaserikin vitun meluisa!toivon että sopis kuulaan hyvin niin vois ostaa 400grammaa kevyemmän potan toi 400gr on kumminkin aika paljon niskoille
    YZF1000R

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (JOLLI @ Tammi. 02 2010,20:54) kirjoitti
    Mulla on kanssa chaser ja oli araista ehdottomasti paras päähän mut toi marushinin keveys houkuttaa!melulla ei ole niin väliä kun pidän tulppia ja onhan toi chaserikin vitun meluisa!toivon että sopis kuulaan hyvin niin vois ostaa 400grammaa kevyemmän potan toi 400gr on kumminkin aika paljon niskoille
    Pelkkä paino ei ihan suoraan kerro niskaan tulevia rasituksia. Ainakin yhtäpaljon vaikuttaa aerodynamiikka sekä painopisteen sijainti.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    totta!vaikka mulla chaseri on ihan helvetin jämäkkä ja tiukka päähän niin meinaa ruveta yli 230km/h vauhdeissa nousemaan väkisin päästä pois!en tiedä rupeeko muilla tekemään niin!siihen ei kyllä enää vaikuta paino vaan juurikin aerodynamiikka!no onhan se pysyny päässä kun remmin vetää aina tiukalle!
    YZF1000R
    Itsellä on tuo Marushinin hiilikuitunen jolla elopainoa mahtava kilo. Sopii omaan kuulaan mutta kuten täälä aiemmin mainittiinkin jo, otsan puolelta joutu odottelemaan että muotoutuu. Omassa kypärässä nuo tuuletusventtiilintapaset pietti vihellystä auki ollessaan joten liimasin ne kiinni. Kyllä tuo ihan jämäkästi on muotoiltu eikä melusta tosiaan ole sanoa mielipidettä kun ei ole muita umpikypäriä ollut. Itse olen ollut tyytyväinen vaikka ei ole paljon ajoa tullutkaan.

Ja myönnän kyllä että Marushinin ostin kun Arai tuntui liian kalliilta.
    I'm Rick James, Bitch.

Kawasaki Gpz750 vm. 1984
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 02 2010,21:05) kirjoitti
    Lainaa (JOLLI @ Tammi. 02 2010,20:54) kirjoitti
    Pelkkä paino ei ihan suoraan kerro niskaan tulevia rasituksia. Ainakin yhtäpaljon vaikuttaa aerodynamiikka sekä painopisteen sijainti.
    Mulla kun pään paino on se, joka niskaa rasittaa, kypärä kooltaan XXL, pää luonnollisesti pystyssä ja jalat edellä ajaessa, on aivan se ja sama, pari(sataa) grammaa sinne tahi tänne. Kyllä tosimiehen niska kestää ja ei se jälkeenpäin harmita jos napsahtaa. *

Ai niin ja todettakoon vielä, että kallis Shoei on huonompi kuin halpa Osbe jos mukavuudesta puhutaan. Turvallisuus sitten toinen asia, etenkin kun Osbe on avopata. Arvatkaa, kummalla mukavuudenhaluinen ihminen tykkää ajella?

Ja aiheeseen; tässä ihan ok-näköinen Marushinin potta. Taidan käydä sovittamassa jahka kerkiän.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  12.  
    Tyttärelle tuli joulupukilta Marushin:n kypärä,kevyt kuin munankuori mutta hintaansa nähden laadukas-toivottavasti tarpeentullen myös turvallinen?Tosin silloin kun tyttö on kyydissä niin ajellaan niinkuin ei kypärää edes olisi.Tuli viime kesänä harjoiteltua pikkutiellämme polkupyöräkypärä päässä ja hauskaa oli!Vielä hetki odottelua ja sitten 2 päällä maantielle-tänään mitattiin että jalat yltää tapeille!En ole varma kumpi meistä on enemmän fiiliksissä
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh

Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12