Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 114:sta
    Hyvä kuulla että olette Villen kanssa kunnossa! Laitahan taas infoa meille jos jotain muutoksia tulee?! Onhan Villestä otettu kaikki testit ja varmistettu ettei sillä ole mitää?
    Näillä mennää!
    no nyt vast lueskelin enemmän ketjua ja kauhistuin
    tsemppiä ja peukkuja sinne ettei enää mitään tulis
    nyt on omista pojistakin hiukan tarkemmin pidettävä huolta
    en oo mistään näin vakavasta punkki hommast enne kuullu
    niist voilla irrotettavist kyl mut tää vaikutti paljon vakavammalt
    zzr600-vm90
    Onneksi olet Liinu nyt ok, toivotaan ettei painajainen palaa. Olen kuullut jo useita kauhujuttuja punkeista, pitäisiköhän harkita pistosta borrea vastaan, pelottaa vaan niin pirusti isoa miestä nuo piikit.

-o-
    - Kun en ota niin ajan -
    Alkaa kevät olemaan kohta ovella, joten alkaa tämä aihe olemaan taas ajankohtainen...ja lupasin kertoa kuulumisia!

Huhhuu...kontrolli käyty taasen...puolen vuoden päästä uudelleen ja ihan lekuriin taas *

Piina jatkuu, syksyllä yritetään uutta hoitoa, jos ei ala pirulainen nujertumaan! *

Uudet tulokset: IgG 4980 eli ei olla edes likellä viitearvoa vielä! Päin vastoin! Miten se nyt nousemaan alkoi?!

(viitearvot: IgG: Tulos alle 500 on normaali, 500-1000 on epäilyttävä, 1000-3000 on heikosti positiivinen, yli 3000 vahvasti positiivinen)

Kipuja alkanut taas tulemaan * Ja missä minä nykyään asunkaan, siellä missä punkki iski kiinni mun kauniiseen vartalooni * Huumoria hiukan...mutta tosi asia on se, että tänä kesänä mun täytyy olla erityisen tarkkana! Ei siis kieriskelyä nurmikolla, ei romanttisia hetkiä niityillä...

Ja taas lippu korkealla kohti huomista ja tulevaa, ei tässä muukaan auta! Jospa tämänkin asian suhteen voi joskus vielä sanoa, että vaikeuksien kautta voittoon! *

Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

Dulce et decorum est pro patria mori...
    Hieno homma, Liinu, kun pidät meitä ajan tasalla. Tsemppiä!

Ketjua lukiessani tuli mieleen, että nyt olis hyvä aika käydä ottamassa punkkirokotus, jos sitä ei vielä ole hankkinut. Otin itse kolmen piikin setin viime kesänä ennen Ahvenanmaalle lähtöä ja tänä kesänä tulee vielä tehostepiikki. Eihän ne sadan pinnan suojaa punkkitauteja vastaan kai anna, mutta hyödyksi kuulemma ovat. Niitä punkkeja kun on tosi paljon, ilmeisesti muun muassa Suomenlinnassa.
    Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Messukeskuksessa ... venemessuilla on Punkkibussi, jossa annetaan
    rokotuksia. Ahvenanmaalaisten lääkäreiden järjestämä.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Kovasti voimia...päivä kerrallaan kohti voittoa.
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    Pieni varoituksen sana myös minulta. Tarkistamattomat hampaat voi tuoda vakaviakin oireita.
    Kaikki alkoi viime talvena alkaen pienenä kuumeiluna. Lämpö nousi yleensä aina kun olin käynyt bilettämässä. Alkuviikko meni töissä pienessä kuumeessa, jonka kumminkin luulin vaan olevan iän mukanaan tuomaa krapulalisää. Kas kun olin kuullut isoilta pojilta, että vanhemmiten krapulat kestää monta päivää. Kevään mittaan oli kuumeiluja vähän väliä. Kävin työterveyslääkärillä(ttl) aina hakemassa antibioottikuureja, joilla kuumeilut jäi. Kuumeilun lisäksi oireina alkoi ilmetä yhtäkkinen pääkipu. Pääkipu oli tuolla takaraivolla sellainen sydämen tahtiin jyskyttävä kipu.
    Kesäkuu meni töitä tehden ja heinäkuu (4vk) oli mulla kesälomaa. Kaverini kanssa koko talven suunniteltu euroopanreissu oli tarkoitus alkaa heti heinäkuun alussa. Reissuun lähdettiinkin ja jo saksassa mulla nousi taas kuume, jolloin aloin eka kertaa ihmetellä tosissani syytä. Sillä viinan kanssa meillä ei ole tapana läträtä, kun olemme moporeissuilla. Sain itävallassa sitten taas antibiootit ja kuume laski. Loppureissu meni ok, sillä kuuri oli 10pv. Kotisuomeen tultua menin käymään mopolla vielä äitini luona lieksassa. Lopun lomastani aioin viettää hesassa. Heinäkuun vika viikko olikin jo yhtä kuumehourailua, lämmöt heitteli +38,5-39.0 välillä. Menin elokuun alussa taas työterveyslekurin juttusille.. ei mitään ihmeellistä: tulehdusarvot hiukan koholla 55 ja antibioottikuuri. En enää uskonut tätä lekuria ja menin toisen lekurin luo. Tämä lekuri oli vanha kääpä, joka kyseli tarkkaan kaikki oireet yms. Kuunneltuaan sydäntäni monesta eri asennosta, hän kysyi: "Onko sulle kukaan maininnut, että sulla kuuluu pumpusta sivuääni.. ikäänkuin vuotoääni?" Vastasin yllättyneenä kuulevani eka kerran koko asiasta. Tätä vuotoääntä ei siis olleet kuullu ainakaan 3 eri lääkäriä tätä ennen. Vaan vanha ja kokenut kettupa huomasi. *

Tästä pyörähti liikkeelle iso pyörä. Välittömästi samana päivänä minun piti ilmoittautua jorvin päivystykseen ja siitä osastolle. Jorvissa otettiin kaikkia mahdollisia kokeita ja 4 veriviljelystä löytyi streptokokkus viridans bakteeria. Eli streptokokki bakteeria. Tämä bakteeri oli päässyt verenkiertooni 90% varmuudella 2 vuotta sitten juurihoidetusta hampaasta. Hammas ei ollut oireillut mitenkään, sillä olihan siitä hermot poltettu. Osastolla alkoi 4vk (elokuu) kestävä lääketiputus. Sitä herkkua tuli 6 kertaa vrk. Kuukauden kuluttua pääsin ns. kotisairaanhoitoon toiseksi (syyskuu) kuukaudeksi, jossa hoitsu tuli tiputtaa kotio. Laskin saaneeni tuona 2kk aikana, suolaliuokseen sekoitettua kahta eri lääkettä yhteensä n. 40l.

Tämä streptokokki oli sydämen ultraäänikuvauksen perusteella kasvattanut sydämeen aortan läppään 11mm*21mm kokoisen kasvaimen. Jonka takia tää läppä ei päässyt sulkeutumaan vaan vuosi aina vasempaan kammioon osan verestä. (Siis aortan läpihän lähtee veri ihmiskehoon ja tämän aorttaläpän kuuluu mennä kiinni heti pumppauksen jälkeen) Tämä bakteeri saatiin tapettua, mutta vuoto läppään jäi. Töissä en enää ollut sitten kesäkuun, johtuen heikentyneestä yleiskunnosta. Marraskuun alussa oltiin siinä tilanteessa, että aorttaläppävuoto oli edelleen merkittävä, eikä jäänyt enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin leikkaus.
    Nyt tammikuun alussa varmistui leikkaus tehtäväksi maaliskuun alkupäivinä. Olin ilmoittanut itseni vapaaehtoiseksi, mikäli peruutuksia meilahden sydänkirurgian jonoissa tulee. Ja kas kummaa, olin jo ostanut mp-messuille liput edellisenä torstaipäivänä, mennäkseni perjantaina heti korkkaamaan mopot. Ei tarvinnut.. puhelin soi ja sit messuperjantaiaamuna klo 8.00 tehtiin eka viilto. Mitenkö leikkaus meni? Leikkaus kesti kaikenkaikkiaan 5h, josta vajaat 2h olin sydän- ja hengityskoneessa. Oman läppäni tilalle tuli hiilikuituläppä. Leikkaus meni hyvin ja viime viikon perjantaina pääsin kotiin. Olo on nyt suht revityn oloinen. Pientä lämpöä enää ja lopun ikäinen marevanlääkitys(verenohennus) päällä. Leikkauksessa poistettu oma läppä osoittautui 2-kuspiseksi, eli 2-lehdykkäiseksi. Normaaleilla ihmisillä tämä aortan läppä on 3-kuspinen. Kyseessä oli siis synnynnäinen läppävikä, jonka takia tämä streptokokki bakteeri tarttuu herkemmin kaksikuspisiin läppiin kuin kolmikuspisiin. Terveellä ihmisellä käy kuulemma useinkin verenkierrossa tämä streptokokkibakteeri, aiheuttamatta sen kummempia. Se voi päästä verenkiertoon esim. haavoista ,jalkasienistä yms. ja mitä varmimmin hoitamattomista hampaista.
    Mistäkö tietää, että onko oma aortanläppä normaali 3-kuspinen? Sydänkardiologi näkee siitä ensimmäisiä viitteitä *ultraäänitutkimuksessa. Mutta jos kyseisiä kuumeiluja alkaa olla tiuhaan ja eivätkä ne mene ohi 5 vrk aikana tai muuten kuin antibioottikuurilla, on syytä vähän keskustella lekurin kanssa. Tämän streptokokkibakteerin aiheuttaman taudin virallinen nimi on endokardiitti, johon arvioidaan vuosittain sairastuvan n. 150 suomalaista. Eli kyseessä on kumminki harvinainen jutska. Peskää hampaat ja tarkistuttakaa ne röntgen kuvien kera! *
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
    Lainaa (Liinu @ Helmi. 14 2007,12:09) kirjoitti
    ...Ei siis kieriskelyä nurmikolla, ei romanttisia hetkiä niityillä...
    Punkit käsittääkseni oleilevat kosteilla paikoilla, ne eivät siis paljon viihdy kuivilla heinikoilla/nurmikoilla.
    Liika pelko johtaa hysteeriaan. Mistä ne nyt keskeltä kesäistä niittyä löytäisivät märän puskan.

Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Ei helvetti! Tsemppiä molemmille potilaille. Taidan käydä repimässä hampaat pois ja asennuttaa tekarit. Sen jälkeen kokonahkat päälle koko kesäks. On ainaki hyvä peruste vaimolle olla koko ajan ajossa .
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
    Lainaa (panu.. @ Helmi. 15 2007,00:13) kirjoitti
    Pieni ... kera!
    Ei helvata. Elämä on kyllä kummallinen ja koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.
    Dixi et animam levavi
    Onkohan niitä punkkeja montaa eri lajia?

Viime kesänä aurinkoisena päivänä laiturilla istuin ja otin arskaa,vaimo tuli viereen ja huomasi mustan täplän olkapäässäni,sitä tutkittiin tarkemmin ja sehän oli jokin punkin näköinen elukka joka oli menossa ihon sisälle takajalat vielä potkiskeli näkösällä.

Saatiin siitä kynsillä ote, vedettiin ja puristettiin ja saatiin pois,oli lujasti kiinni.

Ihmettelen,että miten se pääsi niin syvälle etten tuntenut pistosta.

Pistokohta parani nopeasti,en käynyt lääkärissä mutta seurasin tilannetta.

Tämä sattui Kuopion lähettyvillä juurusveden rannalla.Mikähän punkki mörkö siellä asustaa

Pikaiset paranemiset kummallekkin pöpön kans taistelevalle.
    <p>R 1200 RT</p>
    lopun ikäinen marevanlääkitys(verenohennus) päällä.
    Joten, sinulla sit lopunelämän kestävä suhde myös meihin lab.hoitajiin....INR otetaan sit muutaman viikon välein...

Tsemppiä muuten molemmille ja toipumisiin....
    vaikeuksien kautta takaisin baanalle
    Frendillä oli sama homma , kyselin siltä noista lukemista niin oli tyyliin parikertaiset sun lukuihin verrattuna.. sillä meni 1 vuosi ns "hukkaan" kaikenlaisten vaivojen kanssa. nyt on ukko täysin parantunu... tsemppiä. ihminen on kumman sitkeä . kyl kaikki viel iloksi kääntyy
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
    Lainaa (Xtreem @ Helmi. 15 2007,00:16) kirjoitti
    Lainaa (Liinu @ Helmi. 14 2007,12:09) kirjoitti
    ...Ei siis kieriskelyä nurmikolla, ei romanttisia hetkiä niityillä...
    Punkit käsittääkseni oleilevat kosteilla paikoilla, ne eivät siis paljon viihdy kuivilla heinikoilla/nurmikoilla.
    Liika pelko johtaa hysteeriaan. Mistä ne nyt keskeltä kesäistä niittyä löytäisivät märän puskan.

En ollut oleillut missään muualla kuin omalla kasvimaalla kilsan päästä meren rannasta! Ja ainakin mun mansikkamaalla niitä punkkeja oleili, ihan silmin nähden.

Ehkä olen itse niin kosteaa sorttia

Nyt matkaa meren rantaan ei ole kauheasti enempää...

Ja kyllä tässä hengissä ollaan ja aiotaan ollakkin

Punkille
    Kawa GPZ500S -91

Ymmärrän fiiliksesi jotakuinkin, kärsittyäni itse sydänlihaksen tulehduksen ihan vain angiinan jälkitautina. Viikko teholla, viikko osastolla ja päälle 2,5kk sairasloma. Saikku käsitti sen että ei tippaakaan alkoholia eikä mitään rasitusta, eli pulssi ei saanut nousta yli 120. Ymmärrätte varmaan että muutama kesän huippuhetki jäi kokematta...

Punkeista oon kyllä kuullut paljon ja niitä joutuu silloin tällöin koirasta ulos kaivamaan. Paskamaisia ötököitä...

Onneksi oot tervehtynyt, voimia jatkoon ja tulevaan ajokauteen!
    On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
    Oman läppäni tilalle tuli hiilikuituläppä.
    veit tuunauksen aivan eri tasolle.

Ei vaiskaan, voimia.

Sitä terveyttä osaa kaivata yleensä vasta kun se on mennyt.
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
    veikeitä nuo hiilikuituläpät yhdellä tutulla on ja kuuluu ukosta jatkuva tikitys kun läppä menee auki ja kiinni
    ekaa kertaa tätä kertomusta luin...kylläppä pieni punkki saa pahoja aikaseks.... voimia sinne.....
    Lainaa (Kontha @ Helmi. 15 2006,14:15) kirjoitti
    Lainaa (Obelixxx @ Tammi. 11 2006,20:27) kirjoitti
    Olenpahan kysellyt rokotteesta tohon borrelioosia vastaan, moni apteekki on ihan huulipyöreenä, mutt kun aikansa kyselee
    nii alkaa löytyy vastauksia. Rokote löytyy johon sisältyy 3 rokete kertaa, jokainen rokote maksaa 27€. Kun kyselee sen
    tarpeellisuutta nii eipä siihen kukaan osaa mitää sanoo, mutt kun lukee tota Liinun juttua nii eipä varmaan raha menis hukkaan.
    Pahinta seutua on Ahvenanmaa- Turunseutu, mutt kokoajan leviää pitkin rannikkoa, talvet liian heppoisia nykyää.
    Taitaa olla vain puutiaisaivokuume rokote eli tbe. Ei torju muuta. Itse sain tämän rokotteen Balkanin reissulla firman puolesta. Pitäis ottaa vahvenne joka kolmas vuosi että pysyy voimassa.

Täällä pohjoisessa odottelen niitä 40 asteen pakkasia niin saatais punkit kuriin ja pysymään Oulun alapuolella.

Liinulle pikaista paranemista.
    juuri näin, puutiaisaivokuumeeseen on rokote mutta ei tuohon toiseen. Otettiin likkojen kanssa viime kesänä kun oltiin Sveitsissä WIMA rallissa. Siellä kuulemma kansalaiset rokotetaan kaikki ja olihan ne pirulaiset ihan karmeita, isoja mustia ökköjä
    Tietä käyden tien on vanki
    vapaa vain on umpihanki
    No niin! On taas kulunut yli vuosi edellisestä kirjoituksestani tähän topiikkiin. Kertoilen kuulumisia, kun tämä aihe taas pulpahti esille!

Olo aika mainio, huom. "aika"...eli ilmaantunut on nivelkipuja ja näön heikkenemistä, mikä saattaa viitata siihen, että kakkiaiset ovat edelleen veressä ja alkaneet aktivoitua. Lisäksi rytmihäiriöt ovat lisääntyneet. No kontrollissa katsotaan miten on. Jotta kipulääkkeitä menee mukavasti ja kauniisti yritän vaan hymyillä Punkitonta kesää kaikille!
    Kawa GPZ500S -91

Lainaa (Liinu @ Touko. 16 2008,14:29) kirjoitti
    No niin! On taas kulunut yli vuosi edellisestä kirjoituksestani tähän topiikkiin. Kertoilen kuulumisia, kun tämä aihe taas pulpahti esille!

Olo aika mainio, huom. "aika"...eli ilmaantunut on nivelkipuja ja näön heikkenemistä, mikä saattaa viitata siihen, että kakkiaiset ovat edelleen veressä ja alkaneet aktivoitua. Lisäksi rytmihäiriöt ovat lisääntyneet. No kontrollissa katsotaan miten on. Jotta kipulääkkeitä menee mukavasti ja kauniisti yritän vaan hymyillä Punkitonta kesää kaikille!
    Yritä jaksaa. Toivottavasti saisivat ne paskiaiset kokonaan pois sun elimistöstä.

Tuollaisessa tilanteessa voi varmaankin vain elää sen peruskliseen mukaan eli päivä kerrallaan ja nauttia niistä hyvistä päivistä täysin siemauksin.

Jaksamisia.

- P

Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Huh! Eipä ole tullut itselle koskaan mieleenkään että mokoma ötökkä voisi tuollaisen riesan aiheuttaa, tarvitsee alkaa näköjään ottaa vakavasti nuo borrelia varoitukset ja rokotuksenkin ottaminen. Tsemppiä sinulle.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    Nyt vasta löysin ensimmäisen kerran tämän topicin. Tosi surullista kuulla tuosta Liinu.
    Hyvä jos olotila kuitenki mennyt edes vähän parempaan suuntaan! Tsemppiä sulle! Jaksele!
    Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..

Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
    Tsemppiä Liinu! Punkit ovat minulle kaukomaan kesäkommennuksen tiimoilta tuttuja ja kehotankin teitä ihmiset, aina kun olette mönkineet luonnossa, tarkastamaan itsenne päästä varpaisiin ja vaatteenne saumoja myöden. Ja jo lähteissä kannatta tunkea housunpultut sukkien sisään.
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Oireet on samat ja melkein tautikin. Nimittäin Kawasakin-tauti. Tämä nyt ei millään liittynyt moottoripyöriin, mutta Kawasakin taudin poteneena totean, että oiskohan suomessa menny diaknoosit perseelleen. Kawasakintauti oli pieni epidemia -90 luvun alussa. Kyse ei siis ole mistään moottoripyörästä
    Jos borrelioosin saaneet tsekkaavat lääkärikirjasta kawasakintaudin oireet..saattaisin olla sitä mieltä, että suomalaiset terv.kesk.lääkärit ovat ammattitaidottomia toopeja ja punkit syyttömiä.
    Vittumainen tauti sinänsä. Saa syödä puolivuotta aspiriinia verisuonitukosten ehkäisyyn. Onneksi ohi. Eikä tullut japanista vaan suomesta.
    GHOSTWRITER
    Liittyi Sep 2007
    Sen verta vielä lääkärien ja muiden asiantuntijoiden diaknointivirheestä, että enää NE ei toimi lääkärinä. Mutta siitä huolimatta minä olen yhä koneasentaja.
    Mutta todella veemäinen tapaus....
    Ja toisaalta..löytyyhän noita lisääkin.
    Enpä viittis aloittaa miksi multa nielurisat leikattiin?
    GHOSTWRITER
    Viime vuonna oli punkki napannut kiinni juuri vehkeitten yläpuolelle. Ihmettelinkin, että mikäs helkkarin kaurahiutale siinä killuu, mutta sittenpä huomasin sen.
    Terkkariin ja pihdeillä irti, sairaanhoitaja pyysi ottamaan yhteyttä mikäli jotain tulee.

Ei mitään hajuja mistä oli tullut. Käsittämättömiä vittupäitä, joita ei kaipaa kukaan.

Eniten juuri luonnossa vihaan pikkuöttiäisiä ja käärmeitä. Se niistä tekee juuri hirveitä, kun niitä ei edes näe ennen ku ottaa silmän käteen ja katsoo kuopalla.

Mitenkäs Ville -vauvalle? Ei ollut tarttunut pöpö sinne?
    Loistava homma, että mimmi on niin terästä, että jaksaa raskaat hoidot. Ei sitä vähästä anneta periksi ja jos kunnon kädellä tulee niin sillon vielä vähemmän.
    Jotenkin minusta tuntuu ettet luota minuun - johtuukohan se puukostani joka on selässäsi?
    Minä teen töitä ulkona pöheiköissä ym eli "elän vaarallisesti". Meidät rokotetaan borrelioosia vastaan, jos haluaa ja minähän halusin. Menen ensi viikolla ottamaan tehosteen ja siitä seuraava eli kolmas tehoste on vasta vuoden päästä. Sitten yksi piikki 3-5 vuoden välein. Poikasena minulla oli melkein joka kesä punkki palleissa, mutta ILMEISESTI mitään tartuntaa en ole saanut. Häveliäänä (silloin, en enää) pikku poikana en kehdannut edes puhua asiasta kellekään eli näpläsin punkit irti niillä konsteilla, jotka mieleen juolahti mm uistimen koukkua olen moiseen käyttänyt.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  30.  
    Liittyi Sep 2007
    Kai te ihmiset pesette itsenne?? Eihän tollaset 2vrk itävät taudit voi muutoin olla edes mahdollisia? Ellei sairastuneen karvoitus sitten ole lähellä simpanssin vastaavaa tai koiran nenää.
    Ei se itsensä peseminen aiheuta mitään ilmastonmuutosta tai alkoholiveron muutosta.
    Opetelkaa pesemään itsenne, niin maailma kirkastuu..
    Olen minäkin pillunnuolemisesta saanut angiinan..
    GHOSTWRITER
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen