Terve
ajattelin tänne pistää hiukka tekstiä kun yksinkertaisesti %&@uttaa niin paljon..
Olen katsellut jonkin aikaa pyöriä saksan maalta ja löysinkin sitten yhden joka olisi ollut mieleen.
No eikun yhteyttä ottamaan myyjään jne..kyseessä on siis ihan isompi mp-liike.
Pyysin lähettämään kopiot pyörän papereista s-postiin ja nehän tulivat ihan hetkessä ja kaikki näytti olevan OK.
Kaupat olivat jo alustavasti sovittu ja he laittovat minulle pankkitunnuksensa että voin siirrellä rahoja sovittuna päivän. Pyysin kuitenkin ennen rahojen siirtoa että tehtäisiin jonkun näköinen kauppakirja pyörän ostosta ja sen jälkeen laittaisin rahat tulemaan.
No useampi päivä vierähti ettei mitään paperia näkynyt eikä kuulunut eikä sähköpostiin vastailtu huonostikkaan, lopulta tuli vastaus kun uudelleen kyseltiin, jotain tyyliin että: kuljit tilaisuutesi ohi ja etteivät haluakkaan pyörää myydä minulle ja että on jo muita ostajia. olisit siirtänyt rahat jne jne.. Että silleen.. Vastasin asiallisesti viestiin että laitan rahaa kunhan jonnekkin paperiin saa eka nimen..
Tänään sitten huomasin ettei pyörä olekkaan mennyt kaupaksi mutta hinta on noussut aika rajusti jostain syystä.
Laitoin taas sähköpostia ja kyselin että mites se nyt tuollalailla ja kiinnostaako niitä tehdä jotain paperia..
hinta on nyt kuulemma se mitä on mutta ei muuta.
Kertaakaan kyseistä firmaa ei tuntunut kiinnostavan kauppakirjan teko pätkääkään, odottivat vaan että laitan rahaa heille.
Teinkö jotenkin väärin kun en siirtänyt rahoja heille "sokeasti" vai mitä olette mieltä ja miten muut ovat tehneet? En tiijä maistuu ajoittain hiukka kusetukselta..
¤%&ttu kun osaisin tuota saksan kieltä niin soittaisin ja keskustelisin hiukka asioista.. Tosin puhuvat kyllä englantiakin mutta oma ei ole ehkä kaikkein vahvinta.
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
http://gsx1400turbo.blogspot.com/
Älä hitossa lähettele rahojas mihinkään, vaikka saisitkin jonkinlaisen kauppakirjan. Haet mopon itse tai pyydät jotain rahtaria hakemaan joka ajelee Saksan maalla. Itse olen ostanut kaksi mopoo Saksasta. Molemmilla kerroilla olen antanut rahat luotettavalle rahtarille, joka on käynyt hakemassa mopon kuormaan.
Hoh hoijaa sun muuta.....
SLK 320
BUSA + ER 5
RF 600
FJ 900
XV 535
CAGIVA C12
HONDA DAX
HONDA MONKEY
POLKUPYÖRÄ
Kyllä aika moni tuntuu ostaneen pyörän niin että laittaa rahat vaan tilille ja rahtari käy sen hakemassa..
Ei tuntunut kyseisell rahtarille käyvän se että rahat annetaan mukaan koska jos myyvätkin pyörän ennen hakua jollekkin muulle niin menee hakureissu ihan turhaan.
pitää vissiin kysellä jotain muuta rahtaria..
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
Ihan oikein sinä olet toiminut. Kyllä jokin todiste kaupanteosta pitää olla ennenkuin rahat liikahtavat; kauppakirja tms. jossa on mainittu että omistusoikeus siirtyy vasta rahojen mukana. Rahtarit eivät yleensä käsittele rahaa, vain tavaraa, rahtikirjoja ja muita papereita.
Tässä tapauksessa olisi varmaan auttanut jonkin paikanpäällä olevan luotettavan tahon käyttäminen. Ne tosin sitten vähän laskuttavat työstään. Se antaa kuitenkin jonkinlaista turvaa eikä rahat mene niin helposti kankkulan kaivoon. Itse paikanpäällä asioiden hoitelukaan ei ole ilmaista.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
tuollaiseen kusetukseen ei pidä sortua. Nykypäivänä kusetetaan kaikkialla.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Mikähän tuo "isompi" liike mahtaa olla? Meinaan vaan, että jos olis ennalta tuttu...
Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
Kannattaa katsella sellaisia pyöriä jotka on juuri katsastettu(TÜV tai vastaava) ja pyytää lähettämään katsastuspapereista kopiot. Itse en ostaisi Suomesta käsin muualta kuin liikkeestä ja silloinkin välttäisin "löytöjä", koska jos pyörä on selvästi halvempi kuin muut vastaavat niin siinä on suurella tod.näk. jotakin vialla. Eli siis ne ensimmäiset ilmoitukset mobile.de:ssä tai motoscout24:ssa.
Itsellä on kokemusta yhdestä saksalaisesta mp-liikkeestä ja olen ollut todella tyytyväinen heidän palveluunsa. Jos haluat katsoa kyseisen liikkeen tarjontaa niin voin antaa heidän nettisivujen osoitteen.
...
Joo pistä vaan osotetta näkymään mistä olet pyörän ostanut!
no kaipa tänne voi sen liikkeen nimenkin laittaa eli http://www.zager.de/ on se liike mistä pyörää kattelin ja yritin kauppojakin tehdä..
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
Mahtaako muuten mitenkään vaikuttaa se, että siellä on sesongin alku kovimmillaan ja asiakkaita kiertää tungokseen asti potkimassa renkaita ja jopa ostamassa. Helposti jää kirjeitten kirjoittelu englanniksi kauppiaalta tekemättä, vaikka kuinka haluaisi.
Parhaan palvelun saa kun menee itse paikanpäälle, tarkastaa pyörän ja tekee kaupat.
Kyllä pitää vastuullista kauppiastakin ymmärtää, ettei jaksa kaikkiin kyselyihin ulkomaille vastailla. Niitä kun on niin monenmoista kyselijää netissä ja kuitenkin kauppiaan pitää hommasta palkkansa saada. Pitää siis keskittyä niihin konkreettisiin asiakkaisiin liikkeessä.
![]()
Edelleen, hyvin se kauppias vastaili ja teki kauppaa siihen asti kunnes kyseltiin kauppakirjaa, siitä lähtien ei ole juuri mitään järkevää kommentia sieltäpäin tullut..
Kun kauppakirjasta kyseltiin loppui mielenkiinto kuin seinään. Ei luulis niin vaikea asia olevan tehdä yksi kauppakirja varsinkin kun laitoin niille vielä pohjan maililla..
Pitäkööt kotteronsa..
Eniten potuttaa juuri se ettei vastailla kun jotain kysellään, varsinkin kun on jo osittin sovittu kaupasta.. Jos kerran liikkeellä on s-posti joka on tarkoitettu juuri asiakkaiden kyselyihin niin kai niihin kysymyksiin kuuluu vastatakki??
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
Firman nimi on Biker's Paradise ja sijaitsee n. 30 km Münchenin etelä puolella. Klaus Rödder niminen herra puhuu hyvää englantia ja vastailee mielellään kysymyksiin. Liikkeen lähellä sijaitsee TÜV:n konttori, joten uskoisin että katsastustodistuksen saaminen ei tuota ongelmaa.(Metallimies @ Maalis. 30 2008,11:15) kirjoitti
Olisin kiitollinen jos pyöräkauppoihin päätynyt kertoisi mistä oli saanut osoitteen, niin jos vaikka saisin tulevaisuudessa jotain alennusta...
Hitto, en saanut linkkiä toimimaan jostain syystä
Tässä kuitenkin osoite: www.dermotorradmarkt.de
...
Tuo on kyllä totta. Itse kun olin pyörää ostamassa ja lähettelin kyselyitä sinne tänne englanniksi ja vaikka sanoin että asun saksassa niin harvasta paikasta vastausta tuli. En tiedä oliko syynä kiireellisyys vai kielimuuri.(puimurikuski @ Maalis. 30 2008,11:46) kirjoitti
![]()
...
http://www.dermotorradmarkt.de
no eihän tuo ruvennu toimimaan vaikka esikatselussa toimiikin
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
Viime keväänä kun ostin pojalle mopua, niin kävi juur noin kuin yllä oli tapahtunut.
Ekaks kauppias oli innokas ja sitten kävi niin, että en saanutkaan enää vastauksia ja kauppiastakaan kiinni.
Pyysin sitten hyvää ystävää, joka käy ko. pikkukaupungissa töissä, käymään liikkeessä ja kysedlemässä, mikä tökkii. Tulihan se vastauskin: sillä aikaa kun kauppias keskusteli ulkomaanpellen kanssa, oli toinen myyjä myynyt mopon.
Siis oli tullut ostaja rahan kanssa kauppaan.
Mutta eihän tuo nyt niin ihmeellistä ole: iso maa ja kaikki järjestyy. Kaverini käynnin jälkeen olin varmaan saanut uskottavuutta, että olin olemassa, ja kauppias hommasi
vähän vähemmän ajetun, mutta samanlaisen pelin tilalle ja samaan hintaan.
Vieläkin olen sitä mieltä, että paikanpäälle pitää mennä... ainakin jonkun, jolla on täpäskää taskussa ...
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat