Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Onko kellään muulla ollut havaintoa että pyörää käy "kylmänä" jopa termostaatin vaihdon jälkeenkin??? Onko vika edelleen termostaastissa? ( en usko), lämpömittarissa? Tuulettimet pörähtää kuitenkin kesä kuumalla pyöriin hellepäivinä ja pitkässä kaupunkiajossa. Onko vastaavanlaisia kokemuksia ja parannusehdotuksia niihin?
  2. #2
    Ihan normaalia. Viimekesänä ei pörähtäny kertaakaan tuulettimet käyntiin. Mittari on kutakuinkin puolessa välissä. (ettei vain jäänyt ilmaa järjestelmään)
    Yamaha YFZ1000R Thunderace -01
    Yamaha FZR600 -93
  3. #3
    Pitäis kaupunkiajossa mittarinkin heilahtaa, matka ajossa ajo viima tiputtaa lukemia ja syynä lienee suojaamaton anturin paikka...en tiedä....vois olla...mutta samat ongelmat itselläkin ja kone kyllä kehrää kuin eukon monitoimikone eli ei se ainakaan rikki mene.
    Emäntää voi kusettaa puhelimessa vaan koiraa ei!
  4. #4
    Niin kuulemma on syy että anturi "kylmässä" paikkaa.Letti lähtee pyöriin 110'c. Yksi vaihtoehto on hommata lämpömittari öljyntäyttökorkin tilalle, onko kellään kokemuksia semmosesta
    Yamaha YFZ1000R Thunderace -01
    Yamaha FZR600 -93
  5. #5
    Kyllä lämpömittari pelittää. Kysymys on omasta periaatteestani että jos termari on vaihdettu, pitäisi koneen lämpöjen olla mittarin mukaan kohdallaan. ( Ennen vanhaan oli niin )Kokeilin jopa laittaa pari pätkää alumiini teippiä jähdyttäjän yläreunaan ja avot, lämpömittari näytti suht koht normaaleja lukemia. Mites toi jäähdytysjärjestelmän ilmaus , onko kokemuksia? Muuten kone käy ja pelittää hienosti.
    Paitsi takajalkatappeja täytynee mamman takia siirtää mahdollisuuksien mukaan eteenpäin.
  6. #6
    Mulla on ollu pari thunderacea ja niissäkään lämpömittari ei noussu normaalitilanteessa juurikaan.
    Käsittääkseni sen ei kuulukkaan nousta sillä anturia ei ole sijoitettu esim.sylinterinkanteen vaan muistaakseni se on siellä jäähdytin/letkukompleksissa. Eli mittari rupee nouseen vasta kun koko järjestelmän lämpötila nousee, mukaanlukien jäähdytin.
    Mikähän idea yamahalla tuossakin on ollut?
    Flektien anturikin kytkee vasta kun kone on jotain 110astetta.
    Flektinanturin kun vuoraa jollain niin saa flektit päälle n.100asteessa.
  7. #7
    Koitanpa tuota flektianturin vuoraamista, kiitos vinkistä. Toi 110 astetta tuntuu aika hurjalta, satanen sopisi paremmin omaan ajattelumaailmaan.
  8. #8
    Tosiaan, jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta otetaan vinkkejä vastaan. Mulla meni 3 dl vähemmän jäähdytysnestettä kuin manuskassa lukee... joko järjestelmään jäi vanhaa tököttiä tai iso ilma kupla tai manuskassa luki väärin. Niin, manuskassahan se ilmauksen tekeminen neuvotaan mutta tuo lontoon murre sujuu huonosti. Pyörä on YZF 750 mutta eiköhän siinä ole aika lailla samanlainen jäähdytysjärjestelmä kuin Thunderacessa

    JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
  9. #9
    riippuu yzf750sen vuosimallista. ekat 93-4 mallit ovat erilaisella jäähdyttimellä kuin vanhemmat.
    se anturi on sellaisessa paikassa ettei voi vauhdissa näyttää oikein. muissakin yamahoissa samaa oiretta, jota jotkut ovat korjailleet laittamalla ulkoisen anturin kannen poistoletkun liitäntään. silloin näyttää aina oikein. ainakin partanen viritteli kilpuriinsa tuollaisen toisen lämpöanturin.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  10. #10
    Eli termostaatti ilmeisesti pelittää ihan ok mutta ongelmana on siis anturin "väärä" sijoitus.Kiitos vinkeistä. Pitänee viikonloppuna alkaa tutkiskelmaan ongelmaan ratkaisua.
  11.  
  12. #11
    Lainaa (Cterror @ Helmi. 16 2006,10:22) kirjoitti
    riippuu yzf750sen vuosimallista. ekat 93-4 mallit ovat erilaisella jäähdyttimellä kuin vanhemmat.
    Kun jörkalta loppuu tiedot alkaa saivartelu ;)
    Tarkoitat varmaan uudemmat eikä vanhemmat.
    Joo, oma YZF on vuosimallia -95

    JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95