Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Onko teillä kokemuksia ko. pyöristä? Vaativatko nämä pyörät jatkuvaa huoltoa ja entä kestävyyden kanssa? paljonko näistä pyöristä oikein pyydetään (vm. 95 ja eteenpäin)?
    Vilkaiseppa Kurapyöräfoorumia; siellä ollut paljon keskustelua molemmista.

XT:stä kokemusta 600cc Teneren muodossa parilta vuodelta ja kestävä patahan se (maailmalta löytyy monen monituista +200.000 km ajettua XT:tä ja ei kai se Suzukikaan nyt hirveästi huonompi ole). Tuo "jatkuva huolto" nyt vähän hämäävä käsite, mutta normaalilla kunnossapidolla todella luotettavia matkakavereita. Ruuvisäätöiset venttiilit ja vähän liikkuvia osia, joten eipä tuommoista tarvitse paljon huoltoihin tyrkyttää, vaan kaiken tarvittavan voi tehdä itse.
    ...
    Sen verran viilaan pilkkua, et noi -90 luvun doktorit on 650 kuutioisia. Itse ostin viime loppukesästä suzukin ja mukavat kyydit antoi sen muutaman tuhatta mitä kerkesin ajamaan ennen seisonta-aikaa. Startin vapaakytkimen kilahdettua jouduin tutustumaan tekniikkapuoleen ja täytyy kyllä sanoa, että on sen verran yksinkertaista tekniikkaa että tällainen vähän kokemattomampikin korjaaja pärjäsi sen kanssa. Ostin oman pyöräni speedermanilta, joka tuo Italiasta käytettyjä mopottimia mielestäni aika kohtuuhintaan. Omani (-95 mallia) tuli maksamaan kaikkineen veroineen yms. jotakin kolmen ja puolen tonnin paikkeilla. Taitaa niitä kyllä suomipyöriäkin tai ainakin kilvissä olevia tuontipyöriä saada samaan tai halvempaankin hintaan. Joka tapauksessa Suzukia voin suositella vaatimattoman kokemukseni pohjalta ja Yammua olen aina kuullut pelkästään kehuttavan.
    Suosittelen lämpimästi omaa malliani DR 650SE, vm 1997 alkaen-->

ei maailman tehokkain mutta mutta mukava ja kevyt, 147 kg kuivapaino.
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
    eikös -96 tullut jo tuo kevyempi ja pari hepoa tehottomampi tohtori? jos sitä ensi kesänä sellaisellakin kurvailisi.. ilmeisesti hiukan saa potkua lisäiltyä noihin kaasarin vaihdolla yms? leikkikaluksi tulisi tänne ja pienen reissun heittoon.. mites se keulii??
    Lainaa (santtu-cbr @ Elo. 08 2006,18:59) kirjoitti
    mites se keulii?? * * *
    hyvin keulii ja kilahtaa pitkää siivua vetäessä, jossei tee pikku modauksia yläkerran voiteluun...
    <p><strong>CBR1000RR 2005</strong></p>
    Lainaa (Teekki @ Elo. 08 2006,20:27) kirjoitti
    mites se keulii??
    hyvin keulii ja kilahtaa pitkää siivua vetäessä, jossei tee pikku modauksia yläkerran voiteluun...
    Ai kilahtaa vai? Kuinka pitkä on pitkä siivu?

Mulla on -00 tohtori, joka on siis tuota uudempaa, pari hepoa tehottomampaa mallia. Pisimmät siivut muutaman kilometrin ja yleensäkin eturengas viettää ilmassa varmaan ennemmin prosenteissa kuin promilleissa laskettavan osuuden ajasta, eikä kilahtamisen merkkejä vieläkään näy... kai mä sit vaan en osaa vetää pitkiä siivuja
    Lainaa (MadMan @ Elo. 08 2006,20:34) kirjoitti
    mites se keulii?? * * *

Mulla on -00 tohtori, joka on siis tuota uudempaa, pari hepoa tehottomampaa mallia. Pisimmät siivut muutaman kilometrin ja yleensäkin eturengas viettää ilmassa varmaan ennemmin prosenteissa kuin promilleissa laskettavan osuuden ajasta, eikä kilahtamisen merkkejä vieläkään näy... kai mä sit vaan en osaa vetää pitkiä siivuja *
    jaa, en tiiä mikä on pitkä siivu. 600 tohtorit ainakin kärsii noista nokan voiteluongelmista. käsittääkseni näin on myös uudemmissa. ei ne välittömästi hajoa vaan ajan mittaan... * *
    Lainaa (Teekki @ Elo. 09 2006,07:15) kirjoitti
    mites se keulii??

Mulla on -00 tohtori, joka on siis tuota uudempaa, pari hepoa tehottomampaa mallia. Pisimmät siivut muutaman kilometrin ja yleensäkin eturengas viettää ilmassa varmaan ennemmin prosenteissa kuin promilleissa laskettavan osuuden ajasta, eikä kilahtamisen merkkejä vieläkään näy... kai mä sit vaan en osaa vetää pitkiä siivuja
    jaa, en tiiä mikä on pitkä siivu. 600 tohtorit ainakin kärsii noista nokan voiteluongelmista. käsittääkseni näin on myös uudemmissa. ei ne välittömästi hajoa vaan ajan mittaan...
    Kandee muistaa, että noi 600 darrat on n. 20v wanhoja ja kukaanhan ei tiedä miten on öljyjä vaihdeltu ym. Noi ilma/öljy koneet tuhoo aika nopeesti öljyt.

Eiköhän tossa ajassa jotain ala jo olemaan, vaikka noi kestää kyllä helvetisti.

DUCATI is just the Italian word for Harley.
    mites se keulii??

jaa, en tiiä mikä on pitkä siivu. 600 tohtorit ainakin kärsii noista nokan voiteluongelmista. käsittääkseni näin on myös uudemmissa. ei ne välittömästi hajoa vaan ajan mittaan...
    Henk. koht. Madiksen ajoa jonkun vuoden katsoneena vois melkein todeta ,että ajaa melkein useammin yhdellä kuin kahdella renkaalla.. ..eli ainakaan hänen yksilössään tuskin tuota voiteluongelmaa on..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    mites se keulii??

Sen uskon kyllä, että noi vanhemmat tohtorit on voiteluongelmaisia. eilen rupesin nimittäin muistelemaan, että entisen työkaverin Savage (jossa siis on käsittääkseni aika tarkalleen sama kone kuin vanhemmissa tohtoreissa) leipo yläkertansa juuri puutteellisen voitelun takia. Venttiilinnostajat sieltä lähti kulumaan ja nokka sitten toki myös.

Mutta noissa uudemmissa tuskin mitään voiteluongelmia on, sen verran on tullu ajeltua yhdellä renkaalla, että kyllä toi ois aivan varmasti jo kilahtanu, jos keulimisesta kilahtais. Tai no, jos tankillisen (~200km) vetää putkeen keula pystyssä niin voihan se olla...
  12.  
    Lainaa (MadMan @ Elo. 11 2006,08:44) kirjoitti
    Sen uskon kyllä, että noi vanhemmat tohtorit on voiteluongelmaisia. eilen rupesin nimittäin muistelemaan, että entisen työkaverin Savage (jossa siis on käsittääkseni aika tarkalleen sama kone kuin vanhemmissa tohtoreissa) leipo yläkertansa juuri puutteellisen voitelun takia. Venttiilinnostajat sieltä lähti kulumaan ja nokka sitten toki myös.

Mutta noissa uudemmissa tuskin mitään voiteluongelmia on, sen verran on tullu ajeltua yhdellä renkaalla, että kyllä toi ois aivan varmasti jo kilahtanu, jos keulimisesta kilahtais. Tai no, jos tankillisen (~200km) vetää putkeen keula pystyssä niin voihan se olla...
    voi olla että on paranneltu noihin uudempiin tohtoreihin. jotenkin mulla on sellanen muistikuva, että noita 650 dr:iä ois kanssa kilahdellu, samasta syystä. voipi olla että muistan väärinkin... *