Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 91:sta
  1. #1
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  2. #2
    Tuo oli selvästi moottoripyöräilijän syy kun otti nosturin syliinsä.

    Onhan täälläkin moneen kertaan todisteltu kuinka nykyautoilla on turvallista vetää sitä kärryä motarinopeuksilla. Kyllä se perässä tulee.
  3. #3
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Peräkärryn kiinnitysajokortti!

    Kesähuvilasatamassamme kaverit tuli uudella sea doo 300 heppasella (oikein mapitettu) vesiskootterilla rantaan ja pakittivat laskua varten. Sinne meni koko järjestemä, traileri uppos ja vesiskootteri jäi onneksi kellumaan.
    Tässä tapauksessa selvittiin huumorilla........tragediakin olisi voinut olla toinen mahdollisuus matkan varrella.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  4. #4
    Ja Ila-Sanomat uutisoi tapauksen näin:

    **Moottoripyörä törmäsi peräkärryyn Espoossa – kuljettaja loukkaantui vakavasti**

    Pelastuslaitoksen mukaan onnettomuus sattui, kun moottoripyörä törmäsi loivassa mutkassa vastaantulevien kaistalle ajautuneeseen, henkilöauton kuljettamaan peräkärryyn. Myös moottoripyörän edellä ajanut pakettiauto törmäsi peräkärryyn.

    Pakettiauto ja moottoripyörä vaurioituivat onnettomuudessa ajokelvottomiksi.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  5. #5
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Tuo oli selvästi moottoripyöräilijän syy kun otti nosturin syliinsä.

    Onhan täälläkin moneen kertaan todisteltu kuinka nykyautoilla on turvallista vetää sitä kärryä motarinopeuksilla. Kyllä se perässä tulee.
    Ja motarilla jopa ohitellaan kärry perässä, vaikka ohitettava ajaisi sallittua nopeutta.
    Niissä tilanteissa on kyllä jo tehnyt mieli soittaa poliisi paikalle.
    Jos joskus tien päällä tarkastettaisiin nuo yhdistelmät, veikkaan, että pääosassa olisi jotain puutteita sidonnassa tai kuormauksessa.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  6. #6
    Jos se nosturi oli jo osunut edelläajaneeseen pakettiautoon, niin paljonkohan mahtoi olla turvaväliä siihen pakuun jos moottoripyöräilijä ei ehtinyt väistämään? Luulisi että se ensimmäinen törmäys olisi ottanut perävaunusta suurimmat vauhdit pois.

    Monesko idiootti tämä on joka törmää samaan kasaan edellä kolaroineen kanssa? Kannattaako oikeasti roikkua edelläajavan perässä kiinni?
  7. #7
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Tuo oli selvästi moottoripyöräilijän syy kun otti nosturin syliinsä.

    Onhan täälläkin moneen kertaan todisteltu kuinka nykyautoilla on turvallista vetää sitä kärryä motarinopeuksilla. Kyllä se perässä tulee.

    Oiskohan syynä moottoripyörässä olleet laittomat pakoputket, joiden liian kovat desibelit saivat nosturin irtoamaan? Äkkiä nyt ne katsastukset mottoripyöriin, että tulevaisuudessa saavat nosturinvetäjät rauhassa hinailla eikä vastaavia tapauksia pääse tapahtumaan
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  8. #8
    Etukilpi olisi saattanut pelastaa onnettomuudelta. Hienoa että meistä parhaat (terkale) pystyvät tämmöisenkin ennakoimaan..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  9. #9
    Lainaa LaMasquerade kirjoitti Katso viesti
    Etukilpi olisi saattanut pelastaa onnettomuudelta. Hienoa että meistä parhaat (terkale) pystyvät tämmöisenkin ennakoimaan..
    TURVAVÄLI olisi voinut pelastaa, täyttä typeryyttä että kakkosenakin törmää.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #10
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Jos se nosturi oli jo osunut edelläajaneeseen pakettiautoon, niin paljonkohan mahtoi olla turvaväliä siihen pakuun jos moottoripyöräilijä ei ehtinyt väistämään? Luulisi että se ensimmäinen törmäys olisi ottanut perävaunusta suurimmat vauhdit pois.

    Monesko idiootti tämä on joka törmää samaan kasaan edellä kolaroineen kanssa? Kannattaako oikeasti roikkua edelläajavan perässä kiinni?
    Ja vielä poliisi jäänyt ohjaamaan liikennettä ettei muut törmää kärryyn. Mitä idiooteja eihän siihen nyt enää ketään voi törmätä kun kaksi jo törmännyt. olisivat vaan laskenet rajoitusta ja ruvenneet sakottamaan.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  11. #11
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    TURVAVÄLI olisi voinut pelastaa, täyttä typeryyttä että kakkosenakin törmää.
    Turvaväli tosiaan auttaa kun irtonainen kärry tulee vastaan ja kimpoilee edellä olevista autoista tonnin lasti päällä. Miettikää nyt vähän!
    Elämä on onneksi mutkikasta
  12. #12
    Toi iltasanomien otsikointi kyllä pisti vähän vihaksi, jutussa juuri ja juuri mainitaan että kärry tullut väärälle kaistalle edes.
    Harley Davidson Sportster 883/1200 - 2006 - Nykyinen
    Kawasaki Z750 - 2004 - EX
    Yamaha XJ Diversion S 600 - 1992 - EX
  13. #13
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Turvaväli tosiaan auttaa kun irtonainen kärry tulee vastaan ja kimpoilee edellä olevista autoista tonnin lasti päällä. Miettikää nyt vähän!
    Turvavälin merkitystä ei voi riittävästi liikenteessä korostaa ja kunnollinen turvaväli antaa aina tilanteeseen enemmän aikaa. Perässä roikkuja on aina myöhässä, kun edessä alkaa tapahtua. Parantunut jarrutekniikka auttaa myös kokematonta kuljettajaa ottamaan niistä kaiken hyödyn irti ja jarruttavat akselit sekä renkaat välittävät kitkaa entistä paremmin tien pintaan.

    Kaikki menee hyvin liikenteessä siihen asti, kun asiat sujuvat, oli se oma turvaväli mikä hyvänsä. Jostain kumman syystä se turvavälin merkitys ei vain ole, edes meille kaikille motoristeille selvä juttu tuolla tienpäällä liikenteessä.

    https://www.youtube.com/watch?v=2mDoVbdSkBo
    https://www.youtube.com/watch?v=66qMh5kdXJQ

    Turvallisuus lähtee ihan meistä itsestämme ja puutteita sekä ei niin hyviä tapoja voi aina kukin meistä parantaa, kun vain huomaa niihin tarpeen.
    Liika on aina liikaa, mutta kohtuus on ehdottomasti liian vähän
  14. #14
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Niin että karkasko se henkilönostin peräkärrystä vai koko peräkärry lasteineen? Jos vetokita on kunnossa ja lukittuna, ei kärry kyllä ihan helpolla koukusta irtoa.
    Superbike #7
  15. #15
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa oliver hardy kirjoitti Katso viesti
    Turvavälin merkitystä ei voi riittävästi liikenteessä korostaa ja kunnollinen turvaväli antaa aina tilanteeseen enemmän aikaa. Perässä roikkuja on aina myöhässä, kun edessä alkaa tapahtua. Parantunut jarrutekniikka auttaa myös kokematonta kuljettajaa ottamaan niistä kaiken hyödyn irti ja jarruttavat akselit sekä renkaat välittävät kitkaa entistä paremmin tien pintaan.

    Kaikki menee hyvin liikenteessä siihen asti, kun asiat sujuvat, oli se oma turvaväli mikä hyvänsä. Jostain kumman syystä se turvavälin merkitys ei vain ole, edes meille kaikille motoristeille selvä juttu tuolla tienpäällä liikenteessä.

    https://www.youtube.com/watch?v=2mDoVbdSkBo
    https://www.youtube.com/watch?v=66qMh5kdXJQ

    Turvallisuus lähtee ihan meistä itsestämme ja puutteita sekä ei niin hyviä tapoja voi aina kukin meistä parantaa, kun vain huomaa niihin tarpeen.
    Turvaväli on tietenkin hyvä asia ja auttaa moneen juttuun. HajaBussi pysähtyi 23m-80kmh. Jarruton 1000kg painava kärry pysähtyy sitten kun pysähtyy eli turvaväli pitäisi olla 1 sekuntti+23m+kärryn pysähtymis matka.
    On tosiaan aika typerää laittaa onnettomuus liian pienen turvavälin piikkiin.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  16. #16
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Turvaväli tosiaan auttaa kun irtonainen kärry tulee vastaan ja kimpoilee edellä olevista autoista tonnin lasti päällä. Miettikää nyt vähän!
    Kannattaa tosiaan miettiä. Ihan pakettiauton perässä ajaessa ei käytännössä näe ollenkaan mitä edessäpäin tapahtuu. Pidempi väli auttaa näkemään suuremman siivun edessä olevasta tiestä ja tapahtumista, vaikkapa kärryn irtoamisen saattaa havaita jo ennen kuin se törmää edessä ajavaan ja on mahdollisuus hidastaa omaa nopeutta ja suunnitella mihinpäin väistää.

    Autoissa on neljä pyörää pitämässä laitetta pystyssä äkillisessä väistössä ja peltiä etupuoleella suojaamassa tiellä olevalta tai lentävältä romulta. Moottoripyörässä ei ole, ja väistöliikkeetkin vaatii hiukan ennakointia kun kääntyminen ei tapahdu ihan pelkästään sarvista kääntämällä.

    Silti usein juuri moottoripyöräilijät ajavat ihan muutaman metrin päässä edellä ajavista tai toisistaan. Viime vuosilta on useita onnettomuuksia joissa kaksi moottoripyörää on ajanut samaan kasaan ja joko kuollut tai loukkaantunut vakavasti. Edellinen tapaus 8.7. jolloin ohittanut auto törmäsi samalla kertaa kahteen moottoripyöräilijään joista toinen kuoli. Tuosta kolme viikkoa eikä tuo riittävän välin pitäminen vaan näytä menevän perille kuin yksi motoristi kerrallaan. Ja osa niistäkin joutuu sitten vaihtaman kulkuneuvoa ruumisautoon tai sähkäriin.
  17. #17
    Lainaa Gukkuu kirjoitti Katso viesti
    Toi iltasanomien otsikointi kyllä pisti vähän vihaksi, jutussa juuri ja juuri mainitaan että kärry tullut väärälle kaistalle edes.
    Jep. Miettikääs millaisesta tapahtumasta iltsarit repisi otsikon "Moottoripyöräilijä ajoi päin hauliparvea".
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  18. #18
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    TURVAVÄLI olisi voinut pelastaa, täyttä typeryyttä että kakkosenakin törmää.
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa tosiaan miettiä...
    Voitko, näin "asiantuntijoina" kertoa, kuinka lyhyt (olematon) turvaväli tällä henkilönostimeen törmänneellä motoristilla oli?

    Ja kuinka pitkän turvavälin pitää olla, että ehtii väistää, tai jopa tehdä u-käännös ja kiihdyttää pakoon, omalla kaistallaan yllättäen vastaan rynnistävää henkilönostinta/peräkärryä?
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  19. #19
    Ollaanko nyt lynkkaamassa kyseistä motoristia?

    Haloo ihan oikeasti...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  20. #20
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Ollaanko nyt lynkkaamassa kyseistä motoristia?

    Haloo ihan oikeasti...
    Ei missään tapauksessa. Itse kyllä tykkään pitää pitkän välin edellä meneviin isoihin möhkäleisiin. Peittävät mokomat muuten näkökentästä liian suuren sektorin eikä pysty ennakoimaan. Sekään ei auta jos vastaantulevalta kaistalta pölähtää eteen jotain omalla kohdalla, vaikka rekan renkaan pinta.

    Tuo iltsarin otsikointi se syyllistävä oli.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  21. #21
    Pitäisi oikeasti kerätä adressi joka lähetetään kaikille uutisia Suomessa kirjoittaville tahoille. Aiheena media vastuullisuus, moottoripyöräilijöiden syyllistäminen ja sen vaikutukset yleisiin liikenne asenteisiin ja turvallisuuteen.
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  22. #22
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi oikeasti kerätä adressi joka lähetetään kaikille uutisia Suomessa kirjoittaville tahoille. Aiheena media vastuullisuus, moottoripyöräilijöiden syyllistäminen ja sen vaikutukset yleisiin liikenne asenteisiin ja turvallisuuteen.


    Tää olis hyvä! Ite meinasin laittaa samantien aamulla palautetta kun luin otsikon ja vertasin oikeaan sisältöön.
    Harley Davidson Sportster 883/1200 - 2006 - Nykyinen
    Kawasaki Z750 - 2004 - EX
    Yamaha XJ Diversion S 600 - 1992 - EX
  23. #23
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Voitko, näin "asiantuntijoina" kertoa, kuinka lyhyt (olematon) turvaväli tällä henkilönostimeen törmänneellä motoristilla oli?
    Riittämättömän lyhyt. Sille että kärry irtoaa kohdalla ei mahda mitään, mutta se että törmäilee edellisen kanssa samaan on oma valinta.

    Ja motoristi lienee jo lynkannut itse itsensä, muut voi sitten miettiä kannattaako jatkossakin ajaa ihan edelläajavien takapuskureissa kiinni, ja mitä siitä voi seurata. Jotenkin luulisi että motoristina pystyisi vaikuttamaan edes yhden tienkäyttäjän käytökseen eli itsensä, mutta eipä näköjään.
  24. #24
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    , sen vaikutukset yleisiin liikenne asenteisiin ja turvallisuuteen.
    Asnteisiin yleensä, vaiko luupäämotoristien asenteisiin/turvallisuuteen?

    Toisesta ketjusta poimittuna näitä "asenteita":
    "I don't ride a bike to add days to my life. I ride a bike to add life to my days"
    "Tiestöön nähden sopiva nopeus näillä perähikiän nopeusrajoituksilla tarkoittaa yleensä vähintään 2xtikkari... "
    "Nykypyörällä 80 on silkkaa köröttelyä."
    "Niin että paljonko niitä ylinopeuksissa kuolleita on? "
    " jos matka loppuu kun moottori vetää täysillä, niin onhan tyylikäs lähtö"
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  25. #25
    Liian vaarallista ajella pelkkien idioottien seassa. Fiksu pysyy kotona siihen asti että lapsilta ja luupäiltä kielletään kaikki.
    Supermoto
  26. #26
    Voi taivas tätä ketjua. Menkää nyt helvetti vaikka ajamaan jos noin paljon kiristää.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  27. #27
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Asnteisiin yleensä, vaiko luupäämotoristien asenteisiin/turvallisuuteen?

    Toisesta ketjusta poimittuna näitä "asenteita":
    "I don't ride a bike to add days to my life. I ride a bike to add life to my days"
    "Tiestöön nähden sopiva nopeus näillä perähikiän nopeusrajoituksilla tarkoittaa yleensä vähintään 2xtikkari... "
    "Nykypyörällä 80 on silkkaa köröttelyä."
    "Niin että paljonko niitä ylinopeuksissa kuolleita on? "
    " jos matka loppuu kun moottori vetää täysillä, niin onhan tyylikäs lähtö"
    Mites nämä nyt liittyy villinä vastaan tulevaan peräkärryyn? Ja ennen kuin alat haukkumaan ketään muita yksittäisten kommenttien perusteella, suosittelisin katsomaan peiliin ja miettimään hartaasti, että oletko varmasti yhtään muita parempi ihminen.
    Superbike #7
  28. #28
    muutaman miljoonan kilometrin kokemuksella niin hekilöautolla rekalla ja moottoripyörällä euroopan teiltä...40vuotta kortillisenakin ajellu....
    voin sanoa ett on hyvä huudella turvavälistä kun ei oo ite ollu tilantees mukana....
    mietippä poika et oot saanu mopos pysään ja silti vastaan tuleva perävaunu jyrää sut..... et se siitä sun turvälistäs
    noin viisas on varmaa kotona ja kulkee tiellä vaan kun muiden ääntä tai valoja ei näy....
  29. #29
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Asnteisiin yleensä, vaiko luupäämotoristien asenteisiin/turvallisuuteen?

    Toisesta ketjusta poimittuna näitä "asenteita":
    "I don't ride a bike to add days to my life. I ride a bike to add life to my days"
    "Tiestöön nähden sopiva nopeus näillä perähikiän nopeusrajoituksilla tarkoittaa yleensä vähintään 2xtikkari... "
    "Nykypyörällä 80 on silkkaa köröttelyä."
    "Niin että paljonko niitä ylinopeuksissa kuolleita on? "
    " jos matka loppuu kun moottori vetää täysillä, niin onhan tyylikäs lähtö"
    Alan pikkuhiljaa rakastua.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #30
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Riittämättömän lyhyt. Sille että kärry irtoaa kohdalla ei mahda mitään, mutta se että törmäilee edellisen kanssa samaan on oma valinta.

    Ja motoristi lienee jo lynkannut itse itsensä, muut voi sitten miettiä kannattaako jatkossakin ajaa ihan edelläajavien takapuskureissa kiinni, ja mitä siitä voi seurata. Jotenkin luulisi että motoristina pystyisi vaikuttamaan edes yhden tienkäyttäjän käytökseen eli itsensä, mutta eipä näköjään.
    Mistä käy ilmi, että turvaväli oli liian lyhyt tai ajettiin puskurissa kiinni? Voi olla, että tilanne eskaloitui mutkassa näkyvyyden eteenpäin ollessa lyhyt. Voi olla, että kärryn liikkeet olivat irtoamisen ja ensimmäisen törmäyksen jälkeen täysin ennalta arvaamattomia. Kuinka pitkällä turvavälillä asiantuntijat itse ajelevat?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen