Pitääkö paikkansa,et apliliassa on rotaxin valmistama kone,kuten uusi mp-mailma väittää.
Olen aina luullu et aprilia valmistais itse koneensa.
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.![]()
Kyllä (ainakin siis jos puhutaan Mille/Tuono/falco konstuktiosta)(tinke @ Helmi. 11 2006,14:47) kirjoitti
<br />
Ja uudessa Stradassa on Yamaha/Minarelli mylly, V-koneet ja piikkiset Rotaxin, skootteripuolella Vespan/Piaggion koneita.
Taivas saa odottaa
Käsittääkseni kyseessä on "vain" Rotaxin suunnittelema kone, jota Aprilia valmistaa/on kehitellyt eteenpäin, etenkin tuo 60 asteen sylinterikulma vaati aikalailla työtä, ennenkuin tasapainotus saatiin kohdalleen. Eikä Aprilia ole julkaissut tasapainottamiseen tarvittavia tietoja, toisin kuin muut valmistajat, mistä seuraa se, ettei kevyempiä mäntiä ja esim. Carilloja laiteta ihan noin vain koneeseen...(tinke @ Helmi. 11 2006,14:47) kirjoitti
-A.Miller
Taitaa se Rotax tehdäkin ne moottorit. Täältä löytyy Rotaxin valmistusohjelma mp-moottoreista (lista näkyy olevan '04, mutta kyllä siellä tuo litrainen veekakkonenkin on).(A.Miller @ Helmi. 13 2006,08:06) kirjoitti
...
No sittenhän ne on Apriliassa ihan hyviä moottoreita. Ainakin kelkoissa Rotax parhaat ja kestävimmät koneet valmistaa...
Jos Tädillä on pallit, niin se on setä...
Rotaxejahan näissä on ja kuten sanottu, ei mitään ihan huonoja koneita, vaikka epäilijöitä aina riittääkin.
RSV Mille
Pari vuotta sitten muistan jutun Aprilian tehtailta ja jutussa mainittiin, jotta Aprilia suunnitteli koneet ja Rotax teki. Lukuunottamatta jotakin pientä skootterin konetta. Muutenkaan tehtaalla ei ollut kovin paljoa omaa osantekoa vaan nekin teetettiin muualla. Mitä sitä ruutia keksimään uudestaan...
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Rotaxin kanssa yhteistyöstä ollaan luopumassa, uudet koneet suunnitellaan itse:
Aprilialta uusia malleja
Janne
www.urheilukuvat.net