...ja valittelin fz6 vaihteiston toimintaa, kun moottori on tosi kuuma. No siellä kaveri tuumas että ei usko mekaaniseen vikaan, seuraavassa öljynvaihdossa eri merkkiset öljyt sisään. Suositteli Shell advancea 10w-40 (nyt sisällä castrol gps 10w-40) Mitä te olette mieltä asiasta millä parhaiten fz6 on toiminu?
Ja sit en tarvii niitä kommentteja et "mulla samat öljyt ollu uudesta asti ja hyvin toiminu" Eihän sillon pysty antamaan hyvää vastausta jos ei ole useammilla öljyillä vehjettä testannu....![]()
Mulla tosin isofasu, mutta olen kokeillu Gastrolia, Teboilin Superbike oilia ja Bellrayn litkuja. Tähän mennessä toi Bellray on kyllä ollu mulle se paras. Verratuna varsinkin Gastroliin ni paljon pehmeemmin pelaa toi laatikko...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
On niissä öljyissä eroja, myös VFR:n aski tuntuu tykkäävän enemmän yhdestä kuin toisesta.
1000
Mulla ei myöskään Castrolin GPS toimi juuri mitenkään, mut saman valmistajan GP-öljy toimii taas tosi hyvin. Mulla tosin on tollanen ykspyttynen holo, joka tuntuu vaativan mineraaliöljyä toimiakseen, mutta suosittelen kokeilemaan tota GP-öljyä seuraavaksi, mikäli ei liiemmin poikkea suositelluista viskositeeteista.(e34savo @ Helmi. 10 2006,12:03) kirjoitti
Kyseessä siis Suzuki DR650SE -00
onks kellään ollu tossa fz6:ssa shellin advance ultraa? loppujen lopuksi aika edullinen täysisynteettinen öljy 10€/l
kawassa mulla toimi parhaiten hondan gn4... Kokeilin vaikka mitä öljyjä motulia ja castrolia niin ei toiminu vaihteisto tekemälläkään... Sitten laitoin hondan öljyt sisään ja toimi niin hyvin kuin ton zetorin laatikoo voi yleensä toimia
Mulla on ollut Ultraa, tosin vanhakoppaisessa fasussa, ja en ollut täysin tyytyväinen lootan toimintaan. Oisko jopa liian liukasta. Vaihdoin sitten saman lafkan osasynteettiseen VSXään, pelaa paremmin ja on karvan edullisempaakin (molemmat siis 10w-40). Samoilla linjoilla ajattelin jatkaa
Pekka
Ajelin tommosella toistakymmentätuhatta, enkä huomannut mitään ongelmaa. Siihen kuului välimeren helteet ja alppikiemurat, eli jotain outoa sun vehkeessä on...(e34savo @ Helmi. 10 2006,12:03) kirjoitti
![]()
... jotain piti muistaa
Ei siinä mitään vikaa olekaan radalla tai maantiellä oli nyt miten kuuma keli tahansa.... Mut kun mittarissa on helle lukemat ja ajetaan kaupungissa, niin silloin se ei toimi mun mielestä niin kuin pitäis... Löytyy välivapaita ja takkuilee muutenkin... Tietysti voihan toi olla ominaisuuskin, no taitaa pitää vaihtaa takas kawasakiin zzr 600 niin kyllä toimii
Fz6:ssa on kyllä ihmeen pieni jäähdytin verrattuna zetoriin ja siks varmaan kaupunki ajossa huutaa flektikin koko ajan... Mutta jos laatikontoiminta on ominaisuus, niin voihan sitä etsiä öljyä jolla se toimis pehmeämmin. Vai mitä olette mieltä?
Välivapaat eivät voi olla öljystä kiinni, laatikossa on siis vikaa.(e34savo @ Helmi. 16 2006,23:59) kirjoitti
Ei noi välivapaat ole FZ6:n ominaisuus, laatikko ei ehkä ole silkinpehmeä (se on ominaisuus), mutta välivapaat?
Galluppi tähän: kenellä ollut FZ6 (-S) mallissa välivapaita?
Mun vastaus: ensimmäisen 7000 kilsan aikana ei kertaakaan.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
No en tiedä saattaa kuskissakin olla vikaEi oo kyllä tullu ajettua kuin sillon koeajo pyörää ja sit tota omaa vaikee mennä sanomaan mut aika samanlaisilta tuntuivat. Eli se on siis ominaisuus että laatikko ei ole toiminnaltaan ihan paras... Välivapaa oli ehkä liioiteltu ja hieman väärin sanottu...
Siis tää just sillon kun kone on kuuma ja flekti huutaa melkein koko ajan... Mutta mun pyörällä on kyllä niin vähän ajettukin et sisäänajot periaatteessa menossa(8500km) Tarkemmin kuin ajattelee niin paremmin se toimi niillä öljyillä mitä siinä oli sisällä ostaessa. Joten on niillä öljyillä eroja.
Kuten aikaisemmin totesin että kawakaan ei oikein tykänny kuin siitä hondan öljystä, ja mun mielestä toi on öljystä kiinni koska jos siinä ois jotain vikaa se vittuilis aina eikä joskus... Ja ottaen huomioon minulla saattaa olla vähän eri näkökanta milloin mun mielestä laatikko toimii pehmeästi ja jouheesti. Hondaa siitä ei saa mutta jos vähän pehmeämmin sais toimii. Ja alun perin tässä oli topicissa oli kyse että mitä öljyjä porukat on noissa fz6:ssa käytttäny.Vai mitä koris66 oot mieltä?
Ilman muuta kannattaa kokeilla erilaisia öljyjä, jos nykyiseen ei ole tyytyväinen. Tosin usein öljy on uutena parempi kuin se koneessa ollut vanha, vaihtui merkki/tyyppi tai ei, joten vertailu on joskus vähän hankalaa.(e34savo @ Helmi. 17 2006,11:08) kirjoitti
Näillä topiceilla on joskus lievää taipumusta rönsyillä...
... eli tuohon alkuperäiseen kysymykseen en katsonut olevani oikeutettu kommentoimaan, koska olen samoilla öljyillä ajanut koko ajan, eli en ole useammilla öljyillä vehjettä testannu....
Kerro sitten kesällä kokemuksiasi, jos tuon laatikon saa paremmaksi toisella öljyllä, niin olisi sitä kiva kokeilla.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Kokeiltu on GPS, Shellin Ultra ja Shellin VSX.
Tosin pyöränä oli R1. Kahden kesän aikana n.40tkm ja parhaiten toimi VSX. Gastrolin kans laatikko oli tahmea ja vaihteet meni paukahtelemalla päälle. Joskus löytyi välivapaita. Sit Ultralla toimi muuten hyvin mutta alkoi välivapaita löytymään liian paljon. VSX pelasi kaikin puolin hyvin, eikä välivapaita löytynyt enää ollenkaan.
Täytyy muistaa ettei eroa välttämättä huomaa samantien kun öljyt on koneeseen vaihtanut. Mutta seuraavan öljynvaihdon jälkeen voi jo sanoa että tämä öljy toimii näin.
kiitoksia kimmos, juuri samat probleemat tossa mun fz6:ssa... Mä jo arvelin et taitaa kuskissa olla vika, kun kellään ei oo olevinaan ollu mitään näissä... Siis vsx on osa-synteettinen shellin öljy? Taitaa olla vähän halvempikin kuin ultra?
Omassa Thundercatissa Castrol GPS saa laatikon vinkumaan, tosin mylly on vanhempaa suunnittelua. Valvolinen öljyllä on taas hiljaista. Ei ole ensimmäinen valitus GPS:stä.
Kerran vain ollut välivapaa... se tosin taisi johtua käyttäjästä, muuten pelaa hienosti mutta ykkösen silmään laitettaessa joskus lonksahtaa melkoisesti. Mutta en anna sen haitata vaan
taitaa tosiaan olla jammun ominaisuus paremminkin kuin vika.
Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
Minun thunderacessa myös toi ykkönen välillä lonksahtaa oikein kunnolla mutta ei se menoa ole haitannut.(Jii @ Helmi. 18 2006,09:45) kirjoitti
![]()
Excuse me while i kill myself...
Nyt näin kesän tultua tuli testailtua kavereitten FZ6:sia, niin samanlailla tuntuvat pelaavan... Eli mä ainakin kokeilen niitä Shellin öljyjä tohon fasuun jos sais pehmeämmin toimii ton laatikon... Ja kaveritkin kuulemma odottavat mun öljymerkin vaihto operaatiota...
Toisella kaverilla eka pyörä ja toisella eka yamaha, ja eivät tahdo oikein ymmärtää kuin se laatikko takkuaa niin paljon...
Mut 22.5 jälkeen nähdään rupeeks advancella pehmeemmin toimii![]()
Pistetäänpä omatkin kommentit FZ6:sta, niin saadaan lisää dataa...
Nyt sisällä Motulin 5100 10W-40 ja laatikko toimii ihan kohtuullisesti, ei se tosiaan mikään pehmeä ole vaihtaa ja melkoisia kolahduksia saa aikaan mutta ei ainakaan tolla öljyllä löydy välivapaita. Viime kesänä sisälläolleita öljyjä en varmuudella tiedä, epäilisin että siellä oli samaa ainetta kun samassa huollossa pyörä oli käynyt ja kyllä laatikko niillä aineilla toimi helteilläkin.
Puolessavälissä huoltoväliä meinasin vaihtaa öljyt omatoimisesti ja paikallinen liike tarjoaisi 4 litraa Castrolin GPSää avajaistarjouksena, meinasin jo käydä varastoon hakemassa mutta taitaa jäädä kommenttien perusteella hakematta. Eipä tuo niin iso investointi ole. Pistähän e34 kommentteja Shellistä, josko vaikka sitä kokeilisi.
Köy.
no ei tullu sit shellin öljyjä siihen laatikkoon laiskuus iski, mutta castrol gps 15w-50 ne laitto huollossa... mut yllätyin et ainakin moottorilämpöihin se vaikutti, nimittäin pyörii kaupungissa ajettaessa kylmempänä ja flektikään ei tainnu pyörähtää kuin ykkös kertoja(vertaa ennen: pyöri ihan koko ajan kaupungissa jos oli lämpöä yli 15C ulkona)... vaihteiston toiminnasta voi sanoa sen et se moottorilämpötila näköjään vaikuttaa siihen toimintaan... eli suosittelen fasuun *w-50 öljyjä kun siinähän ei oo öljynlauhdutintakaan