Elikkä siis... Olen ostelemassa otsikon mukaista pyörää (ei vielä mitään spesifioitua yksilöä, vaan ihan yleisesti) ja kyselisin että onko niissä mallina mitään sellaista joka tulisi ottaa huomioon? Olen kuullut että nokkaketjua joutuu kiristelemään manuaalisesti ajoittain ja onhan nuo vähempitehoisia, kuin useimmat saman kokoiset pyörät, mutta onko muuta mistä olisi oltava tietoinen?
Niin ja voiko uskoa että tuommoisia löytyy n. -95 rekisteröityjä, joilla on ajettu alle 50tkm? Vai onko tämmöisissä tilanteissa joko mittari pyörähtäny ympäri, tai vaihtoehtoisesti ruuvari pyörähtäny mittarissa?![]()
Sentään yritän...
This looks suspicious... But delicious...
H. Simpson
Ite hankin Saksasta tuodun vm -94 divarin. Mittarissa tai olla alle 40 tkm, uskoo kuka tahtoo. Kaikin puolin oli kyllä siisti kuntonen, mutta nyt vielä siistimmässä vaikka syksyllä mentiin ns. katon kautta ympäri.. Kerkesin viime kesänä vajaat 16 tkm ajamaan eikä sen kanssa mitään ongelmia ollut, mitä nyt kytkinkopan tiiviste ja nokkaketjun kiristin piti vaihtaa. Kylmänä kone rallattaa kyllä aika mukavasti mutta niin kait sen näissä pitääkin ja kylmällä koneella öljyn merkkivaloa vilkuttelee..
Kawasaki ZZR1400 -09
Jeps... Mulla tällä hetkellä kiikarissa (sunnuntaina kattomaan) just -94 n. 40tkm ajettu naku () diversiooni... Ehotettiin hankkimaan ake:lta tiedot edellisistä omistajista ja rimpauttamaan jollekkii niistä kysyäkseni että paljonko hän/he ehti ajaa ja millä aikavälillä... Siitä sais osviittaa sille todelliselle mittarilukemalle (jos siinä siis häsmäkkää on)..
Sentään yritän...
This looks suspicious... But delicious...
H. Simpson
Kannattaa katsoa enemmänkin yleiskuntoa kuin kilsoja. Jos mittarissa on 40tkm ei se voi pitää paikkaansa. Se tarkoittaisi ell 4000tkm per vuosi joka tuntuu aika vähältä.(J.N @ Helmi. 09 2006,21:13) kirjoitti
Itse ostin vanhan diversionin ja mittarissa oli joku 30tkm.
Pyörä toimi hyvin, kone käy nätisti eikä savuta, ei syö öljyä niin mikäs siinä. En paljoa ehtinyt ajamaan joten kestävyys jää vielä nähtäväksi. Käytetty on aina riski, oli kuinka uusi tahansa.
Se öljyn valo ei ole öljynpaine vaan öljynmäärä, ainakin vanhemmissa diversioneissa. Sen välähtely pelottaa mutta
se johtuu sen anturin takeltalusta.
Katsotte, että öljyä on tarpeeksi koneessa niin ei sitä välähtelyä kannata pelästyä. Mulla väläyttelee sivutuella kun on kallellaan vasemmalle ja anturi taitaa olla juuri oikealla puolella. Jos mopo keskituella ei väläytä mitään.
Tehoja on ehkä vähemmän kuin keskimäärin porukalla, mutta kyllähän noillakin kaakeilla on letkassa mukana pysynyt.
Ainakin tuollaisen vanhemman (>10v) pyörän putkirunko (ja laakerit) antaa jo sen verran periksi, että kurvit menee aika jännittäviksi jossain 130km/h jälkeen. Mutta siittähän sitä adrealiinia saa revittyä.
Oman mittarissa on jo lähes 80, eikä ilmeisesti mitään isompaa ole tehty, joten eikait tuollaisessa puolet vähemmän ajetuissakaan voi olla ihmeempiä?
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
No pari kesää nyt ajellut omallani, mutta ei sillä vielä ole kovin pahasti kavereille jäänyt, joilla on tehoa myllyissään 80 hummaa enemmän. Ite ostin -92 vuoden pelin jolla oli ajettu 22tkm( uskoo ken tahtoo, mutta pyörä oli ostettaessa kyllä priimakunnossa )
No nyt on ajettu 20tkm lisää, eikä vieläkään mitään ongelmaa. Sen verran yksinkertainen peli, että voi huollon hoitaa ite. Mitään vikaa ei vielä ole tullut vastaan, ainoat osat mitä olen vaihdellut, niin ovat perus kulutustavaraa.
Sanoisinko että suht hauska peli ajella, todella näppärä kaupunkiajossakin verraten kyykkyihin ja isompiin pyöriin. Ja jos pitää jollakin alotella, niin suosittelen. Kyllä minäkin vielä kolmannen kesän tuolla pelillä ajelen, sit valmistumisen jälkeen vois vaihtaa.
Edit: ja tosiaan joo, se öljynvalo on ainut mikä aiheuttaa hämmennystä, mut sen palaminen on enemmänkin ominaisuus
You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---
Honda Transalp XL 700V
Minäkin tuollaista olen menossa katteleen ja kuunteleen. Onko niissä mitään sellaista erityistä mitä pitäs ottaa huomioon? Käyntiäänestä kenties? tai ulkoisesti? Tää vehje on puunattu ja puleerattu myyntikuntoon, että ei varmaan näy mitään vuotojen jälkiä tms.
-Nätti päivä ajella, ilmakin sentään plussan puolella.
Tosi vaikeaa huomata mitään vikaa ilman kunnon ( 10-20km ) koeajoa.(Tsuiba @ Helmi. 15 2006,19:21) kirjoitti
Ite ostin omani 100 m koeajolla, enkä ole katunut, et varma ostos
You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---
Honda Transalp XL 700V
Kuinkas nämä yleensä on toiminut? Kytkin ottaa tasaisesti ja vaihteet toimii niin kuin pitääkin ( ei mitään välivapaita)? Mites se etupään "löysyys", vaikuttaako huomattavalta muihin verrattuna?.
Jep, itsekin tuli n. 30000km vm. 94 vehkeellä ajeltua.
Muita ongelmia ei ollut kuin bensapumppu meni kerran.
Todella helppo pyörä huoltaa itsekin varsinkin jos hankkii Haynesin tms. manuaalin missä kaikki on neuvottu kädestä pitäen.
Se etupään jousitus on kyllä todella pehmeä mutta en itsekään saanut aikaiseksi tehdä sille mitään. Korjaus vaihtoehtoja etupäälle on jousien vaihto, jäykemmät öljyt tai hieman lisää öljyä.
Normaali ajossa pehmeys ei haittaa muuten kuin tiukassa jarrutuksessa jousitus pohjaa.
Pyörä on tosiaakin ihanne valinta aloittelijalle niinkuin tuolla ylempänä jo mainittiinkin. Itsellekin se oli ensimmäinen pyörä. Kevyt käsitellä, tehot eivät yllätä mutta riittävät kuitenkin enemmän kuin yhdeksi kesäksi.
Itse tuli jopa harrastettua kotimaan matkailua pyörällä ainoa miinus matka ajoon tulee siitä että ajoasento on hieman ahdas meikäläiselle (180cm). Mutta nämä ajo asento asiat on makuasioita, joten kokeile miltä tuntuu koeajolla.
Tässäpä vuodatusta entisten lisäksi.
PS. jos liikut Itä-Suomessa päin minulta saat halvalla Haynesin korjaus oppaan Diversionille kattaa vm. 92-99
<br /><br type="_moz" />
Niin tosiaan kyllä vehje matkaamiseen kelpaa, viime kesänä ajettiin 3600km Nordkappiin ja takaisin viikon aikana ( paras päivämatka siis yli 800km ) eikä minulla ollut missään vaiheessa ongelmia pitkien taipaleiden kanssa. Itseasiassa mun pyörä oli ainut joka ei oikutellut reissun aikana, toisen kaverin vuoden vanhasta Kawasta meni akku jo ekan päivän ajon jälkeen ja toinen reissussa ollut Kawa meinasi jäädä Nordkapin näköalatasanteen viereen kun jalkatapin tappokytkin sai liikaa vettä.
Honda Transalp XL 700V
Tää alkais vaikuttaa kyllä kaupanteon tekemiseltä.(Ei minkäänlaista pyöräkuumetta).
Koeajohommelit voi olla aikas vaikea järjestää tässä helmikuun puolessa välissä, mutta katotaan onko tallissa tilaa ajaa vaikka ympyrää.
No nyt on pyörästä vääntö päällä, mutta aikas vakuuttunut olen pyörän spekseistä ja historiasta ja omistajien määristä. Tästä lisää sitten kun raha on vaihtanut omistajaa ja nimet on saatu papereihin.![]()