Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Onko kellään havaintoa Lazer-merkkisistä kypäristä? Messuilla sovittelin ja hiplailin, ja ainakin minulle asiaan vihkiytymättömälle vaikutti ihan asialliselta.

Yritin haulla etsiä, mutta en löytänyt ketjuja kyseisestä aiheesta.

Eli onko kellään/tunteeko joku jonkun jolla on ollut ajossa Lazer-kypärä?

Hakusessa olis noin 300 €:n pipo. Lazerilta saa siihen hintaan kuitukypärän jossa mm. pinlock vakiona

Tuollainen

Lazer
    -BMW F 650 CS -03-
    Lazer kypärien maahantuoja on GearZone Oy.
    Kotisivuilta näet listan jälleenmyyjistä: www.gearzone.fi
    Tutut on sivut.
    Messuilla juttelinkin kyseisen firman edustajan kanssa, ja asiallista oli meininki. Kiitoksia siis.

Lähinnä käyttökokemuksia peräänkuulutin täällä, eli tietääkö kukaan, onko Lazerit meluisia, onko kestävät mekanismit, toimiiko pinlock jne?

Vaikuttaisi, että ei ole kovin suosittu merkki ainakaan Suomessa. Käsittääkseni tosin ollut vähän vaikeasti saatavissa aiemmin täällä päin.
    -BMW F 650 CS -03-
    Uppia.

Ei vissiin ole kenelläkään kokemusta kyseisestä kypärämerkistä...
    -BMW F 650 CS -03-
    Belcar tuntuu myyvän noita pottia
    Minulla oli yhden reissun, jouduin vaihtamaan nimenomaan melun vuoksi, korvat soi vielä seuraavana päivänä. Ero meluisuudessa oli tosi suuri esim. Shoei Raid kakkoseen.
    En tosin muista Lazerin mallia, voihan niitä olla hiljaisempiakin tai päänmalliin sopivampia, tosin tämäkin oli mielestäni jopa tiukempi kuin Shoei, eikä siinä tuntunut mitään melukanavia.
    Tänks, jowin!

Kommentit ovat aina tervetulleita.
    Vaikka malli, jolla olet ajellut, ei olisikaan sama mitä olen itse ajatellut, antanee se jotain suuntaa. Ja jos vertaat Shoein Raid II:een, niin tuskin se Lazer on ollut ihan ysiysi-kypärä.

Eli tämä vahvistaa ajatuksiani ostaa ns. varmempi merkki. Olenkin sovitellut ja vakavasti ajatellut X-liten 801R:a.
    Hintaeroa siihen Lazeriin on tosin noin 100 €, mutta eipä tunnu siinä konkurssissa missään (samalla nääs pitää ostaa kaikki muutkin kamat, eli luulisi saavan jonkinlaista alea )
    -BMW F 650 CS -03-
    Minäkin mietin noita "halpapottia", kun alkoi nuo "merkkikypärien" hinnat hirvittään. Hakasulkeet sen takia, että kun noita halvempia pottia ottaa niillä sikamageilla väreillä ja kuviolla, niin eipä ne lopulta enään niin halpoja olekkaan.

Sitten tää loppu kaneetti, eikö kypärän tärkeimmät ominaisuudet ole kuitenkin turvallisuus ja ilmastointi?

Luin joskus jonkin ameriikkalaisen tutkimuksen, jossa annettiin ymmärtää, että nämä stanut jotka kaikki skypät tuntuu täyttävän ovat vessasta alas vedettäviä vaatimuksia. Tarkoittaen, että kypärä täyttäessään tuon stanun ei vielä ole välttämättä turvallinen missään muussa suhteessa, kuin ettei se halkea kahteen osaan kolarissa.
    Turvallisuus, ilmankierto, hiljaisuus ja keveys. Siinä ominaisuudet, jotka painavat minulla vaakakupissa mutta tietenkin suhteutettuna hintaan.

Siellä Belcarin sivuilla olleet Lazerit muuten oli todella halpakypäriä. Siis näyttivät ainakin 90-luvun ylijäämälle ja muutenkin jos hinta on 49 jne. niin tuskin voi odottaa kovin mahtavaa laatukokemusta.
    -BMW F 650 CS -03-
  10.  
    Ihan totta toi Belcar juttu. Kypärät kyllä näytti aika karseilta. Paljonko olet valmis pistämään rahaa kypärään?