Moro kaikki onnelliset Hondan omistajat!
Ostin viime syksynä cbr 600F -04:en ja suunnitelmissa olis laittaa power commanderi piristämään menoa. Pyörässä on jo micronin slipari paikallaan ja eron huomasi verrattuna vakio katalysaattori putkeen. Viime viikolla käytin pyörän huollossa ja huoltomies suositteli commanderia sliparin kans. Meinas että saattaa käydä laihalla tietyllä kierrosalueella. Onko kellään kokemuksia sliparin ja commanderin yhdistelmästä ko. pyöräässä?
Honda cbr 600F -04 -> KTM 950sm -06
eipä muuta tietoa ole kuin että puoli tuttu sanoi hondan huollossa että turhaa pc.tä tohon on laittaa. kokoputken kanssa asia erikseen mutta sliparin kanssa toimii hyvin ilmankin. hinta/hyöty suhde on niin p*rseestä että itse en ainakaan hommaa tekniikka puolelle mitään ylimääräistä ennenkuin joku näyttää siitä olevan oikestikkin jotain hyötyä.
Cebari on jo tehtaalta aika rikkaalla (ainakin mun -01 oli) joten PCn laittaminen ei ole välttämätöntä. Itselläni on Micronin suora putki ja commanderi.
Kuitenkin ennen komentajaa booasi eikä vastannut kaasuun erityisen hyvin. Sitten laitoin komentajan ja kävin Tamperella KX-centerissä säätämässä sen jarrullisessa dynossa ja olen ollut hyvin tyytyväinen tulokseen. Pelkästään säädöllä tehot nousivat noin 5 hp ja vääntöä tuli lisää koko kierrosalueella.
Jos jotain negatiivistä pitää komentajasta sanoa on se että se ei kestä vettä erityisen hyvin joten liittimet ja boksi pitää suojata vedeltä.
Uusien ohjesääntöjen mukaan poliisin on määrä pysäyttää epäilyttävän henkilön pakeneminen päähän tähdättävillä laukauksilla.
Se on ihan hyvä kun kaverin kaveri aina tietää kaiken. Mutta itsellä on kyseisessä laitteessa ollut PC ja todella voin suositella sitä. Ei siitä muutamasta hepasta iloa ole vaan siitä että kaasun vaste ja moottorin käytös muuttuu todella paljon paremmaksi. Lisäksi vielä säästää bensaa litran sadalla. Mutta mielipiteitä on tietenki monia ja esson_baarissa tiedetään.(santtu-cbr @ Helmi. 08 2006,19:16) kirjoitti
Ja kysymyksiä riittää
Siinä micronin sliparissahan on lambda-anturin paikka ja mulla *on tällä hetkellä se anturi paikoillaan. Pitääkö siihen hommata nyt se happitunnistimen ohituskitti, että saa commanderin toimimaan?
Honda cbr 600F -04 -> KTM 950sm -06
itse en lähde tolle esson paari linjalle ollenkaan. tämä heppu on kohtuu pätevä asentaja ja juttelin juuri ko. asiasta kun pyörääni huollettiin. eli kyselin sliparin laitosta että viekö takuun ja pc.n vaikutuksesta. tottakai ohjelmoitavalla saa hyötyä aikaseksi mutta pointtini oli se että onko 600cc pyörään järkevää sijoittaa lisätehon/luonteen parantamiseksi? eli siis mukavaa myös kuulla toinen kanta että kannattaisi siis hommata komentaja.. oot varmaan ihan penkissä säädättänyt? olisi kiva nähdä käppyröitä ennen ja jälkeen..(Bantzai @ Helmi. 08 2006,21:18) kirjoitti
On siinä ideaa, pyörä parantuu ja on taas vähän hauskempaa ajella sillä. Ja onhan se halvempaa parantaa nykyistä kuin ostaa uusi.(santtu-cbr @ Helmi. 08 2006,23:06) kirjoitti
Herkkyys todellakin parantui huomattavasti ja sai vielä lisää tehoja. Alempi käyrä on PCn saitilta otetulla kartalla ja ylempi on sitten se KX-centerissä säädetty.
Uusien ohjesääntöjen mukaan poliisin on määrä pysäyttää epäilyttävän henkilön pakeneminen päähän tähdättävillä laukauksilla.
ok! tuota juuri kaipasin. eli pc.n hommaus ei ole turha juttu olenkaan. no itse en sitä viellä hommaa siltikään vaan ostoslistalla on ennen sitä esim. ohjausiskari. kai sen voisi johonkin rakoon kesällä ostaa jos rahaa tuntuisi olevan ylimääräistä sen verran. kiitoksia faktoista!
Ohjausiskari cebarissa on melkeinpä turha... Ainakaan omaa '99 600F:ää en saanut kertaakaan woblaamaan, edes vähää. Radallakin tuli käytyä ja muuten kikkailtua...(santtu-cbr @ Helmi. 09 2006,10:23) kirjoitti
Pain is just weakness leaving the body
ok. eli mulla on ollut ajatukset siis hiukan metsässä.(mekanik @ Helmi. 09 2006,10:32) kirjoitti
parikertaa vatkasi mukavasti kun keula laskeutui alas viime kesänä..
silloin tuli vaan mieleen että josko rauhottuisi iskarilla ettei kävisi mitään kummempaa.
Mä en edes keuloista laskiessa saanut pyörää vatkaan, vaikka vauhtiakin oli välillä reilusti yli 100 (suljetulla alueella tietysti(santtu-cbr @ Helmi. 09 2006,10:54) kirjoitti
). Tosin mun mopon jousitusta on paranneltu pikkasen, eli sillä voi olla vaikutusta asiaan. Keulassa on Öhlinsin jouset ja se on shimmattu. Takapäätäkin on paranneltu pikkasen. Voin suositella noita modeja todella lämpimästi... Muuttu pyörän käytös aikalailla.
Työt teki Racing Kaukonen Pälkäneellä ja hinta oli todellakin kohillaan![]()
Pain is just weakness leaving the body
ok. tuossa -05 mallissahan ei ole säätöjä laisinkaan.takapää on vaihdettu säädettäväksi nyt mutta edessä ei vielläkään ole säätöjä. radalla joku suosittelikin hommaamaan uudet keulaputket joista löytyy säädöt ja viedä sitten modattaviksi johonkin kilpuri pajaan. nooh mun vauhti ei sitä viellä vaadi. nooh pitää katsella että mihin sitä ylimääräistä rahaa tunkee kun mopoon ne kaikki menee kuiteskin!!