Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Messuilla erottui edukseen joukosta: on yksi niistä harvoista oikean moottoripyörän näköisistä pyöristä.
    Mutta minkälainen on ajaa ja omistaa? Tekniikkahan on melkoisen vanhaa mutta ilmeisesti toimivaa?
    Jos nyt ostan uuden ja haluan parin vuoden päästä myydä niin minkälainen myytävä tuollainen olisi?
    XJR1300 -06
  2. #2
    Lainaa (Futuraman @ Helmi. 07 2006,10:33) kirjoitti
    Messuilla erottui edukseen joukosta: on yksi niistä harvoista oikean moottoripyörän näköisistä pyöristä.
    No kappas, jollain sentään järkeä päässään! *

    Haku-toiminnolla löydän melkoisesti vastauksia kysymyksiisi, sitä kannattaa käyttää. Hyvä ja leppoisa ajaa ja sopii isollekin miehelle, potkua löytyy väännön muodossa heti alhaalta ja huollettavuus yksinkertaisen tekniikan takia onnistuu lähes joka jampalta. Jälleenmyyntiarvo on ehkä se XJR:n ja muiden vastaavien pyörien heikoin "ominaisuus", muoviluodit mennee paremmin kaupaksi kun teinit vaihtelee pelejä vuosittain...

    Niin ja hieman lisäpotkua saa edullisesti jos sitä kaipaa. *
    Power is nothing without mojo!
  3. #3
    Hyvä peruspyörä, jossa on vääntävä moottori. Suorituskyky on ihan riittävä peruspyörälle. Ajettavuudessa en huomannut mitään valittamista, kun ottaa huomioon minkä tyyppinen pyörä on kyseessä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  4. #4
    Lainaa (makemich @ Helmi. 07 2006,11:42) kirjoitti
    Haku-toiminnolla löydän melkoisesti vastauksia kysymyksiisi, sitä kannattaa käyttää.

    Niin ja hieman lisäpotkua saa edullisesti jos sitä kaipaa. *
    Käytin kyllä hakua mutta aika laihoin tuloksin.
    Mites se virittäminen käytännössä?
    Edellinen pyörä oli FZ6S joka kulki kyllä kohtuullisesti kun käytti kierroksia mutta vääntöä jäi kaipaamaan. Ajettavuus FZ vs. XJR? Notkuuko runko XJR:ssä?



    XJR1300 -06
  5. #5
    Itsellä reilu 14000km kokemusta -04 mallisesta moposta.
    Kiva peli ajella, en ole kyllä huomannut mitään rungon notkumista. Mutta ei se varamsti radalla ole tukevin mahdollinen. Tosin kuka ostaa XJR:n radalle?
    Omasta mielestä hyvä peruspyörä kiva ajella kaupungissa ja taittaa mukavasti matkaa kotimaisilla nopeuksilla. Takahäkin kanssa ollut mailmalla ja suomessakin jotain ongelmaa,itsellä takakate hajosi.
    Etsi haulla "runko poikki XJR:stä keskustelu". siellä lisää juttua asiasta.
    Linkki XJR:n runko keskusteluun

    Edit: lisätty linkki



    <br /><br type="_moz" />
  6. #6
    Lainaa (Äksjiiärrä @ Helmi. 07 2006,18:22) kirjoitti
    Takahäkin kanssa ollut mailmalla ja suomessakin jotain ongelmaa,itsellä takakate hajosi.
    Etsi haulla "runko poikki XJR:stä keskustelu". siellä lisää juttua asiasta.
    Linkki XJR:n runko keskusteluun

    Edit: lisätty linkki
    Kiitti linkistä. Onkohan -05/06 malleihin vahvistettu takahäkkiä? Kestänee kuitenkin normaaliajoa? Ei tulisi ns. matkapyöräksi kuitenkaan.
    XJR1300 -06
  7. #7
    Runko ei varmasti ole ongelmia normaali käytössä mutta jos matkalle tarvitsee kuorma-autollisen tavaraa mukaan niin sitten ehkä.
    Itsellä ongelmä oli pelkästään Yamahan tavarateline, se ei todellakaan kestä kuormaa.
    Tänään tulikin postissa Kapan laukkuteline, eikun sitä asentelemaan.
    <br /><br type="_moz" />
  8. #8
    Lainaa (Futuraman @ Helmi. 07 2006,15:26) kirjoitti
    Mites se virittäminen käytännössä?
    Edellinen pyörä oli FZ6S joka kulki kyllä kohtuullisesti kun käytti kierroksia mutta vääntöä jäi kaipaamaan. Ajettavuus FZ vs. XJR? Notkuuko runko XJR:ssä?
    No jos varsinainen virittäminen on heti ensimmäisenä mielessä ei XJR ehkä ole pyörä sinulle mutta kyllähän pikkurahalla (putkien avarrus/vaihto + suuttimet + airbox modif.) takapyörältä sen 110hp+ lähtee melkoisen helposti. Ihan valmiina viripaketteina taitaa löytyä 180hp+ asti ja sitten turbolla loput... *

    Rentoon nautiskeluunhan tuo pyörä on tehty, ratakireet pelit on sitten erikseen turhan hätäsille...


    http://www.yamaha-xjr-ownersclub.co....dex.php?page=2
    Power is nothing without mojo!
  9. #9
    Kävin eilen katselemassa uusia Yamaha Centerissä. Vaihtoehtoina on jäljellä FZ6S ja XJR. Pikkufasusta on jo kokemusta ja ihan hyvä pyörä mutta hieman lisää rahaa ja saisi jo XJR:n. Meikäläisen istumalihakset puutuivat pikkufasun satulalla ja ainakin kylmillä tyypeillä XJR:n penkki tuntui mukavalta.
    Pyörä tulisi työmatka-ajoon n. 130km/pvä, jonkin verran reissaamiseen ja sitten ihan huviajeluun kulmilla. Kuinkas paljon enemmän tuo XJR syö bensaa kuin esim. FZ6S? Tarvitaanko huoltoon jotain erikoistyökaluja? Miten esim venojen säätö? Heikkoja paikkoja muuta kuin em. takahäkkiprobleemat raskaasti kuormattuna? Joku tuttu puhui venaohjurin kumien heikkoudesta mutta sillä oli vanhempi 1200 malli, lienee parannettu jo.
    Kaipaako -06 malli parannusta alustaan ja ohjausiskaria? Keulassa ainakin näytti olevan jotkin säädöt ja takana Öhlins.
    XJR1300 -06
  10. #10
    Bensahan XJR:lle kyllä kelpaa. Oma -03 imee sellaiset 7-8 litraa satasella riippuu tietysti kaasukäden käytöstä, mutta käytännössä alle 7 on vaikea päästä..
  11. #11
    Lainaa (Futuraman @ Helmi. 24 2006,08:41) kirjoitti
    Heikkoja paikkoja muuta kuin em. takahäkkiprobleemat raskaasti kuormattuna? Joku tuttu puhui venaohjurin kumien heikkoudesta mutta sillä oli vanhempi 1200 malli, lienee parannettu jo.
    Kaipaako -06 malli parannusta alustaan ja ohjausiskaria? Keulassa ainakin näytti olevan jotkin säädöt ja takana Öhlins.
    Tuo takahäkkiongelma ei ainakaan itsellä tullut esille silloin kun oli vielä tapana matkustella kolmen laukun kanssa. Kolmella laukulla kyllä tuli esille epävakautta (lähinnä todella epämiellyttävää tangon ravistelua, ei varsinaista woblaamista) yli 180 kmh nopeuksissa, mitä ajattelin korjata ohjausiskarilla, mutta eipä siitäkään apua ollut. Ongelma loppui kun älysin luopua moisista laukkuvirityksistä ja siirtyä pelkkään tankkilaukkuun. Ohjausiskaria XJR ei tarvitse, ei välttämättä vaikka perää olisi korotettu 40-50 mm. Silloinkaan ohjausgeometria ei vielä ole mitenkään radikaali, vaikka pyörä muuttuukin huomattavasti nopeammaksi ohjata. Itselläni oli tuo 40 mm korotus perässä ja WP:n sisuskalut keulassa, niitä voi kyllä suositella kun tulee aika vaihtaa keulaan öljyt ja/tai jouset. Mopohan on kestävä ja luotettava ja kuulemma helppo huoltaa itsekin. Kyllä sitä voi suositella.



  12. #12
    Lainaa (jstrom @ Helmi. 24 2006,09:14) kirjoitti
    Bensahan XJR:lle kyllä kelpaa. Oma -03 imee sellaiset 7-8 litraa satasella riippuu tietysti kaasukäden käytöstä, mutta käytännössä alle 7 on vaikea päästä..
    Kyllä mulla menee alle seittemän litran monestikki...
    Mut kyllä maistuu jos ottaa lähtöjä ym niinku kaikilla vehkeillä.

    Onpa sitä päästy viiteenlitraan kuormapäällä mut sillon tuliki ajeltua autovirran mukana.
    Yamaha XJR 1300 sp
  13. #13
    Lainaa (Futuraman @ Helmi. 24 2006,08:41) kirjoitti
    Kuinkas paljon enemmän tuo XJR syö bensaa kuin esim. FZ6S? Tarvitaanko huoltoon jotain erikoistyökaluja? Miten esim venojen säätö? Kaipaako -06 malli parannusta alustaan ja ohjausiskaria? Keulassa ainakin näytti olevan jotkin säädöt ja takana Öhlins.
    Oma:lla `03:lla pääsee kyllä helposti alle 7l/100km mutta selvähän se että saa sitä menovettä kulumaan helposti paljon enemmänkin. Maineeltaan ei kuitenkaan mikään pihi vekotus. Rikkaalla käy tehtaan säädöillä.

    Venojen säätö onnistuu amatööriltäkin melkoisen kivuttomasti, jos ei nokkia halua irroittaa joutuu ostamaan helvetin kalliin shimmityökalun tai sitten tekemään sellaisen itse, no big deal. Vanhempiin malleihin on eteen kovasti suositeltu parempia prog. jousia mutta itse en kokenut moiseen tarvetta, tosin ajattelin nyt keväällä vaihtaa astetta jäykemmät oilit haarukoihin. Ohjausiskaria ei tavan pulliainen tarvitse...
    Power is nothing without mojo!
  14. #14
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Yli 40.000 km takana ja en keksi mitä siinä moittisin.
    Ratapyörät on sitten erikseen, kuten customitkin ja harrikat.
    Käväisin sillä Gibraltarillakin, joten matkaankin se sopii vallan mainiosti.
    Pensaa se kuluttaa ja riippuu aika paljon ajotyylistäkin - siis kulutus.
    Mitään vikaa siinä ei ole ilmennyt vaikka rungon heikkouksistakin kerrotaan.
    Itse en ole sellaista havainnut ...

    Itse asiassa se on pyörä joka sopii mulle. Sillä ei jää jalkoihin ja ihan
    ekana ei tarvitsekaan joka paikassa olla - tyrkyllä ja kaahaamassa meinaan.
    Tasapainoinen ja erittäin helppo ajettava hiljaisissakin kaupunkinopeuksissa.
    Tämän sanon siksi, kun monet kyykyttäjät valittavat, että alle 500 km/h ei vielä
    pyörä liiku kunnolla ja mukulakivikaduille niillä ei voi mennä ollenkaan.
    XJR on hyvä ajettava .. nautinnollinen .. paljon helpompi kuin superkyykyt.

    Se on ihan moottoripyörän näköinenkin - nam

    Vaan kuitenkin kukin tehköön kuten itse tykkää ...



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  15. #15
    Itse kävin XJR:llä Unkarissa asti pyörimässä ja hyvin jaksoi ajaa 300-500 kilsan mittaisia vetoja. Kyllä tuolla ihan kiva on ajaa pitkiäki matkoja vaikkei siinä ikkunaa olekkaan. Mitä sitten tehojen lisäykseen tulee, huhujen mukaan FJ:n kaasarikumit tekee pyörälle ihmeitä. Pitäisi kokeilla jos jostain löytyisi halvat vähä käytetyt..
  16. #16
    Kyllä alkaa XJR viehättämään entistä enemmän. Tosin myös kilpailevat mallit kiinnostavat: GSX1400 ja ZRX1200, ehkä myös CB1300 (tosin kalliimpi). En ole mikään merkkifanaatikko, on ollut näitä kaikkia japsimerkkejä. Eka pyörä oli CB350, sitten GT550, sitten Zephyr 750, sitten FZ6s...
    Mitkäs asiat ne nostaa XJR:n muiden yläpuolelle, vai onko sellaisia?
    XJR1300 -06
  17. #17
    Lainaa (Futuraman @ Helmi. 28 2006,13:33) kirjoitti
    Mitkäs asiat ne nostaa XJR:n muiden yläpuolelle, vai onko sellaisia?
    No XJR on noista paras!
    <br /><br type="_moz" />
  18. #18
    Lainaa (Futuraman @ Helmi. 28 2006,13:33) kirjoitti
    Kyllä alkaa XJR viehättämään entistä enemmän. Tosin myös kilpailevat mallit kiinnostavat: GSX1400 ja ZRX1200, ehkä myös CB1300 (tosin kalliimpi). En ole mikään merkkifanaatikko, on ollut näitä kaikkia japsimerkkejä. Eka pyörä oli CB350, sitten GT550, sitten Zephyr 750, sitten FZ6s...
    Mitkäs asiat ne nostaa XJR:n muiden yläpuolelle, vai onko sellaisia?
    Jaa-a. No jos ihan vain tuon tyylin pyöriä katellaan niin onhan XJR ja GSX ihan omassa kastissaan. Rodultaan puhtaimpia... Ilmajäähy kone kuuluu mun mielestä tuollasiin nakumuskeleihin!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  19. #19
    Lainaa (Yamaha1 @ Helmi. 28 2006,16:21) kirjoitti
    Ilmajäähy kone kuuluu mun mielestä tuollasiin nakumuskeleihin!
    Kyllä ja ehdottomasti myös kaasarit joten valinta onkin sitten selvä. *

    Kava ja Honda ovat muotoilultaan aika fiaskoja, mikä hiton itu on esim. maalata motti ruskeaksi tai jättää röörit kromaamatta että ne ekan kauden jälkeen ovat jo ruosteen ruskeat? Hondassa öljynsuodattimen paikka on myös niin passeli että oikein puistattaa, ei mitään tyylitajua...
    Power is nothing without mojo!
  20. #20
    Lainaa (Äksjiiärrä @ Helmi. 28 2006,16:07) kirjoitti
    Lainaa (Futuraman @ Helmi. 28 2006,13:33) kirjoitti
    Mitkäs asiat ne nostaa XJR:n muiden yläpuolelle, vai onko sellaisia?
    No XJR on noista paras!
    Näin se vaan on

    Itelläni xjr 1300 -02, loisto kampe ajella ja perustekniikan ollessa "perinteistä" ei mystiset sähköviat tai muuten kalliit remontit yllätä.

    Kiva on piästellä reissuaki, tosin mulla on sellanen pieni pleksi lampun päällä reissussa.. Vaikkakin kyytihän on parasta ilman turhaa suojaa, niin mopossa kuin naapurin tytössä..
    .ORG -kanava IRC:ssa - #moottoripyora @ IRCnet
  21. #21
    Finaalissa on nyt GSX ja XJR...
    XJR1300 -06
  22. #22
    Lainaa (Futuraman @ Maalis. 03 2006,16:08) kirjoitti
    Finaalissa on nyt GSX ja XJR...
    Jep... Noista kahdesta sen täytyy löytyä. Kumpaan tahansa päädyt ni ja sen kunniaksi!!!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  23. #23
    Asiaa sivuten: pikkulinnut laulaa että ei seuraavassa mutta sitä seuraavassa TM:ssä on vertailussa juuri nämä "muskelinakut"
    XJR1300 -06
  24. #24
    Perjantaina sais kuulema käydä hakemassa oman XJR:n Centteristä. Tuli kokeiltua myös ZRX ja iso rosvo mutta lopulta en enää päässyt yli XJR:n ulkonäöstä.
    XJR1300 -06
  25. #25
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Futuraman @ Touko. 15 2006,08:53) kirjoitti
    Perjantaina sais kuulema käydä hakemassa oman XJR:n Centteristä. Tuli kokeiltua myös ZRX ja iso rosvo mutta lopulta en enää päässyt yli XJR:n ulkonäöstä.

    . ..Rock.. .
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  26. #26
    Lainaa (Futuraman @ Touko. 15 2006,08:53) kirjoitti
    Tuli kokeiltua myös ZRX ja iso rosvo mutta lopulta en enää päässyt yli XJR:n ulkonäöstä.
    Näin on, power is nothing without style! *
    Power is nothing without mojo!
  27. #27
    Olin ylpeä XJR:n omistaja 4 vuotta ja kyllä on hieno pyörä, toiseksi hienoin kaikista. Nykyinen vei sydämen kun viikonlopuksi sattumoisin sain moisen lainaksi, no juu se siitä ;)

    XJR:ssä tosiaankin miellyttää sen "rautainen" ulkonäkö ja jo vakionakin kivasti vääntävä kone. Itse olen suuruudenhullu ja ensin riitti putkien avarrus, kaasarivirisarja ja airmod jonka jälkeen lähtikin järki touhusta eli Akrapovic, Wisecot, kytkinmod, kansi yms. noilla eväillä takapyörältä lopuksi saatiin 136hp (Viaber). Tyhmyyttähän se oli sillä kyseistä kaunotarta ei ole suunniteltu rikkomaan ennätyksiä ja rahaa paloi kohtuuttomasti mutta hauskaa oli ja tuli XJR:n tekniikka todella tutuksi. XJR:n konehan on takorautaa ja kestää hyvin rankkojakin rakenteluita kunhan muistaa samalla parantaa iskareita, jarruja, kytkintä ja jäähdytystä nuo ei vakiossa kovin erikoisia ole (ei SP -mallissakaan), mutta kuten jo aiemmin todettiin ihan riittävät nautittavaan ajeluun...

    Hieno pyörä ja ihan kyynel vierähtää silmään kumppania muistellessa

    -o-
    - Kun en ota niin ajan -
  28. #28
    Nyt n. 250km takana ja täytyy sanoa että mukava peli on. Kone vääntää hienosti alhaalta ja ajaminen on vaivatonta. Äänet on hiljaiset mutta kuitenkin mukavan kumeat, kuulee kyllä että koneessa on kokoa. Jarrut tuntuu hyviltä mutta jousitus on jotenkin vähän omituisen olonen, tärskyttää ilkeästi huonopintaisella tiellä. Ehkä täytyy katsoa säätöjä.
    Parasta on silti kun parkissa porukkaa tulee ihastelemaan ulkonäköä

    Kulutus on myös aika miehekästä mutta harrastevehkeelle se suotakoon. Tallissa oleva toinen lelu ei kulje alle 15l/100..



    XJR1300 -06
  29.  
  30. #29
    Onnee vaan uudesta menopelistä
    <br /><br type="_moz" />