Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
    Uusi Triumph-nyypiö tässä iltaa. Vuosimallin -03 triple odottelee lumien sulamisia tallissa.

Jotainhan siihen on askarreltava, pakollisen kilpitelineen lisäksi. Niinpä herää kysymys, että onko jollakulla kokemuksia ohjausvaimentimista? Tarvetta moiselle, suosituksia jne.

Pah, jotain muutakin kai piti kysyä, mutta koska en muista, niin seuraavaan postiin sitten vaan..
    Triumph S3 955i
    Mulla on Daytonassa ohjausiskari. Daytonassahan on sama runko ja etuputket kuin Triplessä, eli samanlaiset iskarit käy.
    Merkkiä WP ja kiinnikesarjakin on WP:n tekemä. Tilasin iskarin aikoinaan edelliseen pyörään MR-Powerilta. Kiinnikesarja tuli tilattua Trumppaan. Tiedustelin asiaa WP:n maahantuojalta Totaltekiltä ja niiltä löytyi sopivasti yksi hyllystä ja sanoivat, että tuo 75mm iskulla oleva iskarikin on juuri sopiva. Iskari maksoi 220€ ja kiinnikesarja 200€. Suolasia on hinnat, mutta turvallisuus paranee kun iskari on kiinni.
    Iskari kiinnikkeineen tulee syylärin yläosaan poikittain kiinni. Iskarin pää tulee etuteleskooppiin kiinni. Se iskari kun on sitten kiinni, niin alemman ohjauskolmion ja iskarin väliin jää max. 5mm. Ettet sitten ihmettele jos/kun asennat sen iskarin. Tuo 5mm rittää siis aivan hyvin.
    Ajoon tuli todella hyvä vakaus. WP:n Iskarissa kun on 30 jäykkyysastetta, niin saa itse pyöriteltyä mieleisen jäykkyyden. Pyörä tosiaan kulkee huomattavan paljon vakaammin. Esim. ennen iskaria kokeilin ajaa reilua 200km/h niin pyörä eli ja vaappui selvästi. Iskarin kanssa ei mitään ongelmaa edes 250km/h vauhdissa. Mutta toi oli nyt ihan äärilaita esimerkki. Normaaliajossa sen huomaa siis junamaisena kulkuna. Hyvä ominaisuus tai ei, mutta mä tykkään ja ilman iskaria en enää aja. Suosittelen kyllä muillekin kuskeille merkkiin ja pyörämalliin katsomatta!
    saako tuon ohjausiskarin myös 05-malliseen Tripleen??
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Panenpa lusikkani soppaan:

Triple tavallisessa tie käytössä ei ihan kamalasti tarvitse sitä ohjausiskaria, jos et hölmöile...
    Yhden ainoan kerran meinasin saada matkustajan osan viime kesänä, ja voin taata että se oli ihan omaa hölmöilyä...

p.s mulla on hyvät kuvat miten saat edullisen ja suht hyvän kilpitelineen askarreltua jos itse meinaat tehdä...
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
    Lainaa (Kukko @ Helmi. 07 2006,09:02) kirjoitti
    Triple tavallisessa tie käytössä ei ihan kamalasti tarvitse sitä ohjausiskaria, jos et hölmöile...
    . . .
    p.s mulla on hyvät kuvat miten saat edullisen ja suht hyvän kilpitelineen askarreltua jos itse meinaat tehdä...
    Kuten todettu, jotain askarreltavaa pitää keksimällä keksiä, kun on jo valmiiksi niin mukava pyörä. Eli kaipa tuollaista iskaria alan hankkimaan. Kiitoksia siis kommenteista. Ulkomaalaisilla saiteilla noita on näkynyt myös, merkkejä en nyt tähän hätään muista. Tässä se päivä meneekin sitten surffaillessa

Tuon kilpitelineen oli edellinen omistaja jo tuohon väsännyt. Tai pikemminkin poistanut melkein kaiken ja pultannut kilven tilalle.

Kuva nykytilasta on täällä:
    Kuva

Romu-Soinilta on jo alumiinipelliä haettu askartelupuuhiin. Kokemuksia (ja kuvia) vastaavasta askareesta otan ilolla vastaan.
    Triumph S3 955i
    Lainaa (Kawa600 @ Helmi. 06 2006,22:56) kirjoitti
    saako tuon ohjausiskarin myös 05-malliseen Tripleen??
    En tiedä WP:stä, mutta Carpimotolla oli ainakin muutamaa merkkiä ja mallia ohjausiskaria 05-> Tripleen.

Tosin tuolla Triplepalstoilla oli asiasta jotain juttua että high speed wobblaus (~210km/h+) johtuisi enemmän 05-> rungon joustosta eli ohjausiskari ei asiaa korjaisi. Tiedä sitten puhuivatko sitä itseään. Normaalikyydeissä varmasti ihan OK lisä, vaikkakaan ei minunkaan mielestäni Triplessä erityisen tarpeellinen.
    Lainaa (Talttapää @ Helmi. 07 2006,10:59) kirjoitti
    Tosin tuolla Triplepalstoilla oli asiasta jotain juttua että high speed wobblaus (~210km/h+) johtuisi enemmän 05-> rungon joustosta eli ohjausiskari ei asiaa korjaisi.
    Tuo meikäläisen woblaus tuli siis motarilla, joka mun mielestä poistui iskarin avulla. Virtasalmella tuo woblaus tuli taas esiin ja se oli juurikin tuota rungon liikehdintää. Heilumisen huomasi takasuoralla siinä bussipysäkin ulostulossa. Siihen nyt varmaan vaikutti koko pyörän keskinkertainen jousitus, kuskin väärät ajolinjat ja hidas vauhti

Tuolta löydät muutaman kuvan, toivottavasti selkiää mitä on tehty *
    Albyymi

(ostitko moposi yamppi-sentteristä?)

En tiedä WP:stä, mutta Carpimotolla oli ainakin muutamaa merkkiä ja mallia ohjausiskaria 05-> Tripleen.

Tosin tuolla Triplepalstoilla oli asiasta jotain juttua että high speed wobblaus (~210km/h+) johtuisi enemmän 05-> rungon joustosta eli ohjausiskari ei asiaa korjaisi. Tiedä sitten puhuivatko sitä itseään. Normaalikyydeissä varmasti ihan OK lisä, vaikkakaan ei minunkaan mielestäni Triplessä erityisen tarpeellinen.
    Kun kesällä koeajoin tuon niin ainoa lisä mitä siihen kaipasin oli ohjausiskari. Tuntu oman pyörän (636) jälkeen todella rauhattomalta se etupää..
    Lainaa (Kawa600 @ Helmi. 07 2006,14:19) kirjoitti

Kun kesällä koeajoin tuon niin ainoa lisä mitä siihen kaipasin oli ohjausiskari. Tuntu oman pyörän (636) jälkeen todella rauhattomalta se etupää.. *
    Sitä rauhattomuutta kutsutaan Voimaksi

oman 955i:n jäljiltä meno ei tuntunut kovinkaan erilaiselta..
    Lainaa (Kukko @ Helmi. 07 2006,14:29) kirjoitti
    Sitä rauhattomuutta kutsutaan Voimaksi
    Äläs ny.. ei se Voimasta johtunu..
    Lainaa (Kukko @ Helmi. 07 2006,14:02) kirjoitti
    (ostitko moposi yamppi-sentteristä?)
    Juu, ostin (Jos se siis tarkoittaa Vantaan jamaha-sentteriä). Miksi kysyt, onko jotain tietoa mopottimen historiasta tms.?
    Triumph S3 955i
    En muuta tiedä kun että se oli melkoisen surullisen näköinen syksyllä... kävin siellä yhtä Tuonoa kattomassa ja se Triple sattui vieressä lepäämään...

Oli ollut jonkun kaverin eka mopo, ja aika kamalan näköisessä kuosissa, ei pesty ja vahaa ei varmaan ollut ikinä nähnyt.
    Mutta eiköhän ne Yamaha-sentterin poijjaat o sen hinkannu hyvännäköiseksi...
    (huoltohistoriaan en ota kantaa kun siitä en tiedä...)
    Lainaa (Kukko @ Helmi. 08 2006,09:14) kirjoitti
    En muuta tiedä kun että se oli melkoisen surullisen näköinen syksyllä... kävin siellä yhtä Tuonoa kattomassa ja se Triple sattui vieressä lepäämään...

Oli ollut jonkun kaverin eka mopo, ja aika kamalan näköisessä kuosissa, ei pesty ja vahaa ei varmaan ollut ikinä nähnyt.
    Mutta eiköhän ne Yamaha-sentterin poijjaat o sen hinkannu hyvännäköiseksi...
    (huoltohistoriaan en ota kantaa kun siitä en tiedä...)
    Joo, kyllä jamaha-sentterin pojat oli sen osannut hienosti vahailla. Hyvältähän tuo näytti Huollot siihen oli teetetty liikkeessä ihan ohjelman mukaan. Se liikkeessä teettäminen ei tietenkään ole välttämättä mikään hyvä juttu - tuostakin oli esim. jääny tankki irti (no, melkein), kun oli ilmanputsaria vaihdeltu (näin oletan). No, tästä eteenpäin tulee saamaan hellää hoivaa..

Kaveri oli muuten kuulemma ostanut tilalle tonnisen fazerin.
    Triumph S3 955i
    Uusia huomioita ja kysymyksiä.

Olen lukenut, että tulpat keräävät helposti vettä. Menevätkö ne tulpat tosiaan tuhannen kilometrin aikana tällaisiksi klik?

Onko jollakulla kokemusta noiden saastehässäköiden poispurkamisesta? Hyötyä, järkeä, jotain muuta? Tarkoitan siis näitä: klik ja klik. Jälkimmäisestä korjauskäsikirja sanoo "California models only" *:/ Onko muillakin tuo kuitenkin asennettuna?

Edit: Yksi asia unohtui. Toisen bensaletkun kun irrottaa, niin se itsestään sulkeutuva liitin pumpussa jää vuotamaan Kuva. Ei siitä varsinaisesti isoa haittaa ole, mutta.. Onko tuo ihan vain kierteillä tuossa, kun en ihan hirveästi uskaltanut sitä rikkomisen pelossa vääntää?

Triumph S3 955i
    Lainaa (ktalo @ Helmi. 19 2006,12:38) kirjoitti
    Uusia huomioita ja kysymyksiä.
    Tulpat: menee ne aika vauhdikkaasti heti kun vain saat vettä sinne syvennykseen tulppien kaveriksi. Mutta ei tuo mutteriosan ruoste toimintaan mitenkään vaikuta - kärjethän tuossa kuvassakin on vielä ihan priimat. Se vesi saattaa kipunaa häiritä enemmän.

Saastemysteerit: näitä sinulla ei ole.

Liittimet: näyttävät niille muovisille haperoille, joita on takuuseen vaihdettu aikoinaan metallisiin -> uros+naaras vaihtoon ettei liitin murru joskus epämieluisalla hetkellä ja lurauta bensoja koneen päälle. Varsinkin jos oireilee jo ja sulla on tankki muutenkin pöydällä.

Lainaa (Talttapää @ Helmi. 19 2006,15:20) kirjoitti
    Saastemysteerit: näitä sinulla ei ole.
    Öh, siis mulla on asennettuna juurikin nuo härpättimet, mitä noissa linkittämissäni korjauskäsikirjan sivuissa on kuvattu.

Lainaa (Talttapää @ Helmi. 19 2006,15:20) kirjoitti
    Liittimet: näyttävät niille muovisille haperoille, joita on takuuseen vaihdettu aikoinaan metallisiin -> uros+naaras vaihtoon ettei liitin murru joskus epämieluisalla hetkellä ja lurauta bensoja koneen päälle. Varsinkin jos oireilee jo ja sulla on tankki muutenkin pöydällä.
    Mulla tuli pyörän mukana joku lappu takaisinkutsusta, jossa nuo olisi vaihdettu. Ne letkun päässä olevat liittimet ovat metalliset, toinen punainen ja toinen hopeanvärinen. Pitäisikö ne pumpussa olevat vastakappaleetkin olla metalliset?
    Triumph S3 955i
    Lainaa (ktalo @ Helmi. 19 2006,17:39) kirjoitti
    Mulla tuli pyörän mukana joku lappu takaisinkutsusta, jossa nuo olisi vaihdettu. Ne letkun päässä olevat liittimet ovat metalliset, toinen punainen ja toinen hopeanvärinen. Pitäisikö ne pumpussa olevat vastakappaleetkin olla metalliset?
    Näinhän se taisi ollakin eli uudemmissa on molemmat kappaleet metallia, mutta vanhoihin vaihdettiin recallissa vain ne helpommin murtuvat puolikkaat.

Jos toinenkin puolisko on helposti käsillä niin itse vaihtaisin senkin metalliseksi. Triumphrat.netissä taisi olla jossakin päin infoa minkämallinen se toinen puoli on, jos meinaa halvemmalla ostaa kikkulan jostain liitinputiikista virallisen Triumph-palikan sijaan.
    Lainaa (ktalo @ Helmi. 19 2006,17:39) kirjoitti
    Öh, siis mulla on asennettuna juurikin nuo härpättimet, mitä noissa linkittämissäni korjauskäsikirjan sivuissa on kuvattu.
    Jaajuu, sulla oli tuon "air injection" mysteerin kuvakin mukana. Kuulemma huonontaa vain käyntiä 1050 koneessa jos sen tukkii/poistaa. Sen funktio on kai vain tuutata ylimääräistä ilmaa tyhjäkäynnillä/yleisillä saastemittauskierroksilla. Jos sen tukkii, niin sitten ruiskukartat ovat perseellään eli lopputulos on vakiota huonompi. PowerCommanderin kanssa saattaisi toimiakin. Ehkä.

Tuota kanisterisysteemiä ei kyllä pitäisi europyörissä minun tietääkseni olla.
    Lainaa (Talttapää @ Helmi. 19 2006,20:14) kirjoitti
    Tuota kanisterisysteemiä ei kyllä pitäisi europyörissä minun tietääkseni olla.
    No, mulla on. Ja ihan suomesta ostettu pyöräkin alunperin.. * Taidan purkaa pois. Jossei muuta, niin painoa viemästä (painaahan se varmaan 200 grammaa)
    Triumph S3 955i
    Lainaa kirjoitti
    Iskari maksoi 220€ ja kiinnikesarja 200€. Suolasia on hinnat, mutta turvallisuus paranee kun iskari on kiinni.
    Suolaista tuntuu olevan... oiskohan vaihtoehtoja..?
    Lainaa kirjoitti
    Iskari kiinnikkeineen tulee syylärin yläosaan poikittain kiinni. Iskarin pää tulee etuteleskooppiin kiinni. Se iskari kun on sitten kiinni, niin alemman ohjauskolmion ja iskarin väliin jää max. 5mm. Ettet sitten ihmettele jos/kun asennat sen iskarin. Tuo 5mm rittää siis aivan hyvin.
    Syyläriin? 5mm? Oisko kuvia tai jotain?
    Vaihtoehtoja on aina. Esim. tämä: Extreme Tech steering damper
    ja tämä: ohjausiskari
    Kalliimmalla hintaa euroina näköjään n. 350€.

Niin, siis iskari tulee kiinni samaan kiinnikkeeseen syylärin kanssa. Mukana tulee pidemmät pultit, millä kiinnike ja syyläri saadaan kiinnitettyä runkoon. Iskari tulee olemaan poikittain syylärin yläosan tasalla. Iskarin ja alemman ohjauskolmion väliin jää siis tuo n. 5mm. Voin mä sen kuvan ottaa, että muutkin saa selvyyden, missä ja miten iskari on kiinni.
    Huomenissa on kuva nähtävillä.
    Lainaa (Talttapää @ Helmi. 19 2006,20:10) kirjoitti
    Jos toinenkin puolisko on helposti käsillä niin itse vaihtaisin senkin metalliseksi. Triumphrat.netissä taisi olla jossakin päin infoa minkämallinen se toinen puoli on, jos meinaa halvemmalla ostaa kikkulan jostain liitinputiikista virallisen Triumph-palikan sijaan.
    Linkki
    Mä vaihdoin tuollaiset metalliset naarasliittimet aikanaan..
    Ducati Diavel Dark
    Siinä kuva iskarin kiinnityksestä. Kuvassa näyttää se väli n. 2mm, mutta kun kuva on otettu aavistuksen viistosta, niin se näyttää pienemmältä. Samalla näkyy jotenkin tuo kiinnitys syylärin kanssa samoihin reikiin. Sekä tuo kiinnitys teleskooppiin.

Edit:
    On muuten hiton vaikea ottaa hyvää kuvaa tuolla katteiden välissä. Kamerassa ei riitä ominaisuudet ja kuvaajalla nakkisormet...

Lainaa (NewmanRS @ Helmi. 20 2006,09:18) kirjoitti
    Linkki
    Kysyitkös tuolta Suomen Pikaliittimestä aikanaan noita? Oliko niin, että eivät:

1) halua toimittaa pieniä eirä,
    2) toimita pieniä eriä,
    3) halua toimittaa yksityisille?

Onko tarjolla tuon liittimen tyyppiä?
    Triumph S3 955i
    Suomen pikaliittimestä tarjosivat muovista liitintä.. Sain siis rivien välistä sellaisen käsityksen etteivät jaksaisi tilailla noita metallisia erikseen mulle..

Liittimien tyypit:
    2kpl LCD23006 (urokset letkujen päähän)
    2kpl LCD10004BSPT (naaraat tankkiin)

Ja Viton O-renkailla sitten..

Ducati Diavel Dark
    Lainaa (ktalo @ Helmi. 20 2006,10:43) kirjoitti
    Lainaa (NewmanRS @ Helmi. 20 2006,09:18) kirjoitti
    Linkki
    Kysyitkös tuolta Suomen Pikaliittimestä aikanaan noita? Oliko niin, että eivät:

1) halua toimittaa pieniä eirä,
    2) toimita pieniä eriä,
    3) halua toimittaa yksityisille?

Onko tarjolla tuon liittimen tyyppiä?
    Ne urokset on vaihdettu niihin...
    Ja rehellisesti jos noi nartut ei kestä sun käsittelyssä, niin älä huolla pyörääsi
    Lainaa (Kukko @ Helmi. 20 2006,14:25) kirjoitti
    Ne urokset on vaihdettu niihin...
    Ja rehellisesti jos noi nartut ei kestä sun käsittelyssä, niin älä huolla pyörääsi
    Jep. Urokset on vaihdettu. Ja kaipa ne naaraat kestää, vaan kun toinen niistä on kuitenkin tavalllaan rikki (ei sulje kunnolla). Ei sitäkään pakko olisi normaalia toimintaa ajatellen vaihtaa, mutta eipä näille mopon fiksauksille kannatakaan aina järkisyitä etsiä.
    Triumph S3 955i
  29.  
    Lainaa (PMN @ Helmi. 20 2006,09:18) kirjoitti
    Siinä kuva iskarin kiinnityksestä. Kuvassa näyttää se väli n. 2mm, mutta kun kuva on otettu aavistuksen viistosta, niin se näyttää pienemmältä. Samalla näkyy jotenkin tuo kiinnitys syylärin kanssa samoihin reikiin. Sekä tuo kiinnitys teleskooppiin.

Edit:
    On muuten hiton vaikea ottaa hyvää kuvaa tuolla katteiden välissä. Kamerassa ei riitä ominaisuudet ja kuvaajalla nakkisormet...
    Mielenkiintoista. Tosi ahtaalta näyttää, mutta siellähän se on.
    Ei tuonne silti ihan mitä tahansa taikasauvaa saane tungettua.

Tuolta rottanetistä löytyi hiukan toisenlainen lähestymistapa samaan aiheeseen. Tosin Triplessähän sitä tilaa on enemmän, ja tuon ulkonäöstä nyt voi olla montaa mieltä...