Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Mitkä sliparit kannattaisi ostaa rsvr vm 2005? Olen ymmärtänyt ettei kokoputkiston vaihdolla saa olennaista hyötyä slipareihin verrattuna. Akra ja arrow ovat ilmeisesti aikalailla yhtä hyviä. Arrowiin saa ilmeisesti ostettu erikseen myös loputkin palaset. Tarkoitus on hankkia sellaiset joissa on katukäyttöä varten huilut. Onko vihjeitä mistä kannattaisi hankkia.

    PC ei ole käsitykseni mukaan tarpeen? Miten ilmaboxin modaus? Riittääkö vapaavirtasuodatin vai kannattaako koteloa avata?

    Välityksistä on maailmalla ylistetty muistaakseni 15/42 välitystä. Ketjun pituus on silloin ilmeisesti ok?

    Onko muita hyviä modauksia?
  2. #2
    Lainaa (tim @ Helmi. 06 2006,13:04) kirjoitti
    Mitkä sliparit kannattaisi ostaa rsvr vm 2005?
    Itsellä on Akran sliparit, jotka ovat ilman noiskillereitäkin mukavan matalaääniset. Noisekillerit tulevat putkien mukana. Edellisessä oli Arrowit, jotka pitivät turhankin paljon möykkää.

    Lainaa kirjoitti
    PC ei ole käsitykseni mukaan tarpeen? Miten ilmaboxin modaus? Riittääkö vapaavirtasuodatin vai kannattaako koteloa avata?
    Ei toistaiseksi taitaisi olla PC:lle tarvetta. Ilmaboksimodi on yhtä tarpeellinen kuin edellisessäkin mallissa.

    Lainaa kirjoitti
    Välityksistä on maailmalla ylistetty muistaakseni 15/42 välitystä. Ketjun pituus on silloin ilmeisesti ok?
    Ketjun pituus ok, ja välitys sopiva maantiellekin.

    Lainaa kirjoitti
    Onko muita hyviä modauksia?
    No se ilmaläppä joutaa helvettiin sieltä ram air -rööristä.
  3. #3
    Mikä on sen ilmaläpän funktio/mitä hyötyä sen eliminomisesta saa?

    Oletko käyttänyt pyörääsi penkissä tai huomaako muuten, että tehoa/vääntöä olisi tullut lisää?

    Arrowia saa myös niillä db-killereillä. Jossain testissä oli muistaakseni niistä saatu eniten tehoa. Tigcrafteja ei ilmeisesti juurikaan suomessa ole näkyny. Niiden osalta on melkoista hypetystä apriliaforumin sivuilla.
  4. #4
    Ilmaläpän funktio on melun pienentäminen. Sen saa helpoimmin disabloitua tukkimalla alipaineventtiilille menevän letkun.

    Kone kärsii ilman puutteesta kaikilla kierroksilla, joten läpästä on vain haittaa. Piuhat pitää jättää paikalleen, muuten ecu sanoo moottorelle stop.

    Pyörä menee penkkiin vasta, kun ilmaboksi on kasvatettu.

    Arrowista olen myös kuullut, että niillä saa eniten huipputehoa. Itselle ei parilla lisähevolla 11000 kierroksella ole mitään merkitystä. Pääasia on tasainen tehon tuotto.
  5. #5
    Hiilikuituisista Arroweista lähtee jumalainen saundi.

    Tuosta ilmaboksimodista... (jos pieni ot sallitaan) Pystyykö sen toteuttamaan ihan vaan vaikka auton ovitiivistettä hyväksi käyttäen? Kansi huis ****uun ja ovitiivistettä tankin ja ilmaboxin "alaosan" väliin?
    RSV4
  6. #6
    Lainaa (Toni K @ Helmi. 09 2006,21:30) kirjoitti
    Tuosta ilmaboksimodista... (jos pieni ot sallitaan) Pystyykö sen toteuttamaan ihan vaan vaikka auton ovitiivistettä hyväksi käyttäen? Kansi huis ****uun ja ovitiivistettä tankin ja ilmaboxin "alaosan" väliin?
    mallilla niin ylimääräiset pehmusteet tankin sisäpinnasta pois. Voivat irtoilla ja tipahdella ruiskun kurkusta sisään.
    Pystyy. Haepa Apriliaforumilta searchilla airbox mod sanoilla. Ainakin Falco palstalla oli pari hyvää kuvaa aiheesta. Myöskin kumimatolla pystyisi melko helposti tekemään evoluzionen airbox modin tapaisen. Renegadelle ja Puretechilla on sitten hieman erilaiset modit.

    Tietysti jos/kun tuota ilmaboksia modaa ezoluzionen modin
    <br />
  7. #7
    Onko kellään kokomuksia www.ironbite.de sivuilla olevasta airboxringistä? Näyttää ihan asialliselta, tosin kilohintaa muoville kertyy..
  8. #8
    15/42 välityksestä!

    Kuinka paljon kierrokset nousevat ko välityksellä esim satasen vauhdissa?
  9. #9
    Lainaa (Jopi @ Helmi. 09 2006,20:34) kirjoitti
    Kone kärsii ilman puutteesta kaikilla kierroksilla, joten läpästä on vain haittaa. Piuhat pitää jättää paikalleen, muuten ecu sanoo moottorelle stop.
    Eikös tuon voisi välttää lisäämällä sopivan vastuksen tai oikosulun, riippuen vähän tunnistus systeemistä. Silloin vain voisi poistaa koko läpän..?



  10. #10
    Lainaa (tim @ Helmi. 10 2006,08:36) kirjoitti
    Onko kellään kokomuksia www.ironbite.de sivuilla olevasta airboxringistä? Näyttää ihan asialliselta, tosin kilohintaa muoville kertyy..
    Ihan asiallisen näköinenm käyttää samaa systeemiä kuin Evoluzione.

    Itseäni tuossa oikeastaan ainoastaan arveluttaa tuo tiivistys, eli että tiiviste pitää eikä roskaa pääse imeytymään sisälle/koneeseen.
    <br />
  11. #11
    Lainaa (Tonde @ Helmi. 10 2006,08:52) kirjoitti
    Eikös tuon voisi välttää lisäämällä sopivan vastuksen tai oikosulun, riippuen vähän tunnistus systeemistä. Silloin vain voisi poistaa koko läpän..?
    Muistaakseni pystyy. Olen nähnyt kytkennän muistaaksen A-foorumilla, mutta se taisi olla muutakin kuin pelkkä vastus, niin unohdin koko asian.
  12. #12
    Lainaa (Toni K @ Helmi. 09 2006,21:30) kirjoitti
    Hiilikuituisista Arroweista lähtee jumalainen saundi.

    Tuosta ilmaboksimodista... (jos pieni ot sallitaan) Pystyykö sen toteuttamaan ihan vaan vaikka auton ovitiivistettä hyväksi käyttäen? Kansi huis ****uun ja ovitiivistettä tankin ja ilmaboxin "alaosan" väliin?
    Kyllä voi, apriliaforumin puolella liikkuu lisätietoja & ohjeita. Itse muokkasin evon airbox-kittiä siten, että korvasin tuon muotoon leikatun kumilevyn juuri tuolla auton ovitiivisteellä, tosin niin, että se ovitiiviste kiinnitetään siihen alumiinirenkaaseen, eikä airboxin alaosan reunaan. Lopputulos muistuttaa Uwen (ironbite.de) ratkaisua tiivisteen muodon ja sijainnin suhteen.

    Myös titaanisissa Arroweissa on hyvä soundi, ja omat dynoajot osoittivat sen, että noisekillereitä voi pitää kiinni ilman että huipputehot putoavat (erotus vain 0.7 hp), väännössä tulee takkiin oikeastaan vain keskikierroksilla 3 - 4 Nm.

    Apriliaforumia kannattaa seurata juuri tuon Jopin mainitseman suurennetun airboxin vuoksi, siellä nimittäin eräs aussi valmistaa hiilikuidusta lähes kaikkia osia RSV:hin, ja ensimmäiset kuvat vanhemman Millen airboxista olivat varsin lupaavan näköisiä.

    No miksikö tuo sitten tarvitaan? Samoissa dynoajoissa huomattiin, että jos kone saa kaiken haluamansa ilman (=riittävän iso airbox, kun patopaine ei vielä ole auttamassa), koko vääntökäyrä nousee 3 - 6 Nm, ja etenkin keskialueella 5 - 6 Nm, huipputeho nousi noin 4 hp...

    Itsellä on tällä hetkellä siis airbox kit+, disabloitu flapperi, arrowin titaanit ja 15/42 välitykset, ja ei voi kuin suositella. Esim. 6000 rpm kohdalla vääntö parani 25 Nm, ei ihan huono suoritus.
    Tulevaisuuden visioissa on saada parannettua tuota ilmanottokanavaa ja mahdollisesti lisäksi hankkia tuollainen suurennettu airbox.
    -A.Miller
  13. #13
    Lainaa (tim @ Helmi. 10 2006,08:38) kirjoitti
    15/42 välityksestä!

    Kuinka paljon kierrokset nousevat ko välityksellä esim satasen vauhdissa?
    Pikaisen päässälaskun tuloksena n. 445,67 rpm, eli n. 4160 rpm tasolle, vakio on n. 3714 rpm
    -A.Miller
  14. #14
    Lainaa (tim @ Helmi. 10 2006,08:36) kirjoitti
    Onko kellään kokomuksia www.ironbite.de sivuilla olevasta airboxringistä? Näyttää ihan asialliselta, tosin kilohintaa muoville kertyy..
    Eipä ole kokemusta ei mutta mitä nyt olen apriliaforumia lukenut ilmaboksien osalta niin vaikuttaisi ainakin turvallisemmalta kun toi evoluzionen vastaava. Tietty jos haluaa ruveta evoa itse modaamaan auton tiivisteillä tms. niin mikäpä siinä sitten. Tosijätkät tietty tekee itse mutta henkilökohtaisesti olen ainakin kääntymässä tuohon ironbiten tekeleeseen kun siihen saapi tuon millen snorkkelin ja lastun (joskaan ei kummoisen) samaan pakettiin. Ja ajatuksenahan on jättää alkuperäinen putki "rajoittamattomana" ainakin toistaiseksi kiinni pyörään (Tuono). *

    Onko muuten tietoa, onko kellään maailman aprilianisteistä kone tiltannut ilmaboksimodin takia (eli siis ruiskuihin ylimääräistä moskaa huonosta tiivistyksestä johtuen...)? Kaikkihan sitä tuntuu pelkäävän mutta ajattelin vain onko ihan oikiasti jollekin niin sattunut ja jos on, niin onko kyseessä ollut oma vai evon tms. tekele?

    Oliskos kellään muuten ideoita, mistä tuon 16 hampaisen eturattaan saisi kivuttomimmin ja edukkaimmin 05 Tuonoon?

    Spekulointi on sitten kovvoo hommoo...



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  15. #15
    Uwen (ironbite) kitti on kyllä hyvä, tosin ei sisällä vielä vapaavirtaussuodatinta. Mitä tulee noihin epäpuhtauksien pääsemiseen koneeseen, näkyy se vain koneen nopeampana kulumisena, esim. ruisku ei moisista kärsi, ainakaan ennen kuin sitä on lapioittain läppärungoissa

    Mitä rattaaseen tulee, väittäisin äkkiseltään, että esim. ´04 ja uudempien RSV:den vakioeturatas sopisi, se kun on juuri tuo 16-piikkinen, joku korjannee mikäli olen väärässä.
    -A.Miller
  16. #16
    Lainaa (A.Miller @ Helmi. 13 2006,08:12) kirjoitti
    Uwen (ironbite) kitti on kyllä hyvä, tosin ei sisällä vielä vapaavirtaussuodatinta. Mitä tulee noihin epäpuhtauksien pääsemiseen koneeseen, näkyy se vain koneen nopeampana kulumisena, esim. ruisku ei moisista kärsi, ainakaan ennen kuin sitä on lapioittain läppärungoissa

    Mitä rattaaseen tulee, väittäisin äkkiseltään, että esim. ´04 ja uudempien RSV:den vakioeturatas sopisi, se kun on juuri tuo 16-piikkinen, joku korjannee mikäli olen väärässä.
    Jos tosiaan uudempien rsv:den vakioratas on tuon 16 piikkiä ja sattuisi vielä menemään Tuonoon niin täällähän on ostajaehdokas moiselle rattaalle!
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  17. #17
    Onkoko kokemuksia Leovincen Hi mount vaimentimesta? Ulkonäkö on ainakin kohdallaan.
  18. #18
    Arrown noisekillerit??? Mitäs ne on? *
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  19. #19
    Devileissäkin on aika mukavat äänet, niissä on myös e hyväksyntä ja db killerit
  20. #20
    Eikö kellään tosiaan ole kokemusta Leovince slipareista apriliassa? Ainakin apriliaforumin sivuilla niitä kehuskellaa, mutta kukapa ei omiaan kehusi.

    Lähinnä kiinnosta Leovincen Factory highmount. Eli miten meluisa putki on esimerkiksi Akraan ja Arrowiin verrattuna?
  21. #21
    Nyt kun vakuutusyhtiö taitaa tehdä niin, että korvaa rahalla kaadon aiheuttamat vahingot, on edessä sitten slipareiden vaihto. On tuo alkuperäinen pönttö sen verran sikakallis, että samalla rahalla ostaa kaksi Arrowia tai Akraa.

    Tarkoitus ei olisi nyt tehdä pyörälle mitään muuta "viritystä". Onko kokemusta pelkistä slipareista? Ainakin Tigcraftin slipareista kerrotaan: "E-prom chips are not necessary with '04-'05 RSV/R" Taisin jonkin muunkin valmistajan sivuilta löytää maininnan samasta asiasta... en vaan muista mistä kun on tullut kahlattua puoli nettiä läpi

    Onkos kellään kokemusta Aprilian katteiden toimitusajoista? Menee nimittäin yläkate ja oikea sivukatekin vaihtoon.

    Jos nuo sliparit ostan, olisi kohta kaupan vasen alkuperäinen slipari. Kellään tarvetta?
  22.  
  23. #22
    Omassa 04 Factoryssa on kiinni Arrowin sliparit (TI), joihin olen ollut tyytyväinen. Putkien mukana tulee db-killerit.

    Std mapilla ja putkilla keskialue on nykivä ja tukkoinen. Näin ainakin ekalla std mappi -versiolla vuonna 2004.

    Laittamalla sliparit ja race mapin (Axonella valtuutetussa huollossa) tästä pääsee eroon.
    Kyllä se vielä eilen toimi...