Iltaa.
Tässä tuskaillut jonkin aikaa kun ei meinaa nahkoja löytyä.
Louis:ta on tullut kateltua, mutta ei siitä saksasta ota poliisikaan selvää, eikä oikeen uskalla lähtee tilaamaan (ois kiva sovittaa kunnolla).
Niin kertokaapas lajitoverit ~195-200cm pitkät ja laihat miehet, että mistä olette nahkanne ostaneet ja minkä merkkiset.
Itse olen 198.5cm ja 70kg eli leveydeltään "M" ja pituudeltaan sitten varmaan XXL.
Onko mahdoton yhdistelmä?![]()
Nimimerkillä,
"Haluaa nahkaa"![]()
Mittatilauksena vaan. Dainesea saa ainakin Moto-Seinäjoesta ja Eurobikeriltä saa Sweeppiä.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Samaa mieltä, kaveri ei löytänyt sopivaa pukua vaan teetti mittatilauksena ihan kohtuuhintaan; merkki taisi olla IXS(teme77 @ Helmi. 06 2006,09:07) kirjoitti
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Näin vähän tuossa itse myös pähkäilin, että paras varmaan teettää.
Pitääpä soitella ja kysellä tarjouksia! Josko sais nahat päälle heti kun kausi alkaa!![]()
Ala nyt ihmeessa syömään sitä ruokaa!!!
Noi mitat kuulosta järkyttäviltä...
Richaltakin taitaa saada mittatilauspukuja...
Suzuki GSXR 600 L1
ROK ROK ROK ROK!(tomppa82 @ Helmi. 06 2006,11:53) kirjoitti
... ja syön kuin hevonen.![]()
Heh heh... mä olin tuonlainen noin ööö... n+1 vuotta sitten. Söin kuin hevonen ja join kuin sika mutta 190cm pituudesta huolimatta painoin 72 kg. Nyt on ikää tullut, on painoa alkanut tulla, mutta aikansa se otti. BMI on kuitekin alle 25.(dunkku @ Helmi. 06 2006,12:30) kirjoitti
Matkamopoa pitää kesäksi kattella kun kyytiläinenkin on tullut kuvioihin. Seuraavaksi pitää ilmeisesti mennä Yamaha-osastoon kyselemään FJR:stä? ;)
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Juu tarinoita oon kuullut että kun täyttää 25 niin lihoo...(ttuttu @ Helmi. 07 2006,14:27) kirjoitti
no kohta 26 lasissa, ja mikäli "geenit" (mutsi 51v, ~178cm, 50kg) pitää kutinsa tulen pysymään rokki-mitoissa!![]()
... olen nyt tutkaillut Louista enempi (kiitos duunikaverit), ja näyttää siltä että sieltä voiskin löytyä pöksyt!![]()
![]()
Louisilta jos kattoo Vanuccin nahkoja, niin sieltä voisi mennä koko 102 (pitkä malli), jos ei ole hirveän pitkät raajat suhteessa vartaloon.
Itse ~197 ja 96kg ja kyseisen koon housut ainakin menee jalkaan vaan "kenkälusikalla" ja sittenkään ei mene nappi kiinni. Pituus on niukka, mutta periaatteessa voisi riittää jos on pitkät saappaat.
Suo, kuokka ja Suzuki
196cm löytyy vartta mutta paino on kolmella numerolla ilimootettavissa... Tosin ei mullekkaan helpolla rotsia löydy... Messuilla kävin kattelemassa ja sieltä kyllä olis löytyny mutta kun pitää pyyhkiä tarpeensa parinsadan seteleihin ni ei jää rahaa takkiin...(dunkku @ Helmi. 07 2006,20:55) kirjoitti
![]()
Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
Itse 197cm/105kg. Richan 2-osaisen puvun ostin kokoa 60. On ainakin minulle kuin tehty, lukuunottamatta hivenen lyhyitä lahkeita, jotka on juuri suutarilla työn alla. Kandeis ruveta syömään! Nim. itsekin noissa mitoissa ollut![]()
ZRX 1100 ´97
ex ZX-10R ´05 kilvetön
ex KLX-450R ´08
ex ZX-12R ´06
ex Z750 ´04
Noniin, alkohan täältä löytyä pitkiä ihmisiä!
... ainoo vaan että ootte 20-30kiloo painavempia, mutta noi antaa osviittaa, että mitkä on sopivan pitkiä... kun kumminkin pituus on suht sama.
Etsinnät jatkuu...
Olen noin 185/70 ja täytyy sanoa, että kun vuosi-pari sitten etsin nahkapukua, ei sopivaa valmismallistoista löytynyt, vaikka kymmeniä sovittelin aina Saksaa ja Englantia myöten. Aina oli hihat ja lahkeet lyhyet tai sitten pukuun olisi mahtunut kaksi meikäläisen kokoista. Päädyin mittatilauspukuun Wacolta, hyvä tuli, eikä edes kovin kalliiksi käynyt.
joo.. on meillä vaan nii erillaine ainee vaihdunta toiset syö ku hevoset eikä lihoo ja ite ei tarvii nähdä ku jääkaapi valo ni tulee kilo lisää . taitas olla se ihanne koko 180 ja 80kg ni löytys tavaraa(dunkku @ Helmi. 06 2006,12:30) kirjoitti
Waco? Onks se Texasissa?(egil @ Helmi. 21 2006,11:23) kirjoitti
Eikun ihan oikeesti, missä tollanen firma on? *![]()
"Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
Waco
Sivuilta löytyvässä lehtileikkeessä puvun (omien mittojen mukaan tehty) hinnaksi mainitaan 1100 €. En katsonut miltä vuodelta lehtileike oli, joten tarkat hintatiedot saanee vain kysymällä ko yrityksestä.
Tietääkö kukaan onko Alpinestarsilta mahollista saada mittatilaustakkia? Ja minkähän hintanen tommonen ylellisyystarvike sit on?
nim. 195cm pitkä ja n.80kg painava, pitkäselkäinen aloitteleva motoristi![]()
Älä takerru olennaiseen
Vuosi sitten kyselin samaa Allrightilta -ainakin silloin vastaus oli, että Alpinestars ei tee mittojen mukaan varusteita "meille tavallisille tallaajille".
Pisti silmään tuollainen paikka kuin MP-Kauppa.josta näyttäisi saavan mittatilauspukuja hyvään hintaan. Laadusta en tiedä, mutta jos noita kisakuskeillekin myydään, niin eivät kai ihan kuraa ole..
2-osanen mittatilauspuku 850€ .. ei paha
Tuntuu että lähes kaikki ajovaatteet on mitoitettu tyyliin 190 cm/140 kiloa ainakin itsellä vyötärön kohdalla saisi muijankin mahtumaan samoihin housuihin. Tai sitten ne on vaan mitoitettu peruskaljamahoille, eihän kaljamahassa tietenkään mitään vikaamutta ehkä 20 vuoden päästä sitten. Itse 191/102 joten voin vaan kuvitella miten pidemmät tai samanpituiset 70-kiloiset kaverit tuskailevat asusteiden kanssa.
Kukkakepeille
Pakkotoisto.com
Noniiin. *
Teetätin sitten puvun itselleni Eurobikerissä.
Sweep Speedin housut ja takki.
... olen tyytyväinen, ainakin toistaiseksi. Eilen kävin hakee, joten tänään jos ehtis kokeilla ihan "in action" *![]()
Aika edullisesti mielestäni ja noin kuukauden toimitus.
Kerrankin on tarpeeksi pitkät lahkeet ja hihat!!!! *
Suosittelen jos ongelmat on samat eli pituutta on XXL ja rungon leveyttä M, kuten mulla. (198,5 / 73)
ps. söin tänään aamulla kaurapuuroa ison lautasen! *![]()
Eurobikeristä minäkin tilasin puvun, vaikka en pitkä ja laiha olekkaan.
-Sergei- *200/135 (sopusuhtainen?)
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Onnittelut 3 kilosta!(dunkku @ Huhti. 12 2006,09:17) kirjoitti
![]()
Cbr 600f -99 -> YZF 600R -01 -> Cbr 600f -01 -> R1 -04 -> Carina II -88
Voitkos kertoa vielä paljonko tuli puvulle kaikkinensa hintaa?(dunkku @ Huhti. 12 2006,09:17) kirjoitti
Hesitation kills and the speed is cure.
Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
Haha!(Jando @ Huhti. 12 2006,09:43) kirjoitti
Paino heittelee. Ens viikolla voi olla 69!![]()
![]()
+20% listahintoihin.(Asteriksi @ Huhti. 12 2006,10:10) kirjoitti
...eli makso noin 650e, koko homma. Mielestäni aika edukas, kun kelaa että tehty mittojen mukaan. Ja nahka on oikeen kunnon paksua. Suojat muuten istu pirun hyvin kanssa.
no eiköhän tässä oo jo hehkutettu tarpeeksi!
Seuraavaksi sitten kunnon alet, jos satutte Eurobikerit lukee tätä!![]()
Nostetaas vähän vanhaa keskustelua..
Itselläni oli myös ongelmia löytää sopivaa nahkapukua (192/79). Viime syksyn/talven aikana tuli käytyä aika hyvin kaikki merkit läpi ja löytyihän sieltä lopulta jotain sopivaakin. Halusin kohtuu normaalin kokoisen nahkatakin jota voi pitää myös kangashousujen kanssa (ratakireet takit tuntuivat jäävän puoleen selkään) sekä polvipalalliset nahkahousut.
IXS:n mallistosta löytyi sopivat varusteet,
Takki IXS Road Star (54) Linkki
Koko 52 olisi myös mennyt päälle, mutta oli todella tiukka ja hihat/vyötärö olisivat olleet ehkä hieman lyhyet. Näin jälkikäteen ajatellen tuo koko 54 oli varsin hyvä valinta, mahtuu vielä fleece tms. väliin (selkäsuojan lisäksi) jos tarvetta.
Housut IXS Trenton (106, eli pitkä 52) Linkki
Tuota kokoa 106 ei ole Duellin mallistossa mutta H-D Centerin mukavien ja asiantuntevien myyjien avustuksella sellaiset saatiin hankittua, siitä kiitokset heille. Toimitusaika oli lopulta ~2kk, joten hyvä oli olla liikkeellä talviaikaan..
Lisäksi hommasin vielä kangashousut ja niissähän tuli eteen sama ongelma pituuden kanssa. Päädyin hommaamaan Lindstrands Lizardit pidennettyinä. Linkki
Pidennys maksoi hivenen turhan paljon housujen hintaan nähden mutta ei ollut juuri vaihtoehtoja (mikään ei ole rasittavampaa kuin liian lyhyet lahkeet). Housuja (M) pidennettiin 7cm ja homma hoitui ~2 vko:ssa, varsin vikkelästi siis.. Housujen vetoketju käy myös suoraan IXS:n takkiin (tosin tässä tapauksessa piti rakennella pieni irroitettava jatkopala koska takki jäi liian korkealle, nahkahousut tulee korkeammalle).
Nyt kun on kamoilla ~6tkm takana niin olen kyllä tyytyväinen hankintoihin. Nahat ovat varmaan niin hyvät päällä kuin vain ilman mittatilausta voi olla ja huomattavasti mukavampi ajella kuin aikaisemmalla IXS:n tix-tex puvulla. Suojatkin pysyvät siellä missä pitää. Oikeastaan ainut toinen vaihtoehto olisi ollut tilata eurobikerilta mittatilauksena.
Ducati Hypermotard 1100 S
(Ex: Yamaha fz1-n, Suzuki gsf 600 s)
Hyvä aihe. Itsekin olen 190/84 pitkäraajainen ja vaikea löytää sopivaa rotsia.
Jos muuten on hyvä ja napakasti istuva niin sitten jää hihat aivan liian lyhyiksi. Nykyisen richan hihat on hyvät mutta takki jää lepattavan löysäksi vartalon ympäriltä.
Nyttemmin takkeja testaillessa, nuo held:in takit on tuntuneet jotenkin istuvan kohtuullisesti.
<p>MT09, RX125, pirkcafe</p>