Eli jonkin sortin kuume on iskenyt päälle vaikka vuosi sitten möin pyörän pois ja olin sitä mieltä että nyt riitti ja siiryin metsäpoluille!!!Kotarilla on ollut kiva ajella mutta tässä ollaan taas vaihtamassa asfaltti pyörään... ja hondaa ei ole vielä ollut ja tässä "jonkin aikaa"pyöriä katsellessa ja omia tarpeita miettien on tuo 929 ehkä nyt korkeimalla listalla(edelliset pyörät on olleet kawoja ja 2000-2003 9R on vieläkin yksi mahdollisista!!)Mutta mitä muutoksia on tuohon hondaan tullut verrattuna edelliseen malliin(käsittääkseni muuttunut juuri 2000?)Muita kokemuksia/heikkouksia yms kysellen!!Saas nähä jospa se pyöräkuume vielä laantuis mutta pahoin pelkään
Kadun mielummin sitä mitä olen tehnyt,kuin sitä mitä olen jättänyt tekemättä!!!!
Lääke ongelmiisi on ainoastaan pitää se kotarikin, niinkuin allekirjottaneella on muuten tulee taas offroadpyöräkuume
Maksaa kyllä, mutta....elämä jne jne......
Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
se muuttui ihan täysin. periaatteessa 92-99 pyörät oli pieniä muutoksia lukuunottamatta samaa perustaa, runko yms oli lähes samaa.
vuonna 2000 tuli 929 jossa on runko ns moottorin niskassa ja takahaarukka liittyy suoraan moottoriin. *runko ja takahaarukalla ei ole siis yhteyttä.
moottoriin tuli ruisku, keula muuttui usd keulaksi ja paljon muuta.
www.cbr929rr.com
www.fireblades.org
929 mallia oli vuosina 2000 & 2001, sen jälkeen tuli pieni päivitys 954 malliin(vuodet 2002&2004), jolloin moottorin teho vähän nousi, pyörän muotoja hiottiin terävämmiksi. yms. monet 929 osat ja 954 osat sopivat ristiin, esim moottori / rungot. Kun taas edellisistä 900rr malleista ei sovi mikään.
929 on erittäin kestävässä maineessa. muotoilu on vähän möhkömpää kuin 954:sessa. itse on tota 954 tullut kuskattua ja onhan se paras pyörä millä on ajanut.
jakeT.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
On kyllä hyvä vehje, itse ajelin vm. 2001 929:llä viimeiset kaksi kautta. Ruisku on plussaa kylmänä käynnistäessä, mutta toiminta on vähän raakaa pienillä kieroksilla ajettaessa, eli kun antaa kaasua tuntuu pieni nykäisy. Mutta tuo ominaisuus kai kuuluu aika moneen muuhunkin ruiskupeliin.
Pyörä on muuten todella helppo ajaa kuten firebladet yleensäkin. Pyörän selkään voi vain hypätä ja puolen tunnin ajon jälkeen tuntuu, kuin olisi ajanut sillä koko ikänsä.
Jotkut väittävät että pyörästä puuttuu tehoa, mielestäni tämä on paskapuhetta. 6000 kieroksen jälkeen pyörä poistuu paikalta todella nopeasti, mutta toisin kuin monella 600:lla kyykyllä 929:llä on ihan mielyttävää ajaa myös taajamanopeuksilla suuremman väännön takia.
1000rr:ällä (-05j mallin) a 929:n välillä ei mielestäni ole edes kovin suurta eroa, pyörät tuntuvat suunnilleen saman painoisilta ja käyttäytyvät samoin, tarkoitain lähinnä ohjaustuntumaa. Lähinnä 1000rr:ssä huomaa hieman paremman ruiskunohjauksen. Tämä siis oma mielipiteeni.
Summaten: jos 929:iin päädyt, et varmasti kadu valintaa. Kaikin puolin hyvä vehje.
" Pyörän selkään voi vain hypätä ja puolen tunnin ajon jälkeen tuntuu, kuin olisi ajanut sillä koko ikänsä."
penkki on kova....![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Itsellä -01 laite, ja ihan tyytyväinen olen ollut. Nyt mittarissa joku 58 tkm, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Kuten todettua, ruisku on hiukan nykivä 2500-3000 kierroksella, mutta eihän mp:tä tulekaan ajaa kuin dieseliä. Etujarrut (330 mm levyt) on todella hyvät. Myös ajovalojen teho on erinomainen (Fast Bikes totesi, että pitkät sulattaa maalin pois edellämenevistä autoista).
Ajoasento on Hondamainen positiivisessa mielessä, eli kaikki on siellä missä olettaakin. Erinomainen asia on mittaristo, jossa näkyy yhtäaikaa kello ja jompikumpi tripppimittareista. HISS (käynnistyksenesto) esti minulla kerran epärehellisemmän kansanosan aikeet. Takapenkin alla on hyvin tilaa, mahtuu esim. työkalut, ketjurasva ja sadepuku. Tai työkalut, rasva ja 4 puolen litran oluttölkkiä
Radalla toimii ihan mukavasti, pyörä on kevyt jopa nykyisiin hirmuihin verrattuna eikä etupää ole niin äkkinäinen kuin 954:ssä. Ohjausiskari voisi kyllä olla hyvä ostos. Kallistusvarat on riittävät nopeaankin etenemiseen, ja tankista saa hyvän tuen roikkumiseen. 190/55-takakumi mahtuu hyvin taakse, jos haluaa ajella ultimateracingrinkuloilla.
Polttoainetta vie sekalaisessa ajossa karvan alle 6 litraa satkulla. Keväällä ekat tankilliset kyllä joku 7,5. Joskus ajoin Lahdesta Ylämyllylle yhteenmenoon (oisko 325 km), eli tasaisessa ajossa kulutus on siedettävä ja ergonomia pyörässä on kyykyksi ok. Radalla kulutus 12-13 litraa/ 100km Motoparkissa, muualla vähemmän.
Vaihteistossa voi alkaa vanhemmiten löytymään välivapaita kolmosen molemmin puolin, mutta öljyillä pystyy hiukan vaikuttamaan asiaan.
Kaksipäällä ihan pyllystä. Joku 50 kiloinen matkustaja on maksimi, 90 kiloisten äijien kuskaamiseen kannattaa valita jokin muu kulkupeli.
Pari vuotta sitten olin vaihtamassa pyörää ja silloin 600-03 honda ja zx6r -03 oli ne joiden välillä mietin....Ja juuri tuo penkin kovuus oli yksi syy joka käänsi pelin kawan voitoksi!!! Mutta kiitoksia kaikille jotka ovat "helpottaneet" pyöräkuumettani....(jaket @ Helmi. 09 2006,12:59) kirjoitti
!!Lisää saa toki kertoa jos juttua löytyy!!( Lääke ongelmiisi on ainoastaan pitää se kotarikin, niinkuin allekirjottaneella on muuten tulee taas offroadpyöräkuume * Maksaa kyllä, mutta....elämä jne jne......)Ei se niin sanottua ole että kotari menee myyntiin jos(ja kun)Hondan laitan...alkaa vaan oleen noita vehkeitä toisten nurkissa jo niin paljon että pitää se tallinpaikka ruveta katselemaan jotta saa kaikki saman katon alle
![]()
Kadun mielummin sitä mitä olen tehnyt,kuin sitä mitä olen jättänyt tekemättä!!!!