Sivu: 31 / 31:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21293031
Tulokset 901:stä 914:een 914:sta
  1. #901
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Vakio Banditko suomalaisella mutkatiellä hiukan levoton yli 160 km/t nopeuksissa?
    Se on nääs omat ongelmansa kullakin ja jos ei muuten löydy niin sitten kaivetaan
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #902
    Olishan se hyvä että pyörä toimisi sellaisessa käytössä mihin se on hankittu...

    Kokeilisin kyllä niitä paineita, eteen 2,4 ja taakse 2,6. Tietysti pitäisi noudattaa ohjekirjan suosituksia. Sitten ohjauslaakeri kannattaa tarkistaa, hyvinkin pieni kuluminen aiheuttaa epämääräistä käytöstä, tuntuma katoaa kun etunen jänkää vastaan.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  3. #903
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Vakio Banditko suomalaisella mutkatiellä hiukan levoton yli 160 km/t nopeuksissa?
    Eiköhän tuollainen putkirunkoinen vehje notku tuossa nopeudessa jo suoralla tielläkin...
  4. #904
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän tuollainen putkirunkoinen vehje notku tuossa nopeudessa jo suoralla tielläkin...
    Ei se putkirunko sinällään mikään letku ole (Ducati, KTM jne).

    Minulla oli pitkään uutena ostettu Bandit 1200 mutkateilläkin käytettynä. Sen jälkeen ostin uuden Speed triple 1050:n ja oli se jo ihan eri maata ajo-ominaisuuksiltaan.

    Bandit 1200 ei ole urheilumoottoripyörä moottoriurheiluun. Se on hyvä budjettimalli, mutta ei ole sporttipyörä. Speed Triple ja myöhemmin Ducati Streetfighter 1098 olivat nimenomaan kovavauhtisessa mutkatieajossa ihan eri luokkaa vakaudeltaan. Sama mutka meni samalla vauhdilla noilla ihan kuin juna, kun taas Banditilla siinä oli jo urheilun makua.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  5. #905
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Vakio Banditko suomalaisella mutkatiellä hiukan levoton yli 160 km/t nopeuksissa?
    160 on vielä ihan siedettävä, mutta on se autobaanallakin epäluotettavan tuntuinen +180 nopeuksissa. Varsinkin kun vakiotakaiskari on 80 tkm ajettu ja huoltamaton. Eihän se keulakaan mikään hääppöinen ole (= melko paska), mutta se on sentään huollettu. Tässä kyse 1200:n sijaan 1250:stä, mutta samanlaisia budjettilaitteita nekin.
    Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
  6. #906
    Lainaa cbr600pc31 kirjoitti Katso viesti
    Ostin tuossa keväällä 1200 gsf banditin. Vähällä käytöllä kauan ollut nii tuli kaikennäköistä huoltoa duunattua. Ite ajellut varmaan reilu 1000km. Ajokäytöksessä ihmetyttää pyörän levottomuus kun mutkateitä ajellaan vähän joutusammin(Varsinkin 160kmh ylöspäin tuntuu vähän käärmeen lailla etenevän).
    öhlinsin takaiskari huollettu ja keulaan tuoreet öljyt+uus ohjainlaakeri setti pistetty. Pyörien laakerit kunnossa ja swingin laakeroinnissa ei tunnu mitään feelua,ketjulinja ok. Eturengas hyvä m7rr ja takana sama mut kuluneempi,ei kantikkaaks menny. Rengaspaineet oli nyt näköjää suositusta korkeemmat 2.7 ja 3.1 . Pitäs molemmat 2.5b tienoille puottaa ohjekirjan mukaan josko tuo auttaa mitään. Mut te jotka enemmän tämmösillä ajaneet nii meneekö nää miten rempulaks isommissa vauhdeissa? Mulla ollu ~15kpl 90- ja 2000 luvun japskikyykkyjä niin noihin ja kaikkiin muihin ajettuihin katupyöriin nähden tuntuu vähän peeveeltä
    Mitäs ostit banditin. Oisit hommanu samantien busan. Mitäs aloit köyhäilemään mopojen kanssa jos kuitenkin haluut ajaa isoo kovaa?.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  7. #907
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Bandit 1200 ei ole urheilumoottoripyörä moottoriurheiluun. Se on hyvä budjettimalli, mutta ei ole sporttipyörä.
    Yleispyörä joka sopii parhaiten sekalaiseen käyttöön, eikä ole varsinaisesti missään hyvä, siltikin useimmille ihan riittävä ja ennen kaikkea luotettava, kestävä, sekä edullinen ylläpitää kokoisekseen.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #908
    Sieltähän tuli kommenttia yllättävän paljon monesta suunnasta,useampi asiallinenkin

    Keula on tehtaan korkeudella. Joo en ostanut Hayabusaa kun vasta viime kesänä semmonenkin oli. Btw mukavampi banditilla kurvailla kuin vakio busalla,turbot/modifioidut erikseen on kyllä kokeiltu.

    Ja kysymyksen esitin ihan sillä kun ei tämmöisestä pyörästä oo kokemusta. Eli tarkotus ei oo tästä mitään ratatykkiä/mutkatieohjusta tehdä mutta kunhan saa kulkemaan kuten kuuluu. Tälläkin tulee pari ratareissua kyllä käytyä matkaajojen ohella ja tapana on ollu pitää pyörät kunnossa,niin sen takia täällä foorumilla arvotaan.

    Voi tosiaan olla että on rungon löysyyttä tuo käytös,mutta eihän tuo normaali ajossa haittaa.

    Edittiä; Semmone lisäys vielä tähän kun suositellaan ostamaan sitä ja tätä pyöräks. Meilläkin ajoporukassa todella paljon ihmisiä joilla esim jotain 2000 luvun alkupuolen kyykkyjä 50-100tkm ajettuna eikä mitään ylimääräistä huollettu. Nuokin pyörät ois aivan erilaisia ajaa kun tekee perus keulahuollon,takaiskarin ja säätää painaumat,huoltaa kunnolla jarrut yms. Ei aina tarttee ostaa sitä uutta 30k€ kyykkyä "koska nuo vanhat on ihan pskoja ajaa". Useimmille antaa vähän väärän kuvan tuommone käytetty moottoripyörä ajoominaisuuksiltaan kun tuoreempiin vertaa. Tosiasiassa ei noissa kovin ihmeitä eroja oo kuten joskus jenkit vertas k5 gixxua johonkin +2020 panigaleen,sillon tais jopa vanha gixxeri olla nopeampi
    Viimeksi muokannut: cbr600pc31; 02.07.2025 klo 22:12.
    R1 07
  9. #909
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Ei se putkirunko sinällään mikään letku ole (Ducati, KTM jne).
    Nyt puhuttiinkin Banditista ja sen rungosta, noissa mainitsemissasi pyörissä runkorakenne onkin aivan erilainen.
  10. #910
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Nyt puhuttiinkin Banditista ja sen rungosta, noissa mainitsemissasi pyörissä runkorakenne onkin aivan erilainen.
    Toki on. Banditissa perinteinen kaksoiskehtorunko ja noissa mainituissa tikapuu, jossa moottori kantavaa rakennetta. Kaikkia noita ollut tallissa. Banditissa perusjousitus, perusjarrut, Moottori loistava aihio viritykseen, ahtamiseen jne., mutta pyörä kasattu sekalaisista Suzukin osista budjettimalliksi. Siihen tarkoitukseen hyvä ja oli uutenakin kohtuuhintainen. Meni aikoinaan matkapyöränä, yleispyöränä, rakenteluaihiona faittereiksi ym ym.

    Kuten jo mainittuakin, kokemusta on Banditista ja sporttinakuista ja Bandit ei ole sporttinakun tasolla kovavauhtisessa mutka-ajossa, joten alkuperäisen ihmettelijän havainto on ihan oikea. Urheilulliseen ajoon suosittelen urheilumoottoripyörää.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  11. #911
    Lainaa cbr600pc31 kirjoitti Katso viesti
    Sieltähän tuli kommenttia yllättävän paljon monesta suunnasta,useampi asiallinenkin

    Keula on tehtaan korkeudella. Joo en ostanut Hayabusaa kun vasta viime kesänä semmonenkin oli. Btw mukavampi banditilla kurvailla kuin vakio busalla,turbot/modifioidut erikseen on kyllä kokeiltu.

    Ja kysymyksen esitin ihan sillä kun ei tämmöisestä pyörästä oo kokemusta. Eli tarkotus ei oo tästä mitään ratatykkiä/mutkatieohjusta tehdä mutta kunhan saa kulkemaan kuten kuuluu. Tälläkin tulee pari ratareissua kyllä käytyä matkaajojen ohella ja tapana on ollu pitää pyörät kunnossa,niin sen takia täällä foorumilla arvotaan.

    Voi tosiaan olla että on rungon löysyyttä tuo käytös,mutta eihän tuo normaali ajossa haittaa.

    Edittiä; Semmone lisäys vielä tähän kun suositellaan ostamaan sitä ja tätä pyöräks. Meilläkin ajoporukassa todella paljon ihmisiä joilla esim jotain 2000 luvun alkupuolen kyykkyjä 50-100tkm ajettuna eikä mitään ylimääräistä huollettu. Nuokin pyörät ois aivan erilaisia ajaa kun tekee perus keulahuollon,takaiskarin ja säätää painaumat,huoltaa kunnolla jarrut yms. Ei aina tarttee ostaa sitä uutta 30k€ kyykkyä "koska nuo vanhat on ihan pskoja ajaa". Useimmille antaa vähän väärän kuvan tuommone käytetty moottoripyörä ajoominaisuuksiltaan kun tuoreempiin vertaa. Tosiasiassa ei noissa kovin ihmeitä eroja oo kuten joskus jenkit vertas k5 gixxua johonkin +2020 panigaleen,sillon tais jopa vanha gixxeri olla nopeampi
    Mulla oli 2006 1200 eli oli jo eri rungolla mutta saman henkinen fillarihan sekin on.

    Muuttui omasta mielestä paljon paremmaksi oikeastaan joka paikassa kun laittoi keulaan vähän stydimmät (edelleen kuitenkin progressiiviset) jouset.

    Mut se minkä ehkä vielä tsekkaisin olis takaiskarin pituus vs. vakio? Noihinhan laitettiin milloin mitäkin iskaria taakse ja noissa öhläreissähän on usein pituuden säätö varsinkin, jos se on perujaan jostain ärräpyörästä. Taitaa olla useissa "katukatalogin" malleissakin.
  12. #912
    Lainaa santerik kirjoitti Katso viesti
    Mut se minkä ehkä vielä tsekkaisin olis takaiskarin pituus vs. vakio? Noihinhan laitettiin milloin mitäkin iskaria taakse ja noissa öhläreissähän on usein pituuden säätö varsinkin, jos se on perujaan jostain ärräpyörästä. Taitaa olla useissa "katukatalogin" malleissakin.
    Suuressa muodissa oli myös perän korottaminen. Sillä sai ketteryyttä lisää. Koiranluita noihin vaihdeltiin. Lyhemmät mutka-ajoon ja pidemmät kiihdytyspäiville. 750-1100 ilma/öljy ärrän iskari kävi suoraan.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  13. #913
    Lainaa santerik kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli 2006 1200 eli oli jo eri rungolla mutta saman henkinen fillarihan sekin on.

    Muuttui omasta mielestä paljon paremmaksi oikeastaan joka paikassa kun laittoi keulaan vähän stydimmät (edelleen kuitenkin progressiiviset) jouset.

    Mut se minkä ehkä vielä tsekkaisin olis takaiskarin pituus vs. vakio? Noihinhan laitettiin milloin mitäkin iskaria taakse ja noissa öhläreissähän on usein pituuden säätö varsinkin, jos se on perujaan jostain ärräpyörästä. Taitaa olla useissa "katukatalogin" malleissakin.
    Pitääpä tarkistaa Mulla on orkkisiskari mukana kans.
    R1 07
  14.  
  15. #914
    Lainaa cbr600pc31 kirjoitti Katso viesti
    Pitääpä tarkistaa Mulla on orkkisiskari mukana kans.
    Tuota en muistanukaa vilkasta,mutta pyörän vakaus kyllä koheni sopivilla rengaspaineilla ja uudella takagummilla. Aika hyvin pysty motoparkkia kiertää ilman suurempaa jännitystä,ainut toki että jalkatapit raastaa maahan. Pääs jopa kohtuullisille kierrosajoille tämmöseks pyöräks,ei ehkä tourinkigummeilta enempää toinna vaatiakaan. ??Bussipysäkki?? vähä jännittävämpi ajaa tämmösellä vrt kyykyt kun vauhti 190-200 mittariin
    R1 07
Sivu: 31 / 31:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21293031