Moron. 102 tuhatta tuli nyt ison bandun mittariin ja kai se jotenki toimii? Noita kaasareita oon joskus miettinyt, kannattaisko ne avata/putsata ikään kuin ennakkohuoltona? Pyörä ollu mulla muistaakseni 6 vuotta ja kerran nuo on synkronoitu.
Ainoa probleema tässä pyörässä oli toimimattomuus rankkasateessa. Tähän löyty luultavasti syyllinen 2 sylinterin tulpanhatusta. Tulppa oli melko löysällä ja oma diagnostiikka oli, että pakokaasu pääsi falskaan tulpan kierteestä ja oli tuhonnut häiriönpoistajan tiivisteen ja sateella valokaari viimeistellyt homman. Oli kyllä tulppa ja häiriönpoistaja melko kurjassa kunnossa...
Niin ja tuo kaasareitten tulvimisongelma? En nyt tainnu kaikkea lukee, saati ymmärtää mutta... Omassa 600 Ceebbarissa kaasarit tulvi yli ja reippaasti, ku ostin pyörän. Tähän oli syynä kutistuneet kohokammion tiivisteet. Ihme juttu, mutta tiivisteet oli menny niin pieneksi, että ne oli jo "vajonnut" sinne uraan niin, etteivät enää vastanneet yhtään kaasareitten runkoon. Uudet tiivisteet sinne ja vot!
Terv. Illka 76
Viimeksi muokannut: ileumi; 04.08.2022 klo 13:13.
Päivitetään Bandiitin rengasasioita hieman.
En tiedä, onko seuraava ollut esillä ja mallikohtaisesti, mutta tässä.....
Saman rengaskategorian sisällä, samassa koossa, on varsin suuria heittoja renkaan
max. leveydessä. Erityisesti takarenkaan osalta.
Näistä on muualla puhuttu yleisellä tasolla, mutta mitä asia tarkoittaa eri pyörissä ja malleissa?
Esim. 1400 GSX ja B-Kinky eivät ole niin nokonuukia max. leveyden osalta.
Käytännössähän meillä tulee ensimmäisenä raja vastaan ketjun kohdalla.
Molempiin mainittuihin menee ongelmitta vielä 210/55 leveys jos sellaista halajaa.
1250 Bandiitin kanssa onkin jo hieman tiukempaa.
Ihan esimerkkinä Misukan PR 5:n orginaalikoossa 180/55-17 alkaa jo normilla 5.5 vanteella
olla "sopivan lähellä" ketjua.
PR 5:n kanssa voi 190/55 olla jo hiinä ja hiinä muuttuuko ketju rengasrasvariksi.
Sitten taas PR 4:n 190/55 asettuu samoin kuin em. PR 5:n koko 180/55.
Miksi sitten moinen "leipominen" ?
Nohh.. Satunnaisissa tilanteissa ja paikoissa esim. saatavuus/hinta.
Noinkin pieni koko/leveysero ja rengasmallin keskinäiset erot samassakin koossa tuottaa
kovinkin erilaisen visuaalisen lopputuleman.
Ihan eri kertaluokkamuutos verrattuna ajotuntuman muutoksiin noissa puitteissa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Meillä on tällä hetkellä kaikki pelit kaasarilla. Olen omiin jo vähän kyllästynyt, reilu 100 tonnia röykkyistä ajoa CV kaasareilla alkaa näkyä kaasareissa. Toinen jo kerran vaihdettu kuluneen läppäakselin takia, luistit on kuluneet ja luistinjohteet on kuluneet. Neulat ja neulaputket noissa jostain syystä kestää. BST:t osasi syödä nekin.
Jos jollain on tarvetta ni täältä sais mk2 katteita pari settiä ja etuhäkit ja taitaa olla umpiot ja peilit kans... Lähtee kierrätykseen jos ei kukaan tarvi... Porissa sijaitsee enkä viitti lähetellä...
Talliin tuli vm -95 gsf Bandit 600. Talven aikana olisi tarkoitus käydä läpi tätä. Ensimmäinen pyörä itselleni ja tuli ikäänkuin perintönä. Kytkimen toimintaa ihmettelin, kun liike on aika minimaalinen. Kahva ei mene pohjaan ja vaijeria on kiritty molemmista päistä aika tappiin. Onko sieltä levyt loppu vai jouset?
Vika lienee siinä että vaijeri on kiritty tappiin molemmista päistä. Kytkimen välys kuuluisi säätää kumitulpan alta oheisen videon mukaisesti:
https://www.youtube.com/watch?v=lkUM9asBVtM
Kysellääs joskos täältä löytyisi apua ongelmaani. Pyöränä gsf1200s 03-04 ja siitä on mennyt H4 polttimon kanta rikki, tämän takia myös itse umpio hieman likainen.
Tietääkö joku mistä saisi uusia tai käytettyjä umpioita edullisesti? Entä polttimon kantoja?
Itsellä on uudempi 1250s, liekkö tuo polttimokanta wanhemmassa samanlainen. Joka tapauksessa Temu/Aliexpress/eBay löytyi noita polttimosovitteita, itse löysin sieltä jopa tarvittavat HID-sovitteetkin tuohon omaani. Jos itse umpion haluat uusia, niin kenties kotimaiset romikset ja tori lienee se paras paikka.
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Pyöreä ?
Vaihda suosiosta tilalle joku tuon tapainen:
https://vi.aliexpress.com/item/1005007679792280.html
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Pitäis -98 Bandit 600 ostaa kesäkuussa renkaat. Mitä renkaita olette tehdaskoossa käyttäneet Banditissa? Etunen siis 110/70 17 ja taka 150/70 17.
Vähän arvon Pirellin Sport Demoneiden ja Bridgestonen T31 välillä. Se on selvää että haluan nimenomaan touring renkaat koska paljon ajoa kaks päällä ja laukut mukana.
Demoneista on omakohtaista kokemusta mutta vaaka alkaa hinnan takia kallistumaan Bridgestonejen puolelle.
<p></p>
Pirellistä ei vielä kokemuksia, mutta viime kesäksi vaihtui ex-Banduun Bridgestone taakse.
Olin tosi tyytyväinen, pito ihan eri luokkaa, kuin vanhassa takrenkaassa (olikohan Metzeller?)
Nyt Busassakin takana uusi Bridgestone, sen verran innostuin ks. renkaista.
Suzuki Hayabusha -08
EX:Suzuki GSF 650S Bandit -06
Ex:Suzuki DR 125 -83(silloin joskus)
Ongelma bensansaannin kanssa. 160km/h vauhtia viitisen minuuttia ja sitten ranne kokonaan mutkalle -> pyörä alko rötäämään kun bensa olisi loppu. Hana reserville muttei auttanut. Kaksi kilsaa ramppiin, rampista ylös ja vauhti 60km/h jonka jälkeen alko toimimaan ongelmitta eikä ongelma tullut takaisin senl jälkeen. Bensansaannissa jotain häikkää mutta mitähän se olisi. Kaasareihin keväällä neulat ja tiivisteet, uudet bensalinjat, bensahanan korjaussarja ja kaasareiden synkkaus.
Rötäyshetkellä bensaa oli ainekin yhdeksän litraa, kävin meinaan heti tankilla liki heti eikä sinne mennyt kun 12 L.
Kerran tapahtunut, normaaliajossa toimii ongelmitta.
GSF600 2002
Suzuki Bandit GSF600 2002
Tankin korvausilma tai hana tulee ekana mieleen. Kokeile hana pri-asennossa jos sellainen on ja sen jälkeen vaikka tankin korkki raollaan.
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Bensafiltteriä jostain syystä ehdotetaan tyhjäkäyntiongelmien syyksi. 'Vanha' bensa se yleisin.
Filtterin ahdistaessa se kuitenkin oireilee silloin kun menekki on suurinta. Siksi se saattaisi olla vikakohde.
Tämä on minusta kunnossa. "Alipaineletkut" tankilta vaihdettu tuossa bensalinjojen kanssa ja tankki saa happea. Varmistettu että perään menevä ei ole tukossa ja t haarasta kahteen suuntaan ilma kulkee. Isompi tuleekin sitten putsarilta joka on ok.
Korkki auki on vähän haastavampi jos motarilla iskee taas ongelma mutta pitääpä tutkia silti enempi tankin hengittämistä.
Filtteri on uusi, meni bensalinjojen kanssa samalla. Tyhjänkäyntiongelmaa ei ole, vaan se 100% täyskaasu pidemmän aikaa.
Suzuki Bandit GSF600 2002
Mun banditi kun teki samaa oli syypää murtunut bensahanan alipaineletku. Jaksoi vetää hanan puoliksi auki... Vai olikos tuo jo ruisku ?
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Eli Strainer ei ole suodatin vaan suoran käännöksen mukaan siivilä mikä on bensalinjassa? Pitää ainoastaan isommat partikkelit pois kaasareista? Ainekin Motonet sen kääntää suodattimeksi. Siellä on nyt yleismallinen koska oli kiire saada pyörä vaan ajoon.
https://www.motonet.fi/tuote/polttoa...xoCZiMQAvD_BwE
Suzuki Bandit GSF600 2002
Koetas ilman tuota filtteriä. Ja jos on laitettu uudet bensaletkut suorasta "metritavarasta" niin tarkista ettei oo liian tiukkoja mutkia missä letku menis osin lyttyyn.
Näissä kun ei "pudotuskorkeus" tankista kaasareille oo kovin iso niin pienikin lisävastus bensalinjassa aiheuttaa herkästi sopan puutetta pidemmässä täyskaasu vedossa.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Ostin tuossa keväällä 1200 gsf banditin. Vähällä käytöllä kauan ollut nii tuli kaikennäköistä huoltoa duunattua. Ite ajellut varmaan reilu 1000km. Ajokäytöksessä ihmetyttää pyörän levottomuus kun mutkateitä ajellaan vähän joutusammin(Varsinkin 160kmh ylöspäin tuntuu vähän käärmeen lailla etenevän).
öhlinsin takaiskari huollettu ja keulaan tuoreet öljyt+uus ohjainlaakeri setti pistetty. Pyörien laakerit kunnossa ja swingin laakeroinnissa ei tunnu mitään feelua,ketjulinja ok. Eturengas hyvä m7rr ja takana sama mut kuluneempi,ei kantikkaaks menny. Rengaspaineet oli nyt näköjää suositusta korkeemmat 2.7 ja 3.1 . Pitäs molemmat 2.5b tienoille puottaa ohjekirjan mukaan josko tuo auttaa mitään. Mut te jotka enemmän tämmösillä ajaneet nii meneekö nää miten rempulaks isommissa vauhdeissa? Mulla ollu ~15kpl 90- ja 2000 luvun japskikyykkyjä niin noihin ja kaikkiin muihin ajettuihin katupyöriin nähden tuntuu vähän peeveeltä![]()
R1 07
Omalla yksilöllä ei nyt tullut ihan noin reippasti mentyä mutta... ihmettelin ihan kaupungissakin että miksi tämä on näin hankalaa.
Edellinen omistaja oli pudottanut keulaa. Teleskoopit oli sentin läpi kolmioista. Kun sääti tehdasasetukseen eli "tasan" niin käytös muuttui huomattavasti tasapainoisemmaksi.
Voisiko olla joku ihan tämäntapainen ?
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Vakio Banditko suomalaisella mutkatiellä hiukan levoton yli 160 km/t nopeuksissa?![]()