Moron. 102 tuhatta tuli nyt ison bandun mittariin ja kai se jotenki toimii? Noita kaasareita oon joskus miettinyt, kannattaisko ne avata/putsata ikään kuin ennakkohuoltona? Pyörä ollu mulla muistaakseni 6 vuotta ja kerran nuo on synkronoitu.
Ainoa probleema tässä pyörässä oli toimimattomuus rankkasateessa. Tähän löyty luultavasti syyllinen 2 sylinterin tulpanhatusta. Tulppa oli melko löysällä ja oma diagnostiikka oli, että pakokaasu pääsi falskaan tulpan kierteestä ja oli tuhonnut häiriönpoistajan tiivisteen ja sateella valokaari viimeistellyt homman. Oli kyllä tulppa ja häiriönpoistaja melko kurjassa kunnossa...
Niin ja tuo kaasareitten tulvimisongelma? En nyt tainnu kaikkea lukee, saati ymmärtää mutta... Omassa 600 Ceebbarissa kaasarit tulvi yli ja reippaasti, ku ostin pyörän. Tähän oli syynä kutistuneet kohokammion tiivisteet. Ihme juttu, mutta tiivisteet oli menny niin pieneksi, että ne oli jo "vajonnut" sinne uraan niin, etteivät enää vastanneet yhtään kaasareitten runkoon. Uudet tiivisteet sinne ja vot!
Terv. Illka 76
Viimeksi muokannut: ileumi; 04.08.2022 klo 13:13.
Päivitetään Bandiitin rengasasioita hieman.
En tiedä, onko seuraava ollut esillä ja mallikohtaisesti, mutta tässä.....
Saman rengaskategorian sisällä, samassa koossa, on varsin suuria heittoja renkaan
max. leveydessä. Erityisesti takarenkaan osalta.
Näistä on muualla puhuttu yleisellä tasolla, mutta mitä asia tarkoittaa eri pyörissä ja malleissa?
Esim. 1400 GSX ja B-Kinky eivät ole niin nokonuukia max. leveyden osalta.
Käytännössähän meillä tulee ensimmäisenä raja vastaan ketjun kohdalla.
Molempiin mainittuihin menee ongelmitta vielä 210/55 leveys jos sellaista halajaa.
1250 Bandiitin kanssa onkin jo hieman tiukempaa.
Ihan esimerkkinä Misukan PR 5:n orginaalikoossa 180/55-17 alkaa jo normilla 5.5 vanteella
olla "sopivan lähellä" ketjua.
PR 5:n kanssa voi 190/55 olla jo hiinä ja hiinä muuttuuko ketju rengasrasvariksi.
Sitten taas PR 4:n 190/55 asettuu samoin kuin em. PR 5:n koko 180/55.
Miksi sitten moinen "leipominen" ?
Nohh.. Satunnaisissa tilanteissa ja paikoissa esim. saatavuus/hinta.
Noinkin pieni koko/leveysero ja rengasmallin keskinäiset erot samassakin koossa tuottaa
kovinkin erilaisen visuaalisen lopputuleman.
Ihan eri kertaluokkamuutos verrattuna ajotuntuman muutoksiin noissa puitteissa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Meillä on tällä hetkellä kaikki pelit kaasarilla. Olen omiin jo vähän kyllästynyt, reilu 100 tonnia röykkyistä ajoa CV kaasareilla alkaa näkyä kaasareissa. Toinen jo kerran vaihdettu kuluneen läppäakselin takia, luistit on kuluneet ja luistinjohteet on kuluneet. Neulat ja neulaputket noissa jostain syystä kestää. BST:t osasi syödä nekin.
Jos jollain on tarvetta ni täältä sais mk2 katteita pari settiä ja etuhäkit ja taitaa olla umpiot ja peilit kans... Lähtee kierrätykseen jos ei kukaan tarvi... Porissa sijaitsee enkä viitti lähetellä...
Talliin tuli vm -95 gsf Bandit 600. Talven aikana olisi tarkoitus käydä läpi tätä. Ensimmäinen pyörä itselleni ja tuli ikäänkuin perintönä. Kytkimen toimintaa ihmettelin, kun liike on aika minimaalinen. Kahva ei mene pohjaan ja vaijeria on kiritty molemmista päistä aika tappiin. Onko sieltä levyt loppu vai jouset?
Vika lienee siinä että vaijeri on kiritty tappiin molemmista päistä. Kytkimen välys kuuluisi säätää kumitulpan alta oheisen videon mukaisesti:
https://www.youtube.com/watch?v=lkUM9asBVtM
Kysellääs joskos täältä löytyisi apua ongelmaani. Pyöränä gsf1200s 03-04 ja siitä on mennyt H4 polttimon kanta rikki, tämän takia myös itse umpio hieman likainen.
Tietääkö joku mistä saisi uusia tai käytettyjä umpioita edullisesti? Entä polttimon kantoja?
Itsellä on uudempi 1250s, liekkö tuo polttimokanta wanhemmassa samanlainen. Joka tapauksessa Temu/Aliexpress/eBay löytyi noita polttimosovitteita, itse löysin sieltä jopa tarvittavat HID-sovitteetkin tuohon omaani. Jos itse umpion haluat uusia, niin kenties kotimaiset romikset ja tori lienee se paras paikka.
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Pyöreä ?
Vaihda suosiosta tilalle joku tuon tapainen:
https://vi.aliexpress.com/item/1005007679792280.html
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Pitäis -98 Bandit 600 ostaa kesäkuussa renkaat. Mitä renkaita olette tehdaskoossa käyttäneet Banditissa? Etunen siis 110/70 17 ja taka 150/70 17.
Vähän arvon Pirellin Sport Demoneiden ja Bridgestonen T31 välillä. Se on selvää että haluan nimenomaan touring renkaat koska paljon ajoa kaks päällä ja laukut mukana.
Demoneista on omakohtaista kokemusta mutta vaaka alkaa hinnan takia kallistumaan Bridgestonejen puolelle.
<p></p>
Pirellistä ei vielä kokemuksia, mutta viime kesäksi vaihtui ex-Banduun Bridgestone taakse.
Olin tosi tyytyväinen, pito ihan eri luokkaa, kuin vanhassa takrenkaassa (olikohan Metzeller?)
Nyt Busassakin takana uusi Bridgestone, sen verran innostuin ks. renkaista.
Suzuki Hayabusha -08
EX:Suzuki GSF 650S Bandit -06
Ex:Suzuki DR 125 -83(silloin joskus)