Juup siis koko paska 185e, ja en kyl välttämättä olis ite osannut suoriutua tosta tehtävästä kun niitä neuloja ei voi ite vaan suoraan nostaa ku joutuu nostaa/muuttaa niiden asentoa prikoilla ja muilla kepuli konsteilla.. mut joo tehty mikä tehty ja silleen *![]()
ainaskin se on nyt hyvä ja mielen rauha taattu ku kahvasta kääntää *
![]()
Iso rosvo -06, ajettu 5300 km
Takarenksu sakkopinnalla, etukumilla olis vielä päässyt 1-2 tuhatta km. Takarenkaan nopea kuluminen ehkä 2-päällä ajamisen ja liika pienen paineen syytä.
Tänään alle Metzelerin Z6:t, huippurenkaat verrattuna alkuperäisiin Dunloppeihin, mopo ihan tunteeton kaikenlaisille urille,karhunjäljille jne. Osasin toki odottaa kun mulla oli 750 F:ssä samanlaiset kummit.
Renkaanvaihtojen yhteydessä tehtiin kuuden tonnin huolto, joten 6000 huoletonta km taas edessä (niin ja paineet rinkuloissa eteen 2,5-2,6 ja taakse 2,9 kun ajelut lähes aina 2 päällä)
editaineet lisätty
Ja uus Banditti-kuski ilmoittautuu!
Eli uutta motoa edellisen 1100gsx-r:n tilalle, nyt pihassa on Bandit 1200N vuosimallia 1997. Mittarissa 65tkm, varusteina mm. leo vince slipari ja teräspunos jarruletkut. Väri viininpunainen.
Ja alkumetrit tuntuivat ainakin mainiolta. Vaikka tuli loppupeleissä ostettua oikeestaan sika säkissä, eli huoltohistoriaa ei ole oikeestaan tiedossa.
Mitäs kokeneemmat bandittikuskit ehdottaa huollon tarpeeksi? Historiasta ei oikein ole tietoa, mutta hyvin se pelaa kaikin puolin. Mihin pitäs kiinnittää huomiota?
Ja kommenttia saa laittaa ko. pyorän ominaispiirteistä!
Mikäli ei ole aikaisemmista huolloista mitään tietoa, niin itse kyllä tarkistaisin venttiilien välykset, kaasarien synkkaukset ja vaihtaisin uudet, tulpat, öljyt, sekä öljyn suodattimen. Mielestäni olisi hyvä myös tarkistaa seokset, kun ei tiedä onko kaasarit säädetty sille sliparille sopivaksi.(voima-makkara @ Heinä. 04 2006,17:29) kirjoitti
Bandiiteissa on öljyn vaihtoväli 6000km ja ventiileiden tarkistus 12000km välein, sekä kaasareiden synkkaus on 12000km välein.
Bandiitin ominaispiirteisiin kuuluu: vääntävä peruspyörä ja vakio koneesta saa suht helposti irti lisää voimaa mikäli haluaa. Jo pelkällä sliparilla ja säädöllä saadaan tuntuva ero vakioon nähden. Jarruihin saa tuntoa, sekä lisää tehoa teräspunos letkuilla. Vakio alusta on varsin pehmeä ja sitä on helppo parantaa jäykemmillä etujousilla, sekä paremmalla takaiskarilla. Mikäli haluaa muuttaa pyörän ulkoista olemusta, niin siihen löytyy valmiita osia aika hyvin.
Bandiitti on varsin monikäyttöinen pyörä ja varsinkin parantelemalla sitä hieman siitä saa muokattua juuri omaan käyttöön sopivan pelin.
Ahdettu 1216
jep. juuri noita ajattelinkin käydä tekemään. Hyvä tietää noi vaihtovälit, kiitosta vaan.
Niin, vertasin tuota omaani kaupassa yhteen 600 bandittiin, ja siinä tuntu kyllä alusta todella löysältä tuohon omaan verrattuna. Eli joko oma alusta on hyvässä kunnossa tai päivitetty parempaan, veikkaan jälkimmäistä kun takaiskarin säätö oli oli löysimmässä lovessa ja silti on jämäkkä. Ja kaks päälläkin on kokeiltu.
Joo, huoltohommiin täytyy alkaa. Kulutus osat (renkaat, ketjut, rattaat, jarrupalat) näyttäis olevan kaikki hyvässä kunnossa. Ja tästä syystäpä ajattelisin ettei muu huoltokaan varmaan ole ihan hunningolla ollut.
Alusta todellakin vaikuttaa siltä, että sitä olisi parannettu ja hyvä niin. Kyllä se pyörän peruskunto kertoo paljon pitäjästään, mutta ainakin ne öljyt & suodatin kannattaa kuitenkin vaihtaa.
Tiedoksi vielä, että tulppien vaihto väli olisi 12000km.
Ahdettu 1216
Jep, nää perushommat (öljyt, suodatin, tulpat, ilmanputsari) on vaihdettu tähän mennessä jokaiseen omistamaani ajopeliin aina samantien. Se menee aina meikäläiseltä ihan alkuinnostuksella ** Pääseepähän puuhastelemaan jotain uuden lelun kera...
Täytyy kyllä ihmetellä itseäni miksen ole aikaisemmin tän mallista pyörää alkanut hommaamaan... On sillä niin paljon mukavampi ajella kuin kahdella edellisellä kyykyllä. Nämäkin tietty makuasioita mutta tältä nyt tuntuu parinsadan km jälkeen.
EDIT:
Mistä sais manuaalin? (koneelle ladattavan)
Katteleppa netistä penkkiä. Ostin madalletun penkin, jossa on apukuskillekkin hieman profiilia verratuna alkuperäiseen. Hintaa oli n. 120€ rahteineen. Firman linkki on www.topsaddlery.com. Lisäksi jää alkuperäinen penkki vaikkapa myyntitilanteita ajatellen.(suiza 1200 @ Kesä. 30 2006,10:09) kirjoitti
Jos ymmärsin hinnaston oikein, niin penkin päällinen maksaa 37€ ja penkit on 321€ ylöspäin. Hinnasto SUZUKI - BANDIT 650 / 1200 (>2005). Myös Storm myy bandiitin satuloita edulliseen 399€ hintaan...(mäkä @ Heinä. 06 2006,09:00) kirjoitti
Ahdettu 1216
Olen nyysseistä lukenut, että 1200:ssa banditissa lähtisi vaihteistosta vapaan ilmaisevan piuhan lisäksi kaksi piuhaa, jotka ilmoittavat cdi:lle milloin pyörä on 1. tai 2. vaihteella, jolloin cdi rajoittaisi sytytysennakkoa joko melun vähentämiseksi tai siksi, ettei pyörä keulisi.
http://www.patman.co.uk/sukbog/DIY/N...ise_wires.html
Tuossa nuo piuhat ainakin uk-mallissa. Niiden pitäisi mennä oman liittimen kautta, jolloin säätötoimenpiteeksi riittäisi tämän liittimen irroittaminen.
Oletteko tietoisia tällaisesta ja oletteko omastanne liittimen irroittaneet? Onko sillä ollut mitään vaikutusta?
Banditin korjaamomanuaalin mukaan nuo piuhat löytyisivät ainakin 96-99-vuosimalleista.
Kokeiltu on ja ei yhtään mitään vaikutusta perstuntumalla, kuten ei kellään mullakaan, kenen kanssa asiasta ollut puhetta. Sitäpaitsi ne piuhat tunnistavat 2. ja 3. vaihteen, ei ykköstä eikä muita.(pajazo @ Heinä. 13 2006,16:32) kirjoitti
Joissakin vanhoissa 1100 ärrissä oli joku keulimisenrajoitin sytkän kautta ykkösvaihteella. Sport Riderin testissä varttimailin aika tippui puoli sekuntia kun nyppäsi piuhan irti. Taisi olla muistaakseni joku 1994 1100RW Californian malli tai jotain.
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Onkos kukaan muu erehtyny hommaan BMC:N vaparisuodatinta?
Varoitus! on tehty mistä aita on matalin eli päin persettä, katsottu vaan että mahtuu kotelon sisään...
Mä olen joutunu laittaa hirveet jeesusuteippiviritykset että saisi edes jotenkin tiiviiksi koska orkkis suodatin näyttää toimivan samalla "tiivisteenä" kotelon kappaleiden välissä ja tää bmc on vaa siellä sisällä jne.
Viime kesänä meni eka kuukausi ihmetellessä miten voi olla samaan aikaan rikkaalla ja laihalla
Ja factoryn suutinsarja kanssa aivan surkea... toista kesää vieläkin yritän saada pelittäänjos nostat neulaa nii alkaa röpöttää 3-4t ja sitten ku lasket ni häviää veto keskeltä ja on vaihdettu ylimääräsiä pilottia(#35) mukana tuli #40 jolla ei tee mitään!!!
Noikin menin hommaamaan kun ei löytyny samantien dynojettiä ja k&n:ää hyllystä eikä jaksanu venaa
PS: ei kellää sattus löytyyn #32,5 pilotteja? ei viittis taas oottaa 4viikkoa kun tilaa suzukilta... ja maksaa itteä kipeeksi![]()
mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
(sopii aika moneen juttuun
Kiitoksia vastauksista tohon laukku hommaan. Harmi vaan kun -96 malliin ei kaikkia sarjoja saa. Pitää tutkia asiaa.
pekurides, onko mun banditti skootteri (1157 cc)? =(
990 adv, VF750F, ZX-12R
juu, ihan samanlainen ku munkin bandit
(olohuoneen pöydän alla on tosinuusi setti wisecon 1229cc mäntiä tallissa olevaan -80 gsx:ään kuhan jaksais/kerkeis asentaa .... siihen verrattuna nää banditit on ihan muijien skoottereita)
mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
(sopii aika moneen juttuun
Pyörä vaihtui.. olisi SW-Motech sivulaukku telineet,
Kiwi/Kappa kiinnityksellä myytävänä.(Uudet)
OVH:210,- 150,-nto sis mh-rahdin suomeen.
T:Pasi
HD flht . KTM Adventure 1190 R
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että mihinkä bandiitin vaihdoit?(creative @ Heinä. 15 2006,16:28) kirjoitti
Ahdettu 1216
Ylivuotinen KTM 950 Adventure.(suiza 1200 @ Heinä. 16 2006,22:01) kirjoitti
Hauskuutta tuntuu löytyvän poluista baanalle....
HD flht . KTM Adventure 1190 R
Varmasti on kotarilla hauska vetää ja meni varmaan myös se sun tenere siinä samassa rytinässä.(creative @ Heinä. 17 2006,06:19) kirjoitti
Ahdettu 1216
oisko kellää ylimääräsiä #32.5 pilotti suuttimia...
Mul ois vaihdossa vaikka 40 ja 35 jos niinksee
elikäs -97 B12
mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
(sopii aika moneen juttuun
Tenere meni suoraan harrastajalle. Bandiitti meni vaihdossa.(suiza 1200 @ Heinä. 17 2006,10:30) kirjoitti
HD flht . KTM Adventure 1190 R
Mikäli pilottisuutin on sama kuin tyhjäkäynti suutin, niin eikö ne koot mene viiden pykälän jaolla? Esim 25 / 30 / 35. Ainakin omassa -05 b12 ne menee niin.(pekurides @ Heinä. 17 2006,17:44) kirjoitti
Pääsuuttimien jaon pitäisi mennä sillä 2.5:lla.
Paitsi suutinsarjojen mukana tulevat suuttimet voi olla eri jaolla.
Ahdettu 1216
Vanhemmassa banditissa tyhjäkäyntisuuttimet menevät esim 32,5 35, 37,5 ja 40. Vakiot ovat 37,5. Omassa oli muistaakseni 35 käypänen.(suiza 1200 @ Heinä. 17 2006,22:24) kirjoitti
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Hyvä, kun tuli oikeaa tietoa koskien vanhempaa mallia.(B12 @ Heinä. 18 2006,14:32) kirjoitti
Ahdettu 1216
nii oliks kelläänyt 35# kii ja viäläkin 3-4t liian rikkaalla ja neuloi ei voi enää laskee , menee tehot kokonaan... ruuvin säätö ei auta... vitun factoryn neulat
![]()
mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
(sopii aika moneen juttuun
Kyllä se noilla kilkkeillä pitäisi toimia. Tarkastappa, että ei ole putsari öljytty tukkoon, bensapinnat ovat kohdallaan ja että neulasuuttimet eivät ole kuluneet soikeiksi.(pekurides @ Heinä. 18 2006,23:37) kirjoitti
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Katselin tuossa Saksan maan tarjontaa ja silmiin pisti muutama Bandit, jotka oli varustettu kokokatteella. Onko jollakin kokemuksia kokokatetusta Bandiitista?
<p><strike>JiiÄm</strike></p>
^ ei ole banditista mutta toisesta kokokatetusta suzukista (vakiona varttikatteellisesta) on kokemuksia. eli tuossa allekirjoituksen takaa löytyvässä SV:ssä on tehtaan kokokate joka mun mielestä toimii todella hyvin.. eihän se viimeistelyltään ole esim GSX-R:n katetta nähnykään. oikealta puolelta alhaalta on kate melkein kiinni moottorinpeitteissä mutta todellakin tyytyväinen olen ollut...
ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007
ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>
# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
Oliko katteet valmiina pyörässä, vai hankitko ne jälkeenpäin??
<p><strike>JiiÄm</strike></p>