Sivu: 8 / 31:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 915:sta
  1. #211
    Lainaa (B12 @ Heinä. 19 2006,12:34) kirjoitti
    Lainaa (pekurides @ Heinä. 18 2006,23:37) kirjoitti
    nii oliks kellää *nyt 35# kii ja viäläkin 3-4t liian rikkaalla ja neuloi ei voi enää laskee , menee tehot kokonaan... ruuvin säätö ei auta... vitun factoryn neulat
    Kyllä se noilla kilkkeillä pitäisi toimia. Tarkastappa, että ei ole putsari öljytty tukkoon, bensapinnat ovat kohdallaan ja että neulasuuttimet eivät ole kuluneet soikeiksi.
    Niin pitäs kyllä.. mutta kun ei suutinputket vaihdettu 1t km sitten neuloja laskemalla(#2 nyt #3 eli keskellä) saan kyllä 3-4t toimii mutta sitten menee liian heikoksi keskeltä,,,

    suodatin pitäisi olla aika jees kun meni viälä laihalle pesun/öljyymisen jälkeen(2 viikkoa sitten) .... tosin voisi sen viälä uudestaan pestä mutta kun on aivan hirvee homma repiä auki... varsinkin ehkäpä vielä turhaan.
    bensapinnat 15mm.
    sellanen ihme juttu että ku oltiin kuukaisi sitten viikko virossa samoilla säädöillä ajelee ni siellä ei yhtäkkiä röpötelly enää yhtään ku joutu tankkaa baltian bensaa... tosin meni lopussa suodatin tukkoon sorateitä kahlatessa

    Kyllä se on toi factoryn neula vaan ihan paska säätää.
    mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
    (sopii aika moneen juttuun
  2. #212
    Onko kukaan vaihtanut isoon rosvoon pykälää suurempaa eturatasta? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia, että meneekö ominaisuudet pahastikin metsään vai kenties paranee. Lähinnä ajattelin vaihdolla sitä, että saisi kierroksia pudotettua isoilla vaihteilla alaspäin(kulutus samalla?) sillä kyllä kone jaksaa vääntää pienemmilläkin kierroksilla...
  3. #213
    Olen ajanut kolme kautta yhtä hammasta isommalla eturattaalla enkä missänn tapauksessa vaihtaisi enää takaisin originaaliin. Vääntö riittä vallan mainiosti edelleen kaksi päällä ajoonkin ja kierrokset ovat matka-ajossa alhaisemmat. Samalla mittarivirhe poistuu. Olen tarkastanut mittarivirheen poliisin tutkalla ja mittari näyttää täsmälleen saman kuin tutka.
  4. #214
    Piti vielä mainita, että keulii edelleen ihan riittävän hyvin.
  5. #215
    Lainaa (kakoi @ Heinä. 21 2006,11:07) kirjoitti
    Olen ajanut kolme kautta yhtä hammasta isommalla eturattaalla enkä missänn tapauksessa vaihtaisi enää takaisin originaaliin. Vääntö riittä vallan mainiosti edelleen kaksi päällä ajoonkin ja kierrokset ovat matka-ajossa alhaisemmat. Samalla mittarivirhe poistuu. Olen tarkastanut mittarivirheen poliisin tutkalla ja mittari näyttää täsmälleen saman kuin tutka.
    Paljonko sulla kierroksia 100km/h ? Paljonko tippui kulutus?
    Kuinka iso virhe oli mittarissa?
    Maanteiden nopeus-/tien lämpömittareissa itsellä heittoa
    8-10 mittarista riippuen.Liekkö yhtä tarkka kuin poliisin?
    "Parempi pyörä tallissa,kuin 10 kaupassa."
  6. #216
    eip huono idea yhtään, itellä kanssa on vanhassa -80/85 et/ef gsx 1198cc helevetinkoneessa kanssa piikin isompi ja paljon kivempiu ajella ku ei nii monttupyörämeininkiä ja kun vääntöä vielä riittää ja ei tule niin usein kutosta haettua

    ..toisaalta kun heittää vakiorattaan takasin nii lähtee taas ihan perkeleesti ja olo on kuin crossipyörällä vetelis
    mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
    (sopii aika moneen juttuun
  7. #217
    kierrokset/100 km/h ei muuttuneet yhtään koska nopeusmittari ottaa nopeuden vaihdelaatikosta. Todellinen nopeus nousi samoilla kierroksilla noin 7 % (mittarinäyttö ei muuttunut yhtään - ainostaan mittarivirhe poistui). Kulutuslukemista en osaa sanoa kun ajelen kovin vaihtelevilla tyyleillä ja vaikea vertailla siksi kulutuslukemia. Aika paljon kuluu kun ei hermot kestä ajaa useinkaan rajoitusten mukaan ja varsinkaan jonoissa.
  8. #218
    Näin arvelin myös, eli taidan seuraavassa ratasvaihdossa laittaa isomman eturattaan...Kiitos kokemuksista...

    Tuosta mittarivirheestä vielä, että vanhempien rosvojen nopeusmittari saa syötteen etupyörältä, joten mittarivirhe ei poistu rattaita vaihtamalla toisin kuin, jos mittari saa pyörimistiedon laatikosta(uudemmat mallit).
  9. #219
    Uudemmassa 1200. Nopeus mittarivirhe poistuu,yhden piikin eturattaan suurennoksella,mut matkam.virhe tulee kuvaan. 300km on n.285km ....ainakin mulla -03 mallissa.(lukee nopeuden vetoakselilta).
  10. #220
    Mittarivirheestä: Iso (vm. 2004) - ja Pikku-Rosmon (vm. 1996) mittarin näyttämä nopeus 120km/h, todellinen nopeus (nopeusnäytön mukaan) 107km/h. Tästä lähin voipi siis huoletta laskea menemään *



    Good to the bone
    ...
  11. #221
    Tuli ajettua tankillisella 326km kaksipäällä ja kulutus oli vain 5,34l/100km, mutta tankkiin meni vain 17,40l. Matkavauhti oli mittarinopeutta +20km/h yli rajoituksen, mutta ilman kovia kiihdytyksiä ja varatankille piti kääntää vasta 285km kohdalla.

    Mielestäni tuo on jo todella pieni kulutus kyseiselle pyörälle ja pyörässä on vielä yoshimuran trs slipari sekä pykälän isommat tyhjäkäyntisuuttimet.

    Tosin ei varmasti tule kesässä montaa tuollaista tankillista ajettua...
    Ahdettu 1216
  12. #222
    Moi.

    Tuli parit eka kerrat yriteltyä jo lähtiessä hoitotoimia vielä kylmään (suht kylmään ) ketjuun. Yleensä vain ajon jälkeen.

    Noin 10500 (huolto 6000 km) ajettu vimpain B12S -05 alkaa kakoa aika karseesti, jos nostaa takasen ilmaan ja antaa pyöriä kylmällä koneella tyhjäkäyntiä. Ketju paukkuu, nykii, hakkaa ja koko hiivatin laitos heiluu... No, kettinkihoitoa vain kuumana tästedes - ainakin toistaiseksi.

    Kone kaipaa jo 12 tkm tsekkausta, ei ihan tiptop-kohdallaan enää arvot. Ilmeisesti ei vaan aina tajua, kun pikku hiljaa päivä päivältä käynti heikkenee, etenkin kylmänä/puolikylmänä.

    Johtuisiko em. ilmiö vain välyksistä ja synkoista? Rattaat ja ketju näyttävät ihan hyviltä ja öljypestytkin muutama satanen sitten.

    Olisikohan myös osin "ominaisuutta" kun Bandu ei timmissäkään ihan maailman siistein sähkösingeri.

    -hh-

    edit: kiroitusvirhe



  13. #223
    Lainaa (harmaahukka @ Heinä. 30 2006,19:19) kirjoitti
    Moi.

    Tuli parit eka kerrat yriteltyä jo lähtiessä hoitotoimia vielä kylmään (suht kylmään ) ketjuun. Yleensä vain ajon jälkeen.

    Noin 10500 (huolto 6000 km) ajettu vimpain B12S -05 alkaa kakoa aika karseesti, jos nostaa takasen ilmaan ja antaa pyöriä kylmällä koneella tyhjäkäyntiä. Ketju paukkuu, nykii, hakkaa ja koko hiivatin laitos heiluu... No, kettinkihoitoa vain kuumana tästedes - ainakin toistaiseksi.

    Kone kaipaa jo 12 tkm tsekkausta, ei ihan tiptop-kohdallaan enää arvot. Ilmeisesti ei vaan aina tajua, kun pikku hiljaa päivä päivältä käynti heikkenee, etenkin kylmänä/puolikylmänä.

    Johtuisiko em. ilmiö vain välyksistä ja synkoista? Rattaat ja ketju näyttävät ihan hyviltä ja öljypestytkin muutama satanen sitten.

    Olisikohan myös osin "ominaisuutta" kun Bandu ei timmissäkään ihan maailman siistein sähkösingeri.

    -hh-

    edit: kiroitusvirhe
    Ei se bandu mikään singeri ole, mutta tuollainen oireilu ei ole kuitenkaan normaalia. Mielestäni se voisi johtua siitä, ettei kaasarit ole enää synkassa.
    Kannattaisi ajaa se 12tkm täyteen ja viedä sitten se pyörä 12tkm huoltoon.
    Ketjut voi näyttää hyvältä, mutta jos ketju on päässyt jostain kohtaa venymään, niin se ei enää istu rattaille. Venymisen huomaa takarengasta pyörittäessä siitä, että välillä ketju käy löysällä ja välillä tiukalla.
    Ahdettu 1216
  14. #224
    Lainaa (pekurides @ Heinä. 14 2006,00:34) kirjoitti
    Onkos kukaan muu erehtyny hommaan BMC:N vaparisuodatinta?

    Varoitus! *on tehty mistä aita on matalin eli päin persettä, katsottu vaan että mahtuu kotelon sisään...

    Mä olen joutunu laittaa hirveet jeesusuteippiviritykset että saisi edes jotenkin tiiviiksi koska orkkis suodatin näyttää toimivan samalla "tiivisteenä" kotelon kappaleiden välissä ja tää bmc on vaa siellä sisällä jne.
    Väärin asennettu. Ei se tule sinne syvälle kotelon sisään, vaan suodattimen reuna tulee siihen kotelon ja kotelonkannen väliin, Mulla oli omassani väärin asennettu BMC:n filtteri. All Rghtin pöljät pojat olivat laittaneet sen väärin.
    Hande G.
  15. #225
    Kertokaa mitä asioita kannattaa kattoa rosmosta, mikäli aikoo hankkia sellaisen? Onko lastentauteja tms...
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
  16. #226
    Lainaa (diveriman @ Heinä. 31 2006,18:55) kirjoitti
    Onko lastentauteja tms...
    Ei..
    Good to the bone
    ...
  17. #227
    Kiperä kysymys.. Bandit 1200 -02 , mikä se gsx-r:än keula on tai lähinnä minkä ikäisestä käy suoraan ? Onko 600/1200 rosvossa samat etuiskarit ? Tarttis meinaan saada risojen tilalle ehjät , joko omat tai giggserin koko keula..
    Mopoton , barracuda 397hemi
  18. #228
    Lainaa (Ressu @ Heinä. 31 2006,19:11) kirjoitti
    Lainaa (diveriman @ Heinä. 31 2006,18:55) kirjoitti
    Onko lastentauteja tms...
    Ei..
    2003-2004 mallista olen löytänyt muutaman lastentaudin *

    Virta-avain jumittaa virtalukossa (öljyymällä poistuu)

    Takavalopolttimot ei saa kontaktia, vähän väliä toinen takavalo pimeä. (poltimoiden pohjat putsaamalla selviää, 2 kertaa kuukaudessa *

    Välillä joutuu tankkaamaan *

    Ylinopeus sakkoja kerääntyy taskunpohjalle *

    Reiska_SB
    Terveisin Reiska

    - Kawasaki Z1000SX -
  19. #229
    Lainaa (handegunnar @ Heinä. 31 2006,14:03) kirjoitti
    Lainaa (pekurides @ Heinä. 14 2006,00:34) kirjoitti
    Onkos kukaan muu erehtyny hommaan BMC:N vaparisuodatinta?

    Varoitus! *on tehty mistä aita on matalin eli päin persettä, katsottu vaan että mahtuu kotelon sisään...

    Mä olen joutunu laittaa hirveet jeesusuteippiviritykset että saisi edes jotenkin tiiviiksi koska orkkis suodatin näyttää toimivan samalla "tiivisteenä" kotelon kappaleiden välissä ja tää bmc on vaa siellä sisällä jne.
    Väärin asennettu. Ei se tule sinne syvälle kotelon sisään, vaan suodattimen reuna tulee siihen kotelon ja kotelonkannen väliin, Mulla oli omassani väärin asennettu BMC:n filtteri. All Rghtin pöljät pojat olivat laittaneet sen väärin.
    öööööööh... taitaa olla mulle sitten myyty väärä suodatin kun tässä ei ole mitään reunaa jonka saisi sinne väliin. (vrt.orkkis)

    koko paska vaa uppoaa sisälle sisempään koteloon...


    ni oliks kellää! *#32,5 tyhjäkäyntisuuttimia kiitos

    Kun ei noi nakkilassa edes osaa löytää oikeaa koodia niille ni ei voi ostaa tai tilata



    mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
    (sopii aika moneen juttuun
  20. #230
    Nyt kaivataan tietoutta ison Banditin katista. Missä kohtaa putkea se sijaitsee, pääseekö ko, kapistuksesta eroon sliparin laitolla?

    Samoin kiinnostaa tankin alla olevan "saastelaitteen" funktio. Banditin tehot jatkaa laskuaan vuosi vuodelta, uusi nollakutonen vasta mopo onkin! Tietysti riippuu paljolti säädöistä yms. mutta siltä se tuntui.
  21. #231
    Lainaa (suska1100 @ Elo. 02 2006,12:47) kirjoitti
    Kiperä kysymys.. Bandit 1200 -02 , mikä se gsx-r:än keula on tai lähinnä minkä ikäisestä käy suoraan ? Onko 600/1200 rosvossa samat etuiskarit ? Tarttis meinaan saada risojen tilalle ehjät , joko omat tai giggserin koko keula..
    En tiedä käykö mikään keula bandiittiin ihan heittämällä, mutta katso
    tuolta.
    Ahdettu 1216
  22. #232
    Lainaa (Janste @ Elo. 02 2006,22:17) kirjoitti
    Nyt kaivataan tietoutta ison Banditin katista. Missä kohtaa putkea se sijaitsee, pääseekö ko, kapistuksesta eroon sliparin laitolla?

    Samoin kiinnostaa tankin alla olevan "saastelaitteen" funktio. Banditin tehot jatkaa laskuaan vuosi vuodelta, uusi nollakutonen vasta mopo onkin! Tietysti riippuu paljolti säädöistä yms. mutta siltä se tuntui.
    Muistelisin sen katin olevan siinä väliputkessa joka on ennen vaimenninta ja voin tarvittaessa tarkistaa sen omasta vakioputkestani. Itselläni on 1200 -05 ja siinä on se väliputki jo kiinteästi vaimentimessa kiinni.
    Ahdettu 1216
  23. #233
    Ajattelin kysäistä täällä, että onko kukaan ison Banditin omistaja vaihtanut mahtisonniin ja mitkä ovat fiilikset? Tai sitten toisinpäin?

    Itsenäni on alkanut kiinnostaa GSX1400. Tehoero ei ole kovin suuri joskin käytännössä taitaa Bandit olla ripeämpi, mutta se vääntö mitä GSX tarjoaa on se mitä haen...

    Sohaisen myös muurahaispesää ja XJR olisi toinen vaihtoehto. Siinäpä ne perinteiset ilmajäähdytteiset mopot onkin mistä voisi valita...
  24. #234
    Lainaa (finnman @ Elo. 03 2006,10:52) kirjoitti
    Ajattelin kysäistä täällä, että onko kukaan ison Banditin omistaja vaihtanut mahtisonniin ja mitkä ovat fiilikset? Tai sitten toisinpäin?

    Itsenäni on alkanut kiinnostaa GSX1400. Tehoero ei ole kovin suuri joskin käytännössä taitaa Bandit olla ripeämpi, mutta se vääntö mitä GSX tarjoaa on se mitä haen...

    Sohaisen myös muurahaispesää ja XJR olisi toinen vaihtoehto. Siinäpä ne perinteiset ilmajäähdytteiset mopot onkin mistä voisi valita...
    Viime kesänä itekin juuri xjr:n ja banditin välillä kävin vääntöä ja kyllä se banditin puolelle käänty koska bandit ketterämpi ajaa ja ainakin oli sliparin jälkeen huomattavasti ripeämpi ja sporttisempi , xjr enempi tuntu pappojen mopedilta

    ..seuraava mopedi kyllä ruiskupeli... gsx/hayabusa... kun mikään ei riitä
    mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
    (sopii aika moneen juttuun
  25. #235
    Huhtikuussa valitsin tiukan harkinnan jälkeen laaadun ja hinnan loistavan yhtymäkohdan B1200:n.

    Fiktiivinen kuolaus oli koko talven XJR:n suuntaan, mutta koeajot olivat aika pettymyksiä. Tuntui XJR ihmeen löysältä ja vellimäiseltä kokonaisuudelta: runkoa ja etenkin koko takapäätä vaivasi kumma napakkuuden täyskato.; etupääkin oli pehmeän oloinen ja etujarru veltto. Raskaan oloinenkin. Ehkä vaan oli tottumattomuutta, mutta vaaka kallistui banduun silti. Yhtenä vaihtoehtona ollut GSX14 jäi ajamatta, kun en löytänyt sopivaa koekappaletta.

    Mutta älä sano koskaan "ei koskaan", ehkä XJR vielä joskus. Kun ei ole tuota merkkiuskollisuutta hitustakaan.

    Toisaalta tekisi mieli Busaakin.... ja Rykköstä... ja ZZR1400:a... ja... Ducati 999:ä ja... ja...

    Mutta kortin pysymisen kannalta taitaisi olla paras ostaa joku vanha Ural... Eikös se Uralkin ole ihan laatumerkki Tai sit joku ikivanha Shoveli ja eikun liivikerhoon...

    -hh-
  26. #236
    Lainaa (suska1100 @ Elo. 02 2006,12:47) kirjoitti
    Kiperä kysymys.. Bandit 1200 -02 , mikä se gsx-r:än keula on tai lähinnä minkä ikäisestä käy suoraan ? Onko 600/1200 rosvossa samat etuiskarit ? Tarttis meinaan saada risojen tilalle ehjät , joko omat tai giggserin koko keula..
    Jos sulla on akseliputki Bandun keulassa ehjänä, prässäät sen pois ja vaihdat Gixxerin keulaan.
    Muutama ongelma:
    http://koti.phnet.fi/joukyl/kuvat/suiza/stopparit.jpg
    -91 (?) kaulassa stopparit piti muokata, hitsasin noin sokeripalan kokoiset palat vanhojen eteen.
    http://koti.phnet.fi/joukyl/kuvat/suiza/jyrsitty.jpg
    Toinen homma on tehdä tilaa virtalukolle, jos haluat (katsuri ainakin haluaa) että rattilukko toimii.

    Eipä tuossa ihmeempiä, siinä mun kokemukset.

    J
  27. #237
    TL 1000R lipes rengasvalliin ahvenistolla , ei omasta syystä, ja kävin ruttutukusta hakemassa B12 tilalle , joten isojen rosvojen seuraan siiryttiin kyykkypyörästä, kunhan saan mopon nippuun ja kilpiin takaisin.. Apparan kolauksesta juttua http://www.mp-foorumi.com/forum....fpage=2
    Mopoton , barracuda 397hemi
  28. #238
    Tervehdys kaikille!

    Minulla on uusi GSF1200 N Bandit 2006 ja muutama tuhat kilometriä on tullut ajeltua. Nyt kysyisin ehdotuksia miten lähtisitte keventämään pyörän painoa. Keskiseisontatuki on jo poistettu ja putkikin vaihdettu kevyempään malliin.

    Ajatuksia?
  29. #239
    Tänään kesäloman alun kunniaksi tuli hierottua kunnon
    sliparikauppa. Yoshin TRS rosteri kuorella isoon banduun 390ekua.
    Huomenna saa noutaa putken. Ei mielestäni paha, nyt alkaa säädätyspaikan miettiminen.
    Tampereella taitaa olla lähimmät tehopenkit.
  30.  
  31. #240
    Mites poijjaat on ton syttypyörän kanssa ?? Sliparin , vapaavirtaussuodattimen ja suutin neulasatsin meinasin ainakin isoon rosvoon asennella, niin kannattaako se viri syttypyörä laittaa kanssa samalla kun vie säädettäväksi ? Eli onko hyötyä ja kuinka paljon ?? Olis ihan kiva jos laittaisitte tehot/väännöt tänne ja millaisilla osilla...
    Mopoton , barracuda 397hemi
Sivu: 8 / 31:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen