Kyllä mä ainakin tilasin pari vuotta sitten Allrightista Yamahaani. Luetteloissahan niistä ei ole mitään, eli ihan joka myyjä ei noista taida tietää. Alkuperäisenkin hintaa on aina hyvä kysyä, ainakin referenssiksi, jos ei muuten.
Yammuun muuten maksoi muistaakseni Factoryt 26 euroa kappale.
Onkohan Motorex:n(10/40) öljyt sittenkään sopivaa B12:teen? Kylmänä kun starttaa niin kytkin ei irrota kunnolla, vaan vaatii aika paljon ajoa ja kytkin irrottaa kyllä sitten lämmettyään. Jotenkin tuntuu siltä, että kyllä 10/40 pitäisi jo 10 asteen lämpötilassa olla senverran notkeaa, ettei mopo haluasi ryömiä kytkin pohjassa?
Pitäisikö suosiolla vaihtaa, mutta mikä on varma merkki mikä toimii varmasti ja viskositeetti?
Ainakin Super Teneren Mikuni CV:n neulaputket ovat FactoryProlla nikkelipinnoitetut, eli pitäisi kestää kupariputkia kauemmin oikeanmuotoisena.(pekurides @ Huhti. 26 2006,00:56) kirjoitti
Tilasin putket suoran FactoryProlta USA:sta tätä kautta; tulivat viikossa kirjepostina kotiin asti eikä Tulli rokottanut välistä.
...
Lisäks pitää muistaa kääntää moottorin sammutusnamiska "off"-asentoon, jotta pääsee muuttamaan aikaa. Itellä kesti jonkin aikaa tajuta, koska sammutan mopon aina avaimella.(TBandit @ Huhti. 13 2006,16:55) kirjoitti
Ei ainakaan 1200s -05 mallissa tarvitsi laitella tappokytkintä off asentoon kellon aikaa muuttaessa.(mäkä @ Huhti. 26 2006,12:51) kirjoitti
Ahdettu 1216
Eikä 2002 mallisessa 600s:ssä(suiza 1200 @ Huhti. 26 2006,21:09) kirjoitti
- Burning that gasoline -
-96 1200 mallissa ei ol kelloa ollenkaan. *Tuli taas mukava yllätys kun hommasin keulaan tommoset Progressiven tekemät 10 % jäkemmät etujouset. Siinä kun ensimmäisen pampun sain auki ja otin vanhan jousen pois niin sieltä ilmesty vakiojousta 1,5 cm pidempi ja mallia jäykkä kun helvetti oleva jousi. Toi 10 % jäykempi tuntu ihan hyytelöltä siihe verrattuna. Pistin sit vanhat takasin kunnei nyt löysempää keulaa ainakaan halunnut. Pitää vaan toivoa että kelpaa takasin kauppaan noi uudet. No aina ei voi voittaa, aika kulus sentään mukavasti kun 14 aikoihin alottelin ja nyt loppu (oli siin välissä jotain muutakin toimintaa, mut ei se nii tarkkaa).
990 adv, VF750F, ZX-12R
tutkin eilen vähän renkaita ja takana oli joku vi*un naula pystyssä! PRKL!!! ei silti vuoda. mikä olis hyvä ja halpa rengas merkki?
*vituiks män* !prkl!
-> -03 Bandit 600s <-
Tuli havaittua ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa vika banditissa. Oululaisittain sanoen "mukulakiveyksellä" ajaessa etupäästä kuului varsin äänekästä räminää. Syyksi paljastui lopulta ajovaloumpio ja edelleen vasemmanpuoleisen valonheijastimen kaksi ruuvia, jotka olivat tipahtaneet umpion sisään. En lähtenyt purkamaan umpiota, koska siitä ei olisi tullut kuin sanomista niiden umpion muoviklipsien ja saumojen kanssa. On nimittäin melko tiivis paketti se. Ruuveihin ei kuitenkaan päässyt suoraan käsiksi ulkopuolelta. Lopulta porasin reiät jokaisen ruuvin kohdalle umpion muovikuoreen ja laitoin puuttuvat paikoilleen, sekä kiristin ne vielä paikoillaan olevat, joista jokainen kaipasikin kiristystä! Hyvä tuli. Pitää vielä tulpata ne reiät jahka kerkiää, jottei pääse vesi sisään.
Että semmosta puuhastelua![]()
Nyt se yoshimura vihdoin saapui ja huomenna olis 1000km huolto. Huomen iltana varmaan selviää milloin saan bandulle ajan penkkiin, mutta sitten ajetaan ensin vakioputkella ja sitten trs:llä sekä laitellaan kaasareiden säädöt kohdalleen. Toivottavasti sais sen putken mahdollisimman pian pyörään kiinni, niin kuulisi vihdoin oikeat sävelet.
Edit:linkki korjattu
Ahdettu 1216
Mortonki!
Olisko muilla kuin itelläni kiinnostusta tilata oheinen kokoalakate Rosmoon? Omaan isoon -04:een jo viime syksynä puukenkämaasta moista tiedustelin ja kertoivatten ett pyörän väriin vetäistynä ja kotiin toimitettuna neljässä päivässä olis 520 egee...
* Yamaha Tenere 700 -22
* KTM 200 EXC -10
* KTM 250 EXC-F -10
* KTM 300 EXC Six Days -11
* Husqvarna TE 450 -10
* Yamaha YZ 250 -00
* Suzuki Bandit 1200 GSF -04
* Honda Transalp 600 -96
Kyllä tuolla mailmalla aina luvataan todella nopeita toimitusaikoja, mutta käytännössä ne tahtoo kestää aika lailla pitempään ja siitä on itsellänikin kokemusta kuukausien ajalta.
Jos osa tilataan valmiiksi maalattuna niin ongelmana voi olla maalauksen laatu, mahdolliset kuljetus vauriot, myös vaara siitä jos osaa joutuu työstämään hieman, että se sopisi paikalleen.
Koska osat on tarvike osia niin niiden sopivuus tahtoo vaihdella aika paljon tuotteiden välillä ja siitäkin on kokemuksia.
Tarkoitukseni ei ole peloitella millään lailla, mutta yllätyksiin kannattaa varautua.
Ahdettu 1216
mulla on yoshimura paikallaan, että äänet on mukavat ja tehojakin tuli kivasti lisää. vakiosta oli lähtenyt samassa penkissä 100hv ja mulla tuli 117.5hv /114Nm.(suiza 1200 @ Touko. 02 2006,12:48) kirjoitti
Noin +10hv odotuksia tehon noususta on minullakin ja todella hyvien äänien saatia myös odottelen.(bandit-04 @ Touko. 03 2006,16:38) kirjoitti
Mikä yoshimuran malli sulla on ja onko suuttimet sekä putsari alkuperäisiä? Yoshimuran asennus ohjeessa kerrotaan vinkkinä, että
kanattaa poistaa putsarista se tötterö pois mikäli ei tule suutinsarjaa?
Itselle ei tule kuin pelkkä trs sekä sille säädöt ja muuten tekniikka pysyy ainakin toistaiseksi vakiona.
Sain äsken pyörän pois 1000km huollosta ja oli pitänyt säätää venttiilejä aika paljon sekä kannen pultit oli olleet järjestään aika löysällä. Miten onko muilla ollut venttiileissä tarvetta säätää 1000km huollossa???
Ahdettu 1216
Mikä yoshimuran malli sulla on ja onko suuttimet sekä putsari alkuperäisiä? Yoshimuran asennus ohjeessa kerrotaan vinkkinä, että
kanattaa poistaa putsarista se tötterö pois mikäli ei tule suutinsarjaa?
Itselle ei tule kuin pelkkä trs sekä sille säädöt ja muuten tekniikka pysyy ainakin toistaiseksi vakiona.
niin mulla on trs slip-on ja dynojetin suutinsatsi ja neulat, meinas että vastaa paremmin kaasuun kun laittaa tuon dynojetin. tiedä häntä pitääkö paikkansa
Kyllähän toi MadMaxin kokokate olis hyvännäköinen mutta mutta,
myös pieni varoituksen sana. Ostin oman 05 b 1200 s viime keväänä ja pyysin heitä samalla tilaamaan saksan Suzukilta ja laittamaan paikalleen semmosen alakatteen (ei siis kokokatetta). Sitä katetta sitten odoteltiin n.3 kuukautta ja kun ne vihdoinkin sai ja asensi sen niin ne asensi sen niin matalle että kun ajoin puljun pihasta kadulle niin se raapas asfalttiin jo siinä kaupan pihassa ja himan autotallissa on koroketta n.5 cm johon se lopullisesti irtos. Olin niin kypsä koko alakaterumbaan etten ainakaan heti asenna toista. Mutta jos joku onnistuneesti saa jostain hommattua toimivan kokokatteen ( tai alakatteen) niin toivottavasti se sopii paremmin kuin toi mun epäonnen alakate.![]()
Dodii! ensviikolla saan uuden takanakin alle!
*vituiks män* !prkl!
-> -03 Bandit 600s <-
tänään pyörähti matkamittariin 9000km! niin pitääkö 10 000km teettää jonkin sortin huoltoo???![]()
*vituiks män* !prkl!
-> -03 Bandit 600s <-
Huollot menee 1000km, 6000km, 12000km, 18000km, 24000km, 30000km, 36000km, 42000km, jne.
Ahdettu 1216
Ahaa! siihen huoltoon ilmeiseti kuuluu noi tarkistukset mitä tässä määräaikaishuolto taulukossa lukee? suurinman osan voi kyllä itekki katoo, mutta nokkaketjun kiristäjä,venttiilies säätö ja kannen pultit on jonku osaajan katottava
*vituiks män* !prkl!
-> -03 Bandit 600s <-
Kuin myös kaasuttimien synkronointi.(jänis @ Touko. 07 2006,12:50) kirjoitti
Ahdettu 1216
Bandit 1200 N -98 yläkatteella tulossa Mimoton kautta viikon päästä. Hondasta Suzukikuskiksi, hmmm...jippii!
Mistä saisi edullisesti telineen + perälaukun
Katsoppa telinettä ja laukkua tuolta(von @ Touko. 07 2006,17:12) kirjoitti
Ahdettu 1216
Morjens.
Kun olette laittanut noita slipareita pyöriinne niin paljonko on maksanut säädättäminen/dynotus sen jälkeen noin?
Tietääkö joku jotain edullista/hyvää paikkaa Turun seudulla missä voisi säädättää ja tai dynottaa ton pyörän?
Kyseessähän on 600 rosvo..Niin ja kun kysäisin yhdestä liikkeestä tätä asiaa niin myyjä mainitsi että ehkä tarvitsee vaihtaa myös suuttimia, onko muilla ollut tarvetta moiseen ? *
Kuvassa on oikea matka lehmä ja huomaa triplakupla pleksi.
Ahdettu 1216
Korpiaho racingillä sääsivät mun banditin. Muistaakseni penkitys 50e mutta säätöjen hintaa en muista.(remmi @ Touko. 08 2006,00:43) kirjoitti
990 adv, VF750F, ZX-12R
Mielestäni nuo Sw-motech telineet on todella näppärät. Onko kenelläkään kokemusta miten ne kestää bandiitissa? busassa ei ole se takateline aina oikein kestänyt, mutta on se toki siinä aika erilainen se kiinnitys ja busalla pääsee hiukka kovempaa.
Allekirjoituksessa on lisää kuvia niistä telineistä ja yms.
Edit:linkki korjattu
Ahdettu 1216
Jep jep.. Osaatkos sanoa selvisitkö alle 100e?(ÖÖ. @ Touko. 08 2006,15:41) kirjoitti
Onko muilla muita kokemuksia muista paikoista? Voiko esim stormilla tai bikeworldissä säädättää?
Voiko ne liikkeessä laittaa pyörän säätöihin ilman penkitystä, kun mua ei nyt hirveästi kiinnosta onko sliparin jälkeen tullu 3,4 kaakkia vaiko 3,9... * *
![]()
Kyllä se säätö tarvitsee tehdä penkissä, koska ei niitä seoksia voi mitata paikallaan kaasuttelemalla. Kyllä se on muutenkin hyvä säätää kerralla kohdalleen, eikä niiden tehojen takia vaan nimenomaan sen toimivuuden takia. Hankala sillä on ajella jos kaasua avatessa alkaa röpötellä tai ei muutenkaan toimi niin kuin pitäisi.(remmi @ Touko. 08 2006,21:07) kirjoitti
Ei sille kuitenkaan voi hintaa tulla ainakaan paljoa yli sen 100€, kun ei tarvitse suuttimia, yms., vaihdella.
Ahdettu 1216
Pistän tänne kysymyksen moottoriöljyistä minkä uskon kiinnostavan monia, varsinkin niitä jotka ovat kohtuu uusia rosvon omistajia.
Mikä öljy käy tai ei käy Bandiittiin? Ja mieluummin olisi hyvä, jos on kokemusta asiasta no. Suzukin ilma/öljy jäähdytteisestä moottorista.