Sivu: 10 / 31:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 915:sta
  1. #271
    Ajattelin myös hommata tuon lämpömittarin. Olen huomannut, että rosvo "tykkää" lämmöstä Laatikko ja kytkin ovat selvästi kevyempiä käyttää, kun kone on kuuma esimerkiksi liikennevaloajossa.

    Tietäänkö kukaan, että onko moottorin öljynkierrätyksessä lauhduttimen läpi termostaattiohjausta? Moottori ei tunnu lämpenevän kovin nopeasti perusajossa ja siksi öljyt pysyy kankeana liian kauan?
  2. #272
    Lainaa (finnman @ Elo. 28 2006,11:02) kirjoitti
    Ajattelin myös hommata tuon lämpömittarin. Olen huomannut, että rosvo "tykkää" lämmöstä Laatikko ja kytkin ovat selvästi kevyempiä käyttää, kun kone on kuuma esimerkiksi liikennevaloajossa.

    Tietäänkö kukaan, että onko moottorin öljynkierrätyksessä lauhduttimen läpi termostaattiohjausta? Moottori ei tunnu lämpenevän kovin nopeasti perusajossa ja siksi öljyt pysyy kankeana liian kauan?
    Ei ole termostaattia. Ei ole myöskään nykyisessä fillarissa (gsx1400), mutta siitä löytyy sentään flekti.
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

    Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
  3. #273
    Tuli tänään ajeltua reilut 700km ja samalla reissulla meni ketjut aika tarkasti loppuun. Ainakin yhdestä kohtaa ketju on virunut pahasti ja yksi lenkki ei taivu edes takarattaalle. Nyt keskituella pyörittäessä ketju pomppii välillä tosi tiukalla ja välillä taas tosi löysällä.
    Pyörällä on nyt ajettu 21300km ja mielestäni ketju on mennyt ihmeen nopeasti loppuun.
    Paljonko olette ajaneet Allrightin ketjurataspaketilla, jossa on JT:n rattaat ja DID:n ZVM ketjut.

    Edit: Toivon mukaan se tarvike ketjurataspaketti kestää pitempään kuin alkuperäinen, ettei niitä tarvitse ihan joka kesä uusia.



    Ahdettu 1216
  4. #274
    Lainaa (suiza 1200 @ Elo. 30 2006,21:30) kirjoitti
    Tuli tänään ajeltua reilut 700km ja samalla reissulla meni ketjut aika tarkasti loppuun. Ainakin yhdestä kohtaa ketju on virunut pahasti ja yksi lenkki ei taivu edes takarattaalle. Nyt keskituella pyörittäessä ketju pomppii välillä tosi tiukalla ja välillä taas tosi löysällä.
    Pyörällä on nyt ajettu 21300km ja mielestäni ketju on mennyt ihmeen nopeasti loppuun.
    Paljonko olette ajaneet Allrightin ketjurataspaketilla, jossa on JT:n rattaat ja DID:n ZVM ketjut.

    Edit: Toivon mukaan se tarvike ketjurataspaketti kestää pitempään kuin alkuperäinen, ettei niitä tarvitse ihan joka kesä uusia.
    Ainakin vanhemman mallisessa Banditissa ollut RK:n ketju kulahti loppuun 25000km kohdalla. Triumphin DID:iä en ole kiristänyt vielä kertaakaan ja reilu 10000km takana. Tehoa suunnilleen saman verran kuin pakoputkiviritteisessä Banditissa ja ajotapa ei ole muuttunut. Banditissa ketjua syö myös turhan pieni eturatas. Koneensuunnittelijan käsikirja ei suosittele alle 16 piikkistä ketjupyörää.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  5. #275
    Allrightin ketjurataspaketti tilattu tänään pikana Varkauteen ja käyn hakemassa ne sieltä huomenna duunin jälkeen.
    Ei olisi muuten ihan noin kiire saada niitä ketjuja & rattaita, mutta lauantaina pitää olla kuskaamassa pyörällä ensiapuhoitajia Kuopio maratonissa.
    Ahdettu 1216
  6. #276
    Lainaa (suiza 1200 @ Elo. 30 2006,21:30) kirjoitti
    Tuli tänään ajeltua reilut 700km ja samalla reissulla meni ketjut aika tarkasti loppuun. Ainakin yhdestä kohtaa ketju on virunut pahasti ja yksi lenkki ei taivu edes takarattaalle. Nyt keskituella *pyörittäessä ketju pomppii välillä tosi tiukalla ja välillä taas tosi löysällä.
    Pyörällä on nyt ajettu 21300km ja mielestäni ketju on mennyt ihmeen nopeasti loppuun.
    Paljonko olette ajaneet Allrightin ketjurataspaketilla, jossa on JT:n rattaat ja DID:n ZVM ketjut.

    Edit: Toivon mukaan se tarvike ketjurataspaketti kestää pitempään kuin alkuperäinen, ettei niitä tarvitse ihan joka kesä uusia.
    Erkka Korpiaho sanoi että noilla Suzukin alkuperäisillä ketjuilla ei häävisti 15tkm aja kun menevat vaihtoon.
    Kysyin miksi niin huono laatu ? V: Onhan se halpa pyörä uutena, jostain on tingittävä.
    Just "nyt" ei bikeä...
  7. #277
    Lainaa (JiiÄm @ Elo. 26 2006,10:20) kirjoitti
    Anturin pituus on about 30-35mm. Haistelee siis ns.öljynroiskeista lämpötilaa. Pitäis testata ilmeiseti keitetyllä vedellä kuinka tarkka / epätarkka se on. Joo, Luisin kamaa!!
    Käytännössä taitaa mitata öljykorkin ympäristön (koneen) lämpötilaa eikä niinkään öljyn, näin ainakin omassa XJR:ssä. Itsellä tosin mittari ei nouse juuri yli 80C jolloin öljy oikeasti ehkä 95C joten tuo 125C kuulostaa omaan korvaani melkoiselta...
    Power is nothing without mojo!
  8. #278
    Lainaa (JanMac @ Elo. 31 2006,12:21) kirjoitti
    Erkka Korpiaho sanoi että noilla Suzukin alkuperäisillä ketjuilla ei häävisti 15tkm aja kun menevat vaihtoon.
    Kysyin miksi niin huono laatu ? V: Onhan se halpa pyörä uutena, jostain on tingittävä.
    Tuolla on varmasti vaikutusta asiaan.
    Ajoin ennen bandiitteja honda vfr 750 ja siinä alkuperäiset ketjut & rattaat kesti 50tkm, mutta uuden vfr:n hinnalla saakin miltei kaksi 1200:sta bandiittia.
    Ahdettu 1216
  9. #279
    Itselläni on myös se louisilta ostettu lämpömittäri ja merkiltään se on moto-detail eli se edullisempi merkki. Omassa bandiitissa se mittari näyttää yleensä ajon aikana 80-100C.
    Ahdettu 1216
  10. #280
    Lainaa (jarvma @ Elo. 12 2006,11:02) kirjoitti
    Paljonko Bandit 1200 kuluttaa normaalisti öljyä? Kiinnostaisi tietää eri kilometrimääriä ajetuista.
    No mulla on kyllä kuluttanut öljyä vaihtelevasti alusta lähtien sen verran, että tekee mieli pitää silmällä. Pahimmillaan luokkaa desi/1000 kilsaa, jos on oikein kuuma. Joskus valunut ihan alarajalle huoltovälillä.

    Käsittääkseni tyyppivika, mutta eipä kaikilla tunnu silti kuluttavan ihan noin paljoa. Riippuu varmaan ajotavasta ja pluton asennosta.

    Pyörä on 2002 ja alla 45 tkm.

    Ja yhdyn kaikkiin ketjujen kestoa ihmetteleviin ja totean, että ainakaan nämä toiset Reginan ketjut ei kestäneet edes sitä, minkä alkuperäiset. Reilut 20 tkm ja tasaraha.

    T
  11. #281
    Lainaa (JanMac @ Elo. 31 2006,12:21) kirjoitti
    Lainaa (suiza 1200 @ Elo. 30 2006,21:30) kirjoitti
    Tuli tänään ajeltua reilut 700km ja samalla reissulla meni ketjut aika tarkasti loppuun. Ainakin yhdestä kohtaa ketju on virunut pahasti ja yksi lenkki ei taivu edes takarattaalle. Nyt keskituella *pyörittäessä ketju pomppii välillä tosi tiukalla ja välillä taas tosi löysällä.
    Pyörällä on nyt ajettu 21300km ja mielestäni ketju on mennyt ihmeen nopeasti loppuun.
    Paljonko olette ajaneet Allrightin ketjurataspaketilla, jossa on JT:n rattaat ja DID:n ZVM ketjut.

    Edit: Toivon mukaan se tarvike ketjurataspaketti kestää pitempään kuin alkuperäinen, ettei niitä tarvitse ihan joka kesä uusia.
    Erkka Korpiaho sanoi että noilla Suzukin alkuperäisillä ketjuilla ei häävisti 15tkm aja kun menevat vaihtoon.
    Kysyin miksi niin huono laatu ? V: Onhan se halpa pyörä uutena, jostain on tingittävä.
    Niin halpa ja halpa. Jos pyärän hinta on toistakymmentätuhatta ekee, niin ei se mielestäni oo mikään halpa (ainakaan meikäläisen tulotasoon verrattuna!!). Kaikki on näköjään niin suhteellista!!
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
  12. #282
    Kato JiiÄm paikalla! Sovitaan sitten niin että Bandit on suhteellisen halpa
    Just "nyt" ei bikeä...
  13. #283
    Lainaa (JiiÄm @ Elo. 31 2006,16:33) kirjoitti
    Lainaa (JanMac @ Elo. 31 2006,12:21) kirjoitti
    Lainaa (suiza 1200 @ Elo. 30 2006,21:30) kirjoitti
    Tuli tänään ajeltua reilut 700km ja samalla reissulla meni ketjut aika tarkasti loppuun. Ainakin yhdestä kohtaa ketju on virunut pahasti ja yksi lenkki ei taivu edes takarattaalle. Nyt keskituella pyörittäessä ketju pomppii välillä tosi tiukalla ja välillä taas tosi löysällä.
    Pyörällä on nyt ajettu 21300km ja mielestäni ketju on mennyt ihmeen nopeasti loppuun.
    Paljonko olette ajaneet Allrightin ketjurataspaketilla, jossa on JT:n rattaat ja DID:n ZVM ketjut.

    Edit: Toivon mukaan se tarvike ketjurataspaketti kestää pitempään kuin alkuperäinen, ettei niitä tarvitse ihan joka kesä uusia.
    Erkka Korpiaho sanoi että noilla Suzukin alkuperäisillä ketjuilla ei häävisti 15tkm aja kun menevat vaihtoon.
    Kysyin miksi niin huono laatu ? V: Onhan se halpa pyörä uutena, jostain on tingittävä.
    Niin halpa ja halpa. Jos pyärän hinta on toistakymmentätuhatta ekee, niin ei se mielestäni oo mikään halpa (ainakaan meikäläisen tulotasoon verrattuna!!). Kaikki on näköjään niin suhteellista!!
    Ainakin omasta ajamattomasta 1200s -05 bandiittista maksoin Korpiaholle 16.11.05 tasan 10000€ ja mielestäni se oli aika edullinen.
    Ahdettu 1216
  14. #284
    Näiden isojen nakupyörien hintoja kun katsoo on Suzuki edullinen. Nyt en tarkoita mitään tinkimishintaa tai välirahaa, koska se riippuu kauppiaasta ja monesta muustakin seikasta. Hintavertailu pitää tehdä no. maajantuojan hinnoittelusta ja silloin kaikki pyörät ovat samalla viivalla?

    Taannoin keväällä oli TM:ssä isojen(yli 1200) nakupyörien vertailu. Mukaan ei kelvannut B12, vaikka GSX1400:ta ei lehti saanutkaan maahantuojalta mukaan vertailuun mikä alunperin piti saada. Miksi B12 ei kelvannut? Jos vertailuun kelpasi Kawan zrx1200 niin mitään syytä B12:n "hylkimiseen" ei ole. Autopuolelta voisi ottaa vastaavan esimerkin vertailusta, jos Corolla jätettäisiin vertailusta pois?!

    Monet erinäisissä keskustelupalstoilla pitävät B12:ta vanhana ja aikaansa jääneenä mallina, mutta jos malli on uudistunut 2000-luvulla kahdesti ja sitä myydään täyttähäkää, niin mikä siitä tekee vanhanaikaisen? Nimikö? Ei se ZRX:kään mikään uusi malli ole jammusta puhumattakaan...

    Edellinen ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen Suzukin edullisuuteen, vaan siihen miten vertailuja tehdään ja mitä malleja jätetään niistä pois. Mainittakoon TM:n vertailussa olleiden pyörinen hinnat vielä ja siitä voi jokainen tehdä johtopäätöksensä kuinka paljon enemmän moottoripyörää saa valitsemalla jonkin muun, kuin B12:n:

    - BMW K 1200R 20250€
    - Honda CB1300 15990€
    - Yamaha XJR1300 13990€
    - Kawasaki ZRX1200 11900€

    - Suzuki GSX1400 14790€
    - Suzuki Bandit 1200N 11490€(S-malli 11900€)

    Näiden pyörin kohdalla ei kannata juurikaan tuijottaa tehoja, vaan kaikki kulkee riittävästi(kiihtyvyydet Suomen olosuhteissa)! Ja tuskin alle sadan kuution moottorikokoerokaan tekee jostain parempaa? Erot tulevatkin muista seikoista(ajettavuus, perusvarustelu, moottori+vaihteisto jne.) ja tietysti kuinka paljon on varaa sijoittaa
  15. #285
    Suzuki tiputti 1400:n hintaa äskettäin, näkyy nyt maksavan maahantuojan sivulla 12900 egee, EE-Speedin Eskolla 1400 maksaa 10990, 1200 S Bandiitti 10290 ja XJR1300 Yamaha 11500 eurova.
    Miltäs se muuten tuntuisi jos noissa vertailuissa olis myös ns. rinnakkaistuontifirmojen hinnat, moottoripyöräpuolellahan noita uusien pyörien rinnakkaistuojia taitaa olla jo useampi.
    Ajatushan sotii tietysti vanhanaikaista byrokraattista monopoli-maahantuoja ajatusta vastaan.
  16. #286
    Tänään sain uuden ketjurataspaketin käsiini ja sain laitettua ne paikkalleenkin. Entiset ketjut oli todellakin aivan loppu, kun niissä oli ainakin parikymmentä todella pahasti virahtaneita lenkkejä.
    Ahdettu 1216
  17. #287
    Ois talven aikana ohjelmassa vaihtaa vaimennin 1.2k Bandittiin. Kun olette ko. toimenpiteen tehneet ja käyttäneet seokset säädättään niin onko ollut tarpeen vaihtaa suuttimia, säätää neuloja vai onko menny ruuvaamalla.
    Toinen arveluttava kysymys on sen syttypyörän kannattavuus. Onko merkittävää vaikutusta? Niin ja onko tarpeen vaihtaa väliputkikin vai riittääkö Bolt-on?
    - Suzuki Bandit GSF1200N -
  18. #288
    Lainaa (JanMac @ Elo. 31 2006,12:21) kirjoitti
    Lainaa (suiza 1200 @ Elo. 30 2006,21:30) kirjoitti
    Tuli tänään ajeltua reilut 700km ja samalla reissulla meni ketjut aika tarkasti loppuun. Ainakin yhdestä kohtaa ketju on virunut pahasti ja yksi lenkki ei taivu edes takarattaalle. Nyt keskituella *pyörittäessä ketju pomppii välillä tosi tiukalla ja välillä taas tosi löysällä.
    Pyörällä on nyt ajettu 21300km ja mielestäni ketju on mennyt ihmeen nopeasti loppuun.
    Paljonko olette ajaneet Allrightin ketjurataspaketilla, jossa on JT:n rattaat ja DID:n ZVM ketjut.

    Edit: Toivon mukaan se tarvike ketjurataspaketti kestää pitempään kuin alkuperäinen, ettei niitä tarvitse ihan joka kesä uusia.
    Erkka Korpiaho sanoi että noilla Suzukin alkuperäisillä ketjuilla ei häävisti 15tkm aja kun menevat vaihtoon.
    Kysyin miksi niin huono laatu ? V: Onhan se halpa pyörä uutena, jostain on tingittävä.
    Alkuperäinen kesti 18000 Km ja nyt meni JT paketti (n. 190e, en oo varma mikä ketju siinä on) paskaks ja mittarissa 36000 km. 1200 S -04, Dyno + Yosi. Että saman veroisia tuntuu olevan. Rattaat OK, mutta ketju kusi punaset öljyt pihalle.

    Ajettu on rautapersettä ja rataa, mutta aina nätisti...

    Miten muuten mahtuu 16 pikkinen eteen ? Tarviiko tehdä mitään muutoksia ? Oisko sama jos vaihtais taakse pienemmän ?
    Tyyliä on, mutta riittääkö pituus ?
  19. #289
    Lainaa (Aapeli @ Syys. 04 2006,08:58) kirjoitti
    Ois talven aikana ohjelmassa vaihtaa vaimennin 1.2k Bandittiin. Kun olette ko. toimenpiteen tehneet ja käyttäneet seokset säädättään niin onko ollut tarpeen vaihtaa suuttimia, säätää neuloja vai onko menny ruuvaamalla.
    Toinen arveluttava kysymys on sen syttypyörän kannattavuus. Onko merkittävää vaikutusta? Niin ja onko tarpeen vaihtaa väliputkikin vai riittääkö Bolt-on?
    Oma oli juuri säädettävänä. Kaasarien synkronointi oli persiillään , seosruuvit jokainen oli eri asennossa , huom. ajettu 7500km !! Slipari kiinni joten , neuloja nostettu ja suuttimia vaihdettu isommaksi. Nyt on säätäjän mukaan seokset lamdalla mitattuna kohillaan ja pers`tutumalla myös , ei nypytä alhaalla ja yläpäässä KULKEE eikä vain huuda! Rullilla ei ollut joten tehot



    Mopoton , barracuda 397hemi
  20. #290
    Lainaa (Aapeli @ Syys. 04 2006,08:58) kirjoitti
    Ois talven aikana ohjelmassa vaihtaa vaimennin 1.2k Bandittiin. Kun olette ko. toimenpiteen tehneet ja käyttäneet seokset säädättään niin onko ollut tarpeen vaihtaa suuttimia, säätää neuloja vai onko menny ruuvaamalla.
    Toinen arveluttava kysymys on sen syttypyörän kannattavuus. Onko merkittävää vaikutusta? Niin ja onko tarpeen vaihtaa väliputkikin vai riittääkö Bolt-on?
    Ehdottomasti slip-on,siinä väliputkessa on varmaan eniten virtauksen ahdistajaa.Jos 01-06 ei syttypyörästä ole mitään hyötyä.
    God hates us all

    By SLAYER

    Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
    Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
    Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
    Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
  21. #291
    Lainaa (bg-344 @ Syys. 04 2006,14:01) kirjoitti
    Miten muuten mahtuu 16 pikkinen eteen ? Tarviiko tehdä mitään muutoksia ? Oisko sama jos vaihtais taakse pienemmän ?
    Pienempään bandittiin ei menny 16 eturatas suosiolla. Eturattaan takapuolella on kotelonkiinnike mihin piti viilata kolo rissalle, että mahtuu pyörimään. Liekkö sama isommassa?
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  22. #292
    Itsellä -00 ja ilmeisesti syttypyörän pitäis jotain saada aikaan?
    Mitä eroo on muuten -00 ja -01 ja uudempien välillä? Onko minkäverran tarttenu suurentaa suuttimia ja/tai nostaa neuloja ns. vanhassa mallissa? Onko kokemuksia Devilin Magnumista ja miltä valmistajalta sais "hyviä" syttypyörii? (vai onko niissä sitten eroja)
    - Suzuki Bandit GSF1200N -
  23. #293
    Muistaako kukaan, missä Bike?-numerossa oli muutama vuosi sitten isorosvon virittelyartikkeli, taisivatpa turbottaakin mokoman.
  24. #294
    Lainaa (JiiÄm @ Elo. 31 2006,16:33) kirjoitti
    Erkka Korpiaho sanoi että noilla Suzukin alkuperäisillä ketjuilla ei häävisti 15tkm aja kun menevat vaihtoon.
    Kysyin miksi niin huono laatu ? V: Onhan se halpa pyörä uutena, jostain on tingittävä.
    Niin halpa ja halpa. Jos pyärän hinta on toistakymmentätuhatta ekee, niin ei se mielestäni oo mikään halpa (ainakaan meikäläisen tulotasoon verrattuna!!). Kaikki on näköjään niin suhteellista!! [/QUOTE]
    Paljonkos se Ninja kustantaa? Ja mites paljon se vakuutusyhtiö suostuu....? Noo... kyllä sä kohta taas
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  25. #295
    Paljonko ootte saanut keskikulutukseksi isolle rosmolle. Itelle tuli tänään ennätys eli 5.7l/100km. Vähimmillään on kulutus ollut litran vähemmän. .
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
  26. #296
    Tuli käytyä torstaina motoparkissa mittauttamassa ääniä ja tulos oli 97db/5500rpm. Nykyään kun siellä on se 99db rajana, että pääsee radalle ajamaan.
    Vaimentimena on yoshimuran trs ja ilman db-killeriä.
    Onko muut bandiitti kuskit mitauttaneet motoparkissa ääniä, jos on niin mikä vaimennin ja paljoko desibeliä lähti?
    Ahdettu 1216
  27. #297
    Tiedä onko ollut urli näytillä, mutta tuollapa käteviä osamyynnin räjäytyskuvia, joiden avulla saa remontin jälkeen pahvilaatikkoon kertyneet kummat vimpaimet takaisin paikoilleen eli suomeksi sanottuna räjäytyskuvat Bandusta.

    Pamauksia

    -hh-
  28. #298
    Lainaa (von @ Syys. 06 2006,19:30) kirjoitti
    Muistaako kukaan, missä Bike?-numerossa oli muutama vuosi sitten isorosvon virittelyartikkeli, taisivatpa turbottaakin mokoman.
    Numero 2000/9. Artikkelin innoittamista toimenpiteistä voi raportoida tähän ketjuun.



    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  29. #299
    Lainaa (tidnab @ Syys. 04 2006,18:02) kirjoitti
    Lainaa (bg-344 @ Syys. 04 2006,14:01) kirjoitti
    Miten muuten mahtuu 16 pikkinen eteen ? Tarviiko tehdä mitään muutoksia ? Oisko sama jos vaihtais taakse pienemmän ?
    Pienempään bandittiin ei menny 16 eturatas suosiolla. Eturattaan takapuolella on kotelonkiinnike mihin piti viilata kolo rissalle, että mahtuu pyörimään. Liekkö sama isommassa?
    Yep,

    Pikkusen viilaa ja 16 piikkinen pyörii nyt edessä. Helppo homma.

    Sitten seuraava kysymys: Mistä sais orkkista matalamman tuulilasin (-04). Tarvis saada meteli hiljaisemmaks. Lousilla on Puig RACINGSCHEIBE ST. GETOENT malli http://pdfkatalog.louis.de/cgi-bin/detail.cgi?page=459, muttei oo kuvaa Banditin lasista. Onko kellään kokemuksia ko kamppeesta.



    Tyyliä on, mutta riittääkö pituus ?
  30.  
  31. #300
    Moi. kertokaa miten /mistä/mihin hintaan saisi etu pään jäykemmäksi kun tuntuu ettei ne säädöt enää riitä .Pyörä on bandit 1200s -04 ja löytyykö taakse eri ratas kokoja suomesta . .
Sivu: 10 / 31:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen