Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Etsin uuta (hiljaista) kypärää, olisko Arai Condor hyvä valinta? Pyöräni on Hornet, ilman plekseja.
    Kyllä voi neuvoa muitakin merkkejä.
    Tiedän että S1 on hiljainen, mutta osa minusta halua sanoa "ei" schuubertille.
  2. #2
    Itellä nakupyörä ja ajellu vuoden condorilla, mielestäni hyvä kypärä kaikilta osin, parempi vaihtoehto kun astro-malli. Matkalla käytän kuitenkin tulppia. Kannattaa katsoa tuolta.



    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  3. #3
    Minu mootorratas on GSX 1400 ja see on väikse Givi pleksiga. Mulle meeldib Schuberth S1 väga, see on hea kiiver.
  4. #4
    Condor on täälläkin, lähinnä hintasyistä ja potan muoto istui meikäläisen kajuuttaan. Hiljainen tuo kattila ei kyllä missään nimessä ole.
  5. #5
    Lainaa (Talttapää @ Tammi. 31 2006,22:27) kirjoitti
    Condor on täälläkin, lähinnä hintasyistä ja potan muoto istui meikäläisen kajuuttaan. Hiljainen tuo kattila ei kyllä missään nimessä ole.
    ...niinkuin ei ole myöskään Astro-r. Condoria en ole kokeillut ajossa, joten en osaa verrata siihen.
    K1200R '06
  6. #6
    Kyllähän noita 'tavallisiakin' kypäriä saa hiljaisemmaksi laittamalla niihin sen kauluksen alaosaan. Esim. Shoein XR1000 oli suht hiljainen sen Shoein oman kauluksen kanssa. Selvästi hiljaisempi kuin esim. vastaava Raid 2. Mutta lopputuloshan on pään muodosta ja koosta kiinni, eli kokeilemalla se pelkästään selviää. Joka tapauksessa se kypärän alaosan peittäminen tekee kypärän kuin kypärän hiljaisemmaksi, paitsi että tuuletuskin hiukan heikkenee. Siitä voi olla haittaa kylmemmillä keleillä tai vaikka sateella. Niin ja saahan niitä erillisiä kauluksia myös kaikkiin kypäriin sopivina, esim. Tokimotolta. Voisi hyvinkin auttaa asiaa, ilman että tarvitsee ostaa sitä kaikkein kalleinta kypärämallia.
  7. #7
    Kypäriin (kuin myös kaikkeen muuhunkin) pätee sama asia, mikään ei ole paras kaikessa ja kaikille.

    Yleisesti ottaen ja monissa testeissä todistettu fakta: hiljaisuudessa on S1 kaikkein paras. Ei sekään äänetön ole. Melun määrään ja laatuun verrattuna muihin kypäriin vaikuttaa myös moni muu tekijä, kuten pyörän malli, kuljettajan fyysiset ominaisuudet jne jne. Vaikka noita desibelejä aina välillä hehkutetaankin, niin ei se ero totta puhuen niin todella merkittävä ole, toki huomattava ero kuitenkin.

    On S1:ssä paljon muutakin hyvää; suojaavuus iskuilta ja kolhuilta, toimiva ilmastointi (ei silti markkinoiden paras), ilmastointiluukut riittävän isoja (jotta pystyy ajon aikana hanskat kädessä avaamaan-sulkemaan), huurtuvuuden esto (pinlock ilmeisesti vielä parempi?), kätevä aurinkovisiiri (ehdoton tunneleissa jne), helppo puhdistettavuus, simppeli visiirinvaihto yms.

    Toki se voisi olla:
    -halvempi (no eihän se markkinoiden kalleinkaan ole)
    -kevyempi (no eihän se markkinoiden painavinkaan ole)
    -komeampi (?), "pappamaisuutta" vähentää väritykset Druidi, Power, Dragon jne mutta toki moni muu on agressiivisemman näköisiä...
    -aerodynaamisempi, monien muiden nosteita ja pyörteitä on vähennetty ilmanohjaimin paremmin kuin S1:sen

    S1:sen muoto on sitten oma lukunsa, puikulamalli ei kaikkien päähän istu. Etuosastaan "venytetty" sopii parhaiten "leukaville ja nenäkkäille"...

    Toinen suht hiljainen kypärä lienee BMW:n Sport Integral.

    Kuten yllä jo todettiinkin, niin esim. Shoei'hin saa kauluksen, joka vähentää melua. Sitä paitsi Shoei on muutenkin hyvä kypärä myös...

    Parhaaseen lopputulokseen pääsee itse kokeilemalla (myös ajossa, ei ainoastaan kaupassa).
  8. #8
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 01 2006,09:08) kirjoitti
    S1:sen muoto on sitten oma lukunsa, puikulamalli ei kaikkien päähän istu. Etuosastaan "venytetty" sopii parhaiten "leukaville ja nenäkkäille"...

    Toinen suht hiljainen kypärä lienee BMW:n Sport Integral.
    Muotoilulla on myös vaikutusta turvallisuuteen: pottaa päähän sovitellessa kypärän ja leuan väliin pitäisi aina jäädä "turvaväli". Jos kypärän leukaosaan tulee isku ja se välittyy (liian lähellä olevaan) leukaan, niin leukaluu painuu iskuenergian voimasta taaksepäin ja saattaa saada aikaan pahoja vaurioita selkärankaan.

    Tuo Bemarin Sportintegral on muuten myös Schuberthin valmistama. Itselläni on Condor ja vaikka kokemukset siitä ovat olleet pääosin pelkästään positiivisia, niin kyllä seuraava potta on S1.
    "What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through
    small towns and have people be afraid of him." — Harley-Davidson executive
  9. #9
    Olen kuullut että S1:ssä ei riitä ilmaa kaupunkiajossa, -pitää olla visiiri auki.. ja toinen heikko paikka olis visiiri, -see huurtuvuuden esto kuorituu ihan liian helposti sieltä pois.

    Entä Shoei X-Spirit? Millainen se "oma kaulus" siellä oikeastaan on?
    Tarjoako niitä vain Shoei, vai muut merkit möys? Onko kypärä sen kauluksen kanssa jo säälitvän hiljainen, tai käytätekö myös aina tulppia?


    Sääli että on talvi ja ei kannata tulla pyörällä, Virossa ei ole läheskään niin hyvä valinta.
  10. #10
    Lainaa (Eestimees @ Helmi. 01 2006,18:02) kirjoitti
    Olen kuullut että S1:ssä ei riitä ilmaa kaupunkiajossa, -pitää olla visiiri auki.. * ja toinen heikko paikka olis visiiri, -see huurtuvuuden esto kuorituu ihan liian helposti sieltä pois. *
    2 vuotta sitten oli mulla yksi visiiri, josta kalvo lähti irti, sain takuuna uuden, eikä enää ollut ongelmia.

    Enkä ole myöskään huomannut ilmansaanti ongelmia kaupunkiajossakaan.

    Esim. Windjammer kaulus käynee lähes kaikkiin kypäriin...
    *Windjammer*



  11.  
  12. #11
    Kyllä minulla tuppaa tulemaan happivajetta Sykkösen kanssa.Condor on kyllä turhan meluisa vaimon mielestä.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...