Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Uuden Tuonon testi arvostelu löytyy http://www.raptorsandrockets.com/raptorama.html Taitaa olla uuden mallin laatuongelmia kun öljyt valui ulos. Eiköhän Italian pojat korjaa ongelmat. On muuten luokkansa * pyörä.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  2. #2
    se on sitä Italialaista laatua,se toimii niin kauan/jos se toimii
    taisi olla aika arka artikkeli aprilli miehille kun ei yhtään kommenttia ole tullut eipä siinä mille on kyllä tyylikäs pyörä

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  3. #3
    No konehan itävallan poikien tekosia...
  4. #4
    Lainaa (666F @ Helmi. 01 2006,09:44) kirjoitti
    se on sitä Italialaista laatua,se toimii niin kauan/jos se toimii
    taisi olla aika arka artikkeli aprilli miehille kun ei yhtään kommenttia ole tullut eipä siinä mille on kyllä tyylikäs pyörä


    Niin kysehän oli Tuonosta jos ihan pilkkuja nussitaan.

    Luitko testin ja syyn minkä takia sitä öljyä valui ulos ja mitä yleensä testissä sanottiin Aprilian laadusta?

    Öljyntyhjennyspultin prikka oli murtunut. On tuskin italialaista tai itävaltalalaista valmistetta ko.prikka.

    Ei ole ainakaan omaan pyörään ole pitänyt vaihdella/kiristellä heliseviä nokkaketjuja tai valmiissa pyörässä jo susia jännitteensäätäjiä. Muistaakseni Hondan luxus-lippulaivat Honda Goldwingit viime vuonna liputettiin kaikki pikaiseen tarkistukseen laatuongelmien takia. Honda laatua *



    <br />
  5. #5
    No eipä ainakaan runkoa tartte vaihtaa niinkuin joihinkin jaappanin pyöriin. Ti lähetellä takaisin jaappaniin tinattavaksi.
    Lisää tietoa takaisinkutsukampanjoista http://www.ake.fi/pdf/RecallL.pdf



    Taivas saa odottaa
  6. #6
    Lainaa (BlackCat @ Helmi. 01 2006,12:27) kirjoitti
    No eipä ainakaan runkoa tartte vaihtaa niinkuin joihin jaappanin pyöriin.
    Hyvä kommentti!
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
  7. #7
    Lainaa (Samiv @ Helmi. 01 2006,11:12) kirjoitti
    Öljyntyhjennyspultin prikka oli murtunut.
    Oliko?
    - "No! It's not a Harley" -
  8. #8
    Lainaa (Strictly VN 1600 @ Helmi. 02 2006,19:30) kirjoitti
    Lainaa (Samiv @ Helmi. 01 2006,11:12) kirjoitti
    Öljyntyhjennyspultin prikka oli murtunut.
    Oliko?
    A washer inside the engine by the oil draining plug cracked

    No sanopa mikä muu tuo on?
    <br />
  9. #9
    Lainaa (BlackCat @ Helmi. 01 2006,12:27) kirjoitti
    No eipä ainakaan runkoa tartte vaihtaa niinkuin joihinkin jaappanin pyöriin. Ti lähetellä takaisin jaappaniin tinattavaksi.
    Lisää tietoa takaisinkutsukampanjoista http://www.ake.fi/pdf/RecallL.pdf
    olipa Hondalla vahva edustus kyseisella listalla!
    But Officer....I wasn't speeding....I was QUALIFYING!
  10. #10
    Ehkä eniten häiritsisi takaraivossa kuitenkin tuommoinen:
    Lainaa kirjoitti
    Kawasaki Ninja ZX-10R: etuvanteessa saattaa olla valuhuokosia,
    vanteen kestävyys saattaa olla suuniteltua
    huonompi ja vanne voi hajota ajossa.
    Dixi et animam levavi
  11. #11
    Ja Suzukilta ei ollut yhtään moottoripyörää listalla
  12. #12
    Lainaa (Samiv @ Helmi. 03 2006,10:25) kirjoitti
    A washer inside the engine by the oil draining plug cracked

    No sanopa mikä muu tuo on?
    Teksti viittaa lähinnä tiivisterenkaaseen, joka on koneen sisäpuolella ja sijaitsee tyhjennystulpan läheisyydessä. Joko jutun kirjoittajalla on käynyt kämmi, ei osaa englantia tai ei tiennyt mistä puhui.

    Parempi olla sanomatta mitään, kun ei tiedä lopullista syytä.
    - "No! It's not a Harley" -
  13. #13
    Lainaa (MarkuSV @ Helmi. 03 2006,11:09) kirjoitti
    olipa Hondalla vahva edustus kyseisella listalla!
    Vaikea vaan mennä vannomaan, että ollaanko Hondalla erittäin tarkkoja näiden suhteen vai katsotaanko muilla valmistajilla vikoja enemmän sormien läpi.

    Sama juttu nykyautojen kanssa. Yleinen harhakuva on, että parikymmentä vuotta sitten autot olivat huomattavasti varmempia toiminnaltaan kuin tämän päiväiset, mutta totuus on, että silloin vikoja oli enemmän ja niitä korjattiin hiljaa ja kun asiakas viasta valitti. Nykyään tehdäänkin mittavia takaisinkutsukamppanjioita, joilla pyritään eliminoimaan kaikista pienimmätkin riskit.
    - "No! It's not a Harley" -
  14. #14
    Lainaa (Strictly VN 1600 @ Helmi. 03 2006,12:09) kirjoitti
    Lainaa (Samiv @ Helmi. 03 2006,10:25) kirjoitti
    A washer inside the engine by the oil draining plug cracked

    No sanopa mikä muu tuo on?
    Teksti viittaa lähinnä tiivisterenkaaseen, joka on koneen sisäpuolella ja sijaitsee tyhjennystulpan läheisyydessä. Joko jutun kirjoittajalla on käynyt kämmi, ei osaa englantia tai ei tiennyt mistä puhui.

    Parempi olla sanomatta mitään, kun ei tiedä lopullista syytä.
    Kuinkas monta Apriaa olet huoltanut kun tunnut tietävän Aprilian moottorista ja voitelujärjestelmästä tuollaisia faktoja?

    Apriliassa Millen koneessa ei ole koneen sisäpuolella yhtään öljyn tyhjennystulppia. Tyhjennystulppia on tasan kaksi.
    http://www.geocities.com/sl_mille/oil.html
    ja olen aivan saletti että kyse on ollut tuosta öljysäiliön yhteydessä olevan prikan pettämisestä osanumero 8121862 koko D8x16x1,5

    Katsoin noita recalleja enemmänkin maailmalta ja sen perusteella näyttäisi Kawasakista puhuttaessa vanha vika lukee tankissa pitävän paikkansa. Järkyttävän paljon uusissa kawasakeissa vikoja (moottorissa pettävät tiivisteet, pakoputkien kiinnitykset murtuilevat ja putket tippuvat tielle ym). Taitaa olla vaan riisimopofanien harhaa nykyään tuo japanilainen laatu. *Jättäisivät vaan pyörien tekemisen perinteisille valmistajille ja pysyisivät niissä vispilöissä ja puutarhakoneissa *



    <br />
  15. #15
    Lainaa (MarkuSV @ Helmi. 03 2006,11:09) kirjoitti
    olipa Hondalla vahva edustus kyseisella listalla!
    Taitaa Brandt vain olla kuuliaisin maahantuojista noiden Ake-ilmoitusten kanssa. Heti tulee mieleen muutama merkki, joissa on kyllä ollut recalleja viime vuonna, mutta eivätpä vaan näy listalla ollenkaan.

    Jenkkilän AKE:lta löytynee hieman laajemmin recalleja - siellä ilmeisesti laki velvoittaa tiukemmin: http://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/pr...callsearch.cfm
  16. #16
    Lainaa (Samiv @ Helmi. 03 2006,12:54) kirjoitti
    Kuinkas monta Apriaa olet huoltanut kun tunnut tietävän Aprilian moottorista ja voitelujärjestelmästä tuollaisia faktoja?

    Apriliassa Millen koneessa ei ole koneen sisäpuolella yhtään öljyn tyhjennystulppia. Tyhjennystulppia on tasan kaksi.
    http://www.geocities.com/sl_mille/oil.html
    ja olen aivan saletti että kyse on ollut tuosta öljysäiliön yhteydessä olevan prikan pettämisestä osanumero 8121862 koko D8x16x1,5

    Katsoin noita recalleja enemmänkin maailmalta ja sen perusteella näyttäisi Kawasakista puhuttaessa vanha *vika lukee tankissa pitävän paikkansa. Järkyttävän paljon uusissa kawasakeissa vikoja (moottorissa pettävät tiivisteet, pakoputkien kiinnitykset murtuilevat ja putket tippuvat tielle ym). Taitaa olla vaan riisimopofanien harhaa nykyään tuo japanilainen laatu. *Jättäisivät vaan pyörien tekemisen perinteisille valmistajille ja pysyisivät niissä vispilöissä ja puutarhakoneissa *
    En ole missään vaiheessa väittänytkään tietäväni niistä Aprioista sen enempää kuin kuka tahansa ulkopuolinen. Sen sijaan väitän tasan tarkkaan osaavani englantia sen verran, että tiedän mitä tuo lause tarkoittaa.

    Niin ja mitä noihin recalleihin tulee, ihan sama yleistätkö 10000 pyörän joukosta yhden putkentippumisen huonoksi laaduksi. Jos ihminen lukee sokeasti sitä mitä nettisurffailultaan saa irti ilman järjenkäyttöä, niin siitä vain. Tervemenoa jonon jatkeeksi.

    Mietippä tarkkaan jotain kotitallin viritystäsi mopoosi. Hyvin todennäköistä on, ettet miettinyt lainkaan sitä sarjavalmistuksen näkökulmasta. Eli ihan sama meneekö se paskaks vuoden parin sisällä. Korjaat sen kuitenkin.

    Paljonko se maksoi? Puolita sen kustannus, mutta tee siitä pysyvästi kestävä. Valitse valmistusmenetelmäksi edullisin vaihtoehto, jolla valmistusvaihe saadaan vietyä läpi. Valitse sopiva alihankkija, josta saat luotettavasti sitä materiaalia mitä tarvitset. Turhat vaiheet maksavat aikaa ja rahaa valmistajalle, jolla parin sekunnin säästö kokoonpanolinjalla merkitsee suurta voittoa. Tee lujuuslaskelmat dynaamisen kuorman suhteen (ei riitä että pysyy kiinni pyörän paikallaollessa) sekä väsymisen suhteen (kappale on kestettävä sallittua kuormaa 10^6 kertaa, jotta se luokitellaan "ikuiseksi"). Kappaleen sallittu kuorma on vain lähes kolmasosa murtolujuudesta väsyttävässä kuormassa. Kiinnitysmenetelmä ... ruuvi, hitsi, liima tai joku muu? Kaikilla sekä hyvät että huonot puolensa... myös kokoonpanovaiheessa. Miten testaat kappaleen keston? Miten saat simuloitua kaikki mahdolliset olosuhteet ja tilanteet?

    Seuraavaksi mietit, että koko pyörä pitäisi tehdä samalla tavalla. Jokainen liitos, kulma, komponentti, suojaus, toiminta pitäisi käydä läpi. Jokainen niistä pitäisi olla ikuinen. Ja jos yksi ... siis yksikään pettää, niin huonon laadun leima on heti otsassa.

    Nyt joku sanookin, että tekee sellaisen joka varmasti kestää... Noh, pyörä maksaakin sitten kolmanneksen enemmän.

    Autoteollisuus on siirtynyt 2000 luvulla tyyliin, jossa tuotteet testataan asiakkaalla. Asiakkaat ovat siis testaajia. Mm. eräs hyppyrimäkiä ylös ajava automerkki testauttaa esim. männänrenkaita asiakkailla, jotka sitten hyväksytään tai ei hyväksytä... puhtaasti ilmoitettujen takuukorjauksien perusteella. Muutamat moottoriremonttikustannukset maailmalla ovat murto-osa siitä, mitä he maksaisivat satojen tuntien testauksista. Tilalle tietenkin vaihdetaan normaalit renkaat jotka tiedetään kestäviksi. Tähän se on menossa...
    - "No! It's not a Harley" -
  17. #17
    Lainaa (Strictly VN 1600 @ Helmi. 03 2006,14:00) kirjoitti
    Niin ja mitä noihin recalleihin tulee, ihan sama yleistätkö 10000 pyörän joukosta yhden putkentippumisen huonoksi laaduksi. Jos ihminen lukee sokeasti sitä mitä nettisurffailultaan saa irti ilman järjenkäyttöä, niin siitä vain. Tervemenoa jonon jatkeeksi.

    Mietippä tarkkaan jotain kotitallin viritystäsi mopoosi. Hyvin todennäköistä on, ettet miettinyt lainkaan sitä sarjavalmistuksen näkökulmasta. Eli ihan sama meneekö se paskaks vuoden parin sisällä. Korjaat sen kuitenkin.

    Paljonko se maksoi? Puolita sen kustannus, mutta tee siitä pysyvästi kestävä. Valitse valmistusmenetelmäksi edullisin vaihtoehto, jolla valmistusvaihe saadaan vietyä läpi. Valitse sopiva alihankkija, josta saat luotettavasti sitä materiaalia mitä tarvitset. Turhat vaiheet maksavat aikaa ja rahaa valmistajalle, jolla parin sekunnin säästö kokoonpanolinjalla merkitsee suurta voittoa. Tee lujuuslaskelmat dynaamisen kuorman suhteen (ei riitä että pysyy kiinni pyörän paikallaollessa) sekä väsymisen suhteen (kappale on kestettävä sallittua kuormaa 10^6 kertaa, jotta se luokitellaan "ikuiseksi"). Kappaleen sallittu kuorma on vain lähes kolmasosa murtolujuudesta väsyttävässä kuormassa. Kiinnitysmenetelmä ... ruuvi, hitsi, liima tai joku muu? Kaikilla sekä hyvät että huonot puolensa... myös kokoonpanovaiheessa. Miten testaat kappaleen keston? Miten saat simuloitua kaikki mahdolliset olosuhteet ja tilanteet?

    Seuraavaksi mietit, että koko pyörä pitäisi tehdä samalla tavalla. Jokainen liitos, kulma, komponentti, suojaus, toiminta pitäisi käydä läpi. Jokainen niistä pitäisi olla ikuinen. Ja jos yksi ... siis yksikään pettää, niin huonon laadun leima on heti otsassa.

    Nyt joku sanookin, että tekee sellaisen joka varmasti kestää... Noh, pyörä maksaakin sitten kolmanneksen enemmän.

    Autoteollisuus on siirtynyt 2000 luvulla tyyliin, jossa tuotteet testataan asiakkaalla. Asiakkaat ovat siis testaajia. Mm. eräs hyppyrimäkiä ylös ajava automerkki testauttaa esim. männänrenkaita asiakkailla, jotka sitten hyväksytään tai ei hyväksytä... puhtaasti ilmoitettujen takuukorjauksien perusteella. Muutamat moottoriremonttikustannukset maailmalla ovat murto-osa siitä, mitä he maksaisivat satojen tuntien testauksista. Tilalle tietenkin vaihdetaan normaalit renkaat jotka tiedetään kestäviksi. Tähän se on menossa...
    zzzzzzzzz......

    Ja sun pointtis tässä helvetin pitkässä vuodatuksessa näsäviisastelujesi puolustamisen lisäksi oli mikä?

    Oma pointtini on se että riisimopomiesten on ihan turha tulla jauhamaan siitä että italialaiset tekee paskaa laatua kun jo tehdastarkistuksia katsomalla näkee mitkä merkit sinne huoltamoille on viime vuosina kutsuttu.

    Jatkon voi siirtää paskanjauhantaan koska tämä meni jo siksi.
    <br />
  18. #18
    Kyllä se aina menee näissä foorumeissa sellaiseksi. Yhden mielipidettä kun kysenalaistetaan, niin se tulkitaan näsäviisasteluksi ja siitä se lähtee. Ja sitten urpo kun sattuu paikalle, niin vielä pahempi.

    Kysyin vain sinulta, että oliko se tyhjennyspropun tiiviste vai ei? Ei siinä mitään herneitä nenään tarvitse ottaa. Tekstin mukaan EI ollut. Oikeasti voi olla, että oli.

    Sitäpaitsi, ei "sun" mopoa ole kukaan tullut jauhaamaan, eikä kukaan ole riisimopoja kehunnut. Taitaa viirata päässäsi....

    Oma pointti oli tässä se, että yritä asettua valmistajien saappaisiin ja hyväksyä se, ettei täydellistä ajoneuvoa olekkaan. Ihmisiä nekin ovat. Miten monta avaruusmatkaa onkaan peruuntunut vikojen ja räjähdysten takia, vaikka esim. NASAlla olisikin maailman parhaat fyysikot, matemaatikot tai tutkijat töissä?

    Jos toi oli mielestäsi pitkä vuodatus, niin sekin kertoo jo jotain ...

    Jatkossa puhu tuolle
    - "No! It's not a Harley" -
  19. #19
    Lainaa (Strictly VN 1600 @ Helmi. 03 2006,14:24) kirjoitti
    Kysyin vain sinulta, että oliko se tyhjennyspropun tiiviste vai ei? Ei siinä mitään herneitä nenään tarvitse ottaa. Tekstin mukaan EI ollut. Oikeasti voi olla, että oli.

    Sitäpaitsi, ei "sun" mopoa ole kukaan tullut jauhaamaan, eikä kukaan ole riisimopoja kehunnut. Taitaa viirata päässäsi....

    Oma pointti oli tässä se, että yritä asettua valmistajien saappaisiin ja hyväksyä se, ettei täydellistä ajoneuvoa olekkaan. Ihmisiä nekin ovat. Miten monta avaruusmatkaa onkaan peruuntunut vikojen ja räjähdysten takia, vaikka esim. NASAlla olisikin maailman parhaat fyysikot, matemaatikot tai tutkijat töissä?
    Vastukset privana!
    <br />
  20. #20
    Lainaa (Samiv @ Helmi. 03 2006,12:54) kirjoitti
    Katsoin noita recalleja enemmänkin maailmalta ja sen perusteella näyttäisi Kawasakista puhuttaessa vanha vika lukee tankissa pitävän paikkansa. Järkyttävän paljon uusissa kawasakeissa vikoja (moottorissa pettävät tiivisteet, pakoputkien kiinnitykset murtuilevat ja putket tippuvat tielle ym). Taitaa olla vaan riisimopofanien harhaa nykyään tuo japanilainen laatu. Jättäisivät vaan pyörien tekemisen perinteisille valmistajille ja pysyisivät niissä vispilöissä ja puutarhakoneissa
    Ainahan siellä muutama susi on joukossa, mutta mitä väliä jos homma skulaa.

    Välillä alkaa menemään vähän yli toi kwakan vikojen kaivaminen. Samaa kamaa kaikki japskit, samat viat! Eiköhän se nyt ole selvää, että jos koneet on aika kireitä jo tehtaalta, niin luonnollisesti ne on vähän heikompia kuin traktorin koneet

    Mitä tulee makarooneihin, niin siellä ei käsittääkseni paljoa recall juttuja tueta. Eli ollaan hys hys, takuukin on perseestä, vai olenko ymmärtänyt väärin? Korjatkaa toki, jos oon väärässä



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  21. #21
    Lainaa kirjoitti
    Välillä alkaa menemään vähän yli toi kwakan vikojen kaivaminen.
    Niin, eikö ookin kivaa olla välillä silläkin puolella? Ettei mene ihan yksipuoliseksi pastakoneiden panetteluksi.

    Lainaa kirjoitti
    Korjatkaa toki, jos oon väärässä
    Ja mitähän hyötyä siitäkin olisi? Plääh, ei jaksa. Kukin ajakoon millä lystää, ja ihan kaikenmerkkiset mopot kosahtelevat joskus, kaikista essonbaarin honta- tai sukisukilegendoista huolimatta.

    Tosiaan minustakin hiukan turhaa kinanpoikasta ihan tyhjästä meinasi tuossakin jo tulla. Onneksi taisi tosiaan siirtyä privaan ainakin jälkikäsittelyn osalta.
  22. #22
    Jeps!

    Jos jollekin jäi epäselväksi niin kyllä niitä vikoja löytyy ihan joka maan koneista mutta aina ei vaan jaksa kuunnella edes vaikka sitten niillä huumoreilla heiteltyjä kuitteja italialaisesta laadusta (varsinkin kun se nykyisin on erittäin korkea ja niitä vikoja löytyy joka maan peleistä ihan samanlailla) Ja kyllä niitä recalleja Aprilian malleihinkin on muutamia sattunut (mm. uusimmassa mallissa takahaarukka tietyissä sarjoissa)

    Välillä pipo puristaa ja muutenkin ahdistaa kun talvi ankarimmillaan.



    <br />
  23. #23
    Lainaa (YRT @ Helmi. 03 2006,11:54) kirjoitti
    Ja Suzukilta ei ollut yhtään moottoripyörää listalla
    Honda myöntää ja korjaa virheensä.
    Suzuki ei edes myönnä...
    Ahdettu 1216
  24.  
  25. #24
    Lainaa (Motohtori @ Tammi. 31 2006,17:27) kirjoitti
    Uuden Tuonon testi arvostelu löytyy http://www.raptorsandrockets.com/raptorama.html Taitaa olla uuden mallin laatuongelmia kun öljyt valui ulos. Eiköhän Italian pojat korjaa ongelmat. On muuten luokkansa * pyörä.
    Niin, ihan mielenkiintoinen ketju ja otsikko, ja kuvaa hyvin miten nämä essonbaarin <s>honta</s>hevosmiesten tietotoimiston 'faktat' syntyy. Samoin kuin siitä, kuinka ilmeisen hankalaa joillakin on suhtautua 'erilaisiin' merkkeihin.

    Lainaa kirjoitti
    se on sitä Italialaista laatua,se toimii niin kauan/jos se toimii
    taisi olla aika arka artikkeli aprilli miehille kun ei yhtään kommenttia ole tullut eipä siinä mille on kyllä tyylikäs pyörä *
    No mitä tuohon ylipäätään kannattais kommentoida? Essonbaarihan kyllä tietää mikä on 'totuus'.
    Siks toisekseen, se koko tarina oli voittopuoleisesti positiivinen, eli se varsinainen asia, uusi Tuono, todettiin ihan kivaksi peliksi.
    Onko hontamiehillä jotenkin heikko itsetunto sen oman mopovalinnan suhteen vai mistä se kenkä taas puristaa? Tuskin tuommoinen juttu ketään aprillipelleä isommin hetkauttaa. Ei hetkauttaisi minuakaan, jos sellainen olisin.

    Lainaa kirjoitti
    Lainaa (Samiv @ Helmi. 03 2006,10:25)
    A washer inside the engine by the oil draining plug cracked

    No sanopa mikä muu tuo on?

    Teksti viittaa lähinnä tiivisterenkaaseen, joka on koneen sisäpuolella ja sijaitsee tyhjennystulpan läheisyydessä. Joko jutun kirjoittajalla on käynyt kämmi, ei osaa englantia tai ei tiennyt mistä puhui.

    Parempi olla sanomatta mitään, kun ei tiedä lopullista syytä.
    Juu, näinhän se on, mutta silti sitä sanottavaa tuntuu olevan. Syntyy peräti tarve aloittaa kokonaan uusi ketju ko. aiheesta. *

    No, kirjoitetaanpa sitten hetki siitäkin. Herää kysymys, että mikähän semmoinen prikka siellä *koneen sisällä* voisi olla, joka saisi aikaan öljyvuodon koneen ulkopuolella? Aika erikoista konetekniikkaa Itävallassa näköjään...
    Toiseksi, ainakaan minä en kyllä usko, että uuden pyörän tyyppäyksen aikana yksikään testaaja rupeaa avaamaan konetta ja katsomaan mitä se on syönyt. Tuskin moiseen on edes lupaa.
    Niin ja ko. 'raptoraaman' juttu on otteita muuallakin julkaistusta jutusta, jossa muuten ko. öljyvuotoa käsitelleessä kappaleessa oli pienenpieni ero.

    Raptoramassa juttu menee näin:
    On our last day of riding the Tuono R after the last photo session disaster struck. A washer inside the engine by the oil draining plug cracked and it started pissing oil.

    Eräässä toisessa nettiaviisissa tuo samainen Tor Sagenin juttu menee näin:
    "On our last day of riding the Tuono R, just after the last photo session, disaster struck. A washer near the oil drain plug cracked and the Tuono started leaking oil badly."
    Elikkä kumpi noista kommenteista on editoitu jälkikäteen, mene ja tiedä, mutta itsellä tulisi mieleen, että kirjoittaja mainitsee asiasta alunperinkin hiukan epämääräisesti.

    Todennäköisesti tuossa siis viitataan tuon Rotax tvinin jomman kumman öljyroppun prikkaan, tai sitten esim. öljyn karkeasuodattimen tiivisteeseen paluuletkun takana, öljysuodattimen kannen tiivisterenkaaseen tai ehkä peräti siihen öljyn paluuletkun päässä olevaan tavalliseen letkunkiristimeen, mikä tosin ei ole kovin todennäköistä (washer). Oli mikä oli, niin kuitenkin kyseessä on todennäköisesti ollut tavallinen tiivistefiba, joita todistetusti tapahtuu jopa niille japsimerkeille ajoittain.

    No, silläkään ei kuitenkaan liene suuremmin merkitystä, koska nyt essonbaarin tietotoimisto tietää jo kertoa 'faktaa' siitä, että uusi Tuono on ihan paska, jossa öljytkään ei pysy sisällä, kun siellä koneen sisällä joku prikka prakaa.
    On se vaan eri metka mesta, se essonbaari.

    BTW, on se vaan hiano peli livenä, myös se vanhempi -05 Tuono Factory, kovasti rupes tekemään moista mieli kun satulaan istahti. Sillä ois todennäköisesti aika vaikea ajaa kiltisti...