Joo tosiaan nyt tuossa koneremppaa tehdessä tuli tutustuttua tuuon pyöräni tekniikkaan, varsinkin kun syksyllä pyörää ostettaessa hoksasin että öljynpaineen varoitusvalo ei inahdakaan. Polttimokin on vaihdettu joten pitäisi toimia moitteettomasti.
Nyt kuitenkin tajusin että se paineen mittausanturi on se nipukka siinä kaasareiden alla. Olettaisin että siihen pitäisi mennä johto!?! Mulla kun siihen ei mene mitään...
Sanokaapas miten tuo anturi toimii jos on toimiakseen. Onko se jotenkin mekaaninen kytkin joka napsahtaa maihin/maista heti kun painetta on tarpeeksi. Eikös varoitusvalon pitäisi palaa silloin kun mopoon laittaa virran päälle ja sammua hetimiten moottorin käynnistämisen jälkeen..?
Mitenkäs minä nyt tuohon sen piuhan viritän; voisiko joku ystävällisesti havainnollistaa miten tuo "nipukka" eli anturi toimii ja mitenkäs minä siihen sen johdon viritän. Kyllähän mulla on tuo Haynesin korjausopas mutta eipä tuosta juuri mitään siellä mainita.?
Help taas![]()
-H-D FXDX Dyna Super Glide Sport -99
-Suzuki GSX 1100 -80
-Suzuki TS125ER -80
lienee vain johto napsahtanut poikki matkalta. tuskin kukaan on viitsinyt sitä repiä irti mittaristosta asti...
jos tankin alta löytyy yksinäinen (muistaakseni) sininen johto, jatka sitä ja laita päähän tavallinen abiko-liitin (naaras), jonka liu'utat öljynpaineanturin nipukkaan.
no joo, entinen omistaja tosiaan oli saanut raiskattua pyörän sähköt todella lahjakkaasti; lieneekö työntänyt perseeseensä noita piuhoja(gs650gt @ Tammi. 31 2006,15:52) kirjoitti
Kyllähän tuohon se piuha varmaan jostain löytynee tai ainakin mistä se on katkaistu, mutta silti kiinnoistaisi tietää tuo mekanismi kuinka tuo anturi toimii..? Valaiseeko joku tyhmää..?
-H-D FXDX Dyna Super Glide Sport -99
-Suzuki GSX 1100 -80
-Suzuki TS125ER -80
täytyypä joskus ottaa irti ja katsoa. veikkaisin että paineen alennuttua siellä vain syntyy maakontakti ja valo vilkahtaa...
Maadoittava öljynpainekytkin noissa yleensä on, eli yks piuha jonka anturi mekaanisesti maadoittaa paineen noustessa. Maan anturi ottaa koneen rungosta. Voithan kokeilla mitata kontakti maan ja anturin piuhan väliltä ja kattoa miten se käyttäytyy pyörän ollesa sammuksissa ja käynnissä.
Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
Maadoittava sen on pakko olla, kun mun Katissakin (Katiska)
on vain yksi johto...
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White
Kyllä se on toisin päin, eli anturi maadoittaa öljynpainevalolinjan silloin, kun painetta ei ole riittävästi.(gixeri @ Helmi. 01 2006,13:28) kirjoitti
Paljon mahollista.(assu @ Helmi. 02 2006,10:28) kirjoitti
Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus