Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 64:sta
  1. #31
    Lainaa (jyk4 @ Helmi. 08 2009,18:24) kirjoitti
    Onko kukaan käynyt moporeissulla niin että kuskaisi pakettiautossa pyörän paikan päälle? Voisi sitten heittää pieniä lenkkejä ja taas siirtää pakulla pyörän uudelle paikalle kun lähitienoo on tutkittu ja kuvat räpsitty.
    Ja jos sattuu vähemmän aurinkoinen päivä niin voisi ajella pelkästään pakulla
    Joo tuttua,eli mopot autoon ja nokka kohti pääkaupunkia.
    Säästi n.2000km siirtymiä *
    Ajelua tuli määränpäässä n.5000km/9pv ja mukavaa oli *
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  2. #32
    Hauska tää asenne että Saksa on pakkopullaa ja siellä ei oo mitään nähtävää. Että voi olla väärässä.

    Mulle Saksa tuli tutuksi silleen että vuosittain pysähdeltiin vähän eri paikkoihin yöksi kun ajettiin sitä läpi, ja näin kesän reissulla tuli ainakin 2 uutta paikkaa aina nähtyä. Kyllä Sakuissa on paljon hemmetin makeita paikkoja pysähdellä yöksi, ja huikean nameja maalaisteitä ajella pätkiä niitäkin..
  3. #33
    Lainaa (flack @ Tammi. 30 2006,21:20) kirjoitti
    Niinno, jos ton haluais tehdä jotenkin muutenkun ajamalla saksan läpi niin laivalla rostockkiin ja sitten junalla Saksan läpi...
    Kellään hintatietoja tosta junalla menosta Saksan läpi?
    112,50€ makso pyörä+ukko viime kesänä Hampuri-Lörrach! Eli ei mielestäni paljoa, matkaa kuitenkin melkein 900km ja yö oltiin junassa.
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  4. #34
    Pennilleen samaa mieltä,mutta tylsää ja samaa jo toisella otolla,jos ei ole erityisen ihastunut Saksalaiseen meininkiin *
    Saksalaiset ovat ok,mutta kun ajelet ympäri ämpäri euroopan,niin muutos on nähtävissä *
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  5. #35
    Kaveri oli tutkiskellut noita mopomessujen pyöränkuljetuspalveluita ja oli sitä mieltä, että kannattaa roudata pyörä ulkomaille siten. Pääsee n. viikon nopeammin mestoille. Suunnitteilla siis Pyreneitten ja Gibraltarin valloitus v.2010 .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  6. #36
    Lainaa (roskakuski @ Helmi. 08 2009,19:51) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 08 2009,15:34) kirjoitti
    ohan asioilla puolensa....

    mutta..

    mikä pointti on lähteä mopolla reissuun, jossei sillä sitten halua kuiteskaan ajaa.

    ymmärrän jos lähdetään myöhään syksyllä, aikaisin keväällä,tai mennään helkkarin kauax, mutta keskellä kesää!!!

    tommoseen moporeissuun liittyy paljon muutakin kuin se perille pääsy ja siellä kurvailu.
    No omalta kohdalta voin perustella mopon viennin Saksaan rekalla..,eli ajoin ekaks vajaan tonnin,että pääsin lähelle satamaa tai rekkaa,joka veisi seuraavan tuhat km eteenpäin.
    Tämä jo ajettu 850km on suurimmalta osalta pois,kun suunnittelee reissua (alpeille) Istanbuliin ja takas.(roi-hki 850km=päivän ajo)
    Saksasta otin rekkaterminaalista pyörän ulos ja kävin Aasianpuolella ja ajoin takas Napapiirille... n.13 000km/kk vaikka rekka vei menomatkalla *
    mites se meni.niinku piru raamattua

    yhden kappaleen jätit tuosta lainauksesta pois.

    käytin taiteilijan vapautta ja lisäsin sen tonne takasin

    tuo mistä oli puhetta "saksassa ei ole mitään nähtävää"
    valitettavan yleinen asenne, jopa heillä jotka ovat työkseen sahanneet tonne espanjaan. ei olla juurikaan poikettu motarilta poies.

    vaikka tuo entinen keihäsmies sanoikin omanmielipiteensä saksasta,olisin kuitenkin erimieltä.

    maasta löytyy tosipaljon nähtävää.hienoja mutkateitä. upeita vanhoja kaupunkeja.hienoja maisemia.maa täynnä historiaa eli pienellä perehtymisellä asiaan yksi reissu ei riitä.



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  7. #37
    Pyydän tuhannesti anteeksi kaikilta niiltä jotka pahoittavat mielensä sekä siitä että ajan BMW:llä, jonka perä ei ole vielä levinnyt sekä siitä että että en viitsisi ajaa joka vuosi Saksan läpi päästäkseni alpeille ja niitten eteläpuolelle.
    Saksa on todellakin mukava maa ja sielläkin on paljon nähtävää. Tiet on makeet (mutkatiet)
    Olen käynyt siellä 6-7 kertaa per vuosi viimeisten 20:n vuoden aikana työni takia. Tuo ajatus lähettää mopo rekalla ja lentää itse perässä on aivan loistava.
    Tänä vuonna ajan vielä italiaan mutta ensi vuonna otan jutun harkintaan. Ei kiinnosta baltit eikä puolalaiset, haluan ajaa KOKO loman alpeilla ja etelässä.
    Messuilla oli firma joka möi palvelua, vaikutti hyvältä.
    mc-cargo.net
    Irati Oy
    0505532555
    Näyttää pakkaavan pyörätkin hyvin
  8. #38
    Jep, noilla mp messuilla kuljetusta tarjonneilla on varmaan homma hallussa. Roskakuskin kanssa vietiin pyörät Duisburgiin (Düsselistä joku reilu 20 km) Lenkeringin rekalla. Kyseinen yhtiö kuskaa Outokummun metallikeloja Saksaan ja käytännössä yli puolet perien tilasta on aina tyhjinä. Moottoripyörien kuljetusalustoja löytyy maahantuojien ja dealereiden takapihoita, josta ne normaalisti kuskataan romunkeräykseen... Peli vaan kiinni hihnalla etuhaarukasta ja menoksi.

    Tämä vaihtoehto vaati tietysti hieman enemmän omaa säätöä, mutta hintakin oli puolta edullisempi mp messujen tarjoajiin verrattuna. Nythän kuljetusfirmoilla on tyhjää kapasiteettia ja hinnasto hintoihin kannattaa tehdä omia vastatarjouksia. Meidän lento, pyörän rahti, yö hotellissa ja taksi terminaaliin maksoi n. 400 Ekee per naama
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
  9. #39
    Jaa että se onkin siis joku pakollinen vaatimus, että pyörä on vietävä ajamalla Eurooppaan?

    Tällä samalla logiikallahan suurin osa ´fuskaa´ muuten sitten siinäkin, että käyttävät autolauttoja Suomen/Ruotsin//Tanska/Saksan välillä. Eli mp-reissulle pitäisi kurvata sitten Pietarin kautta, muuten sitä on joku hienohelma uusiomotoristi, joka ei osaa matkustaa "oikein"

    Henkilökohtaisesti on kyllä tullut hinkattua noita samoja Ruotsin/Saksan läpiajoreittejä siinä määrin riittävästi vuodesta 1993 lähtien, kerran kesässä ja kaksi parhaassa, ettei enää jaksa kiinnostaa. On kylläkin aivan totta, että Saksassa (ja itse asiassa jopa Ruotsissa) on paljon kaikenlaista hienoa nähtävää, ja niitä on joskus jopa tullut käytyä pällistelemässä. Mutta haluan silti nykyisin yleensä päästä mahd. nopeasti jonnekin Alppien kohdille, tai jopa hieman etelämmäs.

    Keskiverto kelit ovat yksi syy siihen, tässä on nimittäin reilun 15 vuoden aikana osunut aika monta lomareissua juuri sellaiselle ajanjaksolle, jolloin Alppien pohjoispuolella on ajokelit olleet aivan umpisurkeat, ja Välimeren rannoilla samaan aikaan taasen todella mainiot. Valinta on siis ollut esim välillä: Etelä-Saksa +12C ja vettä vaakatasossa, tai Nizza +30C, aurinkoa taivaan täydeltä.

    Esimerkiksi vuonna 1998 Suomessa, kuten koko Pohjois-Euroopassa, kesä oli lyhyesti sanottuna täysin paska, kun taas Roomassa oli kuumin kesä tilastoidun historian aikana. Tuli onneksi käytyä siellä silloin, oli tosin välillä vähän tuskaisen kuuma, kun yölläkin oli melkein 35 astetta, mutta Suomen ns.kesästä tulleena ja Saksan lävitse palelleena en muista ihan hirveästi valitelleeni tuota!

    Toinen hyvä syy on aika. Sitä kun on perinteisesti tupannut olemaan käytettävissä sen verran vähän, ettei ihan joka paikassa ole paljon ehtinyt pienempiä teitä ajelemaan. Olettaen siis, että haluaa a) käydä jossain Välimerellä takuulämpimässä paikassa ja b) ei ole valmis viettämään 2/3-osaa vuorokaudesta pyörän päällä, koska se ei enää tuntuisi ´lomalta´.

    Juuri aika on suurin yksittäinen syy, miksi Ruotsi ja Saksa on useimmiten tullut nähtyä yksinomaan moottoritieltä käsin, eikä se ole enää mitään herkkua. Jos olisi 8 viikon kesäloma, ja kelitkin osuisi sopivasti, mikäs siinä, senkuin ajelisi vaikka koko Euroopan halki pikkuteitä pitkin, mutta realiteetit on ainakin itselläni olleet ihan toisenlaiset.

    En ole vielä koskaan rahdannut pyörää Eurooppaan, mutta seuraavalla reissullani voisin hyvinkin tehdä näin ainakin toiseen suuntaan. Näin pääsee suoraan pelipaikoille, ja hinta vs. Suomesta ajamalla on hyvinkin likelle samoissa, itse asiassa jos onnistuu hankkimaan huokeat lennot, niin se voi tulla jopa edullisemmaksi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #40
    Mitäs pyörien vuokrat maksaa saksassa tai mahdollisesti etelämpänä? Saako niillä ajella vuokrausmaan ulkopuolelle? Luulisi tulevan halvemmaksi mitä oman pyörän roudaus. Tai viimeistään siinä tilanteessa tuleekin jos ei omista pyörää suomessa lainkaan vaan vuokraa sen vain lomareissulla
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  11. #41
    Jos jollakulla on kiinnostusta pyörän kuljetuksesta eurooppaan kesäkuun alkupuolella niin olemme vaimon kanssa ajelemassa Italiaan siten että olemme perillä 6. päivä kesäkuuta. Lähtö tapahtuu varmaankin 4. päivä.

    Menemme sinne sen verran pidemmäksi aikaa että peräkärry lähtee mukaan ja oman pyörän vieressä on toisellekkin pyörälle tilaa. Meidän majapaikasta on Bergamon kentälle vain 75km ja pyörän voisin tuoda kentälle samaan aikaan kun konekin saapuu. Ryanair lentää Tampereelta suoraan tuonne, hintaa alkaen 40e / sivu.

    Laita privaviestiä jos asia kiinnostaa ja voidaan suunnitella tarkemmin..

    Tuukka
  12. #42
    Vähennettiin viime kesän reissusta tulomatkan pakkokilometrejä laittamalla pyörät junaan Veronassa ja kyydistä noustiin Hampurissa. 2 pyörää ja 4 henkeä maksoi hiukan reilut 500€.

    Juna ja hytti nyt ei niin erikoisen viihtyisät mutta sillä sai muutaman lisäpäivän Välimerellä vietettäväksi joten ratkaisu oli ihan toimiva.

    Pelkkä ajaa posottaminen ei lomaa tee, ja jos kaikki siirtymätkin meinaa tehdä pikkukylien kautta niin aikaa saa kyllä kulumaan. Joskus vapaata voi käyttää muuhunkin.



    Iku
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  13. #43
    Lainaa (jyk4 @ Helmi. 09 2009,10:31) kirjoitti
    Mitäs pyörien vuokrat maksaa saksassa tai mahdollisesti etelämpänä? Saako niillä ajella vuokrausmaan ulkopuolelle? Luulisi tulevan halvemmaksi mitä oman pyörän roudaus. Tai viimeistään siinä tilanteessa tuleekin jos ei omista pyörää suomessa lainkaan vaan vuokraa sen vain lomareissulla
    http://www.motorradvermietung.net/html/index.html Tosta kun klikkaat Miet-center/händler ja lyöt sitten postinumero lokeroon 80 niin saat esim Munchenin vuokraamohinnat. Itsellä on aikaa olla vain viikko reissussa heinäkuun alussa, joten meinaan vuokrata jammun isomman Fasun Landshutista viikoksi hintaan 449€ ja vapaita kilsoja 1500. Ylimenevät kilsat 45€/100 kilsaa. Noista kilometreistä pystyy kyllä mahd. neuvottelemaan. Finnairin edestakainen lento mun päivinä maksaa 257€, jos sen tilaa ajoissa, koska noita halpispaikkoja on rajoitettu määrä ja yleensä viikonloppuisin ei ollenkaan. Itsellä kuitenkin finskin vaparit käytössä, joten ei tuu mieleenkään lähteä viikoksi omalla pyörällä. Jos menis laivalla Traaveen, olis edestakainen miespaikka ruokineen smoton alennuksilla 454€+1700km ajoa+pari yöpymistä ja reissun kesto 11-12vrk. Noista vuokraamoista ei ole mitään maakohtaisia rajoituksia. Esim. Italissa hinnat ovat n. puoltoista kertaiset.



    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  14. #44
    Heittäkääs vinkkejä mistä muualta voisi kysellä rekalla kuljetusta Italiaan? Voisin piruttaini kysellä hintoja!
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  15. #45
    "Easy Rider -kuljetus

    Kuljetamme moottoripyöräsi laukkuineen ja ajovarusteineen Suomesta matkakohteen lentokentälle. Huoleksesi jää ainoastaan lentolipun varaaminen ja siirtymätaipale ilmojen halki Euroopan parhaille mutkateille. Kuljetukset hoidamme vankalla ammattitaidolla ja turvallisesti umpikuorma-autolla. *Sopimuksen mukaan noudamme moottoripyörän myös kotoasi."

    www.easy-rider.fi
    Suzuki DL 1000 V-Strom 05
  16. #46
    Lainaa (Jake82 @ Helmi. 15 2009,21:38) kirjoitti
    Heittäkääs vinkkejä mistä muualta voisi kysellä rekalla kuljetusta Italiaan? Voisin piruttaini kysellä hintoja! *
    Noi ainakin oli messuilla:
    http://www.motologistica.fi/
  17. #47
    Vuosi sitten kyselin Kuljetusliike Kalevi Huhtalalta siirtoa Pohjois-Italiaan. Sähköpostilla sain tarjouksen, että Vicenzaan 200-300 € / pyörä + ALV. Milano lähempänä tuota 300 euroa + ALV.
  18. #48
    Lainaa (MadMan @ Tammi. 30 2006,17:46) kirjoitti
    Kai se mopo vähän bensaakin vie... viis litraa satasella tekee 1500 kilometrillä (kai ainakin sen verran tulee Saksa eestaas ajettaessa) 75 euroa, jos litra maksaa euron. No joo... eipä tuo vieläkään hinnassa tasoihin mene, mut sit pitää vielä laskea se ajamisen "vaiva" ja kuluva aika.
    Eihän kustannuksia noin yksinkertaistettuna voi laskea..
    Verottajakin hyväksyy (jos hyväksyy) oman auton käytöstä työmatkoihin kilometrikorvaukseksi 45 senttiä/km. Kyllä se henkilöauton hintaisella pyörällä on samaa luokkaa, jos riittääkään.
    Jos ei todellinen, niin kuitenkin todellisempi kustannus olisi 1500 km x 0,45 €/km, eli 675 €
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  19. #49
    Tällä hetkellä rahdinkuljettajilla on sen verran tiukat ajat, että kannattaa kysellä ihan huolintaliikkeistä paljonko mp:n roudaaminen esim. Italiaan maksaa. Paljon menee nimittäin siihenkin suuntaan kappaletavarakärryjä joissa on helposti tilaa yhdelle/kahdelle mp:lle. Reilun lavametrin vie tilaa kokonaisuudessaan, ja jos vielä saa oman moponsa raahattua terminaaliin niin ettei sitä kotoa tarvitse noutaa niin hinta senkun halpenee. Suurilla huolintaliikkeillä on omia/sopimusterminaaleja vähänkin suuremmissa kaupungeissa missä on helppo ottaa mp pois vaikka lastauslaiturin avulla. Tietysti sidontajutut on toista kuin noissa telineissä kuljettavilla liikkeillä, mutta osaava senkin pystyy tekemään hyvin, ja kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  20. #50
    Lainaa (blackgate @ Helmi. 16 2009,10:06) kirjoitti
    Vuosi sitten kyselin Kuljetusliike Kalevi Huhtalalta siirtoa Pohjois-Italiaan. *Sähköpostilla sain tarjouksen, että Vicenzaan 200-300 € / pyörä + ALV. *Milano lähempänä tuota 300 euroa + ALV.
    Mielenkiintoista, nyt oli hinnat noussut tonnilla!! *

    e:siis menopaluu



    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  21. #51
    Kyllä se niin on, että pyörä on tehty ajettavksi jos ei viitti tai ei oo aikaa ajella eurooppaan asti niin minusta sinne ei sitten kannata mennä olenkaan.
  22. #52
    Lainaa (malliti @ Helmi. 16 2009,14:08) kirjoitti
    Kyllä se niin on, että pyörä on tehty ajettavksi jos ei viitti tai ei oo aikaa ajella eurooppaan asti niin minusta sinne ei sitten kannata mennä olenkaan.
    Mun mielestä me ollaan koko ajan Euroopassa-
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  23. #53
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,13:30) kirjoitti
    kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee
    periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #54
    Lainaa (pecha @ Helmi. 16 2009,18:26) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,13:30) kirjoitti
    kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee *
    periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
    tämä on yleisimmin kansainväliseen tieliikennesopimukseen perustuvacmr vakuutus joka korvaavahingon ihan euroja /kilo.Jos tämä ei riitä tavaran omistajalle kuuluu lisävakuutusen ottaminen tavaran omistajalle.
    -klik-

    kansainvälisessä liikenteesä nuo kuljetus/vastuuehdot poikkeavathieman kotimaisesta.

    tuo Cmr-vakuutuksen korvausmäärä on ollut 20 eur/kilo.
    tämänpäivän määrää en osaa sanoa varmaksi, mutta noin se suunilleen menee.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  25. #55
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2009,19:14) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 16 2009,18:26) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,13:30) kirjoitti
    kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee *
    periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
    tämä on yleisimmin kansainväliseen tieliikennesopimukseen perustuvacmr vakuutus joka korvaavahingon ihan euroja /kilo.Jos tämä ei riitä tavaran omistajalle kuuluu lisävakuutusen ottaminen tavaran omistajalle.
    -klik-

    kansainvälisessä liikenteesä nuo kuljetus/vastuuehdot poikkeavathieman kotimaisesta.

    tuo Cmr-vakuutuksen korvausmäärä on ollut 20 eur/kilo.
    tämänpäivän määrää en osaa sanoa varmaksi, mutta noin se suunilleen menee.
    En usko, että yksikään huolintaliike ottaa alihankkijakseen kuljetusyrittäjää jolla ei kuljetusvakuutusta ole. Eikä siihen riitä pelkkä suullinen ilmoitus vakuutuksen olemassaolosta. Eikä esmes irtoperävaunuun mp:n sitominen kovin kummallinen toimenpide ole jos sen vaan osaa.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  26. #56
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,19:23) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2009,19:14) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 16 2009,18:26) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,13:30) kirjoitti
    kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee *
    periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
    tämä on yleisimmin kansainväliseen tieliikennesopimukseen perustuvacmr vakuutus joka korvaavahingon ihan euroja /kilo.Jos tämä ei riitä tavaran omistajalle kuuluu lisävakuutusen ottaminen tavaran omistajalle.
    -klik-

    kansainvälisessä liikenteesä nuo kuljetus/vastuuehdot poikkeavathieman kotimaisesta.

    tuo Cmr-vakuutuksen korvausmäärä on ollut 20 eur/kilo.
    tämänpäivän määrää en osaa sanoa varmaksi, mutta noin se suunilleen menee.
    En usko, että yksikään huolintaliike ottaa alihankkijakseen kuljetusyrittäjää jolla ei kuljetusvakuutusta ole. Eikä siihen riitä pelkkä suullinen ilmoitus vakuutuksen olemassaolosta. Eikä esmes irtoperävaunuun mp:n sitominen kovin kummallinen toimenpide ole jos sen vaan osaa.
    kyse olikin tuosta paljonko tuo CMR-vakuutus käytännössä korvaa.

    jos halua saada täyden korvauksen sattuneesta vahingosta tarvitsee tavaran omistajan ottaa lisävakuutus.

    ei ole kummoinen toimipide tuo sitominen.osaaminen tuntuukin olevan.valitettavasti.

    tuossa kansainvälisessä tiekuljetussopimuksessa on monia ehtoja "varaumia" jotka vapauttavat rahdinkuljettajaa omasta vastuusta.

    esim.puutteellisesti pakattu tavara saattaa jäädä korvauksen ulkopuolelle.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  27. #57
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2009,20:15) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,19:23) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2009,19:14) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 16 2009,18:26) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,13:30) kirjoitti
    kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee *
    periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
    tämä on yleisimmin kansainväliseen tieliikennesopimukseen perustuvacmr vakuutus joka korvaavahingon ihan euroja /kilo.Jos tämä ei riitä tavaran omistajalle kuuluu lisävakuutusen ottaminen tavaran omistajalle.
    -klik-

    kansainvälisessä liikenteesä nuo kuljetus/vastuuehdot poikkeavathieman kotimaisesta.

    tuo Cmr-vakuutuksen korvausmäärä on ollut 20 eur/kilo.
    tämänpäivän määrää en osaa sanoa varmaksi, mutta noin se suunilleen menee.
    En usko, että yksikään huolintaliike ottaa alihankkijakseen kuljetusyrittäjää jolla ei kuljetusvakuutusta ole. Eikä siihen riitä pelkkä suullinen ilmoitus vakuutuksen olemassaolosta. Eikä esmes irtoperävaunuun mp:n sitominen kovin kummallinen toimenpide ole jos sen vaan osaa.
    kyse olikin tuosta paljonko tuo CMR-vakuutus käytännössä korvaa.

    jos halua saada täyden korvauksen sattuneesta vahingosta tarvitsee tavaran omistajan ottaa lisävakuutus.

    ei ole kummoinen toimipide tuo sitominen.osaaminen tuntuukin olevan.valitettavasti.

    tuossa kansainvälisessä tiekuljetussopimuksessa on monia ehtoja "varaumia" jotka vapauttavat rahdinkuljettajaa omasta vastuusta.

    esim.puutteellisesti pakattu tavara saattaa jäädä korvauksen ulkopuolelle.
    Älkää lähettäkö mitään mihinkään,vaan ajakaa tai pysykää kotona
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  28. #58
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2009,20:15) kirjoitti
    kyse olikin tuosta paljonko tuo CMR-vakuutus käytännössä korvaa.

    jos halua saada täyden korvauksen sattuneesta vahingosta tarvitsee tavaran omistajan ottaa lisävakuutus.

    ei ole kummoinen toimipide tuo sitominen.osaaminen tuntuukin olevan.valitettavasti.

    tuossa kansainvälisessä tiekuljetussopimuksessa on monia ehtoja "varaumia" jotka vapauttavat rahdinkuljettajaa omasta vastuusta.

    esim.puutteellisesti pakattu tavara saattaa jäädä korvauksen ulkopuolelle.
    juuri tätä piti minunkin sanomani.. eli siis defaulttina maksimikorvaus voi olla vähän kuin perunakuormasta ts. semmoista luokkaa, ettei paljon naurata, jos kallis pyörä aivan paskana, tai ei esim. löydy enää ikinä. Pieni todennäköisyys, kyllä, mutta puraisee ikävästi, jos kohdalle osuu.

    Siispä kuljetusvakuutus, ja nimenomaan semmoinen, missä laite on vakuutettu käyvästä arvostaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #59
    Muutamia tarjouksia sain. Täytyy sanoa, että kallista on mielestäni jos vertaa pyörän vuokrahintoihin.
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2009,20:15) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,19:23) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2009,19:14) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 16 2009,18:26) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,13:30) kirjoitti
    kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee *
    periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
    tämä on yleisimmin kansainväliseen tieliikennesopimukseen perustuvacmr vakuutus joka korvaavahingon ihan euroja /kilo.Jos tämä ei riitä tavaran omistajalle kuuluu lisävakuutusen ottaminen tavaran omistajalle.
    -klik-

    kansainvälisessä liikenteesä nuo kuljetus/vastuuehdot poikkeavathieman kotimaisesta.

    tuo Cmr-vakuutuksen korvausmäärä on ollut 20 eur/kilo.
    tämänpäivän määrää en osaa sanoa varmaksi, mutta noin se suunilleen menee.
    En usko, että yksikään huolintaliike ottaa alihankkijakseen kuljetusyrittäjää jolla ei kuljetusvakuutusta ole. Eikä siihen riitä pelkkä suullinen ilmoitus vakuutuksen olemassaolosta. Eikä esmes irtoperävaunuun mp:n sitominen kovin kummallinen toimenpide ole jos sen vaan osaa.
    kyse olikin tuosta paljonko tuo CMR-vakuutus käytännössä korvaa.

    jos halua saada täyden korvauksen sattuneesta vahingosta tarvitsee tavaran omistajan ottaa lisävakuutus.

    ei ole kummoinen toimipide tuo sitominen.osaaminen tuntuukin olevan.valitettavasti.

    tuossa kansainvälisessä tiekuljetussopimuksessa on monia ehtoja "varaumia" jotka vapauttavat rahdinkuljettajaa omasta vastuusta.

    esim.puutteellisesti pakattu tavara saattaa jäädä korvauksen ulkopuolelle.
    Käsittääkseni rahdinkuljettajalla on korvausvelvollisuus korvata tuo ylimääräinen osa mitä cmr-vakuutus ei korvaa, mutta kuten tuossa artikkelissa mainittiin (pikaisesti silmäilin) pitää rahdinkuljettajan merkitä varauma rahtikirjaan jos on sitä mieltä, että kuljetettava tavara ei ole pakattu asianmukaisesti. Tuossa se on minullakin liikennelupa pöytälaatikossa, mutta kun kurssien käymisestä on jo sen verran aikaa, etten muista yksityiskohtia tarkasti. Oletan kuitenkin, että jos vaikka huolintaliikkeen terminaalissa mp:tä lastatessa perävaunuun on itse mukana varmistamassa, että sidonta menee oikein ja kunnolla niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Tietenkinhän on riski, että esimerkiksi muu tavara perävaunussa esmes korkeat kappaletavaraa sisältävät lavat siirtyvät ja kaatuvat mp:n päälle, mutta silloinhan vastuukysymykset ovat aivan selvät. En näe ollenkaan huonona vaihtoehtona mp:n rahtina lähettämistä jos lomailuaika on rajallinen ja haluaa nähdä muutakin kuin saksan baanat. Voi sitten koko viikon ajaa alppimaisemissa ilman huolen häviää ja puutunutta persusta.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen