Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 64:een 64:sta
  1. #61
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 18 2009,14:55) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2009,20:15) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,19:23) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2009,19:14) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 16 2009,18:26) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,13:30) kirjoitti
    kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee *
    periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
    tämä on yleisimmin kansainväliseen tieliikennesopimukseen perustuvacmr vakuutus joka korvaavahingon ihan euroja /kilo.Jos tämä ei riitä tavaran omistajalle kuuluu lisävakuutusen ottaminen tavaran omistajalle.
    -klik-

    kansainvälisessä liikenteesä nuo kuljetus/vastuuehdot poikkeavathieman kotimaisesta.

    tuo Cmr-vakuutuksen korvausmäärä on ollut 20 eur/kilo.
    tämänpäivän määrää en osaa sanoa varmaksi, mutta noin se suunilleen menee.
    En usko, että yksikään huolintaliike ottaa alihankkijakseen kuljetusyrittäjää jolla ei kuljetusvakuutusta ole. Eikä siihen riitä pelkkä suullinen ilmoitus vakuutuksen olemassaolosta. Eikä esmes irtoperävaunuun mp:n sitominen kovin kummallinen toimenpide ole jos sen vaan osaa.
    kyse olikin tuosta paljonko tuo CMR-vakuutus käytännössä korvaa.

    jos halua saada täyden korvauksen sattuneesta vahingosta tarvitsee tavaran omistajan ottaa lisävakuutus.

    ei ole kummoinen toimipide tuo sitominen.osaaminen tuntuukin olevan.valitettavasti.

    tuossa kansainvälisessä tiekuljetussopimuksessa on monia ehtoja "varaumia" jotka vapauttavat rahdinkuljettajaa omasta vastuusta.

    esim.puutteellisesti pakattu tavara saattaa jäädä korvauksen ulkopuolelle.
    Käsittääkseni rahdinkuljettajalla on korvausvelvollisuus korvata tuo ylimääräinen osa mitä cmr-vakuutus ei korvaa, mutta kuten tuossa artikkelissa mainittiin (pikaisesti silmäilin) pitää rahdinkuljettajan merkitä varauma rahtikirjaan jos on sitä mieltä, että kuljetettava tavara ei ole pakattu asianmukaisesti. Tuossa se on minullakin liikennelupa pöytälaatikossa, mutta kun kurssien käymisestä on jo sen verran aikaa, etten muista yksityiskohtia tarkasti. Oletan kuitenkin, että jos vaikka huolintaliikkeen terminaalissa mp:tä lastatessa perävaunuun on itse mukana varmistamassa, että sidonta menee oikein ja kunnolla niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Tietenkinhän on riski, että esimerkiksi muu tavara perävaunussa esmes korkeat kappaletavaraa sisältävät lavat siirtyvät ja kaatuvat mp:n päälle, mutta silloinhan vastuukysymykset ovat aivan selvät. En näe ollenkaan huonona vaihtoehtona mp:n rahtina lähettämistä jos lomailuaika on rajallinen ja haluaa nähdä muutakin kuin saksan baanat. Voi sitten koko viikon ajaa alppimaisemissa ilman huolen häviää ja puutunutta persusta.
    niin kuin sanoin.cmr vakuutuksessa on katto ja jos tavaran lähettäjä katsoo,ettei tuo summa riitä hänelle niin sitten lisävakuutusta ottamaan.
    sen kummempaa korvausvelvotetta rahdinkuljettajalla ei ole.

    mitä tulee tuohon varauman laittoon niin hölmöhän on rahdinkuljettaja jos ottaa ilman varaumaa puutteellisesti pakatun tavaran kuljetettavaksi.
    eli riskejä piilee. eri asia osaako niihin ennalta varautua..

    muutamia vinkkejä.
    kunnon vakuutus matkan ajaksi,uudelleen lastaus kielto,pyörä asian mukaiseen kuljestustelineeseen (tälläistähän palvelua eräs yritys jo tarjoaakin
    )

    suotakoon kaikille mahdollisuus harrastaa omalla tavallaan, mutta edelleenkin mieltä, jotta Mopo tykkää kun sillä ajetaan!
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  2. #62
    Lainaa (raider @ Helmi. 16 2009,14:29) kirjoitti
    Lainaa (malliti @ Helmi. 16 2009,14:08) kirjoitti
    Kyllä se niin on, että pyörä on tehty ajettavksi jos ei viitti tai ei oo aikaa ajella eurooppaan asti niin minusta sinne ei sitten kannata mennä olenkaan.
    Mun mielestä me ollaan koko ajan Euroopassa-
    No joo sanotaan siiten, että etelä Eurooppaan tai sitten jos tuo ei kelepaa nii ihan sama mihin on menossa ja on niin hel..tin kiire ei sitten pidä mennä on niillä siirtymilläkin aina jotain nähtävää.
    Onhan hienoo kun voi kertoo kuin taas ajeltin alpeilla 2 viikkoa mutta kun ei sitten tiedetä mistään oikeesti mitään asutaan hotelleissa ja silleen ja sekö on jotain, no en sano sitä etteikö asia voi olla näinkin mutta? kukin taaplaa tyylillään *
  3. #63
    Lainaa (roskakuski @ Helmi. 16 2009,20:19) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2009,20:15) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,19:23) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2009,19:14) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 16 2009,18:26) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 16 2009,13:30) kirjoitti
    kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee *
    periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
    tämä on yleisimmin kansainväliseen tieliikennesopimukseen perustuvacmr vakuutus joka korvaavahingon ihan euroja /kilo.Jos tämä ei riitä tavaran omistajalle kuuluu lisävakuutusen ottaminen tavaran omistajalle.
    -klik-

    kansainvälisessä liikenteesä nuo kuljetus/vastuuehdot poikkeavathieman kotimaisesta.

    tuo Cmr-vakuutuksen korvausmäärä on ollut 20 eur/kilo.
    tämänpäivän määrää en osaa sanoa varmaksi, mutta noin se suunilleen menee.
    En usko, että yksikään huolintaliike ottaa alihankkijakseen kuljetusyrittäjää jolla ei kuljetusvakuutusta ole. Eikä siihen riitä pelkkä suullinen ilmoitus vakuutuksen olemassaolosta. Eikä esmes irtoperävaunuun mp:n sitominen kovin kummallinen toimenpide ole jos sen vaan osaa.
    kyse olikin tuosta paljonko tuo CMR-vakuutus käytännössä korvaa.

    jos halua saada täyden korvauksen sattuneesta vahingosta tarvitsee tavaran omistajan ottaa lisävakuutus.

    ei ole kummoinen toimipide tuo sitominen.osaaminen tuntuukin olevan.valitettavasti.

    tuossa kansainvälisessä tiekuljetussopimuksessa on monia ehtoja "varaumia" jotka vapauttavat rahdinkuljettajaa omasta vastuusta.

    esim.puutteellisesti pakattu tavara saattaa jäädä korvauksen ulkopuolelle.
    Älkää lähettäkö mitään mihinkään,vaan ajakaa tai pysykää kotona *
    Roskakuski puhuu ASIAA!!!!



  4.  
  5. #64
    kyllähän autoilijat kuskaa mitä vaan jos se pakattu ja sen saa nostettua kyytiin trukilla. puupalttoo ympärille vaan niin ei ole kohdemaalla väliä. tai kuljettajalla! nuukempi menee vielä itsekin laatikkoon
    Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123